Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
keby to nejako skodilo prevodovke tak by to radenie bez spojky urcite tak lahko neislo |
dominator: v riti bol a hovno videl... |
Nobody, najprv sa zaregistruj a potom mozes nadavat na dominatora lebo inak vyzeras ako zbabelec... |
Jarro - preco si predal byvalu motorku? Lebo mala mierne rozhasenu prevodovku z podradovanie dolu bez spojky? Ak pridas "trochu plynu", prevodovku neodlahcis, nakolko je stale v priamom zabere od kolesa...Mozno to bol dovod, preco ti to islo tak tazko. |
Ako tak citam, mame tu dost pretekarov. Bez spojky sa radi len na pretekoch a strojoch co su na nesetrne zaobchadzanie stavane, alebo v case nudze ked sa roztrhne spojkove lanko. (aj to velmi setrne) Ved ta spojka tam nieje len tak pre srandu a rozbiehanie! |
Milanko, byvalu motorku som predal lebo sa mi roztrhol piest, bola to totis krosa.Aj ked jazdis na shadow urcite vies ze na krosach su prevodovky predimenzovane az az lebo sa na nich radi vylucne bez spojky. Ten nezmysel co si napisal do diskusie vznikol asi preto lebo si si poriadne neporecital moj prespevok. Radenie bez spojky totis nijako nesuvisi s tym ci ti ide spojkova packa lahko alebo tazko pretoze to zavisi od toho ake tuhe pruziny mas v spojkovom kosi, aky mas vytlacaci mechanizmus na spojke a v akom stave mas bowden a lanko. Mne isla packa tazko lebo som mal na spojke tuhe struny. To s tym odlahcenim sprevodovky by si si mal tiez este raz premysliet. Ak radis "hore" bez spojky tiez musis najprv odlahcit prevodovku lebo pri radeni nahor je zatazena od motora, pustis plyn a vtom okamihu ked motor prevodovku odlahci a zadne koleso este nezatazi mozes preradit. To plati aj pri podradovani, das trochu plynu aby si prevodovku odlahcil od zadneho kolesa(lebo spomalujes) a v tom okamihu ked motor odlahcil prevodovku od zadneho kolesa, mozes podradit.Nebudem tu tvrdit ze to je to super vec, chcel som len povedat ze sa to da no nie vsetky prevodovky su na to stavane. Najlepsie to vsak ide na tych motoroch ktore maju spojku upevnenu tak ze aj napriek tomu ze je nasunuta na tisic-hrane moze sa volne otacat na hriadeli v rozsahu asi 10°. Tato vôla je tam preto lebo pri preradovani moze narazit zub na zub a vtedy sa spojka moze potocit a umozni rychlost zaradit. Auta to maju vdaka synchronom vymyslene lepsie. |
Chcel by som este len dodat, ze ked zacala tato debata, mal som moznost si radenie bez spojky vyskusat na centaurovej M800. Ako vsetci vieme, tato motorka ma kardan, cize tam neexistuje vola retaze a preradovanie islo bez spojky tak nenormalne, ze som ani nevedel ze saltujem. Skusil som aj podradovanie bez spojky a ono to islo ako po masle! Na motorke s kardanom.... |
plne suhlasim s jarom je to aj o tom aky si zrucny nie kazdy vie jazdit nie kazdy radit niekto ma talent a niekto sa to musi naucit a niekto sa to ani nenauci a rozbije kopec motorou je to proste tak a suhlas fade suzuki ma dobru prevodovku ona to zobere aj ked koleso ide smykom lebo nema antyhopping |
Zdrawim, |
Zaradim jednotku a zbytok ide vsetko bez spojky az na niekolko situacii ked treba pouzit spojku a zvuk je v pohode ziadne buchanie v prevodovke, iba pekne zaklapnutie dalsieho prevodoveho stupna. - HONDA |
Neda mi to nereagovat s mojimi skusenostami. Na novej moto Honda CBF 600 mam este iba necelych 1000 km, ale radit bez spojky hore je radost. Z 1 do 2 radim so spojkou, a potom to ide v pohode bez. Urcite poznate zvuk automatickej prevodovky z plechoviek. Tak v nizkych otackach okolo 4-5 tis./min. to vydava presne ten zvuk. Mierne zakolisanie otacok a preradenie bez akehokolvek zvuku. Skusal som aj bez prilby aby som "lepsie" pocul, a skutocne ziadne cvaknutie, proste nic. Medzi 1 a 2 to citit aj na radeni ze to ide mierne tazsie a motorka sa tomu brani = vysoky rozdiel otacok medzi ozubenymi kolesami, ale ide to. Napriek tomu radim medzi 1 a 2 so spojkou. Podradujem vylucne so spojkou. Podradovanie bez spojky je podla mna drasticke riesenie. |
ja vacsinou na VFRke aspon posteklim spojku, ale ked sa hram na zavodnika tak ani moc nie iba medzi 1 a 2. |
Hore bez, dolu s ... a bez akýchkoľvek problémov, prípadne porúch MAN |
ako pripada mi to trocha cudne... ked tam dali tu spojku tak to ten motor uz vydrzi! ci ti odide pri 120000 km alebo 125000km to je jedno... |
derbiTV:pocis jak ty znas daco napisac ja zasnem |
ja si myslim ze aj jednotku by ste mali hadzat bez spojky |
Akoze nexapem preco experimentovat ked spojku na moto mas tak nieje na paradu ale ked mas money na spojku tak klude mozes preradovat bez nej ja viem ze bez spojky sa moze iba podradovat a to s plynom ale aspon tak to je na 2T no newiem rob ako chces Upravené 1 krát. Naposledy upravil simsons51 (20.03.2007 22:07) |
Ja som prešiel s naloženou Liazkou z Dev.n.Vsi na Trnávku (cez celú BA),bez spojky... |
Tiez radim hore bez spojky, ale len vo vyssich otackach, je to ovela jemnejsie, ako so spojkou. Netreba sa toho bat a vyskusat. Ubrat plyn - nie celkom a nohu mat nachystanu hore, da sa to len v jednom momente, inak sa to nepodari. Prinasa to vyrazne zrychlenie Podradujem so spojkou a vacsinou s medziplynom. |
MZ nieje poloautomat výrobca zakazuje radiť rýchlosti bez spojky |
ludkovia chcel by som vediet, ci neako ublizujem kotorke, ked zaradim, alebo podradim na motorke bez spojky... sprava sa ako keby bola synchronna... krasne zapadne pri 3200 kazda jedna rychlost, nerobim to casto pretoze sa obavam neakych vedlajsich ucinkov |
na to radenie sa nikoho nepytaj vymen si spojkove lamely ta dokaze kazdy |
Lamely sa menia ako celok, jednu lamelu ani nekupis. A zodrate lamely sa skor prejavuju tym ze motorka ide ZA otackami - najprv letia hore otacky a potom motorka pozvolna za nimi. |
ano tak som to aj myslel presne..... otacky sa vratia, ale motorka ich dobieha pomaly proste presmykuje..... a dokedy sa da jazdit na takejto spojke hmm? |
no ale ci tym nepokazim inu mechanicku suciastku vies? napriklad nespalim spojku, alebo tak..bo jazdit sa s tym da...nerobi to tak casto..iba vo vysokych otackach a s vysokou akceleraciou...a to moja motorka nepotrebuje len skoda ze jazdec ano |
Ak to robi iba pri vyssich stupnoch, tak to este cosi vydrzi a mozes na tom jazdit, ale opotrebenie lamiel potom ide s casom exponencialne, cize ti bude smykat coraz viac az raz zistis ze sa na tom uz do kopca ani nepohnes. A spalit mozes tie plechy, co su medzi lamelami, pocul som uz o pripadoch, ze ich od toho tepla pokrivilo. Tak by som to neriskoval a kupil tie lamely, take drahe zas nie su a usetris si tym kopu vrasok na cele potom. |
stale je tu este moznost, ze je na pricine olej. Niektore motorky nemaju radi plnu syntetiku niektorych znaciek. |
mnoo ja mam urcite polosyntetiku a roginal aky ma ist..myslim ze este v Honde kupovany.... proste olejom to urcite nebude....ta moto uz ma daco nabehane, je to na sto pero spojka.... to presmykuje vo vysokych otackach... to je jasne |
...ked menis lamely tak by si mal aj plechy...olejom to moze byt hlavne ak das motorovy olej bez aditiv na spojku...neviem ci v tvojom pripade,iba ak mas mokru spojku co asi nemas...radenie bez spojky podla mojho nazoru mozes iba pri radeni hore dole by si mal so spojkou ak nechces zabijat prevodovku...aspon crossky su tak robene...poloautomat ... |
Bavil som sa o tom radení s Jožom (HondaMagna) a potvrdil mi, že mu to tam pri 3500 rpm padne bez akéhokoľvek zvukového efektu, dokonca aj pri podraďovaní...tak sa to asi nedá velmi zovšeobecňovať. |
ved to urcite citis ako mas radit bez spojky nahor. Ked nie je cas/enduro/ v poho to ide aj nadol/obcas, vynimocne/. Nahor je to asi takto. das plny prides pred cervene jemne zatlacis nahor, uberies asi pol az 1 cm cm plynu, medzitym tlak nahor jemne stupnujes a ak to tam padne/co padne/ hned zasa plny kotol bez respektu/cele toto trva asi pol sekundy/. No a zodrate lamely vysmykas az kym ti to nepojde do kopca alebo z miesta. To tiez uvidis. Ak to zacina, vymen to cele, cim viac to je zodrate,tym viac sa to hreje a tym skor to speje ku koncu. |
Ja radim 1 - 2 so spojkou a potom zostatok bez. Smerom dole potom kopem so spojkou. Je to celkom pohodlne... |
Točil som moto a nejak mi neostával čas na stláčanie spojky, tak som skúsil dávať kvalty bez nej a ono to tam pekne radilo akoby som ju vymačkával. Bolo to na Honde Hornet CB600F "03 tak neviem či má poloautomat alebo som vystihol otáčky a preto to išlo. |
samé inteligentné odpovede...a teraz nech napíše niekto s lepšou vyjadrovacou schopnosťou a IQ nad 20 ďakujem. triplet a babrák |
ja som bol tak isto prekvapeny, zacinal som na jawe 250 a bratranec mi to ukazal, ze to ide aj bez toho ... a momentalne nepouzivam spojku vobec - bo mam Burgmana 200 |
|
pozr na jawe je to tak ze tam mas poloautomat ktory ti akoby sam odseba vytlacil spojku co ti dovoluje radit uplne bez toho aby si spojku vymackol ty ale u modernyx moto je to inak a to tak ako ti napisal albion..ked nadradujes v pohode sa to da aj ked tu spojku radsej daj no ked sa budes blaznit ryxlost tam skoci aj bez toho no a pri podradovani urcite davaj aj spojku |
duggo skus a uvidis no moj nazor je ze by to nemal byt rozdiel |
Sten: uz tu toho bolo... |
madar z martina ? |
threemer čo je to mať motorkársku krv? sedieť za počítačom a písať dobre ranko alebo napísať ako racer8 pozor na jawe je to tak ze tam mas poloautomat ktory ti akoby sam odseba vytlacil spojku co ti dovoluje radit uplne bez toho aby si spojku vymackol ty ale u modernyx moto je to inak a to tak ako ti napisal albion..ked nadradujes v pohode sa to da aj ked tu spojku radsej daj no ked sa budes blaznit ryxlost tam skoci aj bez toho no a pri podradovani urcite davaj aj spojku. myslím, že jeho alebo Albionov prístup bol motorkársky, tvoj bol dementkársky |
racer8 , podla mna to rozdiel je. Podla mna kardan nedovoli - nespravi taku volu ako retaz. Retaz je pruznejsia a ma vacsiu volu. |
sten, ked uz ta tak pekne oslovujem, vysvetli mi prosim ta, kde si nabral to threemer |
duggo: asi mas pravdu s tym kardanom ale nejde mi dohlavy jedno ze kardan nemoze byt tak napevno ze tam nemas zaidnu rezervu aspon na rozete musis mat ved to by si pri zaradeni 1ky siel hned dopredu...no neviem zalezi od typu prevodovky... bolo by dobre sa spytat u niekoho kto sa naozaj vyzna... |
sten: dat sa to da, ale radit bez spojky sa neodporuca vobec.. motorke tym nepomozes, skorej naopak Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (06.09.2007 10:56) |
1. táto téma tu bola nedávno |
to som nepovedal ale myslim ze by tam malo byt nieco co utlmi pohyb kardanu ked zaradis ryxlost... Upravené 1 krát. Naposledy upravil racer8 (06.09.2007 11:57) |
aha,myslis nieco ako rozeta s gumovým zaberom len v prevedeni kardan-koleso.A nie je? |
not o ja neviem... ci je aelbo nei ale malo by byt a to by malo riesit pripadny problem ci sa da radit bez spojky aj na BMW... |
samozrejme, ze tam mam volu, ked mam zaradenu rychlost da sa kludne posuvat dopredu a dozadu nejaky kus. Ked budem pri motorke tak to zmeram a porovnam ten "posuvaci kus" BMW kardan ws TT retaz. Ja to nebudem pokusat preradit na BMW bez spojky, necitim sa na to, je to kus zeleza, na TTcke ide radit bez spojky uplne normalne, ani necitis. Ale treba to vediet, ja tak aj tak ale neradim, mozno sem tam pri vyjazdoch som skusal. Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (06.09.2007 14:31) |
pitaz to vystihol ........ked tam raz je tak sa ma aj pouzivat............aj ked sa moze radit bez spojky tak to moto moc neprospieva |
sten: skus tak jazdit celu sezonu a potom rozober prevodovku. uvidis v akom bude stave |
Sten: |
to by som chcel vidiet, jak na trebars poslednom semafore, ked si davas odpich a urobis 100 za par sekund, budes stihat vymackavat spojku. |
"rychly najazd do zakruty a potrebujes skvaltovat, urobis to bez spojky" ???? |
kxbibo - akoze si vtipny? |
Bez spojky som jazdil roky, ale na starom Wartburgu .To bol poloautomat - stlacal som spojku len pri rozbiehani na jednotke, inac som nemusel.Na supertenerke mam prevody ako traktor , rozbehnem sa aj na 4ty stupen a 5ka taha od 40 do 200.Takze za mestom ani neradim prevody, stale v pohode 5ka.Jazdci v SBK alebo motoGP nahanaju stotiny sekund a nejazdia na svojich masinach.Kto ma na GO prevodovky nech si tak jazdi . |
uz ma tato tema vytaca do nepricetnosti, vracia sa ako bumerang.... kto z vas videl taku "rozjebanu" prevodovku ktorej tak strasne ublizilo radenie bez spojky?! dilentanti, turisti, kolobeskari a podobni..... kludne si pouzivajte spojku pri radeni rychlosti ale netrepte picoviny!!! |
....pocujte vy ste tu uz fakt vymleti skoro vsetci....= patri to medzi zaklady pri jazde na CESTNYCH moto ze hore radis bez spojky a podradujes so spojkou a medziplynom(a ak nemas antihop mozes si pomoct spojkou pri brzdeni aby sa ti nerozoskakalo zadne kolo)!!!!!!!!!!!!!Toto uz fakt nemoze byt pravda na tomto Df kolko tatalakov je!!!!!!!!!...uz som nechcel reagovat ale takato do neba volajuca hlupost mi neda.......HOWGH!!!!!!!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil misik71 (07.09.2007 12:34) |
ja som sice ziadnu 'rozjebanu' prevodovku nevidel, iba mi skuseny mechanik dal radu.. ked o tom tolko vies nerd, tak sa podel o svoje skusenosti, ked si taky mudry a ostatni trepu picoviny Upravené 2 krát. Naposledy upravil pitaz (07.09.2007 12:38) |
tak sa vytacaj.... |
nerd - tak to uz ano, teraz ta uz chapem..zase duchaplny prispevok Upravené 2 krát. Naposledy upravil pitaz (07.09.2007 12:59) |
pitaz dobre vyjadrím sa k tomu. Ja viem, že to prevodovke neprospieva a že sa tým znižuje životnosť. Ale osobne niekedy radím bez spojky, pretože to inak nejde najmä ak nestíhaš stlačiť spojku, tak preradím bez spojky. Pri športovej jazde je radenie bez spojky bežná záležitosť. Dokonca som na KX 125 radil vždy smerom hore bez spojky, pretože sa tak veľmi často radí a skrátka tá prevodovka to znášala bez problémov. Podraďoval som so spojkou. Ak si radil smerom hore bez spojky strácal si zbytočne rýchlosť a otáčky na motore. Dokonca niektorý pretekári radia aj bez ubratia plynu, takže ani nepostrehneš, že vôbec preraďujú smerom hore. Systém radenia bez spojky využívajú aj športové autá, dokonca aj bez ubratia plynu. Stlačíš tlačidlo preradenia a len ti na moment vypne zapaľovanie motora aby sa prevodovka odľahčila. A tiež sa v tej prevodovke krútia ozubená kolesá bez synchrónnych spojok. |
kxbibo - super, dakujem ti. toto je prispevok, ktory ma vypovednu hodnotu. |
Ja už tiež radím bez spojky, no tak rýchlo kto potrebuje čo poradiť... Vážený radiči bez spojky, potom pri predaji motorky prosím uvádzajte: "na tejto motorke som radil bez spojky a vôbec jej to nevadilo" A ešte jeden dotaz: načo je tam tá spojka? Ja osobne jazdím z každej križovatky na plný plyn a keby som dal spojku tak žiadna zo žien o mňa ani nezakopne a aj svale sa mi zväčšili |
Vždy som používal spojku. Či tak robil človiečik, od ktorého som to kúpil, je otázkou. Chvála bohu mala iba 3800 nagulané.... |
ta packa tam je tam na rozbeh, na podradovanie a pre ciastocne ochrnutych a aby ste vedeli tak cely zivot som radil bez spojky, cize kto bude kupovat motorku od nerda radsej ju nekupujte lebo bude mt "rozjebanu" prevodovku co vlastne kazda kawasaki ma uz od vyroby.... |
Nerd: s teho si ňic nerop, že je ot vírobi rozmrdaná. Ket si kúpiš Ducnu, teprva uvidzíš a učuješ vjeci. |
Radiť hore bez spojky je úplne normálne a bežné... kto si myslí opak, nech sa mu spojka vymačká |
mikulec to s tou kawackou prevodouvkou bolo myslene ironicky len som narazal na vseobecny nazor na kawasaki na slovensku |
Duggo - myslim si, ze pri radeni hore nie je rozdiel medzi kardanom a retazov. O to nejde. Ide o moment, ked uberies plyn (presne v tom momente prestane byt motor na malu chvilu v zabere s prevodovkou - po tomto momente uz brzdis motorom) a okamzite preradis. Skor nepreradis, lebo motor je v zabere s prevodovkou a neskor tiez nie, lebo prevodovka uz brzdi motor. Upravené 1 krát. Naposledy upravil milan3232 (07.09.2007 21:41) |
Na drvivej vacsine sportovych motoriek su sekvencne prevodovky...vlastne som sa na sport.motorke so synchronizovanou prevodovkou este nestretol... Sekvencna prevodovka je svojou konstrukciou urcena na radenie,a aj podradovanie BEZ SPOJKY! Akurat to podradovanie,na to treba vacsi cit,nez na radenie. Mal som uz par motoc.motorou otvorenych...a kazdy kto sa tomu troska rozumie,mi da za pravdu... Tym,ze radite zo spojkou,akurat nicite samotnu spojku,lanko,atd.... Ziadny iny efekt to nema. Upravené 4 krát. Naposledy upravil karburator (07.09.2007 23:39) |
caute vidim že zasa niekto založil tuto temu tak by ma zaujímalo ci možem bez spojky radit aj na MZ-ke..... |
poprosim prispevky s uryvkami z roznych manualov motoriek Upravené 2 krát. Naposledy upravil MalyMirec (07.09.2007 23:45) |
"dump ventil - pretlakový ventil na vypúšťanie prebytočného tlaku v sacom potrubí za turbom Upravené 1 krát. Naposledy upravil karburator (08.09.2007 0:17) |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 214549 | Včera: 181577