Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

S "Jednohrbom" do Álp - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuS "Jednohrbom" do Álp - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (4 hodnotení)

Diskusia k článku: S "Jednohrbom" do Álp

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
09.05.2013 8:45

S "Jednohrbom" do Álp

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Parádička ďalší vydarený diel seriálu... Pinčle sa nezdajú... [dobre]

Vždy keď som na GG obdivujem ľudí na veteránoch, starých Vespách a podobne...


09.05.2013 8:53

Re: S "Jednohrbom" do Álp

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

... na Pinčli sa tam da isť aj dnes. Len GG už nikdy nebude taký, aký v tej dobe bol...


09.05.2013 11:26

Re: S "Jednohrbom" do Álp

slobo
 Bahniak 

Ikona



Jawa 50/550 "Pařez"
r. v. 1957

M. Dvořák:
Černý Pařízek je motocykl, na kterém jsem se učil jezdit.

Děda ho dostal pod stromeček asi v roce 1960. Dojížděl s ním do práce, do vimperských kasáren U sloupu.
Hned ze začátku si ho vojáky nechal přelakovat na černo.
Původní odstín byl světle modrý.
Když se děda s babičkou odstěhovali do Českých Budějovic, Pařízek stál v dřevníku, děda ho jen občas našlápl.
Asi ve třinácti jsem ho začal prohánět s bráchou, naštěstí vždy jen pod dědovým dozorem,
a tak neutrpěl žádné rány,
jak to u strojů, na kterých se puberťáci učí jezdit, bývá.
Samotnému mi ho děda nechtěl půjčit, ani když jsem měl řidičák.

když mi bylo šestnáct, půjčil jsem mu za něj nulapětku a směl jsem jezdit, kam jsem chtěl.
Jednou mi za Lomnicí nad Lužnicí vypadla ségrpojistka z pístu, a proto byla nutná generálka.
Nechal jsem udělat výbrus a vyměnit pouzdro pístního čepu, čep, píst a vyměnil jsem všechny ložiska v motoru a převodovce.
Pařízkovi jsem udělal také novou spojku a koupil primární řetěz.
Po generálce motoru jsem dlouho nejezdil.
V prosinci 1998 jsem osedlal Peráka a Pařízka vrátil dědovi, který si zgenerálkovaný motor nemohl vynachválit.

K Pařízku jsem se vrátil až v roce 2003 , kdy jsem mu koupil nové pneumatiky
a :-) vyrazil spolu s ďyvokým
dědem Petrem Šlechtou a Honzou Pečmanem
na Grossglockner

)(

Pozri obrázok

dole kopcem,.. svišteli okolo 90 km/h


Pozri obrázok

)(

a
rok poté do Terstu.

Pařízek držel excelentně.
Při prvním zájezdu sice praskly asi dva dráty v zadním kole (původní 1,8 mm),
tak jsem je pro jistotu vyměnil za nové všechny a cestou do Terstu jsem neměl jedinou závadu. [dobre]


M. Dvořák
- milon modry cz veterani / parez -


10.05.2013 12:06

Re: S "Jednohrbom" do Álp

FaDe
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Krasny clanok! Pekne dobrodruzstvo, zeby som aj ja vytiahol moju Jawku 250 z 1958-eho na Grossglockner Hochalpenstrasse? >:-)


10.05.2013 12:30

Re: S "Jednohrbom" do Álp

pytongpz
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

[dobre]


10.05.2013 13:15

Re: S "Jednohrbom" do Álp

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Keby som veterána mal tak už na nej sedím a valím tam... Boh vie kde je ČŽ 125 na ktorej som sa učil hádzať prvé (tri) kvalty ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 259505 | Včera: 188741