Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Re: sakosato: Mylis sa. Ja som sa nerozhodol pre nic. Ten olej tam leje autorizovany servis. A je mozne, ze to uz poslednych par vymien teda bol 0w30, musel by som ist pozret faktury. Nezaoberal som sa s tym. Auto stale jazdi rovnako. A stale nezere olej. Skor to cele len dokazuje, ze z toho netreba robit vedu. Upravené 3 krát. Naposledy upravil w4tch0 (06.04.2021 17:54) |
Re: w4tch0: Podstatne je ze vyrobca nariadil zmenu z 5w30 na 0w30 pre všetky vozidla, nove aj stare. Originalny VW olej 5w30 prestal existovat. Vsetko v zaujme emisii. To ze ty si sa rozhodol pokracovat zo spravnym olejom je len rozumne riesenie. |
Re: sakosato: Ten clanok je dost bieda. Vsetko JPP. Upravené 3 krát. Naposledy upravil w4tch0 (06.04.2021 17:36) |
cruelbody - ano presne tak. hraju sa tam o ml pri spotrebe(emisiach), pretoze automobilka to bere ako balik pri vsetkych modeloch ktore predava. a musi sa zmestit do nejakych cisel. ak sa nezmesti, plati za kazde auto navyse “dan” |
Re: joker9: no je predpisana....takze to moze byt tak jak pise PITAZ..aby splnil emisne normy |
Re: pitaz: teraz to neber ako podjeb....ked je nizsie cislo tak mam motor nizsiu viskozitu ..teda nizsi odpor ..teda nizsiu spotrebu..teda menej emisii... tak? |
stale dokola |
Re: joker9: heh... no vidis je to na Floride tam je kurva horuco..tak preco tam nemas predpisanu 5w60 ????? |
Mám mustang 3,7 V6 atmosfera motor. Predpísaný je 5W20!!! Tak mi niekto vysvetlite prečo tam predpisujú taký riedky olej... |
Tak kto chce verit ze olej 10W30 lebo ho tam dava vyrobca je hriech zmenit za 10W40 môže kludne dumat nad |
Re: Vidicon: preco sa pouzivaju pneu s co najnizsim valivim odporom preco sa v plechovkach pouzivaju 40l nadrze a oleje pomaly ako vodicka? |
Re: ahahoamater: neboj nic...je to tam naliate....ale niekedy je dobre vediet ze preco |
Re: cruelbody: Veď som prispel do diskusie myslím že najrozumnejšie radou - nalej tam to, čo odporúča výrobca motocykla. |
Joker9: KruteTelo len chce hlbsie analyzovat a porozumiet problematike. Nic zle na tom nevidim. Zakladom rozumie, ma aj nejake hypotezy a nazory na vec, ale chce vediet, preco napriklad zrazu Honda neodporuca 10W40 ale od isteho roku 10W30. Aj mna to zaujima. A kedze 10W40 je beznejsi, aj ja ho pouzivam namiesto 10W30. Kedze starsia VFR800 a novsia VFR1200 nema tak diametralne odlisnu konstrukciu ako VFR vs 1000MB, tak je ta otazka zaujimava. Hlavne preto, ci naozaj nerobim motoru zle, len o tom neviem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (06.04.2021 13:31) |
Re: joker9: jasne ze tomu nerozumiem a nerozumies tomu ani ty......ale ja rad podiskutujem hoci sa ti moze zdat ze sa chcem hadat,nieje tomu tak....Sak pokial sa nerad piples do detajlov tak sa na to vykasli..normalne nereaguj...sak ja to nesmerujem Tebe |
Re: ahahoamater: |
Re: ahahoamater: trosku by si si mal uvedomit ze kde si...toto je diskusia a ty tu pindas ze sa tu diskutuje...ved ked nechces prispiet tak neprispej..ake jednoduche |
Re: RS955i: ano ..je to tak ako pises..voda vystupi na 90 stupnov a tam ostava..to je len ukludnovak..ale olej meria presne aj ked az od 50 stupnov |
nuz, davat do suvislosti skodu 1000 mb a moderne motocyklove motory, to je dobry comedy club |
Re: ahahoamater: olej pripadne gumy a trebars najlepšia kačka su celkom fasa krčmove témy no krčmy sú zavreté! |
To som nevedel koľko je medzi motorkármi "vedcov, odborníkov, špecialistov" na riešenie olejov a motorov. Však keď sa dáme dokopy, prečúrame celý motorársky svet |
Re: minomonster: pri tom merani sa spoliehat na palubne pristroje... |
Na ducatke vie u vodnika taaak v zime padnúť teplota, niekedy aj na 55 stupňov, až sa s tým človek bojí ísť. A olejak sa nevie ani v zime poriadne zohriať tiež. Vlastné skúsenosti. |
No, mozno to bude tym, ze predsa len vodnik nema stale rovnaku teplotu. Na starej moto mi ukazoval stupne Celzia vody. U nas mi priemerne na jar, jesen, ukazoval 83 az 95. V lete, alebo v juznych krajinach 95 az 105. V zime okrem statia na krizovatke nikdy 85 nedosiahol, ale skakal niekde od 70 do 80. Mozno sa tu vyrobca hra na zmenu viskozity pri rozdiele teploty oleja 10 stupnov, pisem mozno. A mozno naozaj teplota oleja lieta viac ako teplota vody. Chcelo by to merat teplotu oleja pocas celej sezony. |
ano, samozrejme. prave preto udavaju vyrobcovia motocyklov odporucania na typ oleja, podla vonkajsej teploty, aby to ten dany typ olej v pohode zvladol |
Re: pitaz: uvedomujes si ze ty vlastne tvrdis ze motor na Zbygniewovej motorke na severe polska pracuje pri inej teplote ako motor na Spirosovej moto na juhu grecka? |
len som povrdil ze tymto kratkym testom to nezistis |
Re: pitaz: no vidis tak si to sam potvrdil....ale po technicke stranke johnyke tvrdi ze ked motor zacne nasavat studeny vzduch zmeni sa mu teplota..comu ja neverim.....mozno by mohol skusit branisko..to je 10 minut jazdy...ale dopredu vravim .chujovina |
rovno mozes zabudnut na to, ze zbadas nejaku zmenu teploty ked vojdes do tunela |
Re: johnyke: nemyslim si ze to co pises je pravda..ale aspon riadne argumentujes..Ale je to smele tvrdenie co sa da lahko zmerat ked vojdes do tunela v rozhorucenom lete a mal by si si vsimnut okamzite znizenie teploty oleja....tak to vyskusaj v lete na branisku ak mas digitalny merac teploty oleja..teraz pozeram co mas.... tak tam asi nieje digitalny ukazovatel teploty oleja... |
Re: teplak: menia sa na balast koli lludom co nevedia argumentovat.. toto je normalna technicka tema...tak ked nemas technicky argument tak nepis...sak nechcem tak vela |
Re: sakosato: nooooo ja nevravim o teplote vody kde je budik ja vravim o teplote oleja co ukazuje cisla takze vidim presne jak sa hybe..no zas jeden co sa mu nechce citat |
Johnyke:: jak sa hovori : je to marny, je to marny, je to marny... Ved motor ma konstantnu teplotu predsa. Odsledovane na vesmirnej technologii Skoda SuperB. Upravené 1 krát. Naposledy upravil teplak (05.04.2021 14:48) |
tak ako pise sakosato. ak sa chce vediet presna teplota vody/oleja, treba napichnut diagnostiku a sledovat vystup cidla, nie to co ukazuje budik |
Ty vole a čo to má spoločné s chladením vnútorných stien valcov na ktorých sa tvorí mazací olejový film, ktorých teplota je viac závislá od teploty nasávanej zmesi ako od teploty chladiaceho okruhu? |
Re: johnyke: Teplota motora lieta aj na vodou chladenom motore. Vyrobca to dobre vie a preto to vyriesil ze napr. Modla ako Skoda SuperB ukazuje stale 90 stupnou uz od teploty 75 až po 105 stupnou. Zakaznici su potom s premiovým vozidlom nižšej strednej triedy viac spokojní, neriesia tolko vŕzganie a podobné závady |
cruelbody Ešte raz pre menej chápavých. Chladiaca zmes na vodníkovi 90st. Vnútro stien valca kvôli niekoľko stovák stupňov teploty pri expanzii a pri vonkajšej teplote 35st vďaka ochladzovaniu nasávanou zmesou vymyslím si cifru 130st. Olejový film oleja 10w30 sa trhá. Olejový film oleja 10w40 je v pohode. Čo na tom nechápeš? Teplota stien valca je z 20% závislá od teploty chladiacej zmesi a z 80% je závislá od teploty nasávanej zmesi. Už chápeš? (% som si vymyslel, ale pomerovo to určite vychádza v prospech nasávanej zmesi voči teplote chladiacej zmesi a olejovej náplne) |
Re: cruelbody: presne viem o com hovoríš. Som na tom podobne a "sprtal" som sa u auta a moto s kvalitou oleja nájazd vs vek a tiež na to má vplyv značka oleja (pri niektorých značkách ma motor hladsi chod ako pri inej tej istej specifikacie). Zaujímavá bola moja R6, ta išla na akúkoľvek značku pri akomkoľvek nájazde stále rovnako. U Harleya sa s tým sltale hrám a hľadám co bude najlepšie. Sú ľudia čo dávajú do motora, prevodovky a primárky ten istý olej, sú ľudia čo dávajú oleje rozdielne. Na jednej strane ten motor trase furt rovnako a správa sa rovnako, na druhej strane som si všimol že na rok a pol starý olej ktorý tam bol od nova po prvých 800km bola hlučnosť primarky/retaze minimálna. Po výmene oleja len v motore a do nájazdu 1600km keď sa robil pozabehovy servis a menili všetky tri oleje bola primárka tiež tichá. Po výmene oleja pri 1600 sa za určitých podmienok zvuk primárky menil, niekedy ju prakticky nebolo nepočuť a inokedy áno. Mal som teraz robený servis ale nakoľko som na tom ešte nejazdil tak uvidím aký bude prejav teraz. V každom prípade sa budem musieť pozrieť na servisne údaje a na to co a kedy tam bolo použité a podla toho sa zariadim do buducna. |
Re: RadoR6: ja sa v tom len sprtam..zaujimaju ma take veci.... a som ochotny uznat kvalitne argumenty |
Re: cruelbody: jaska, beriem. Ale dalo by sa to zosumarizoval aj takto. Vykašľať sa na čísla a grafy, dávať olej špecifikácie doporučený výrobcom, pripadne olej rovnakej špecifikácie s ešte lepšími vlastnosťami a meniť ho častejšie skrátenim servisného intervalu alebo raz ročne. Ten olej totiž v motore starne ci sa jazdí alebo nie. Tak ako cítim pri radeni a staršom motore u KTM ze olej je degradovany, tak isto som aj pri motore u Pajera pozoroval ze (mám výmenný interval 20tis km) pri najazdeni cca 15tis km povedzme počas 6-9 mesiacov bol ten motor hlucnejsi a mal tak nejaký nekultivovanejsi chod/odozvu.... neviem ako to popísať, skratka nebolo to ono. Keď som začal meniť olej raz ročne pri zhruba 10 tis km nájazde (+- 1-2tis km) tak ten motor znie a správa sa ako má. |
cruelbody - kasli uz na to superbecko, snazil som sa Ti roznymi inymi prikladmi (litrovy vykon motora, sportove auta) ukazat, ze moto je nieco ine ako bezne auto. Motocykel pri pomalej jazde nema dostatocnu kapacitu na chladenie (nizky prietok vzduchu bez naporu) |
Re: RadoR6: nieee toto nechcem riesit..riezim fyzikalny problem ovplyvnovania teploty motora vonkajsou teplotou prostredia |
Re: johnyke: cely cas tu riesim ze teplota okolia neovplyvnuje teplotu vodou chladeneho motora kedze ten pri roznych teplotach okolia ma stale stabilnu teplotu...sledoval som to na mojom superbecku a tato teoria sa mi potvrdila..skus si precitat celu diskusiu a odpovedz mi na moje tri otazky... |
Netreba este zabudat na jednu dolezitu vec, to je degradacia oleja, zvyskami biozloziek. |
Re: teplak: noo dalsi ktory zhltne vsetko..keby si cital co pisem tak by si videl ze ma zaujima jeden konkretny problem Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (05.04.2021 10:59) |
To číslo za W znamená odolnosť voči okolitej teplote. Problematika nie je len o teplote oleja. Napríklad je to aj o teplote stien valcov po ktorých sa šúchajú piestné krúžky a tie sú aj pri vodníkovi ochladzované hlavne nasávanou zmesou (vzduchom) a vtedy už je dôležitá teplota okolia. Ak je olej xW30, olejový film nanesený na stene valca sa trhá pri nižšej vonkajšej teplote ako pri oleji xW40, pri rovnakej teplote chladiacej kvapaliny a rovnakej teplote olejovej náplne. |
Jaj, ďalšia olejová téma (ale fakt sa dobre rozbehla) Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (05.04.2021 10:25) |
Cruelbody:: zbytocne tu riesis blbosti. Nudis sa? Uz ti to tu viac ludi napisalo a furt si meles svoje. Druhe cislo za W znamena, ze cim vyssiel cislo, tym do vyssich teplot je. Tak v Afrike budes jazdit 10W60, u nas kludne 10W40. |
Re: tryskac: joj vobec si to nepochopil.....tvrdim ,ze to druhe cislo v oznceni motora neznamena vonkajsiu teplotu ,pretoze vplyv prostredia na vodou chladeny motor je maly...cele sa to o tom toci a Ty stale o tlaku.... |
a ja že je to o tom či 10w30 vs.10w40. |
jasne, bavime sa o vodnikovi. vyskusaj to. dokonca budem tvrdit, ze aj teplota chladiacej kvapalina bude o par stupnov vyssia |
Re: tryskac: ano chcem vediet teplotu oleja lebo to je to.. o com sa tu bavime |
cruelbody kde som písal o meraní teploty oleja? A načo by to bolo dobré čo Ti to povie? Motor maže teplotou oleja alebo tlakom a prietokom oleja? Ty meriaš v nádrži teplotu benzínu a z toho usudzuješ koľko ho tam je? /aj to sa dá/ |
Re: pitaz: no na aute je to tak ako vravim...ale sak vsetky nove moto maju teplomer oleja...abo si kupim ten cap filler Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (04.04.2021 23:41) |
toto nie je pravda: |
Re: dany01: no vidis a preto ma zaujima cela problematika. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (04.04.2021 23:38) |
mam to iste moto . manuál piše 10w30 ale nic iné ako 10w40 tam este nebolo. na odvod tepla ma vplyv aj stav chl. kvapaliny, chladica, vonkajšia teplota, a rýchlosť. stalo sa mi ze pri veľkom teple sa spúšťal ventilátor častejšie, pýtalo si to vyššiu rýchlosť. roky používam Shell advance ultra-je to dosť na pohľad riedke, ale problém nebadam..uvažujem o zmene na Repsol syntetico 4T (páci sa mi aj obal) a ked Honda - tak Repsol... |
Re: pitaz: zo vsetkym suhlasim co pises..mam to nastudovane...len nie s tym ze to zavisi od vonkajsej teploty...rozsah teploty oleja na vykonnej moto moze byt vcelku obrovsky ale....to vsetko v dosledku toho ze jej davas za usi a nie preto ze je vonku o 20 stupnov viac.... |
Re: pitaz: presne tak..fyzika a preto ma to zaujima |
samozrejme, ze 30 kladie mensi odpor, ten olej je ovela redsi ako 50 alebo 60. preto aj do vsetkych novych aut davaju oleje s nizkym cislom - napr 20, kvoli znizeniu trenia = mensia spotreba = mensie emisie |
Re: tryskac: takze pri prejazde chladnym usekom..napr. tunelom ti klesne teplota oleja a nasledne tlak olejoveho cerpadla? Skus dat priklad ked jazdis rovnako a vplyvom vonkajsej teploty sa ti meni teplota oleja... Upravené 2 krát. Naposledy upravil cruelbody (04.04.2021 23:06) |
Cruelbody Tvoja otázka bola :"1.Aky je rozdiel vplyvu prostredia ktore ma 20 stupnov a prostredia ktore ma 40 stupnov na chod vodou chladeneho motora co ma prevadzkovu teplotu 90 stupnov a uz tu teplotu dosiahol.....?" |
Neviem ci si pozeral na tie technicke listy co som nizsie skopiroval.....rozdiel medzi 10w30 a 10w40 je hlavne vo viskozite v celom spektre teplot..30 ma vseobecne mensiu viskozitu...posunutu v celom spektre od 2mm2/s po 10mm2/s alebo tak nejak... samozrejme viskozita je potrebna ale neplati ze cim vacsia tym lepsie....musi byt pri danej teplote idealna a takisto motor co toci 20 000 potrebuje inu viskozitu ako motor v aut co ide max 4000.takze mi vychadza ironicky ze 10w30 je vhodnejsi pri vysokych otackach lebo kladie mensi odpor...tym len chcem povedat ze problematika je tu zlozita a urcite to neni take jednoduche ze v polsku 10w30 amv grecku 10w40 a v afrike 10w60 |
Re: pitaz: ja viem len za seba potvrdit ..zima leto to iste a niekedy tomu dam za usi... a davam zausi rovnako v zime a v lete... a stale idem medzi 90° a 105°... takze rozdiel vonkajsej teploty minus 10 vs plus 40 ziadny rozdiel a to je rozdiel 50 stupnov....ved si len vezmi.. vonku 40 ° teplota oleja u teba 125° tak to lahko stiahne dole ... a ci ochladzujes 125 stupnovy olej 40 alebo 20 stupnovym vzduchom..maly rozdiel ....ved skus posledovat na svojom ako sa sprava teraz ked je vonku 10 stupnov.. a za mesiac ked bude 26...neuvidis rozdiel...samozrejme ak to nebudes zhavit |
chcel som tym povedat, ze samotny vodny chladic nemal silu na ochladenie oleja relativne vykonneho motora... aj kvoli tomu, ze vonku bolo moc teplo |
Re: pitaz: chapem co chces povedat..ale sam si napisal ze si dal 5 minut na bomby.... keby si nedal bomby a teplota by sa sama zvysila alebo znizila...tak to by mohlo vyvratit to co tvrdim ja...teplotu oleja si sledujem stale chodim stale rovnako a teplota oleja je stale uplne rovnaka.zima leto...teda po zahriati na pracovnu teplotu...vtedy motor kasle na rocne obdobie a teploty....ide si svoje..plus minus 90 |
cruelbody - vobec nemusi odregulovat, ked je vonku moc teplo.. este raz opakujem - teplota vody nie je teplota oleja |
Re: OKOzMI: niesu svine |
Re: pitaz: Ja si zasa myslim ze motor si teplotu dokaze odregulovat za pomoci termostatu a ventilatora( stale vravim o vodnikoch.....vzduchacom az tak nerozumiem) plus olejovy chladic...a rozsah 30 stupnov ako tvrdis je podla mna sialene neralna hodnota.... a ak by sa rozsah teplot mal priblizovat tomu co vravis tak len nasledkom vyuzivania vykonu motora a jeho zatazenia...urcite nie vonkajsej teploty..... |
Re: cruelbody: |
podla mna vonkajsia teplota zvysuje teplotu vsetkych dielov auta/motorky a tym aj oleja. rozdiel medzi teplotou vody a oleja moze byt (podla zataze) aj 30 st - viem z vlastnej skusenosti Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (04.04.2021 21:32) |
Re: pitaz: ta teplota je plus minus rovnaka a ked vezmeme ako priklad moje superB cko tak teplota vody okolo 90° a oleja od 90° do 105° ale..teplota oleja nikdy nezavisi od teploty vonkajsieho prostredia ale od toho jak jej slapem na krk...je jedno ci je zima ci je leto.. Ked rezem 180 po dialnici tak 105 a ked nic ta 92 ci tak dajak....takze mytus.... |
ziaden mytus, vonkajsia teplota s tym ma nieco do cinenia... dalej - teplota chladiacej kvapaliny neznamena teplotu oleja... |
Re: cruelbody: na 3 otazky... |
Re: RS955i: Ja mam totizto podozrenie ze to nema z teplotou vonkajsieho prostredia nic spolocne..hoci vsade pisu ze ano...podla technickeho listu sa oleje 10w30 a 10w40 lisia vyskozitou pri urcitych teplotach...tada teplota okolia je asi dalsi mytus ktory treba vyvratit.. . |
Cruellbody pozri aj ďaľšiu stranu toho čo sem dal RS955i |
Re: cruelbody: to neber ako momentalnu teplotu.Ono tie oleje maju viskozitu pri beznych80°C viacmenej rovnaku. Len ta hranicna min a max sa meni.Ked lejes z plechovky olej 0W pri 0°C tak je to taka pomalsia voda.Ked pri rovnakej teplote lejes15W to je už ako med.A tie cisla za W cim vyssie tym znesu vacsie teploty/napriklad sa menej odparuju pri prehriati/ale zas kladu vacsi odpor a nezachranuju tak moc tuto planetu. |
Re: cruelbody: tym vyssia odolnost proti teplote. Olejovy film na stene horuceho valca sa ...neprepali, nepretrhne. |
Re: RS955i: samozrejme toto som uz vsade cital.... vsade je to napisane uplne rovnako akoby to skopirovali z jednej stranky...odpovedz mi na 3 otazky: |
Re: cruelbody: skusim ja. |
Re: Merlin00: podme rozobrat co znamenaju tie cisla...30,40,50.cim vyssie tym co? |
Re: duggo: no zaujima ma to preto lebo ked mam v manuali 10w30 a v servise povedia ze to je kokotina a kazdy je chuj co tomu veri....tak je niekde problem..Ludia z hondy su sprosti a netreba ich pocuvat...tak ma zaujima ako to vlastne je.... a ked to tu citam tak to asi neovlada nikto ..celu tu problematiku... |
Re: duggo: ...tiež som asi tak pred 2 rokmi pochodil...asi polský shit.....ale olej kúpený normálne cez internetový obchod....po naliatí mi začala šmýkať spojka....už som začal premýšlať nad jej výmenou, ale najprv som skúsil kúpiť ďalší "nový" olej....z iného obchodu....a problém zo spojkou prestal....takže verím, že tie oleje pančujú.... |
Môžem opýtať ? |
Cruelbody, ten úvod som myslel trochu žartovne, no kupodivu to prakticky sedí 0až 10w30 by som dal max. do snežného skútra s nízkootáčkovým motorom a ten nejazdí nad 30 st. |
Re: cruelbody: sa tu smejem, ano, maš pravdu, ešteže nie nič horšie, napriklad sms poslat tam, ked vôbec by nemala byt poslana |
Re: cruelbody: Upravené 1 krát. Naposledy upravil minomonster (04.04.2021 11:33) |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 194924 | Včera: 171031