Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (29 hodnotení)
Diskusia k článku: Baterky, batérie, akumulátory a podobná háveď, ktorá nám dokáže znepríjemniť život.
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Podrobny clanok |
Hodnotenie: Článok som nečítal, len som ním preletel. Aj tak by som prd rozumel |
toto nikto asi neprecita cele |
Hodnotenie:
|
Hodnotenie: super... |
Hodnotenie: orosys si najlepší |
Hodnotenie: Vdaka za skvely clanok. Nastudujem a teoriu v praxi vyuzijem na mojej prvej fungel baterke |
Hodnotenie: Pekny a podrobny clanok, tesim sa na pokracovanie |
Hodnotenie: Užitočné a dobre vysvetlené |
Hodnotenie: |
Hodnotenie: Podrobne a kvalitne napísané. |
Hodnotenie: Velmi uzitocny clanok, super podrobne napisane, tesim sa na pokracovanie |
Hodnotenie: Dobrý článok! |
Hodnotenie: Taketo clanky su super a prinosom Len by ma zaujimalo ktore nabijacky povazujes za "lacne" a menej kvalitne. Lebo napr. aj nabijacky Optimate su na tom istom principe ako nabijacka z Lidlu a su vyrobene v Cine. Podla mojho laickeho nazoru nie je medzi nimi rozdiel v kvalite ani funkcnosti, akurat v cene. |
Hodnotenie: Vdaka za clanok! Prehladne a zaujimavo vysvetlena problematika. |
No a teraz mi v kontexte clanku povedzte, kde sa da zohnat nejaky mini voltmeter na motorku (nie typu budik na copra)... |
flanky |
Hodnotenie: Heno prve je sprostost. druhe zaujimave, ale hodnotu aj tak nevidis, a tretie vidia len prihlaseni. |
ďakujem za ohlas, |
Hodnotenie: vyborny clanok, aj ked "obycajni ludia" ho nedocitali, alebo preskakovali kapitolky. |
Dalsia otazka pre teba orosys: |
Nie je 10Ah baterka slaba na taku motorku ? Bezne motorky maju 14Ah. Jedine ze je tu tam dali kvoli rozmerom a vacsia sa tam uz nezmestila. |
gabo Upravené 1 krát. Naposledy upravil orosys (09.02.2011 21:07) |
JuriK: Problem je v tom, ze je tam strasne malo miesta a cela baterka je sikmo. YTZ12S ma dimenzie 150x87x110 a zmesti sa len tak akurat. Zatial najsilnejsia ktoru som nasiel je YTZ14S. |
práve ta gélová nazývaná SLA, VRLA nemá tak justý elektrolyt ako AGM. Preto je tam určité obmedzenie polohy, výrobca by to mal udať v dokumentácii, ale určite nie hore nohami ako je to možné u AGM. Podľa môjho, jaby som volil AGM baterku ale treba sa o ňu starať častejšie. Napr. BMW používa AGM. Myslím si že ta 12 Ah by ti tam mala stačiť. Pokiaľ výrobca moto predpisuje 10 Ah, že tam dáš 14 Ah, čo tým získaš? V motorke potrebuješ batériu na naštartovanie, aj preto sa im hovorí štartovacie, ďalej preberá dodávku prúdu alternátor. |
Hodnotenie: toto je zaujímavé ja som myslel že sú baterký |
Hodnotenie: Tiez si myslim, ze by stalo za to, riadne vysvetlit rozdiel, medzi bezudrzbovim akumulatorom s tekutou kyselinou, ktory sa sice nedolieva, vlastne sa ani nesmie otvarat, ale v nutri "zblnka" kyselina a gelovym akumulatorom uzavretym uz od vyrobcu. Casto chalani tvrdia, ze maju gelovu baterku a pritom ju bolo treba najprv naliat a nesmie sa montovat hore dnom..... ja si tekuty gel predstavit neviem... |
Ozaj ak by sa dakomu malilo, moze mrknut aj sem: |
Hodnotenie:
|
Hodnotenie: ...proste popiči |
Cibko, |
A co take znacky ako napriklad Banner (bike Bull)... YTZ14s Stoji 55 euro |
gabo |
Ani sa nedivím, že vládne chaos v rozpoznávaní typu a spôsobe nabíjania a údržby. Keď sa dočítate "kraviny" na "serióznych" predajných veboch. Ono predávať a predávať je rozdiel. A takto to potom vyzerá: Upravené 1 krát. Naposledy upravil orosys (10.02.2011 17:18) |
orosys - Uz sa tesim na dalsi clanok. |
Cibko dík |
Hodnotenie: Dobry clanok. Zodpovedne pripraveny. Udivuje ma, ze je v clanku venovany taky priestor neformovanym startovacim akumulatorom – nevyrabaju sa minimalne 15 rokov (to boli este zalievane asfaltom). Plastove baterie sa nikdy neformovane nevyrabali. |
Josi, |
Ešte jedna dôležitá pripomienka, lebo chcel som hlavne kompletný popis nechať v druhej časti, a to čo mi najviac vadí pri popise batérii. Ich označovanie |
Podstatne je rozdelenie podla sposobu pouzitia elektrolytu: WET,AGM a GEL. To dalsie je len upresnenie konstrukcneho riesenia. Prakticky vsetky AGM a GEL baterie su VRLA. SLA sa oznacuju MF baterie, ktore nie je mozne otvorit bez nasilia (poskodenia). Cize vsetky AGM baterie sem nepatria. Taktiez nie vsetky MF baterie WET su SLA. Niektore maju klasicke zatky prelepene nalepkou (Banner Power Bull), alebo specialne zatky s Gore membranou (Banner Uni Bull). |
Možno sme na slovensku svetová výnimka, práve táto spleť značiek a skratiek uvádza veci do chaosu. |
Typ baterky je dany typovym oznacenim. Typove oznacenie sa moze lisit prvym pismenom, podla vyrobcu. Napriklad tvoja oblubena YT12A-BS moze byt aj FT12A-BS, CT12A-BS, ET12A-BS, GT12A-BS a vzdy je to ten isty typ. V typovom oznaceni su aj udaje o rozmeroch, usporiadani polov, tvare polov, usporiadani odvzdusnenia a pod. V katalogoch su uvedene "desifrovacie tabulky". V typovom oznaceni nie je uvedena kapacita a vybijaci prud. Tu su dost znacne rozdiely v tom istom type od roznych vyrobcov. Kapacita a vybijaci prud je uvedeny len v typovom oznaceni podla EN, ktore pouziva snad len Varta. Varta zvykne u motobaterii udavat kapacitu C5 na rozdiel od ostatnych, ktori udavaju C20. Kazdy vie, aky je to rozdiel. |
Hodnotenie: Zatiaľ najkvalitnejší a najužitočnejší článok roka!!! |
axel, rátal si dobre, len daj pozor na to, aby si to kontroloval. Myslené to bolo pri pripojenej žiarovke, lebo keď ju odpojíš, tak napätie na aku pôjde hore k 12 V. Treba dávať bacha aj na to, že je ten prúd, ktorý si správne vypočítal pri kapacite C20, ale ešte záleží na tom, či má baterka ešte plnú kapacitu. Ono to platí pre všetky typy batérii, a nielen olovené. Aj keď panujú na to rôzne názory (názor neznamená technický fakt) , prax však preukázala že ten postup nie je zbytočný. Aj to znižovanie životnosti je otázne, pretože pokiaľ necháme baterku sulfatizovať, resp. oxidovať, životnosť jej skrátime omnoho viac. Takisto tiež vládnu rôzne názory na tzv. polarizačné impulzy pri nabíjaní aj konzervovaní batérii (záporné - vybíjace impulzy). Tu tiež aj praxou môžem preukázať užitočnosť tohto použitia, a hlavne je to vhodné u starších batérii a tiež u NiCd.... |
Kurna chlapi, nejak sme sa tu rozkecali. |
Hodnotenie: Velmi dobry clanok aurat sa rozhodujem pre novu baterku do moto. Tymto to mam vyriesene. Este mi mozte poraditi kde maju v Bratislave baterie v primeranych cenach.Diky |
www.akumulator.sk/stranky/kontakt.htm |
dakujem velmi pekne |
Hodnotenie: poučné, len tak ďalej |
Problem s bateriou je vyrieseny a hop na ine problemy |
Pripájam link na pomoc pre výber baterií a tiež niečo o nabíjačkách a nabíjaní... Upravené 1 krát. Naposledy upravil kaleb (22.02.2011 12:03) |
Mas s tymi bateriami skusenosti??? |
Perno: typ YB10L-B2 tejto značky som pred pár rokmi kúpil do Suzuki GS 500E a bol som s ňou spokojný. |
Hodnotenie: Pred rokom na jesen som kupil novu Banner-ku, odjazdil som zo 2 mesiace. Prisla zima, baterku som vybral a dal do panelakovej pivnice. Staru nepouzivanu baterku som nechal skoro celu zimu v nevykurovanej garazi na zemi. Ake bolo na jar moje prekvapenie ked stara baterka po nabiti ficala ako nic a nova Banner-ka uskladnena v pivnici nedokaze ani pretocit starter. Vsetky nabijacky sa tvaria ze je plna (Optimate4, nejaka Bosch, obycajna, ...) a napriek tomu nic. V predajni kde som ju kupil mi povedali ze ked som ju celu zimu nedal ani raz nabit tak mam smolu, vraj je to napisane na prilozenom papieri (naozaj je). Da sa ta baterka est enejako ozivit? |
Tak o tom tipe si nie co precitam,aby som vedel do buducna. Cim viac informaci tym lepie |
Do motorky si mozem dat aj silnejsiu bateriu?? |
Perno - Ak pod pojmom "silnejsia" mas na mysli kapacitu, tak ano. |
cibko: nemoze tam nastat problem ze by alternator nezvladal dobijat silnejsiu bateriu? |
dakujem,Bic0 velmi zaujimava otazka! |
Alternator nebude mat problem. |
Cibko váha asi nebude väčšia, lebo ako píšeš v predchádzajúcom príspevku v bode 4 a) rozmery, ktore ti vojdu do motorky. |
Kabel - schvalne som napisal: ktore ti vovojdu do motorky a nie rozmery povodnej baterky. Je zopar ludi, co si masiny prerobja na nepoznanie... |
Tento rok som už zopár motoriek štartoval cez káble.... |
to museli byť nejaké čínske šmejdy, Peťo, či? |
krivoklat veru asi slabé kusy! (Tie baterky.) |
PeterKeke: to bolo asi tymi tropickymi horucavami, asi zovrela kyselina |
Nastal cas na kupu novej baterie a rozhodujem sa aku znacku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JuriK (14.03.2011 14:36) |
dnes sa skoro vsetko vyraba v Cine alebo v Thaiwanw |
Hodnotenie: potrebujem novy akumulator pre moju yamahu FZ6 Fazer. Od vyroby tam bola Yuasa GT12B-4 (VRLA). Na vacsine eshopov pre tuto masinu ponukaju typ YT12B-BS. Ktory typ si teda mam zohnat? |
thorpe: je to presne ta ista bateria. Oznacenie YT12B-BS pouziva YUASA a oznacenie GT12B-4 pouziva GS. Mohol by si sem hodit foto tej tvojej baterky? To bude nejaka rarita... |
josi: dik za info. tu je foto, je to nakoniec GS YUASA. to bude nejaky hybrid |
tieto baterie su celkom dobre. |
Hodnotenie: Inteligentný, poučný a hlavne čitateľný článok. |
Takych naucnych a plnohodnotnych clankov by mohlo byt viacej aj z inej oblasti. |
Hodnotenie: orosys:: ak sa nenahnevas dotaz Upravené 1 krát. Naposledy upravil ZZR11 (11.05.2011 17:12) |
|
orosys: aj mna by zaujimal tvoj nazor na problem ktory ma ZZR11.... |
Ospravedlňujem sa, , že som dlhšie tu nebol, |
Hodnotenie: Kedze sa moja bateria Saito po cca 2 mesiacoch nejazdenia porucala do vecnych lovist (asi zasulfatovala), tak ma potesil odkaz v diskusii na SK firmu, kde mali Exide Bike AGM YTX12-BS o viac ako 50% lacnejsiu ako u Loiusa. Takto to vyzera, ked sa cloveku zmenia zivotne priority a nie je na moto cas Kazdopadne, oplati sa poobzerat po slovenskych shopoch Ozaj, kde zlikvidovat staru? (Myslim bateriu ) |
Staru bateriu mi zobrali zadarmo v obchode kde som kupil novu a ekologicky ju zlikvidovali, ale vsimol som si ze bateriu je mozne odovzdat zadarmo aj na cerpackach OMV a myslim si ze aj na inych pumpach by sa to dalo. |
rasti, myslím že za taký krátky čas nezosulafatizovala, ale skôr treba skontrolovať, čo všetko je na baterku v nečinnosti (vypnutom kľúčiku) pripojené a odoberá, aj keď veľmi malý prúd. A tento stav je práve ten najhorší, kedy sa baterka veľmi pomaly vybije až do nenávratna. |
orosys: Zaujimavy postup, no nemam potrebne vybavenie na taketo ozivovanie. V podstate mi takto odisli uz 2 baterie v priebehu 3 rokov (a nie a nie sa poucit ) Ta predtym teraz stoji a drzi si napadie cez 11 V, ale rychlo sa vybije a neda sa z nej startovat. Ta nova ma napatie pod 10 V. Inac na nabijanie pouzivam M+S Intellicharger www.testberichte.de/test/produkt_tests_m_s_solution_int... ta ma aj nejaku diagnostiku a ked je bateria zosulfatovana, tak sa ju 3x snazi obnovit a ak sa to nepodari, tak ju vyhlasi za chybnu. To hlasi pri tej novej baterii. |
rasti, tie napätia ktoré uvádzaš, sú zlé, dosť ťažko sa prorokuje na diaľku v čom je problém, ale: |
orosys: podarilo sa ti nieco s tou mojou LIDL nabijackou urobit ? neurgujem to, iba sa od maja pripominam. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pibroch (26.08.2011 18:17) |
pibroch |
orosys: stale mi vrta v hlave bateria, co vytiekla ZZR11-ovi. |
orosys: zatial vdaka a nech ti to pan Boh na detoch (strechach) vynahradi... |
josi, |
Chlapi len pre info Upravené 1 krát. Naposledy upravil ZZR11 (21.02.2012 15:09) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 44786 | Včera: 140248