Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (12 hodnotení)
Diskusia k článku: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
mozno je to somarina, ale co keby predajcovia zaujemcovi o novy 125ccm skuter ponukli ako bonus namiesto nejakeho prislusenstva radsej kurz bezpecnej jazdy (ci uz v DrivingAcademy alebo SuperDrive ci nieco podobne)? |
Hodnotenie: najúčinnejší spôsob, ako minimalizovať riziko kolízii mladých vodičov sú špecializované kurzy bezpečnej jazdy na skútroch a malých motocykloch. Do novelizovaného zákona sa táto povinnosť zatiaľ nedostala |
ja tiez,,, a prave preto (aj ked tie kurzy zasa niesu tak drahe) by mozno bolo fajn keby pri kupe skutra dostali taku moznost... Upravené 1 krát. Naposledy upravil deep (02.05.2013 10:28) |
Zas to netreba tak prežívať. |
Hodnotenie: Cisto reklamny clanok (na kurzy jazdy) s mnozstvom preklepov a polopravd |
Hodnotenie: To kto písal |
Hodnotenie: Tí ktorí už vodičáky majú tak závidia tým ktorí to majú "zadarmo"...... aké slovenské. |
Hodnotenie: Čistá komercia a navyše poriadne klamlivá. Za túto reklamu dostal niekto pekne zaplatené. |
Hodnotenie: ...skútre so silnejším výkonom... ? ? |
"Začínajúci, ale aj skúsenejší vodiči, ktorí plánujú presedlať na skúter či iný malý motocykel, si v kurze môžu osvojiť zručnosti ako správne sedenie na motocykle, udržiavanie stability pri jazde, technika ovládania spojky, plynu a brzdy, krízové brzdenie či vyhýbanie sa prekážke." Upravené 1 krát. Naposledy upravil THeBaNDiT (08.05.2013 20:51) |
Ahojte takze ak mam B,B1,AM mozem so 125kou v pohode nazdit aj v rakusku, cz resp. celej EU ? (rozumej mimo SR) |
Nemôžeš. |
Hodnotenie: davno som taku kokocinu na motoride necital... |
Hodnotenie: Ked som v 81vom v škole robil šoferák akurát sme sa previezli kolečko popred školou a nik si s nami starosti nerobil "ved ked si rozj...te hubu,tak je to len vaša huba" bola dôrazná inštrukcia,a išlo sa na cesty-je preavda že vtedy bola tak tretina áut voči dnešku ale bolo dobre. |
Hodnotenie: Ma z vas niekto skusenosti aj s "cezhranicnym" jazdenim? Citam, ze "a vzťahuje sa len na územie Slovenskej republiky.". V Rakusku existuje obdobna podskupina B111 (podmienka - Bcko 5 rokov a 6h prakticky vycvik). Akym sposobom zabezpecit, aby mohol clovek so slovenskym vodicakom (Bckom) jazdit na 125ke aj v Rakusku (alebo v Madarsku a pod). |
Hodnotenie: Rozoberalo sa to na ceskom skutrfore, tu je z rakuskeho ministerstva dopravy, kde asi presne nepochopili otazku, ale odpovedali aspon ciastocne: |
Zatial som ziskal promptnu odpoved z nasho ministerstva dopravy: |
Hodnotenie: tiez by som sa pod taky text nepodpisal ... |
Čo je to "akceptácia" absencie VO? |
Vodičské oprávnenie skupiny B po dvoch rokoch od jeho udelenia oprávňuje viesť aj motorové vozidlá skupiny A1 s automatickou prevodovkou, a to len na území Slovenskej republiky. |
Hodnotenie: Ak by Brusel odporúčal akceptovanie B na 125 medzi štátmi EU v ktorých platí B na 125,možno by to pomohlo.Aspoň v rámci Československa by si oba štáty mohli uznávať Bčka na 125cm.Už keď sme boli jeden štát 75 rokov. |
Existuje nariadenie EU, myslim 2006/126/EG (clanok 6, bod 3, pismeno b), ktore opravnuje clenske staty na ich uzemi umoznit riadit vlastnikom Bcka aj motorove vozidla patriace do A1. Tuto moznost vyuzilo Cesko, Slovensko, Rakusko (ma specialnu podskupinu B111 uz dlhsie), myslim ze aj Madarsko a dalsie staty. Hacik je v tej formulacii, na "vlastnom uzemi". |
Rakusko je vynimocne vdaka tym povinnym jazdam. Ostatne spomenute staty sa vsak rozhodli akceptovat aj cudzie Bcka. Mne osobne je jedno, ze v nasom zakone je formulka, ze to plati iba u nas, pretoze viem, ze ked nahodou pojdem do CR, tak s tym nebudu mat problem. |
Ked som v predchadzajucom prispevku napisal, ze to "nema logiku", ... myslel som tym taky ten obycajn "sedliacky rozum", ... samotne zakony su samozrejme formulovane jasne, ... toho ci onoho statu. |
Dufal som este aspon, ze zmenili minuleho roku formulaciu v AT formulaciu v zakone, ako avizovali ale bohuzial nie. |
GothaR: |
Podla vsetkeho to vyzera tak, ze Slovak s cerstvym Bckom moze v CR jazdit na 125ke skutri, ale Cech s cerstvym Bckom nemoze jazdit u nas. Tak mi to vychadza logicky, jednoducho by sa mali respektovat miestne zakony. Aj preto som pisal, ze s Rakuskom moze byt problem kvoli potrebe skusobnych jazd. |
Mne to vyslo nakoniec podobne, ... vyssie som napisal, ze s rakuskym VP (B) nemozem jazdit na uzemi Slovenska na 125ke; ale myslim, ze som sa zmylil. Plati to opacne, s VP vydanym na Slovensku, nemozem jazdit v Rakusku na 125ke, kedze nemam vo VP zaznaceny rakusky narodny kod 111. Ale opacne, s rakuskym VP (B), pokial mam viac ako 2 roky prax, mi nic nebrani jazdit na 125ke na uzemi Slovenska. Upravené 1 krát. Naposledy upravil IvanB (11.03.2014 12:52) |
Ak by zákonodarca chcel ( EU) zaviesť platnosť VO na A1 s B čkom tak by nič nebránilo VO na A1 vyznačiť do V.preukazu. Možnosť viesť A1 si môže každý štát upraviť vlastnými podmienkami, ktoré môžu ( a sú) rozdielne v rámci EU. Týmto nie je umožnené viesť A1 s B čkom na území iného štátu. |
Ale to je len chyba nasho zakona. Ked ceske ministerstvo dopravy vyhlasilo, ze cudzie Bcka bude akceptovat, tak ti moze byt jedno aky je slovensky zakon. Proste ked mas europske Bcko, tak v CR mozes jazdit na skutri. To je tak ako ked 18 rocni americania mozu u nas pit a doma nie a vsetci sa mozu zhulit v Holandsku. Nas barman nema preco skumat ci dany clovek moze doma pit, takisto ako to nebude skumat cesky policajt ked ta zastavi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil GothaR (11.03.2014 13:47) |
egres2: Nepochopil som uplne, ako si myslel vetu "Paradox že vodič doma vedie vozidlo bez VO a v inom štáte spĺňa zákonné podmienky je scestné." |
okrem tých skupín, ktoré môže jeho držiteľ viesť len na území štátu, ktorý vodičský preukaz vydal, a ktoré sú vo vodičskom preukaze vyznačené odlišným typom písma ako skupiny AM, A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D a DE, |
Gothar: |
egres2: mozno sa uplne nerozumieme, ale nie je to podstatne, .. hlavne ze mam v tom uz jasno. |
A) Sofer s rakuskym VP, v ktorom ma vyznacene VO typu B a je drzitelom tohto opravnenia aspon 2 roky, ... moze soferovat na Slovensku skuter (autom. prevodovka) do 125 ccm. Umoznuje mu to legislativa Slovenskej rebubliky -> pretoze splna vsetky 3 podmienky -> nachadza sa na uzemi SR, ma VO typu B a je jeho drzitelom aspon 2 roky. |
egres2: Hladal som tu povodne radu, ... ci mate niekto skusenosti s obdobnym pendlovanim a pripadne, ci ste uz konzultovali tieto veci s rakuskou resp slovenskou stranou. Nemienim sa tu "hadat" ohladne vykladu slovenskych, rakuskych ci inych zakonov a predpisov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil IvanB (11.03.2014 19:37) |
IvanB: |
egres2: Slovensky policajt NEBUDE (NEMOZE) brat samozrejme do uvahy ziaden rakusky narodny kod 111! Ten plati iba na uzemi Rakuska! Moze brat do uvahy VO typu B, ktoreho je clovek (obcan EU) drzitelom viac ako 2 roky. |
IvanB: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 50658 | Včera: 188297