Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (20 hodnotení)
Diskusia k článku: JAWA 250 - model 353 - Omladzovacia kúra
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Carlos, pekná robotka, pustil si sa do toho nozaj naplno... |
Hodnotenie: No ak to bude ľudí tuná zaujímať, tak to tam kľudne pridám., iba neviem, či môžem spomenúť aj firmy a e-shopy kde som objednával a za koľko.. lebo to bude tak trochen reklama. Čo ty na to? |
Hodnotenie: Karol, ty si cisty blazon Sak to mas ako lego pre dospelych... Paci sa mi, ako dosledne to robis, nebojis sa investovat peniaze a hlavne kopec casu, aby si mal dokonaly vysledok... Toto chcem vidiet hotove nazivo |
Voloda som povolaním ekonóm, mal som to zrátané ešte prv než som to išiel robiť.. A chvalabohu moja žena je moto positive, takže s tým pokojom v rodine nemám problém.. |
Hodnotenie: dobré dobré... |
Carlos, nemyslím to zle...pod pojmom garazova robota som myslel skor to, ze si si vela veci nechal robit u "externistov"...je mi jasne, ze clovek v domacich podmienkach nema sancu tieto veci spravit, ale.... |
Hodnotenie: Perfektná práca. Mám v garáži 353 rok 1954 na nových EVČ, chcel som čo najstaršiu s papiermi a v dobe kúpy (cca 5 rokov dozadu) bola ponuka na SVK biedna, tak som ju priviezol z Čiech, ten boj s k.kotizmom na úradoch, no neskutočné... |
demmoo: No je fakt, že v garáži málokto urobí kvalitný chróm, alebo lakovanie. A výbrus valca, či ballotinovanie je tiež úplne nemožné robiť v "garážových! podmienkach. Preto aj tie renovácie potom tak vyzerajú. Ja sa to snažím dostať do pôvodného stavu. Ako bola v predajni +-. |
Biffi až toľko to nebude, teraz som niekde pri 1800,-eurach a čaká ma už len zopár drobností. Cez dva litre by som sa nemal dostať a to som nijako nešetril. Dokonca teraz viem, ako by sa dalo ešte zopár eur ušetriť.. |
Hodnotenie: Pekná práca! Bude tam aj linkovanie? Mne ho jeden "profík" domrvil (asi 12 rokov dozadu). Je s tým naozaj veľa roboty, ale našťastie sa dajú pozháňať znovu nové diely, aj keď treba dávať pozor na kvalitu (turecké výfuky, indické ráfiky....). Toš tiež by som chcel tetno rok na zimu moju 350 panelku znovu rozobrať a nanovo porobiť. Snáď mi to vyjde. |
Linkovanie bude.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Carlos (30.06.2014 18:14) |
Hodnotenie: Ja sa to snažím dostať do pôvodného stavu. Ako bola v predajni +-. take krasne ani z fabriky nevychádzali |
Carlos: |
Hodnotenie: Krásna práca. |
Amigolu: staci mat vzdy plnu nadrz, take lahke |
Amigolu: Na ochranu vnútra starších nádrží slúži špeciálna hmota, ktorou sa nádrž zvnútra vyleje. Jedná sa špeciálne epoxidové lepidlo, ktoré si môžeš objednať aj cez net. Je to síce dosť drahé, ale zamedzí to akejkoľvek korózii v prípade suchej nepoužívanej nádrže. Link ti pošlem do SS ak budeš chcieť... |
Carlos : Ďakujem za odpoveď. Link poteší. |
Hodnotenie: No musim povedat ze mam rad ludi ktory nezanevreli na stare krasky a vedia dat nieco casu aj tej oplzlej Jawke z ktorej sa stava nadherna masina modernej doby |
Hodnotenie: Carlos pekna robota |
Hodnotenie: 353 + vape= neznicitelny, spolahlivy stroj. o panelke sa to vraj neda povedat. |
Nie, nie som veteránista, akoby si mnohí teraz mysleli. Nikdy som k tomu nejak veľmi nemal sklony a v podstate ani nemám. vidno, keby si mal k tomu vzťah tak ju nerenovuješ . "zrenovovať" to dokáže dnes každý kto má peniaze resp. nakúpiť turecké diely a povymieňať... podľa mňa to bola škoda peknej motorky v pôvodnom stave . Dnes sa ťažšie dá zohnať zachovalá pôvodná ako takáto "zrenovovaná" nuž proti gustu žiaden dišputát . Nechcem ti kaziť radosť to je len môj pohľad na tieto zrenovované jawy, trebars na zrazoch a vôbec všade len zrenovované, zachovalú pôvodnú som už poriadne dlho nevidel , zachvílu budú cennejšie tie zo šopy ako tieto turecko-indicko-činske napodobeniny |
podľa mňa to bola škoda peknej motorky v pôvodnom stave . |
3 som zrenovoval vlastnoručne ale už ma to prešlo, začal som 175-tkou a všetko som si robil sám ale o tu tu nejde, pokial sa budeš chovať ako decko tak sa s tebou baviť nebudem, povedal som svoj názor ku ktorému som dospel po vlastných skúsenostiach s renováciami a k tomu názoru dospeje vačšina ľudí čo sa tým začne zaoberať si myslím tak ty prestaň tárať do vetra a za svojím pohľadom na vec si stojím a aby si nepovedal toto je moja prvá "renovácia" kukni do profilu Upravené 3 krát. Naposledy upravil DUDO175 (14.07.2014 10:35) |
DUDO175: aky je rozdiel medzi "renovaciou" a "renovaciou"? dako som sa v tom stratil... |
menton preto renovácia v úvodzovkách lebo podľa mňa z určitého pohľadu tá motorka stráca svoju historickú hodnotu, takto je to len hodnota nových dielov, jawky v takomto stave s pôvodnou farbou by sa nemali renovovať ale reštaurovať, postav vedľa seba zreštaruovanú jawku a zrenovovanú jawku či to je to isté ? Raz som sa na jednej veterán burze rozprával s chlapom čo stál pri jawe 250 ktorá mala skutočnú hodnotu, z nej bolo cítiť históriu pritom to nebola vôbec uloženka keď ju kúpil stačilo že mala pôvodnú farbu a nebola napadnutá kutilom, keď vraj kúpil bola to obyčajná jawa z humna sem tam ťukanec niečo ako tá na druhej foto, ale to sa nedalo porovnať s týmito jawkami už len pôvodný chróm,farba vyzerá inač ako ten dnešný "čínsky". Bola ako nová . Za posledných 5-10 rokov sa rozbehli tieto renovácie tak že amen pritom skutočná hodnota je niekde inde ale aj roboty je viac za tým a tým toto dokáže bárskto (tiež som to tak robil že naprd) . O tomto by sa dalo kecať ale je to moj názor nikomu ho nevnucujem a je mi to v podstate jedno len mi nedalo . Upravené 1 krát. Naposledy upravil DUDO175 (14.07.2014 11:37) |
DUDO175: stale akosi nechapem zasadne rozdiely. Ta tvoja renovacia mi pride taka viacmenej garazoidnokutilska. Jednoducho, co zvladnes s obmedzenym rozpoctom, vlastnymi silami a nastrojmi, to spravis a vyhlasis za ideal. A podla videa si tiez doobjednaval diely, takze to nie je 100% originalne a povodne. Carlos to ponal uplne od podlahy, chcel to spravit najlepsie ako sa dalo, preto novy chrom, nova farba (a dokonale pripraveny podklad) a tak podobne. Vysledok, aspon podla fotiek je moto ako cerstvo z vyrobnej linky. A mozno este lepsia, kedze my starsi vieme s akou kvalitou sa robilo kedysi... |
Menton asi sme sa nerozumeli, ja tu moju "renovaciu" ani z ďaleka nepovažujem za ideal, len som odkazal na ňu aby som nejak dokazal že sa v tým zaoberám už nejaký rok, to bola moja prvá "renovácia" som mal 17 rokov ? (najprv si prečítaj akor eagoval carlos) to moje video sa ani za renovaciu považovať nedá to som bol zasran , potom bola ďalšia a ďalšia len nemám spravené video, ja sa tým nechvastám ani nezávidím ani neodcucudzujem, carlosova renovácia je jednoznačne na vyššej úrovni to sa nedá porovnať . Inak skús čítať s porozumením vôbec si ma nepochopil o čom som točil toto vypisovanie nemám rád a nerád diskutujem takto na dialku s ludmi ktorí si ani neprečítajú a reagujú . Presne som vedel že mi niekto napíše že závidím to je typické slovenské keď nikto niečo skritizuje typické ! Človek čo sa pohybuje medzi veteránmi by vedel na čo narážam ale už fakt nemám chuť niekomu niečo dokazovať kto nemá ani páru . Ja som to nemyslel zle boha ľudia s vami sa nedá normálne amen že porovnávam jeho a moju kriste končím dosť toto neni možné hneď som odsúdený amen bez urážania krivdy škatulkovania podla veku to tiež nejde ? to budem aj ja taký keď budem mať 50 ? |
Ver mi, ze sa snazim pochopit, ale nedavas mi jasne a jednoduche argumenty. Nepohybujem sa medzi veteranistami, len obdivujem ich vysledok. Preto sa pytam, co je "ozajska" renovacia a preco. Aby som aj ja podla par fotiek hned vsetko vedel. Nieco na sposob: |
Jednoducho medzi veteránistami je viac cenená renovácia, kde vidno patinu a opravené pôvodné diely ako komplet všetko vymenené. Keď to vyzerá ako si napísal "ako z výroby". |
Pozri obrázok |
volodaj Carlos všetko sa dá od toho sú tu tie veterán burzy po celom československu niekoľkokrát do roka , keď to dokáže hocikto tak prečo sa potom pýtaš ako oživiť zájdený lak, nefunkčne dynamo starý chróm . no comment že som ja vôbec otváral túto tému . 100 ludí 100 chutí haug . |
Hodnotenie: problem je, ze mate pravdu obaja. |
Janoval: Tým som reagoval na poznámku, že "Za posledných 5-10 rokov sa rozbehli tieto renovácie tak že amen pritom skutočná hodnota je niekde inde ale aj roboty je viac za tým a tým toto dokáže bárskto" |
Hodnotenie: Je krásne spravená.. -pedantne, ako nova - BRAVO, motorka môjho mladí .... , akú ma hodnotu v takom TOP stave ??? |
Hodnotenie: Nechcem sa nikoho dotknut, ale jednoznacne stojim na strane Carlosa. Renovacia motorky v tomto ponati ma mat za vysledok krasny funkcny kusok, ktory v sebe historiu nesie uz tym, ze vacsina dielov je povodnych a teda to nie je replika. To co pise Dudo ma urcitu myslienku, ale restaurovanie ma zmysel iba u veci, ktore realne maju historicku hodnotu. Tieto Jawky realnu historicku hodnotu nemaju. To je asi taka diskusia jako ci sa ma stara freska zo stredoveku restaurovat, alebo jednoducho premalovat ten isty obraz novymi farbami, aby vyzeral jako povodny... Tu je jasne, ze restaurovat, lebo ta freska ma urcite nevycislitelnu hodnotu. (teda ak to nepřemaluje nejaka babka jako toho Jezisa a teraz je z toho svetova atrakcia). Cize restaurovane veci nam maju realne zachovávat veci historickej a mnohokrat nevycislitelnej hodnoty. Carlos jednoducho renovuje staru masinku, ktora ma svoju dusu, dostane ju do super perfektního stavu, aby sa dala zaroven používat a mat z nej radost. A zaroven je to investicia, lebo ak niekto nevie renovovat sam, rad si takyto kusok kupi a zaplati cenu. Ale nie cenu historicku nevycislitelnu... Takze tu vidim zasadny rozpor medzi dvoma nazormi a myslim, ze spravny je Carlosov. Inak Carlos, nadherna praca, piplacka ale vysledok stoji urcite za to. Uvitam dalsie fotky a pokracovanie clanku o renovacii. |
Rudo |
Hodnotenie: dudo akurát chce poukázať nato že nie všetci považuje za renováciu zakúpenie veterána, jeho rozobratie, nakúpenie nových dielov, dať si spraviť lak a tak...... a doma si už len poskladať skladačku a aha čo som vytvoril.....ale na druhej strane je jasné že zhrdzavený "šrot" si tú renováciu s novými dielmi zaslúži.... a len tak pre info, tiež mám niekolko veteránov vlastnoručne či už renovovaných alebo oživených, takže čuduj sa svetu ale viem o čom hovorím |
Ale veď práve O to tu ide..tiež som nekúpil nový motor, ale som starý zrepasoval.. A kupoval som nové iba tie diely, ktoré sa nedali opraviť.. A povedzme si narovinu, či sa skladá motorka Z nových, alebo starých, je to stále iba skladačka.. Nie.je to žiadna veda.. |
Hodnotenie: k teme Jawa 250 |
to aké požiadavky kladie na veterány FIVA je v tejto disk.bezpredmetné. Diskusia sa točí okolo skutočnej hist. hodnoty a nie MIN.požiadaviek na registráciu vozidla ako veterán. |
Dano.... prosim ta, ak su podla teba poziadavky FIVA bezpredmetne (??) definuj nam "skutocnu historicku hodnotu"... o ktorej pises... |
demo kustomizér, ak sa chceš baviť o hodnotách veteránov, najprv si skús niečo o tom aspoň prečítať. Ináč tu môžeš vypisovať akurát o "hnidopichoch", si zrejme hrdý na tento v skutku originálny výraz. |
demo : stačí si postaviť vedľa seba veterána (uloženku) a repliku a myslím si že ako motorkár rýchlo zbadáš čo je hodnota(kvalita) a čo je replika . Original spraví na teba úplne iný dojem ale to už sme zase trochu inde ako na začiatku diskusie či nie, už neriešim . Upravené 1 krát. Naposledy upravil DUDO175 (17.07.2014 17:05) |
Dano...no musim ti odpovedat,musim... |
Hodnotenie: pekna praca len ta generalka trvala nejako dlho jeden clovek to urobi aj za polovicny cas |
Cas potrebny na generaĺku sa odvija nielen od narocnosti, ale aj od mnohych dalsich veci, ako zamestnanie ci rodina... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 295414 | Včera: 208767