Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (10 hodnotení)
Diskusia k článku: Jedna jazda s novým medveďom
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: jooooj krásne si to napísal zhltol som to na jeden šup , normálne si ma nažhavil po ránku na také štvorkolesové čudo judo. Raz som sa vybral z kamarátkou do prírody a tiež sme si nevedeli nájsť pokojný kútik nás odhalil "polovník" na babete Upravené 1 krát. Naposledy upravil vmax (06.11.2007 6:29) |
Hodnotenie: Fakt pekne napísané, dávam palec hore..... Narobil si mi riadnu slinu |
Hodnotenie: Super, gratulujem, konecne nejaky poriadny clanok od normalneho uzivatela... Prst hore... |
Hodnotenie: palec dole ochladeniu Upravené 1 krát. Naposledy upravil TTom (06.11.2007 8:26) |
Hodnotenie: 140 km na 4 kolke, to su celkom dlhe jazdy |
duggo: 140 km sú necelé 3 hodiny v sedle. To je pre mňa taká optimálna záťaž s jednou prestávkou na polceste. |
Hodnotenie: Článok super, ale jedna vec ma dosť zarazila. Nič v zlom, ale tvoja výbava oblečenia nie je v súlade s kategóriou stroja.....samozrejme, nič mi do toho nie je, ale myslím to skutočne v dobrom. Máš stroj za niekoľko 100 000 a oblečenie, ako - s prepáčením - babeťák, teda z hľadiska bezpečnosti, absolútne nevyhovujúce. Nepodceňuješ tento fakt? |
lure: Moje oblečenie rozhodne nie je vec šetrenia peňazí. Plní výlučne funkciu stopercentnej ochrany zdravia pred podchladením a to za každého počasia. Zároveň si nevyžaduje tamer žiadnu údržbu či čistenie. Mám aj dva parádne krosové komplety, ktoré vôbec neboli lacné. Chodím v nich na "módne prehliadky", lebo na nič iné sa nehodia. Keď je teplo, tak je v nich ešte teplejšie, keď je zima tak ešte zimšie, keď prší tak do nich naprší aj keď sú nepremokavé. No a očistiť ich od blata to je fuška. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (06.11.2007 15:18) |
Hodnotenie: Ahoj,fakt super citanie.A new Grizzly je fesaaak. |
Hodnotenie: Jazdit sa musi, super. Ja sa obliekam ked je 2-6 stupnov takto: slipy ponozky obycajne bavlnene, kolenne ortezy, krosacke gate, kroscizmy, termotricko s dlhym rukavom, neoprenovy ladvinak do nohavic, nie na ne, cyklistická windstopera, na to korytnacku a laktove chranice rukavice obycajne motokrosove ana vrch motokrosove tricko. ked prsi nahodim dvojdielny uvex nepremok, kukla bavlnena, krosprilba a okuliare, Minule som siel 3 hodiny v dazdi a jedine mokro bolo v cizmach lebo som siel bariny po traktoroch s vodou po nadrz, a rukavice, ale necitil som zimu. dosiel som strasne vysmiaty. Pisem to tu preto lebo predstava 3och bavlnenych prepotenych triciek ma uplne odpisala..tazke, studene, nevyschne ani za boha na tele. Sa to nezda ale ortezy chranice a korytnacka ti udria velmi vela tepla. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bedna (06.11.2007 21:49) |
bedna: každý máme svoje skúsenosti. Tie moje vyplývajú iba z nejakých viac ako 60 tis. km odjazdených v teréne za každého počasia. Jednoducho piatok, sobota, nedeľa jazdím celý rok, bez ohľadu na počasie. A tie tri bavlnené tričká vôbec neboli studené ako píšeš. Boli teplé !!!!!! Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (06.11.2007 22:57) |
verim, ze to teplo sa udrzi nejaky cas,a le ak uz sa odvetra, tak tie mokre bavlnene tricka by ta riadne schladili. Tiez som kedysi chodil v bavlne na viac vrstiev ,teraz napr. ked idem na bicykel aj okolo 0 +- 5 C si davam len termo tricko zimne a windstoperu + ked fuka alebo poprcha taku nepremokavu gumovoplastovu vestu vzadu sietovanu. No, ale grizlymu je jedno kilo dve navyse, ja mam tieto navyky este z horskeho bajku a tam slo aj o vahu a hlavne obtiahnutost oblecenia, kvoli odporu vzduchu a plantaniu handier vo vetre. Aj na endure mam rad pocit lahkosti a tepla. Ale ber to z mojej strany len ako namet, nie ako ze sa obuvam do tvojej vystroje. Ked ti vyhovuje, ok. |
bedna: teplo sa nemôže odvetrať ako píšeš, lebo kombinéza žiadne odvetranie ak nechceš nedovolí. Môže sa jedine v mraze ochladiť od prúdiaceho chladného vzduchu. V tom prípade si však zakúrim. Idem do stoja a zrýchlim. Za cca 5-10 minút mám zase na tele pohodovú teplotu, bez ohľadu na to či som suchý, alebo spotený. |
ano nepremokava kombineza nepusti teplo, ale vsetko ti pod nou kondenzuje lebo nedycha a si mokry, aj ked v teple. Tiez som tak kedysi chodil aj v minus 15-20 a pod vrchnou nepreipustnou vrstvou mi kondenzovana voda zamrzala a prisiel som ako v pancieri z ladu do krcmi, kazdy si po mne klopal...ale zima mi nebolo, to je pravda. Pocitam, mas na sebe 6 vrsteiv z toho ani jedn stylu korytnacka...teda ochrana+perfektnedrzi teplo. Ja ich mam polovicu/vrstiev/ a ked zhodim nepremok, nic mi nekondenzuje, lebo termo a vindstopera su paropriepustne, takze som v suchu a teple a lahky. Samozrejme, ze kurit pohybom si musim aj ja. |
keď zhodím kombinézu ani mne nič nekondenzuje. Všimni foto v Lužiankach na moste. Kombinézu mám vyzlečenú a dokonca aj vetrovku. A to bolo už cca 6 stupňov. A keď bude mínus desať budem mať oblečené to isté, iba prihodím jedno-dve tričká, alebo mikinu. Fyzika sa dá oklamať iba v predajniach motooblečenia. V reále v teréne nie. Darmo máš na tele niečo čo odvádza vlhkosť a a navodzuje pocit sucha. Tá vlhkosť v tých vrchnejších vrstvách oblečenia musí chladiť ak nezabrániš úniku tepla z tela. Pozri môj článok "Jedna jazda na snehu". Mal som tam všelijaké problémy, ale zima mi určite nebolo. Keď som doma vyzliekal kombinézu bola zvonku i z vnútra pokrytá ľadom. Teraz nosím kombinézu o číslo väčšiu, aby mala tá vlhkosť kde kondenzovať. Ak máš paropriepustné oblečenie, potom je nutne aj teplopriepustné. Ako som už napísal, vlhkosť mi nevadí ak mi neuniká teplo. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (07.11.2007 0:12) |
Aj tvoje riesenie je dobre, len je hmotnostne tazsie. Ti moje veci nenechavaju vlhkost vo vrchnejsich vrstvach, ide az na povrch, kde ju odfukne, alebo v mraze zmrzne a sublimuje. Je v podtate jedno ci je vlhka prva, alebo az tretia vrstva, dolezite je ci to vlhko je teple...co sa tyka straty telesneho tepla, to mas pravdu. Ja navyse uprednostnujem vlhkost vo vzdialenejsich vrstvach oblecenia, nie vo vsetkych aj ked v teple. Ale aby to nevyzeralo, ze zeriem reklamu, pocas riadneho vykonu mam aj ja vsetky vrstvy mokre, len ta vlhkost odleze nahor a odfuka sa, pricom ja to fukanie necitim. A este jeden postup je super, napr na lyziach nosim len zimne termo a bundu takisto s dobrymi parametrami a ked som mokry zastavim v krcme dam dolu bundu prevratim ju aj aja aj ona sme do 10 min suchi s tym ze mi nie je kosa. Ja som tieto veci nezacal pouzivat na zaklade reklamy, lebo reklama na tieto vysoko specificke materialy v podstate nebezi, ale na zaklade rady kamosov vselijakych extremistov a psychopatov . predtym som pouzival tiez bavlnu a viac vrstiev na telo, dokonca spodky teplaky a kanady/stare dobre casy / a musim uplne realne skonstatovat, ze teplo je rovnake pri polovicnom mnozstve vrstiev a stvrtinovej vahe oblecenia v pripade spec. materialov+ navyse 20 x rychlejsie vyschnutie, podla potreby aj na pockanie/10 minut/ a hlavne nenapija sa to potu..ten kontinualne odvetrava. Teda nemusim nosit nahradne suche veci na prezlek. Nejde mi o to ta presvedcit prejst na nejake nove veci, skor o vymenu skusenosti. |
Každý máme svoje riešenie, ktoré funguje. Ibaže udržať teplo je jedna vec. Máme tu aj blato a vodu /nehovorím o daždi/. Čo urobíš s Tvojou výbavou keď prídeš domov takýto ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (07.11.2007 7:24) |
s hentakym stavom sa vysporiadam tak, ze dam dolu regeny apod nimi az taky blatovy uz nie som. Stalo sa mi ze som prisiel taky aj bez regeny. Nic, owapkujem hrube blato, vyzleciem sa na dvore do slipov necham to susit. Kedze tie spec. vrstvy mam 1 a druhu od seba a na nich este korytnacku krosove tricko a niekedyaj regenu tak neschytaju priamo blato a vetraju dalej...ale len po blato, no a v tom momente sme na tom rovnako, zablateni, spoteni chlapi. V dazdi a snehu to nema problem, windstopera s nepremok cyklis. vestou je na to vymyslena, aj ked miesto cykl. vesty pouzivam na moto ten uvex, ked prsi. Jedina slabina mojho systemu su rukavice. No a cizmy, do tych v barinach vzdy nafasujem, teraz asi skusim dat na ne cyklisticke zimne neoprenove navleky co su inak na tretry, ak vlezu. je v tom vzdy teplo a sucho. |
bedna: a tie uvex gate Ti tie čižmy neprekryjú? Kadiaľ sa do nich dostáva voda? Tento problém ja nemám. Raz som zapadol v blate a vode a musel som vyťahovať takmer hodinu štvorkolku. Po kolena som sa brodil vo vode, po ktorou bolo blato. Ledva som tie nohy vytahoval, mal som čo robiť aby sa mi čižmy nevyzuli. Ale voda do nich nenatiekla. |
ake moto gumove navleky ? na ruky ? zozeniem to normal v motoshope ? |
Tie moto gumove navleky su samozrejme na ruky, az takmer po lakte. Natiahnem tensie rukavice - ja pouzivam flanelove a navrch tie navleky. Az po zapastia navlekov natiahnem rukavy kombinezy. A mozes s tym ist aj do prietrze mracien. Kupil som ich v Yamahe v Nitre. Objednali mi ich z nejakeho katalogu. |
Grizzly660: Som rád, že si sa neurazil, ja som ozaj hlavne myslel na bezpečnosť, ako na handry - tam je to ozaj o tom, čo ti viacej vyhovuje. Motokrosové čižmy sú určite bezpečnejšie, ako hociktoré iné obutie. Raz som nechal nohu pod padajúcou moto a koženná turistická čižma mi moc nepomohla - teda moja vlastná negatívna skúsenosť - následky takmer polroka trvajúce....Ty jazdíš aj sám a teda ak sa stane nehoda, tak ti nemá kto pomôcť, preto by som aspoň ja na seba navešal všetky chrániče, ktoré sú doporučené na takýto stroj.Drž sa. |
lure: nemám sa prečo urážať. Čo sa týka čižiem tam asi názor nezmením. Na Grizzly sú stupačky okapotované až k blatníkom, takže tie nohy sú perfektne chránené oproti moto. Pri prevrátení mám jedinú možnosť ak chcem zostať celý - včas vyskočiť správnym smerom.Doteraz som sa 5 x prevrátil. Iba prvýkrát som zostal pod štvorkolkou. Odvtedy si to vyskočenie z mašiny v hlave neustále trénujem a 4 krát som ho aj úspešne pri prevrátení stroja použil. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (15.11.2007 10:29) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 191368 | Včera: 157337