Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuÚprava motora - Meranie tlaku mazania v motore - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (14 hodnotení)

Diskusia k článku: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
28.06.2012 9:58

Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Článočky tohto typu mi tu veru chýbajú...super [dobre]


28.06.2012 10:04

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Toto je úplne super... [dobre]

Ja prezmenu uvažujem nad meraním teploty motora (mám olejom chladený vzducháč). V praxi by bolo čidlo vsunuté do niektorej vetvy oleja s číslicovým displayom na palubovke.


28.06.2012 10:15

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

brutalu clanok. ozaj super [dobre] normalne, ze si mi az chrobaka dal do hlavy. ale viac ako nad tymto rozmyslam, ako uz kalupko napisal, nad niecim, co meria aj teplotu [dobre] stacil by mi ale analog a to bohate. idem veru dumat :-)


28.06.2012 10:22

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

dzefe
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

super citanie.. [dobre]


28.06.2012 11:29

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

Landal
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Joj moc dobré [dobre]


28.06.2012 11:34

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Pre inšpiráciu, tu je ten ,,merák" na teplotu: www.suzuki-gsx.cz/forum/viewtopic.php?p=5465...


28.06.2012 11:41

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

tref
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Neni lepsie na cidlo tlaku oleja vyuzit na to urceny servisny otvor?


28.06.2012 12:14

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

tref - tak napr moja ma olejovu vanu s tymto otvorom, z ktorej mozes kludne ten srobik za chodu vytiahnut a cuduj sa svete nic nespliecha a nevystrekuje von. ako by som to meral tlak tam? :-)))


28.06.2012 12:32

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

brazel
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Moto poradňa: Ako na to ? Tlakomer oleja...


28.06.2012 12:56

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

dazdo
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

kam by bolo vhodne to napojit v pripade ze nemam hyd. napinak retaze? mam tusim na vani zopar vystupkov, ktore vyzeraju byt urcene na navrtanie a pripojenie
na teplotu mam toto:
www.louis.de/_20f752bdbabaf8b3e71f768f770bd41092...


28.06.2012 13:00

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

tref
 Turista 

Ikona

ChesterTT: v olejovej vani? Ten otvor musi byt az za olejovym cerpadlom.


28.06.2012 13:06

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

brazel
 Kávičkár 

Ikona

dazdo , tie teplomery sú len estetický doplnok , lebo merajú tak akurát teplotu olejových pár ... :-)))
Absolútne k ničomu !


28.06.2012 13:09

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

eNeM
 Geriatrik 

Hodnotenie: Dobré

Článok je super, ale nám grambľavým ostáva aj tak jedine spoľahlivý servis :-D :-D


28.06.2012 15:05

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

tref - tak si kukni obrazky MT-01. je tam vanicka a v nej sa to pekne hemlesi a hovie si 8-)

brazel - no sak nas, neznalych, pouc!


28.06.2012 19:56

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

brazel
 Kávičkár 

Ikona

tryskáč , hadica do 85°C je málo , veľmi málo , to vyhoď z ponuky , lebo občania sa dajú zlákať cenou a nebude to robiť dobrotu , olej bežne dosahuje teplotu 100 , niektoré vyladené mašiny aj 110°C


28.06.2012 20:25

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Takže ešte raz (popíjam pivo , takže píšem na doby :-))) ) , dokonca mašiny pre šprinty , formátu Haybusa a pod. až 130°C .
Samozrejme , tým to ty asi robiť nebudeš , ale aj tak potrebuješ hadicu stavanú na teplotu nad 100°C .


28.06.2012 20:27

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

samko1
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dobra ponuka. Dobra vec.


28.06.2012 22:58

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

teším sa, že Vás moje úvahy a riešenie trochu zaujali. ;-)
Skúsim napísať svoj názor na niektoré otázky a podnety:
Meranie teploty je tiež prospešná informácia, ale ide o to kde sa meria, lebo meranie rozstriekaného oleja s prevodovky na nalievaciom víčku má podľa mňa iba informatívny charakter o vzostupe-poklese teploty. Myslím si, že oleje bežne zvládajú teploty do 150 C, ale z vyššej teploty neprídem na to či z motorom niečo deje a nehovorí nič o jeho stave, ale iba o jeho zaťažení. Tlak oleja dáva info už po naštartovaní a samozrejme pri vysokej teplote klesá viskozita a tým tlak. Okrem toho u motorov sú dané a známe hodnoty tlaku oleja pri jednotlivých otáčkach, ale nie teploty pri rôznych zaťaženiach.
No znovu opakujem lepšie je mať /hlavne na vzducháči/ čidlo teploty : pod sviečkou, zaliate do navŕtaneho otvoru v nejakej zátke alebo skrutke ako NIČ.
DAZDO nepoznám Tvoj motor, ale asi by sa na ňom vhodné miesto, no musí to byť tlakový kanál, nie vaňa. Ja som sa snažil napojiť meranie na čo najvzdialenejšie miesto od čerpadla, pretože tam je najvačší úbytok tlaku. Keby to bolo napojené hned na hlavnom kanále za čerpadlom, tak by to len veľmi slabo informovalo o tom čo sa deje v koncových častiach mazacej sústavy.
BRAZEL cez tú hadicu nejde prietok, ale len tlak a je tam teplota zhodná z vonkajším povrchom motora čo u vodníkov pokial nie je v blizkosti výfuk alebo alternátor stačí. No tiež som mal z toho obavu a chcel som SISOvi pred cestou do Ázie vymeniť hadicu za tú do 200 C, no nevyšlo to a on cca 15 000 km absolvoval bez problému. No pre pokoj duše mojej aj užívateľa tiež doporučujem tú odolnejšiu.


28.06.2012 23:39

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Presne o tomto som uvazoval aj Ja a pozrem hned na prvu fotku a ze pristrojovka rovnaka ako na mojej moto :-O a pozrem na autora temy a uz mi to bolo jasne :-)))
Akurat tu to bola o nieco jednoduchsia montaz, kedze sa pouzil klasicky tlakomer.
Vidim ale, ze v jednoduchosti je krasa.

tryskac vyuzil si aj tu povodnu zatku hydraulickeho napinaku? Prevrtal si ju a urobil priepustnu?
Na zaklade tvojich skusenosti odporucas taketo prevedenie s klasickym tlakomerom, kde ale musis dotiahnut tlakovu hadicku az k pristrojovke a pri nechcenom poskodeni hadice vznikne problem alebo radsej s digitalnym tlakomerom, kde odpada problem s tlakovou hadickou, ale zas je potrebne namontovat vacsi a tazsi snimac priamo na tu zatku hydraulickeho napinaku a to je dost nachylne na vibracie ?


29.06.2012 4:19

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

Hodnotenie: Dobré

Super, užitočné, za dobrú cenu.


29.06.2012 9:06

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

ludia - co mate stale s tymi hadickami? sak investuj par chechtakov viac do vypletanej pancierovky, co vydrzi 200 celsia a CO SA JEJ KUA MOZE STAT? ja to nechapem. sak neni nijako ohybana a namahana.
vacsina z vas tu ma na brzdach seriove gumenne hadice jak ze starej tatramatky a tym zveri OVELA dolezitejsiu funkciu na moto a svoj zivot. ale ked ide o tlakomer oleja, tak zrazu je problem :-)))

toto forum ma bavi 8-)


29.06.2012 10:10

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Asi preto , že mu nerozumieš . 8-) :-)))


02.07.2012 11:21

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

dazdo
 Turista 

Ikona

brazel - ja si myslim, ze teplomer v zatke ma viac ako dekoracnu ulohu - roztocena spojka totiz ako mlynske koleso pumpuje olej rovno na teplomer.. ak si veris, skus nastartovat bez viecka, ci pojdu z motora iba pary

dalo by sa pouzit tento naliatok? je to nad vyfukovym kanalom tretieho valca, hned vedla kanala rozvodovej retaze, cize naozaj najdalej v ramci tlakoveho rozvodu oleja

Pozri obrázok
Pozri obrázok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil dazdo (02.07.2012 11:32)


02.07.2012 11:44

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

brazel
 Kávičkár 

Ikona

dazdo , ale olej je tam (na zátke) dávno po vykonaní práce , už ochladený , koľko ° prirátaš 10-20-30 ???
Už chyba odhadu 10°C je veľa , o 20-30° ani nehovoriac .

A predstav si , že som išiel bez dekla (asi 25km) , dolieval som olej a akosi som to tam nedal (tú teplomerovú zátku) , v mojom prípade sa nič zvláštne neudialo


03.07.2012 11:52

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

dazdo
 Turista 

Ikona

kde je teda vhodne miesto merat teplotu? ak sa mylim, opravte - olejovy okruh je: vana - saci kos - filter - cerpadlo - tlakovy ventil - chladic - tlakove kanaly - mazacie miesta (vacky, rozvody, ventily) - pretlakovy ventil - vana, z toho mi vychadza, ze najteplejsi olej je tesne pred chladicom (za cerpadlom?)..
brazel: ak je vhodne merat teplotu hned po vykonani prace, kde to je? v priestore vaciek, ked je vytlaceny z loziska?


03.07.2012 23:12

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Dazdo, ideálne by bolo merať teplotu na krúžkoch alebo pieste :-D
Okrem toho skús si porovnať teplotu dekla spojky a alternátora po cca 5 min chodu motora. Altík bude pravdepodobne teplejší ako spojka...
JuriK , áno upravil som pôvodnú zátku. Mne viacej vyhovuje mechanika či hydraulika na ktorej závadu ľahšie identifikujem, ako elektricé -CANBUSové oné, ktoré aj keby si správne diagnostikoval, tak s tým ťažko niečo spravíš.
Argument , že je to daľšia hadica čo môže prdnúť je podobný tomu, že dvojvalec má o 100% vačšiu pravdepodobnosť pokaziť sa.


10.07.2012 7:43

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

titanik
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Neviem,podla mňa je zbytočné sa zaťažovať meraním teploty aj tak tým nič nespravíš konštruktéri to hádam premysleli a preklepli teploty pri určitých zaťaženiach motora.Ja som sa vrátil z álp pred týždňom mám ukazovatel teploty na mojej xjr 1300 a nestalo sa že by teplota stúpla nad 105C iba v Miláne kde teplota dosahovala 38C sa teplomer vyškriabal na 110C.Po dialnici pri telote okolia 37C a rýchlosti 130km/h teplota oleja dosahovala 100C.Možno u dvojvalcov je to iné kde zadný nieje až tak dokonale chladený.


13.07.2012 8:34

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

veverak
 Ľadvinka 

Predpokladam, že aj ty si zachytil informacie o nespolahlivosti olejových čerpadiel u týchto motocyklov a následnom zadieraní ojníc a preto sa "poisťuješ" ako-tak proti prípadnému blížiacemu sa prúseru.


13.07.2012 8:52

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mne najviac chýba ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Ale kašlem na neho, radšej počítam rýchlosti v hlave, alebo odhadujem, čo tam asi je zakvaltované.

Osobne preferujem "sparťanský" model motorky - čo tam nemusí byť - nech tam nie je.
Ak tam navešiaš ukazovateľ rýchlosti, tlaku oleja, teploty motora, podtlaku v karburátore, teploty okolitého vzduchu, tlaku pneumatík, indikátor stavu brzdových svetiel, indikátor opotrebenia brzdových doštičiek, meranie teploty a tlaku chladiacej kvapaliny a ešte neviem čo - bude z toho pojazdný cirkus, o 50kg ťažší. Ďalej je tu priestor na vznik porúch (čo tam nie je sa nepokazí).
Asi som to trošku prehnal - chcel som to paródovať.

Ale ak je to kvalitne vyhotovené a chceš to tam mať, nič proti. Článok hodnotím [dobre] [dobre] [dobre]


19.07.2012 18:42

Re: Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

veverák info o zlých mazacích čerpadlách som nezachytil a ani nepredpokladám že by s nimi bol problém. No máš pravdu že dvôvod vzniku tohto "elementu" bola obava o motor. On totižto z pribúdajúcimi km začal byť na volnobeh hlučnejší, no potom som zistil, že tak je to aj u ostatných 8gs je to rovnako.
Ale ako píšeš je to taká "poistka".



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 218179 | Včera: 168953