Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
moj otec mal bizonku mal som asi 3 roky pametam jak dnes ked ma posadil do predu a sli sme plakal som tak som sa bal.ako vyzorovo bola daleko v predu od ostatnych moto |
Papiboy ty si bizonista tak ťa poteším. Ja som Bizona sedlal ešte minulý rok. Predal som ho lebo motoriek mám viac a riť len jednu /no prevda je, že nejak neboli peniaze....a poriadne ma to serie, čo už/. Bizona som stále chcel ale nikdy mi to nevyšlo. Toho som kúpil asi pred 10 rokmi a z bedne ho uviedol do života. A robil mi radosť. Považujem ho za najzaujímavejšiu a navzácnejšiu Jawu. Pár vytobených kusov a úplne iná koncepcia podvozku. Z ostatnými Jawami to nemá nič spoločné. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (21.11.2009 13:56) |
Ten Bizón bol neskutočný. Český úpravcovia boli ďaleko, ďaleko vpredu. Fotky z toho zrazu aj negatívy mi zmizli /ostal len diplom za klub z navzdialenejšieho miesta |
retro, paráda. Viem, že máš rád päťstovky, ale u mňa vyhráva ten Bizón. Asi chápeš |
papyboy ja nemam nic proti jawam vcelku mam rad tie debaty jak mi otec alebo dedko pri krcme rozprava jaa? Ked som pridal a vbehol do kanala... heheh uz vtedy nemozem hehe teraz ked vbehnes do kanala vecsinou uz len vynasaju telo ,. |
Prvý celoštátny legálny zraz Kupařovice 1981 a pár perfektných úprav: |
Papiboy to vystihol presne. Motorky vtedy boli aké boli, teraz sú aké sú. Chcel by som vidieť ako by v sedemdesiatych rokoch zháňali Yamahy, Hondy, Bavoráky a pod. Vtedy bola taká doba a museli sme sa prispôbiť. Jazdili sme na tom, čo bolo k dispozicii. Odporúčam pozrieť si film Muž na Jawe.Dá sa stiahnuť z tejto stránky www.jawagallery.net/?page=clanky/multimedia |
|
Mam svagra o 10 rokou starsieho stale mi zaspomina ako jazdili na jawach este v 80tich rokoch tak mi je stale s toho smiesne .ako sa tie jawy vtedy prezivaly ale ta jazda? to islo ozaj tak pomaly ..ze 1tka brmmmmm 2ka brm brm 3ka brm brm brrm a konecne 4ka brmmmm a az teraz sa blizi 80tka hehehe no vazne nemozem heheh a v naklonoch ked to ovsem malo naklon sa to cele triaslo a stupacku daval ozaj kazdy |
noxik,ale o to to bolo krajsie,kazdy sa snazil vylepsit tu svoju krasku co najlepsie,hoci to boli pre dnesny svet hajtry... |
akoze na tych strojoch ja este stale jazdim a viem ze ked si kupim novu masinu tak ze sa vsetko zmeni |
noxik,raz budes aj ty spominat |
jaj chlapi vam daktore zazitky normalne zavidim Upravené 1 krát. Naposledy upravil noxik (21.11.2009 0:08) |
Requiescat In Pace (lat.) - odpočívaj v pokoji |
no vidis stejne prusery VB vsade rovnako prij..... ale aj tak spokojnejsi sme boli viac casu lahli sme do travy alebo na cestu a pohoda .dnes by ta do minuty daco preslo,este sa chcem spytat co znamena RIP ked niekto umrie |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (18.11.2009 22:27) |
copy ta to uz je nieco parada. svrider to to a ryflovku MONTANA v tuzu za marky nasil som tam us zastavu a ked to videli fizli aj s rukavom... |
Dnes na idnese zaujimava vec. Cennik aut a motoriek v Mototechne pre roky 1977-78 |
DZINOMR máš pravdu,rifle z tuzexu a podpultové číny , kto to nezažil neuverí ???? |
copy ziadne nity obycajne ciny mal som take zelena podrazka a foto to bol zivot... Upravené 1 krát. Naposledy upravil DZINOMR (17.11.2009 17:50) |
Ak chceš vidieť dobové moto-oblečenie, pozri na druhej strane tú fotku s Leninom. Ale háro nič moc, prázdniny cez vojnu na výške, čo už. ALE! kočky boli aj tak, však o tom by vedel každý dedo vyprávať... |
papiboy:v pohode, ono je to fajn pozriet si fotky, ako to bolo kedysi, kedze som v takejto dobe nezila, aspon to vidim na fotkach |
Alenka, robíš si srandu, že? Brat v živote na moto nejazdil a má obyčajnú čiernu košeľu. (Ale zas na bicykli obehal Poľsko, Rumunsko alebo trebárs NDR až k moru - on bol inak postihnutý, ako ja... Chudera mamka sa vždy len triasla, či sa vrátime po nejakom tom týždni živý Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (17.11.2009 16:20) |
svrider |
fiha, jake haaaro,,no nato, ze to bol rok 1976 celkom slusne obleceny, wow,,,verim tomu, ze v tej dobe na tu moto veru baby museli letiet |
Pozri obrázok |
ciiiiii, niektore fotky su fakt dobre, xixiix,,, Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamoth015 (17.11.2009 16:00) |
Nazdar, Levičan, |
Pridávam zopár našich fotiek z BRNA /80 te roky/,ten odkaz zo zadnej strany mi poslal brácha na vojenčinu /len pre pobavenie pre tých , ktorý rozumejú po maďarsky/[img][/img]img163.imageshack.us/img163/4443/71696885.jpg Upravené 1 krát. Naposledy upravil svrider (17.11.2009 14:56) |
resist |
Prikladám aj moje byvalé moto 175 ,vlastná práca všetko ručne+strojovo ale z vlastnej hlavy Upravené 1 krát. Naposledy upravil resist (15.11.2009 23:09) |
demo ja sa pamätám že ta chopera bola v časopise v stop alebo v niečom podobnom je to tak či sa mýlym? a vyzerá fantasticky Upravené 1 krát. Naposledy upravil resist (15.11.2009 22:32) |
UF CHLAPY PONIEKTORY STE U MNA POSTUPILY NA REBRICKU HODNE VYSOKO ja neznasam komunizmus ale tie fotky ma vratily 30rokou nazad neviem ci plakat ci sa smiat ako sme zostarly a co bude o par 10tok rokou nase deti sa budu takto smiat ze otec to co si mal za motorku ?to vobec aj isllo ? no neviem co mu na to odpoviem idem hladat fotky |
Pozri obrázok |
Pozri obrázok |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (15.11.2009 18:05) |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (15.11.2009 17:46) |
retro riadny gang,normalne respekt,perfektne casy |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (15.11.2009 12:59) |
keď sa zdražoval za socíku benzín dali ti natankovať iba 20l a zapisovalo sa to do velkeho techničáku,druhykrat si mohol tankovať až ďalší deň. |
chlapy ako fakt brutalne krasne fotky tu davate taketo veterany mozem......ste machri.....fakt velka poklona Upravené 1 krát. Naposledy upravil majkl81 (15.11.2009 0:08) |
Ked som bol v roku 86-87 na 2-rocnej vojencine (ZVS) v Mikuloviciach u Jeseniku nasi |
Pridam aj ja par foteciek mojej prvej motorky - CZ125 rok vyroby 1967 (pokial sa dobre pamatam...) Upravené 1 krát. Naposledy upravil kebo (12.11.2009 22:34) |
Tak aj ja niečo.Začínal som na Stadióne 50ccm.Potom ČZ125B.Potom DKW125,potom ARIEL 557,potom Matchles G80,potom zasa upravené moto Ariel.Foto pošlem neskôr.Takmer všetky moto prešli rôznymi úpravami,posledný "ARIEL" 500 mal motor z Jawy 500,upravený rám z ariela,predné koleso bolo zadné ČZ125 a komplet vyrobená kotúčová brzda/r.1976/,prevodovka burman,zadné koleso norton,zadná vidla tiež z nortona a ostatné vyrobené z plechu a laminátu.Nádrž bola spravená z tenkého pozinkovaného plechu a olaminovaná do požad.tvaru. |
Ďalšie nabudúce, idem spať. Inak s tou dymovnicou je z roku cca 1977, ja aj tu mám toho "Leninského" Bizóna 250 Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.11.2009 2:22) |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.11.2009 2:04) |
Pozri obrázok |
Pozri obrázok |
Pozri obrázok |
Pozri obrázok |
Neviem akej farby je ta kawa ale vraj nedavno mu vybehla srnka na jahodnej |
Pokiaľ na Študentskej tak by som ho mal z videnia poznať, ale je určite mladší. Do Metropolu som už ja nechodil... Myslíš tmavomodrú Kawu? |
Retro: hm no to ani presne neviem ale myslim, ze na Študenskej a na Slnecnej. No on asi patril ktym mestkym strelcom, kedze mi hovoril, ze ako sa jazdilo vtedy ked polievacie auto umyvalo cesty a ze kolki stale spadli vtedy |
mimi01: tak potom sme asi do styku neprišli. Ja som už v tom čase sa venoval motorkám inak, takže som sa po meste s vtedajšími strelcami už nemotal. Vačšinu ich ale poznám, ale jeho aspoň podľa mena nie. Kde býval? |
demov clanok som hltal |
Retro: no je to moj stryko, vekovo ste na tom rovnako a hovorim moto si kupil ked sa vratil z vojny, neviem v kolkych rokoch sa vracalo z vojny. |
Kedy to malo byť? Jedn poštár tu bol. On ale bol naozaj poštár a jazdil na pionierke. Motorku si kúpil ale... No celkom zaujímavý príbeh s kriminálnou zápletkou, Bolo to v r.80. Vtedy 638ky ale neexistovali, takže to nebol on. |
Retro: nahodou nehovori ti nieco meno Juraj Tozser, prezyvka "postar" ? Bol tu z KE. Jazdil na kyvacke 250tke a ked sa vratil z vojny tak si kupil funglovku 350/638. Isiel raz aj s partiou na zraz do Brna. |
Demo: To bol Motofan č.12 r.1996 |
demo ked si to robil sam tak si umelec krasne urobene |
|
egreš2: A keď by sa toto stalo mne, okurále by zase mne zabezpečili, že mi oči ostanú na mieste tomu určenom. |
A na JAWE 90 cros vyskakovali predné vidle s okuliarov |
papiboy:Je fakt , že tie Jawy 90 boli vtedy nové , relatívne výkonné,ale mali všelijaké detské choroby, proste novovivinutá motorka , možno ušitá horúcou ihlou vyrobená zo socialistických materiálov.Žiaľ vývoj bol po krátkom čase zastavený vraj na podnet českej jawy,asi im konkurovala ,proste bola nežiadúca................dokonca existovali prospekty , kde ponúkali tú istú motorku s obsahom 50 ccm, tá sa ale do výroby nedostala...škoda bola na svoju dobu dosť pokroková -motor-šúpatkový rozvod,ihličkové ložiská na ojnici, 5-stupňová prevodovka, ľahko sa upravovala,chalani si tam dávali iba jeden tvrdochrómovaný krúžok na tesno a odrezali zo šúpátka...išlo to jak divé , samozrejme vydržalo to pol sezóny a spotreba bola ako dnešné auto...Zapaľovanie cez krížovú spojku , ktorá sa po krátkej dobe vymlátila bola slabosťou tohoto typu, často sa ustrihol klínek a pootočil sa alternátor,potom to nešlo vôbec, rám bol dosť slabý , v podstate cestná motorka s vizážou krosky.Motor pr využívaní max výkonu vydržal tak dva roky,mal som ju 5 rokov a bol som spokojný.To, že som robil tri výbrusy s výmenou ojničky(kúpil som ju ako jazdenku pred výbrusom....ojnička s obomi čapmi a s ihličkami stála 96 Kčs)pripisujem použitým materiálom...keby vývoj pokračoval , verím , že by z toho mohla byť celkom dobrá motorka... Upravené 1 krát. Naposledy upravil kasty (06.11.2009 15:37) |
demo, nemusíš sa ku všetkému priznať |
Ano moj chooper bol v motofane, do ktoreho som pravdielne prispieval |
demo, moto aj motorkár je zo socializmu |
Ano to bol iKarus......!!!! a jaky caavo som bol.... |
Demo: a tá zadná lampa na 250 .ke ,bola z Ikarusu ,nie?Aj ja ju niekde ešte v šope mám,nestihol som namontovať,išiel som na vojnu |
@ demo: teho tvojého péráka sem tuším nekde už videl a možno aj v nejakem časáku hodne dávno... aspoň sa mi zdá... |
vlani mal na cestovatelskom meetingu Krizove prezentaciu |
demo: Perák mimoriadne elegantný, je z toho cítiť ten CIT k úpravám aj veteránov, keď sa ich hodnota citlivou prestavbou neznižuje, ale sa zvyšuje. Ano, ZACHRÁNENÉ mašiny môžu vyzerať aj takto |
img42.imageshack.us/img42/2566/snmekq.th.jpg">Pozri obrázok |
Jaaj to by bolo dlhe pisanie |
Ďík za objasnenie. Mne sa viac páči tan Banán, hoci bol ťažší. V košickej ČH ich nenazývali Banán a Trubka, ale ťažký rám a ľahký rám. Z Banána sa robili cestné závodné Jawy Junior a vlastne z toho vyšiel Bizon. |
Retro: Vlastimil Válek jazdil aj banán a aj trubkový rám. od roku 1967. Potom ho jazdili na majstrovstvách sveta v motokrose až do r.1971 aj Jaroslav Homola a Jiří Stodulka, Objem kvôli výkonu a zlepšeniu krútiaceho momentu bol na týchto továrnych jawách zvýšený zo 400 na 420 ccm už v r. 1966. |
Ozzac : Dal som si prácu a prehrabal albumy. Bolo to od 83 hore. V Pov.Bystrici boli príslušníci VB asi pozadu. Nie že by teraz neboli. |
Už som to pisal,perfektna tema,dobre sa to čita |
HD 1200 :nemyslel si v 75 -om?alebo skôr.V 85 už bolo fasa ,už aj kurvy veselo vrteli kabelkami pred Kyjevom a do ZDŠ-ky sme chodili v superkách už 78- mom |
Pekná Jawa... Do terénu špeciálne nevidím /ja som na cestné preteky/ ale Válek nejazdil 400ku v banánovom ráme? 420ku si pamatám so Stodulkom. |
Ja som začínal v r. 1965 na domácky upravenom pionieri jawa 550. Potom so mal jawu 250 banán.všetky |
Otec aj s kamarátom za sociku zrenovovali Jeep Wilis a ked to išli vyskúšať zastavili ich príslušníci VB. |
kasty |
No teda kasty, na tých Jawách 90 to bola odvaha. Mne to málokedy urobilo viac ako 2-300 km bez poruchy. Musel som k tomu mať dva motory, jeden furt opravovaný. Je pravda, že bola odhlásená a v bahne mučená jazdenka... Ale všeobecne boli známe, ako háklivé motorky, hlavne zapalovanie haprovalo a klukovka aj s ložiskami bola dosť citlivá. Dedkovia, ktorí si to kúpili, že vraj budú mať na čom chodiť do roboty, sa sakramentsky sekli a po pol roku to predávali za babku. |
Pokúsil som sa aj ja prispieť historickými fotkami , podarilo sa , je to z dovolenky v Bulharsku v lete 1975 , štytia kolegovia z tesly sme na Jawách 90 Roadster a Cross boli na Slnečnom pobreží...Fotky sú niekde z Rumunska , kde sme pri ceste nocovali.---Cesta nám trvala tri dni.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil kasty (05.11.2009 23:25) |
img691.imageshack.us/i/68255334.jpg/[img][/img] |
Provokatér! Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (05.11.2009 23:17) |
Tak to si prišiel o veľa. Jack Findley popisuje sezónu 1969 ktorú dojazdil na 4 valci Jawa po Ivym. |
Papiboy keďže si "postihnutý" a niečo pamatáš, pamatáš si na film Continental Circus /Európsky okruh/, autentický film z MS? Dávali to aj v komunistickej TV začiatkom 70.rokov |
Jasné... Len tí starci boli tak trochu aj ľudia. Teraz sú to naprogramovaní jazdci /čo však absolútne neznižuje ich kvalitu - a u všetkých v MS/. Keď pozrieš aký nepríčetný pohľad má Pedrosa, tak to až naháňa strach... |
Retro, vidím, že ty si ale tiež riadne "postihnutý" |
Agostini vyhrával vďaka technike, Rossi má dar od boha /to by ale už bola iná téma/. Bonera aj potom Read mu len kryli chrbát. Keď v Brne robi Read lepšie časy tak tam bol cirkus a menili sa medzi ním a Agom továrenské Agusty... |
Vďaka Mustangu som mal možnosť v roku 1973 vidieť Agostiniho prvýkrát live v Brne. Len vtedy som ešte nevedel, že to je "live", myslel som, že to je len tak, naživo Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (05.11.2009 21:58) |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 115126 | Včera: 204673