Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMotocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom - Diskusné fórum

Hodnotenie: (2 hodnotení)

Diskusia k článku: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
30.06.2020 21:20

Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom

Retro
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekné pripomenutie týchto netradičných konštrukcií, ale bojím sa že pri tu prítomnej “klientele” (česť výnimkám) to asi ostane nepovšimnuté.


01.07.2020 9:34

Re: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Retro: Ten dvojštvor o ňom som pradávno čítal ale ten šesttakt :-D
Keď odídeme tak mládež bude jazdiť pomocou aplikácie v mobile. :-P


01.07.2020 11:54

Re: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Re: egres2: My neodídeme :-)))


01.07.2020 19:32

Re: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vďaka za článok. Tiež som o "sixstroke" ani nepočul. Z popisu mi nie je celkom jasný, to celý "dej" trvá 3 otáčky aby sa to mohlo nazvať šesťtaktný cyklus?
Ako pubertiakovi sa mi veľmi páčil tu spomínaný Aspin, mal slušné výkonové parametre v 1933 z 250 ccm 31 koní a vraj aj dobrú spotrebu. Možno ho ešte niekto skúsi oprášiť s použitím modernejších materálov. Pozri obrázok


03.07.2020 22:22

Re: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Podľa dobovej literatúry vraj u šesť takt je vlastne motor štvortaktný a v hlave je malý kompresorový motorček. Kedysi DKW malo ladepumpu, ktorá bola vo forme tretieho valca, ktorý nebol spaľovací, ale kompresorový. U tohoto šesť taktu je vlastne ladepumpa priamo v hlave, ale nie je tam žiaden prefukovací kanál. Ak má niekto predstavu o starodávnych naftových motoroch, tam bolo čosi podobné, teda malá zážihová komôrka, ktorá bola súčasťou spaľovacieho priestoru. Prežila do nedávnej minulosti už len ako žhaviaca clona. Najskôr teda sa do stlačeného spaľovacieho priestoru s natlakovaným vzduchom nestreklo palivo ako obyčajne ľudovo povedané v obývačke, ale k vznieteniu prišlo v predizbe a tam rovnomerne prehorelo a až potom sa spontánne rozšírilo do obývačky. Tu je to podobné. Spaľovací priestor je klasický. Stláča sa tam palivová zmes, no stlačovaná je aj súčasne v hlave. Stlačenie je teda dvojité. Spaľovací priestor má teda súčasne dva tlakové zdroje. dvojtakt v hlave ide protibežne s hlavným štvortaktným valcom. Preto na číslicovej tabuľke motocykla je kód 4+2. súčinný dvoj a štvortakt s valcami idúcimi proti sebe. zvýši sa kompresný tlak v spaľovacom priestore a lepšie prehorí zapálená zmes, čo sa prejaví kultivovanejším chodom a zvýšením výkonu motora. Gilbert



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10181 | Včera: 331609