Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (2 hodnotení)
Diskusia k článku: Motocyklové hybridné motory skombinované dvojtaktným a štvortaktným cyklom
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Pekné pripomenutie týchto netradičných konštrukcií, ale bojím sa že pri tu prítomnej “klientele” (česť výnimkám) to asi ostane nepovšimnuté. |
Retro: Ten dvojštvor o ňom som pradávno čítal ale ten šesttakt |
Re: egres2: My neodídeme |
Hodnotenie: Vďaka za článok. Tiež som o "sixstroke" ani nepočul. Z popisu mi nie je celkom jasný, to celý "dej" trvá 3 otáčky aby sa to mohlo nazvať šesťtaktný cyklus? |
Podľa dobovej literatúry vraj u šesť takt je vlastne motor štvortaktný a v hlave je malý kompresorový motorček. Kedysi DKW malo ladepumpu, ktorá bola vo forme tretieho valca, ktorý nebol spaľovací, ale kompresorový. U tohoto šesť taktu je vlastne ladepumpa priamo v hlave, ale nie je tam žiaden prefukovací kanál. Ak má niekto predstavu o starodávnych naftových motoroch, tam bolo čosi podobné, teda malá zážihová komôrka, ktorá bola súčasťou spaľovacieho priestoru. Prežila do nedávnej minulosti už len ako žhaviaca clona. Najskôr teda sa do stlačeného spaľovacieho priestoru s natlakovaným vzduchom nestreklo palivo ako obyčajne ľudovo povedané v obývačke, ale k vznieteniu prišlo v predizbe a tam rovnomerne prehorelo a až potom sa spontánne rozšírilo do obývačky. Tu je to podobné. Spaľovací priestor je klasický. Stláča sa tam palivová zmes, no stlačovaná je aj súčasne v hlave. Stlačenie je teda dvojité. Spaľovací priestor má teda súčasne dva tlakové zdroje. dvojtakt v hlave ide protibežne s hlavným štvortaktným valcom. Preto na číslicovej tabuľke motocykla je kód 4+2. súčinný dvoj a štvortakt s valcami idúcimi proti sebe. zvýši sa kompresný tlak v spaľovacom priestore a lepšie prehorí zapálená zmes, čo sa prejaví kultivovanejším chodom a zvýšením výkonu motora. Gilbert |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10181 | Včera: 331609