Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
Re: barlac: podla reakcie vidno ze si len chudacik co vie iba mudrovat ale realne ciny ziadne predpokladam ze aj pri piglovani zeny (ak teda sa nejaka zlutovala na takeho zebraka) ti treba podporu |
kam chodila tvoja mat,ked niekto splodil to co splodil sa opytaj jej.alebo si prstom robeny ,najskor. |
Miesto toho aby si za tych 500eur ktore tu tak ponukas zobral moto, obehal 20 STKciek (pri cene ~25eur za stk na moto) vysledky spisal/nahral/zverejnil dal na blog alebo neviem kde, aby sa o tom zacalo diskutovat, tu napises takyto vylev panica s urazkami ktore sme pouzivali na zakladnej/strednej skole. Upravené 1 krát. Naposledy upravil novyAmater (26.07.2021 18:59) |
Vazeni naco osobne prispevky... Zafixovanie moto na valcoch by pomohlo? Tam kde chodim nieje okolo valcov vobec nic. Ked budem technika drzat napr.za vidlicu mohlo by to pomoct? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnyd (26.07.2021 20:48) |
Re: Johnyd: |
Re: maxosa: Ano vystredenie vyssou odstredivou silou dava zmysel. Ale on tam najprv meria brzdnu silu celkovu az do zastavenia ( vyhodenia motorky z valcov) a potom ich zapne opat a snazi sa drzat packu rovnako. No a jasneze uz je kotuc nevystredeny tym zastavenim do 0. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Johnyd (26.07.2021 22:40) |
Veď to je chyba, lebo metodický pokyn písal asi dipl. ing. dr. doc. kandidát vied ktorý na moto nikdy nesedel, v škole nedával pozor a samozrejme technici nebudú rozmýšľať prečo nameria hlúposť a oponovať expertovi v slovdekre. U nás otvorili druhú STK tak som išiel vyskúšať výšku ich technického vzdelania, lebo na starej STK kde chodím pravidelne si to technici radi nechali vysvetliť a len vedúci chvíľu vzdoroval (je ing.) no keď som ho dožral (ja keď viem že mám pravdu idem aj cez mŕtvoly) a ukázal mi inštruktážne video ako majú merať som sa zasmial lebo tam bola moto s pevným kotúčom, pochopil že o čom hovorím. Na novej samí mlaďasi hovorím si tí by to mohli vedieť. No keď išiel merať a nameral hlúposť tak som sa ho opýtal že či vie čo vôbec robí a žiadal zavolať vedúceho. Keď mi povedal že sú obaja motorkári tak som už bol do červena a dostali spŕšku technický informácií aj keď pozerala celá hala na nás. Keď som odchádzal ( moto samo prešla lebo som ju celú skontroloval a pripravil - inak na kontroly s moto a autami nechodím a hlavne technik meral podľa môjho návodu) pánko z čakárne ma zastavil a hovorí mi že on je elektrikár ale podľa tej prednášky čo som dal by nemal problém tie brzdy rozobrať a zložiť. Takže asi toľko k tomu, nevzdelanosť neospravedlňuje. |
Re: maxosa: Diki za informacie. Takze take STK kde uz vedia o co ide (plavajuce kotuce) su priamo v Sali? |
Re: maxosa: ahoj, znovu Ta prosim, o spisanie Tvojich postrehov k danej problematike a poslanie na patricne miesta, urcite to komunite pomoze. poslal by som to na tych, ktori robia metodiku pre stanice STK a takisto do medii, poslanci idu na dovolenku, takze bude uhorkova sezona a snad sa toho niekto chyti. |
Re: KAJL: Bolo by fajn keby sa toho niekto zdatny chytil. Aby na riadeni STKciek aspon tusili ze vznikaju problemy naviac. |
som rad ze sa tu naslo zopar ludi,ktori tento problem pochopili.a pochopili aj to ze toto cele je obrovska chyba na ktoru doplaca skupina. |
tito nevedia pomoct? www.smf.sk/go/smf/smf-o-nas/ Pisu o sebe "organizáciou záujemcov o motocykle, motocyklový šport a mototuristiku", tam spadame asi vsetci |
Re: maxosa: dakujeme, ak by si nieco potreboval daj vediet. |
SMF-nepomaha ani jazdcom, ma hlboko do vrecka.tam sa deju divne veci.je len malinka hrstka co dostane podporu v podobe almuzny.takyto sa vykaslu na problem niekoho. |
Ešte otázku si dovolím. Nity na kotúčoch...Okrem čistenia brzdovým čističom, aj ste ich niekto mazali (grafitovým práškom alebo olejom)??? Či to nenavzlina von a odstredivou silou dostane na kotúč. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnyd (28.07.2021 14:16) |
Tak dám nejaký svoj záver k tejto veci. Kôli kolísaniu brzdnej sily vpredu som dostal dočasnú na 60dní. Vďaka aj tejto diskusii som hneď neuveril niečomu čo bol dôvod "nevyhovujúcic bŕzd" a nedal na radu šikovného zamestnanca (pomenovanie technik si nezaslúži): požičaj si cele koleso, alebo vymeň kotúče možno aj vidlicu |
co k tomu dodat? mohla by ta jazda nieco zmenit? mohla. |
Re: Johnyd: |
Re: maxosa: Upravené 1 krát. Naposledy upravil OKOzMI (03.08.2021 17:02) |
Re: maxosa: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnyd (03.08.2021 18:52) |
je minimalne sto veci,ktore je mozne mearat a maju aj logiku,ked uz |
Sorry pisal som kamarátov technikov STK a tá skur... predikcia to aj tak zmenila |
Re: Johnyd: nemeranie určite neprichádza do úvahy skôr si myslím že úprava metodiky by bola schodná cesta, nakoľko som mal možnosť vidieť niektoré merania "moto top stave" |
Dnes som bol na STK a bavil sa s technikom o týchto meraniach a budúci týždeň mám v pláne ísť na STK s jedným Monsterom ktorý má takéto brzdy a spraviť oba meracie postupy - ich aj môj a potom dám len EČV a budú to v Testeku vedieť pozrieť. No dozvedel som sa že Ducati má v systéme výnimku od výrobcu. Teda niekto raz také potvrdenie odovzdal. Aj toto je cesta. |
Re: maxosa: super, dakujeme za aktivitu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil KAJL (04.08.2021 20:09) |
Dnes rano STk na cbf 600..isiel som na valec a tam to meral...Pytal som sa ho preco aj z čoprom som nesiel na valec ale merala sa uroven spomalenia..Pracovnik mi povedal ze je to na nom aby si to vedel obhajit..takze metodika je asi na pracovnikovi. |
a co si chce technik obhajit:? ze nepostupoval pri kontrole standartne? |
Re: barlac: vravim...standarty neexistuju....technik je zodpovedny za to ze ked to cez neho prejde tak je to ok... a to si zrejme zodpovie po nehode alebo ked niekto bude kontrolovat spatne jeho postup prace |
Neviem či toto niekomu pomôže, ale nedávno som bol na STK s mojou starou Hayabusou (ročník 2008 ). Technika na moto nikdy nepúšťam, nechcem aby mi s ňou spadol. Do teraz sa brzdy skúšali vždy tak, že na valcoch som len zaflekoval (moto vyhodilo z valcov) a bolo. Tento rok to bolo treba robiť tak, že som musel pár sekúnd udržiavať rovnakú brzdnú silu (podľa merača predo mnou) a potom okamžite zaflekovať a hotovo. Žiadny problém. Upravené 1 krát. Naposledy upravil riki1 (08.08.2021 8:45) |
Re: riki1: Podobný spôsob použil aj technik na mojej, opakoval viackrát, nechcelo odmerať no pohodička. Má ešte pôvodne kotúče. |
Toto mi ing. z Testeku poslal ako aktuálne možnosti ale pracuje sa na tom. |
tak v skratke.technik podla svojej momentalnej nalady ta moze a nemusi poslat domov spokojneho |
a v konecnom dosledu to aj sedi. lebo to by bol ten problem s novymi motorkami.alebo motorky co maju skoro nic nenajazdene. |
Alebo ak si trúfaš ako ja, tak mu dáš po meraní sled otázok či vie čo meria a čo vlastne nameral, že to má aj radialnu vôľu a ako ju pri 5km/h chce vystrediť a podľa okolností dostane spŕšku technických otázok ktoré mi musí zodpovedať keďže tvrdí že je to zlé. Zväčša si ich zodpoviem sám a tým sme vybavený s poznámkou napr".ovalita nemeraná, nebolo možné udržať vo valcovej skúšobni". |
Re: barlac: povedal si to za mňa, ako som to začínal cítit. Takže je na technikovi ci niekoho chce nechať prejst (dám niečo dohp kešene), alebo nie a zo skutočným stavom brzd na motorke to ma len veľmi málo spoločné. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (09.08.2021 5:59) |
Ja si skôr myslím že podmienkou stať sa technikom má byť vyučenie v obore automechanik alebo strojár, ale stať sa môže každý ktorý zvládne za pol roka naučiť sa požadované veci a zloží skúšky. |
Re: maxosa: no nechcem ti kazit iluzie ale o popisovanom stave pri tejto metodike merania sa nikto v skole nic nenauci. |
Keďže tu máme hen ten oný Covid, odložil som si "milú" povinnosť absolvovania STK presne o tri mesiace. Takú podrobnú a dôslednú kontrolu technického stavu motorky som ešte nikdy nezažil. V minulosti v drvivej väčšine technik hodil očkom na VIN a ostatný čas kontroly sa odohrával v duchu pokecu o mašinách. Dnes mi kontroloval aj výplet na kolesách. Brzdy som ničím nečistil a okrem kontroly hrúbky doštičiek som im nevenoval žiadnu pozornosť. Výsledok STK - spôsobilý, budúca kontrola 9.8.2023 hovg... |
Re: Jeff: čau.. jak sa to robí? čo si vyplnil? |
Re: ChesterTT: Nič som nevyplnil..čo ako som mal vyplniť??? |
Re: Jeff: to len dojdeš neskôr a nikto nič nerieši? či jako? |
Re: ChesterTT: Presne tak Daj do googla trojmesačný odklad STK Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jeff (09.08.2021 17:53) |
Pribeh Slovdekra dubravka: |
Cavte. Vcera stk na zr7. Normalna kontrola technikom motorkarom. Predok 10%, zadok 15. Limit je 20. Kotuce su uz na limite hrubky. Su vsak ciste, nity ciste tiez. Prasatka ciste po rozborke a cisteni maju asi 1000km a nove uz zabehnute platnicky brembo. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (10.08.2021 23:23) |
Re: najSleps1: úplne nové kotúče a hneď rozptyl hodnôt 15%? |
Nazdar! |
A ešte hodí na koniec smajla......Tak aj ja pridám Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (24.08.2021 18:33) |
Dnes mi dali na STK podmienku na dva mesiace - ovalita. Ale vedel som, že jeden kotúč vpredu krivý je. Predtým som 5x prešiel. Takže dojazdím sezónu a budem to riešiť. |
aj ta tzv.podmienka je daka divna. bud to nevyhovuje a je vazny problemy, alebo to nieje az take vazne a majitel moze jazdit. ako prisli na tie dva mesiace ,ked motorka moze ist veselo do prevadzky.to dva mesiace nebude ohrozovat nikoho? |
Kurva tak co je to vlastne ta ovalitost kotucov? Som myslel, ze to znamena ze su krive, ze maju akoby osmicku....alebo to je ze kolise brzdny ucinok? |
bombusik,ta ovalita je ako ten kovid. je tu,ale zaroven nik nevie odkial a kde sa usadi. |
cocoti na stk to nevedia dobre ani len vysvetlit co to je.a uz vobec to presne namerat. |
Aha...a tym padom sa deje to ze ta brzdna sila pri brzdeni kolise ci? |
bombusik v oboch pripadoch mas pravdu.aj osmicka aj nepravidelna hrubka co sposobuje ten tvoj,ako si to nazval nepravidelny,kolisavy brzd.ucinok. |
Kolisavy brzdny ucinok si viem predstavit ako sa da zmerat, ale neviem, ako z toho mozu vediet, ci je kotuc OVALITY, alebo je len povedzme na jednom mieste mastny, alebo zadrbany alebo co... |
Moc sa fixujete na termín "ovalita" |
tak podla teba, mame byt dokonca radi, ze nam niekto zacal merat nieco.co v konecnom dosledku neohrozuje bezpecnost a ani brzdnu drahu.ak neratam tie mikrotiny. |
Mne to pomohlo. Mal som naozaj zle brzdy a po vycisteni nitov uz boli v poriadku. Ja som rad, mozno mojej zene zachranili zivot. |
Re: valach: ale zamyslel si sa nad pojmom "dočasne sposobile"? Buď je niečo spôsobilé, tzn ze máš vozidlo v stave v ktorom ho môžeš prevádzkovať- pripadne ak sa najde niečo čo neohrozuje bezpečnosť tak ti to napíšu do poznámok aby si si to dal opravit, alebo nespôsobile a prevádzkovať ho nemôžeš. Nemôžeš mat vozidlo ktoré je nespôsobile dočasne spôsobilým a to sa po dvoch mesiacoch stane nesposobilym. To je podobná blbosť ako "tak trocha tehotna". V UK to funguje nasledovne. Vozidlo je bud sposobile kedy cez stk prejdeš, alebo je nespôsobile kedy to to oznámia a vozidlo ide bud hneď do servisu kde odstránia závadu alebo si ho môžeš zobrať domov a nesmieš ďalej používať. Jediná výnimka na použitie je jazda do servisu alebo na stk po odstránení zavady. |
No ked to je tak a ovalita je vlastne kolisavy brzdny ucinok, tak to si viem predstavit, ze najma na motorke moze byt pri vyraznejsich pripadoch dost nebezpecne.... |
mojej zene ovalita zachranila mozno zivot. |
Egres: asi ako v klasike: "panenkomariapotrepenska, no vidíš to?" Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (27.08.2021 10:08) |
mne na tom nepride nic cudne...najdu nejake zavady ktore neohrozuju nikoho ineho mozno akurat tak teba a chcu mat istotu ze si ich opravis tak si docasne sposobily..nikoho ineho neohrozujes ale musis si to dat opravit...vela ludi keby dostalo ze sposobile ale opravte si to sa na to vyjebu a zas davat za vsetko nesposobile asi neni uplne prakticke...kazdy normalny clovek ked mu povedia ze nieco neni uplne ok si to aj tak pojde hned dat opravit...je jedno aku peciatku mu daju na papier...a na tych nenormalnych ktorych je podla mna na cestach pozehnane idu cez docasnu sposobilost...musia si to dat opravit ale mozu na tom aute pobehat veci sami a nemusia riesia odtahovky... |
zavady ktore nikoho neohrozuje,jedine tak teba |
Re: RadoR6: ma logiku co pises ale su pripady ako tento moj kedy som rad ze existuje docasne sposobile vozdilo :D |
Re: NIDECKER93: ja len detail, ze vydy men s kotucmi aj platnicky (ich cena je o hovne)...mechanik, ktory ti vymenil kotuce a nechal tam rok stare platnicky je bud nekompetentny chuj, alebo si nanho silno naliehal a podlahol ti, lebo potreboval peniaze...ja by som zakaznika, ktory trva na takomto nezmysle neobsluzil... |
Re: NIDECKER93: |
Re: maxosa: nemal si na mysli frezu namiesto sústruhu? Nebolo by jednoduchsie brzdové platničky liznut na freze? Nie ze sa to neda sustruhom, ale to je skoro ako ísť z PN do TN cez Topolcany. Freza- to je ako ísť z PN do TN cez Nové Mesto nad Váhom. Zarovnanie kotuca= sustruzenie. |
takze bude brusit stare platnicky, spinava robota, kopec casu v prdeli a potom ich nasadi na nove kotuce...kokos, naozaj super napad |
To sú mi veci na staré kotúče dať nové platničky je ok, lebo sa platničky prispôsobia krivému kotúču. |
Mechanik ked neni chuj, tak si za brusenie starych platniciek vypyta viac ako stoja nove...ale ked mu to chuj zakaznik zaplati tak preco nie...beriem spat... |
no davate tomu bodky platnicka zarovnana na smirgli? |
Re: RadoR6: nie, do sústruhu to rovnako rýchlo upnem a vycentrujem ale hlavne nezaseriem tým prachom celý stroj, kdežto rychlorezná hlava narobí viac bordelu. Ale je to fušerina. |
Re: boombastic: ked mam na aute platnicky ktore su ako nove a mozem ich za 5 minut obe urobit akoby boli novymi, preco by som mal kupovat nove? Pokial je kotuc/platnicka v stave ze to stoji za to ich mierne liznut a dokazu dat dalsich niekolko desat tisic km, preco ich menit za nove? Jaaaaj viem.... dnes nie su servisaci opravari. dnes su to menici dielov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (30.08.2021 0:10) |
Ak kotúč zrovvnáš pre ryhy alebo hranu v brzdnej ploche a napriek tomu dostaneš v tolerancii min. hrúbky danej výrobcom je to riešenie ale málo kedy vydá - zväčša je už plocha tesne pri tej hodnote. |
Robil som to ja a nie servis, Tie platnicky mali najazdene 10 000km boli uplne ako nove, ziadne ryhy ani sikme plochy. Jemne som ich prebrusil smirglom. Nevidim v tom ziadny problem. Zas kopec odbornikov a mudrlantov... Upravené 1 krát. Naposledy upravil NIDECKER93 (30.08.2021 7:07) |
Sam si odbornik....skratka sa to tak nerobi...klasika slovak, par euro aj na brzdach treba usetrit...je to cista fuserina smirglovat platnicky. To, ze ti tam pasuju a mas pocit ze to je ok neznamena ze to je spravne...ale sak kazdeho vec... |
A pri pravidelnom servise brzd sa brzdy NEOPRAVUJU, ale menia sa komponenty...neupravuju sa stare, ale davaju sa komplet nove...a kto to robi inak, tak to robi zle... Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (30.08.2021 7:26) |
jeden tu skace od motoriek k autam a druhy zase reve |
Re: barlac: sak prave preto treba smilglovat a teda poriadne... inac to nevyrovna.... |
Tak dam aj ja. Kupil som moto a ta mala vpredu vymenene platnicky len na jednom brzdici. Druhy mal stare a zjazdene. Co na toto povedat? |
Re: barlac: |
Tu ide o princíp - vytvrdený materiál platničky a mäkká plocha nového kotúča. Keď nebude prasa na brzdy v podstate sa nič vážne nestane ale technologický postup výmeny komponentov bŕzd u akejkoľvek značky to nedovoľuje. Prípustná je výmena platničiek na starý kotúč za podmienky že trecia plocha je bez hrán a rýh - čo v podstate tiež nie je často možné dodržať. |
Maxosa presne tak, ide len technologický postup stanovený tak aby po oprave bŕzd čo je v súčasnosti vlastne len výmena komponentov, bol výrobca či servis dostatočne krytý aj pred blbcami čo si myslia, že brzdy musia vydržať všetko, prípadne sú technický antitalenti a treba dbať aj na ich bezpečnosť. |
ale pocul som ze je dobre to brusit aj na obrubniku. ale len za mesacnej noci. |
Slovak skratka vymysli vsetko....brusi stare platnicky, je tu biznis s ojazdenymi starymi pneumatikami, ktore uz normalni ludia nechcu.....jaaaaj vivat slovakia.... |
No bol som zvedavý, ktorá trafená hus zagága, ale že sa mi podarí takýto "dvojitý zásah" som ani nedúfal. |
tak asi je to jedno v akom stave a ake platnicky namontujes. |
Re: barlac: zbutocne sa snazis....chumaj nepochopi.... |
A aby som nezabudol, najvacsi pako ked si uvedomi, ze to prepalil, tak to cele zvali na kovid a ekologiu, lebo sa vyhadzuju ruska... |
20ka mu je dobra na par litrov dunihlavu a este aj prasek musi byt,musi. |
Re: boombastic: 10k km su stare platnicky? Na beznom aute? Nebavime sa o aute na okruh alebo o motorke kde tomu nakladas a stale prudko brzdis. Keby som ti ich ukazall tak nevies ci su z krabice alebo zo strmena vybrate... |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 5557 | Včera: 316852