Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuEICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure - Diskusné fórum

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
07.11.2018 12:19

EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Hmmm, padacie rámy zapustiť do kapotáže? Ako nevyzerá to zle ale ochráni to ešte niečo?

Foto: BMW R 1250 GS Adventure 2019


03.05.2020 21:35

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

monolop1
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

dajte pokoj s tou elektronikou, my chceme motorky co si vieme opravit na ceste s golasadou :D
ale vazne cim dalej horsie, gs, africa, v strom ....vsetko hranate s mini displaymi a vyrabane aby to bolo cool.
chceme spet poctive motorky !!
ked pozeram kolko stoji nova 1250gs adventure a to si na nej nemozem nic porobit sam tak asi pojdem do klasiky 1150, co vy na to ?
oplati sa za to dat tolko co za nove auto ?


03.05.2020 23:49

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: monolop1:
Chces poctivu moto, musis si ju poskaldat.
Nove moto su urcene na spotrebu, specialne BMW, aby mohlo jazdit aj samo, nie ze sa na nom budes rochnit v blate, potom ho opravovat.
Nove moto su nieco ako spotrebic penazi, bez terminalu.
A ked si v praci, robis na moto, ta si pojazdi, ukaze ti kde vsade bola, kam sa zatulala, ako si to pekne naklopila v zatacke..
Nova moto je taka luxusna milenka. Nie ze ju doma budes sam depilovat, cesat a umyvat, robit jej gynekologa a aj zubara.. Ta si pekne povie, kam pojde na welness, nie ze bude doma robit kliky a brusaky v tvojom prepotenom tricku.

Video: www.youtube.com/watch?v=VaZlTsoj0Hc


21.05.2024 19:38

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Dnes som sa v Žiline dostal k testovačkám, tak dávam postrehy.

GS 1250 Adventure
Čakal som, že pochopím, prečo si to ľudia po 40tke či 50tke kupujú. Že to bude ťahať, ako vodič nemáš žiadne starosti, čo ako starší pán už potrebuješ, sadnúť, doviezť sa niekam oddýchnutý a tam pokračovať v pešej dovolenke. Ale asi to nezodpovedalo moje predsudky.
Posed fajn, príjemné široké riaditka, sedačka mäkká, dosť miesta na kolená. Pri športovom posede /špičky na stupačkách/ som tak centimeter kopal do zadných držiakov stupačiek. Na takom R nineT nič nezavadzalo /tam asi rátajú len s jazdcom a zadné stupačky sú maximálne utiahnuté vzadu/. Všimol som si, že to robí viacero výrobcov, napr. Tiger 1200 /zavadzajú/ vs Speed Triple /nič nezavadzia/. Zavadzal mi aj zadný stojan /preto na 1300vke už je sklápateľný/. Vo veľa testoch všetci chvália ten displej, už som videl žiarivejšie. Pri priamom slnku ostane taký nahnedlý, ako keď máš lacné moto oblečenie, čo je na začiatku čierne a potom to slnko vyšisuje do hneda. Strašne vpredu je bočný stojan, až pod valcom, zle sa to dočahuje ľavou nohou pri posede či obkročmo stojaci cez sedadlo.
Pri prvom naštartovaní je klopný moment doľava, až ma to vyplašilo, že pri návrate to preklopí motorku z bočného stojana doprava. Jemný klopný moment je cítiť aj na moto, pri vrknutí plynom. Motor je fajn, ťahá z nízkych otáčok, to sa nemusíme o tom ani baviť. Cez dedinu 4ka už je trápenie /jedine ísť 60 a viacej tachometrových/. Pri dusení motora asi okolo 2500 ot. to dávalo také búchajúce rázy asi po sekundách do sedačky, ako keď ide vlak po koľajniciach a každú sekundu cítiť ten koľajový spoj. RS to nerobilo tak viditeľne. Keď je motor podtočený, len tak nahrubo zavibruje do sedačky a zaklepe sa plexi, no rozmotá sa. Som sa čudoval, že ten motor minimálne brzdí pri podraďovaní /bežná motorka brzdí motorom dosť/. Brzdy fajn ani som nemal nejaký nepríjemný pocit z prednej vidlice. Čítaval som, že je dosť necitlivá a všetko filtruje /terén som neskúšal/. QS nič moc. Hore bol tvrdý, až to napružilo motorku, dolu tiež treba skoro naň skočiť, aby to podradilo. Chválim šírku plexi, krásne krylo aj ruky, do výšky by som niečo viacej zniesol /išlo to všetko na helmu/. A štelovanie plexi mali dať na ľavú stranu - bolo by poruke /malo to kolečko, predsa len ako pravák radšej držíš pravou riaditka a plyn a ľavou sa hráš s plexi, v menu, či s tempomatom/. Na to že som mal Adventuru s 30l nádržou, očakával som veľkú váhu na predku /v tom ma napr. ATAS sklamal/. Ale GS bolo obratné, či v dedine, za dedinou, ale aj nad povolené diaľničné rýchlosti, dalo sa s tým krásne myšičkovať či slalomovať v pruhu /pripisujem to prednému teleleveru, RS bolo obratné do stovky, potom už to musel človek pretláčať/.
Asi ako balík je tá motorka fajn, ale určite nie je pre každého. Odvarený som z toho nebol, bežná moto.


21.05.2024 19:57

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

R1250 RS
Posed na sedačke nedáva toľko priestoru dopredu a dozadu ako na GS /ale stále je to lepšie ako nasucho posedom na modeloch XR či 900, či 1000, tam je len jedna poloha zapadnutia do motorky/. Späťáky sú vpredu na kapotáži, treba si na to zvyknúť a 40% výhľadu som si zakrýval rukami. Bočný stojan nezvyčajne moc predu - pod valcom /ako na GS/, miesta na nohy tak do 47 topánky, potom už to päty tlačilo mimo osu motorky /a ťukal som do zadných stupačiek/. Prijal by som nastaviteľný displej v sklone, dosť ukazoval nadol. Plexi sa len preklápa v dvoch polohách, musíš to len rukou ťahať /nepraktické/, ale niektoré BMW modely majú páčku do prstov na preklápanie. Posed s viacej zalomenými kolenami /pochopiteľné oproti GS/. A pri zastavovaní a pokladaní nôh na zem, som vždy ťukol do valcov /som proste zvyknutý z motoriek dávať nohy pred stupačky, kde pri neboxer motoroch nič nezavadzia/.
Motoricky klopný efekt ako na GS, no pri podtáčaní motora neboli tam také búchanice do sedačky ako pri GS, nejak bol ten motor vyladenejší. Ak sa motor dusil, klepalo sa plexi a rezonoval nejaký plast na pravej strane palubky. Nádherné kúsajúce brzdy Brembo M4.32, proste čo plynom prepáliš v zátačke, tieto brzdy to zachránia. Aj zadná pekne brzdila. Motorka bola obratná tak do stovky, potom bola akási ťažkopádnejšia pri slalomovaní, musel si to aj rukami ťahať do náklonu /to GS nerobilo, asi USD vidlica vs telelever/. Riaditka užšie, asi by som si zvykol, ale chcel by som ich vyššie. Bol som zalomený v krku už po 25 minútovej jazde /postavy do 180cm asi nebudú mať problém/. QS sa mi nezdal až taký gumenný dohora a tvrdý dospodu ako na GS /buď som si zvykol, RS som skúšal ako druhé, alebo tam bolo niečo ináč/. Plexi a iste aj polokapotáž chránila aj ruky /to bolo príkladné/ na výšku sa vždy zíde deflektor. Na oboch modeloch /ale to musí mať viacero modelov GS/ boli dosť necitlivé prepínače smeroviek /to taká Honda ATAS či NT to mala úplny luxus s krásnou odozvou/.
Pre niektoré osoby má ta motorka zmysel, ale ak je človek urastenejší či starší a potrebuje viacej pohodlia pre nohy a telo, tak to mu skôr dopraje GS. Ak si mladší, siahni po RS, na GS budeš mať ešte dosť času.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil nevo (21.05.2024 20:11)


22.05.2024 8:40

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nevo - nerozumiem naco je dobre podtacat motor a potom pisat o tom co sa deje ked je podtoceny [zle]

pri pouzivani QS si radil pri akych otackach? tiez neviem co si mam predstavit "Hore bol tvrdý, až to napružilo motorku"


22.05.2024 16:38

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

raptor: Ako z auta, tak aj z väčšiny motoriek idem na štvorke po dedine 50-55km/h /viem len o XT ako jednovalec, že potreboval trojku/. A na boxeri som cítil, že to je podtočené, čiže skúsiš, či je príjemné jazdiť na štvorke, či dvojke, či medzitým. Mňa tiež zaujíma pocit zo vstrekovania /ale to sa v kolone nedá odskúšať, to by chcelo solo jazdu/. Veľa rázi v recenzii čítam, zaradí šestku a jazdí s tým od 25-200km/h, sú to asi štvorvalce, ale pri novej moto ťa všetko zaujíma.
Boli aj predjazdové inštrukcie, radili QS používať od 4500ot., možno som to používal od 4000, ale iste na polovici otvorený plyn, nie v dedine ale pri prudšom rozbehu /s QS mám najazdených asi 75000km, tak viem ako na to/. Ten QS pri radení hore si musel ako keby nakopnúť a motorka sa napružila, nahrbila, povyskočila. Ale bežný jav, robí mi to aj XSR, ale tam to je možno 5x citeľne menšie. XSR má asi najlepší QS čo som jazdil, to je úplný samet, ostrý nôž cez maslo, ktoré je natopené na letnú izbovú 24°C teplotu /GS to má len ako príborový nož cez maslo, ktoré je ale namrznuté/. ;-)
Skôr mi ide o to, že sedíš na motorke so 40 ročným vývojom, model 2023 dajme tomu, rátaš, že je všetko perfektné, odladené, ale vždy to robí iná značka 5x lepšie a možno aj jednoduchšie.


22.05.2024 20:28

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nevo - žiaden, opakujem žiaden, motor by sa nemal podtáčať. Len mu tým škodíš, nemá to žiaden benefit-

Takže prejav podtočeného motora normálneho motorkára nezaujíma. A ak sa náhodou aj stane že sa kochám / kocháš / kocháme a zrazu sme pod otáčkami tak nikdy nenechať podtočený motor trápiť a radšej kopnúť kľudne aj o dva dole.

QS sa má pri nemeckých boxeroch používať v druhej polovici otáčkového poľa, zároveň ale uznávam že to chce trochu cviku kým prídeš na modus operandi aby to bolo celé smooth. (osobná skúsenosť z 1200 GS LC) a vraj 1250 to už mali ďaleko lepšie.

p.s. zároveň furt budem tvrdiť že QS mimo okruhu je zbytočné panské huncúctvo. Zbytočnosť.


23.05.2024 9:29

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

egres2
 Bahniak 

Ikona

monolop1:
Logický posun od guličkového počítadla cez logaritmické pravítko na PC.
Raz som v debate ( nejaké výpočty) počítal na L. pravítku . Chlapci okolo čumeli ako puci. Každý v ruke mobil ale nedokzali to vypočítať pretože v mobiloch nie je kalkulačka na logaritmické funkcie.
Motorky dnes nekupujú "starci". >:-)
Ale mne sa páči adventurka.


23.05.2024 11:07

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

radnate
 Turista 

Asi asi chlapci nevedeli prepnut aplikaciu v mobile z obycajnej kalkulacky na vedecku.


23.05.2024 12:50

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate: chlapci iba nevedeli otocit telefon do vodorovnej polohy :-} :-D :-D alebo otvorit google namiesto kalkulacky


23.05.2024 13:23

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

radnate
 Turista 

Vidis a v taketo pripady davaju moznost egreskovi aby zaziaril. :-D


23.05.2024 14:44

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

egres2
 Bahniak 

Ikona

radnate:
Za prvé. Neviem že by som mal v mobile vedeckú kalkulačku. :-~
Za druhé. Prvú vedeckú kalkulačku som mal v roku 1993.
Za tretie: Logaritmické pravítko má "dušu" :-P
Tie mladšie ročníky , čo nemajú nič najazdené ,len z plezíru si kúpia motorku -hlavne takú cestovateľskú ( aj keď najďalej pôjde z Petržalky do Aviónu) to berú inak. Musí to mať displey, veľa čudlíkov na všetko, musí to samé brzdiť, radiť , svietiť, blikať a hlavne to musí mať WIFI. :-D
A nežiarim . Dávka z Černobilu je už po polčase rozpadu. :-P


23.05.2024 16:05

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

radnate
 Turista 

Pravitkami roznych druhov sme v skole aj doma fasovali po gebulach
Pravda, stara dobra klasika. Jaaaj to boli casy. :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil radnate (23.05.2024 16:05)


23.05.2024 16:20

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: raptor: Konečne niekto, kto si dovolil povedať, že QS je zbytočnosť. Ja si to už dávno myslím, ale bál som sa to povedať, že ma zlynčujú :-D


23.05.2024 19:12

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kamilko - tak zas ja mám v (i)

QS je udelátko na okruhy aby si nestrácal žiadny čas pri radení
ak niekto jazdí okruhy a naháňa desatiny sekundy je to opodstatený doplnok a som s tým uplne ok

ale na turistických motorkých s nadváhou, ktoré musí vyfackať prvý 600 superšport v dobrým jazdcom v zákrutách je to nezmysel a navyše nie upne šetrný k prevodovke

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.05.2024 19:12)


24.05.2024 10:34

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja mam QS na 1250 ale ho v podstate nepouzivam. Na moto mam 30tis a nedal by som za neho ani jedno euro. On v turistickom rezime podstate nefunguje a vo dvojici uz vobec nie.
Aj by som som sa vyhybal jazdenke s QS. Dnesni odbornici tu prevodovku a vsetko co s tym súvisí, s QS v podstate rozkopú.


24.05.2024 11:09

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

šani - taká perlička, ak napr meníš baterku, tzn. motorka je dlhší čas bez prúdu tak treba QS pre správnu funkcionalitu následne na hlavnom stojane kalibrovať. Určo na 1200 GS LC to tak bolo, či v tomto smere prebehla úprava pri 1250 a kalibráciu už netreba neviem.

Takže ak ti to nefunguje a zároveň si už stihol vybrať / meniť baterku tak to može byť aj z tohto titulu.


24.05.2024 12:23

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor:Ja viem , akože funguje to, ale len pri "sportovani" pri turistike to nemam srdce pouzivat.
Vzdy jej trocha pomozem spojkou. Ked moto roztiahnes pekne zaradi , ked malo tak neprijemne cukne.
Sem tam cukne aj tak. Tak ako to mas potom pouzivat aby si netýral moto a hlavne spolujazdca?


24.05.2024 12:31

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 - presne rovnaké pocity som mal pri tej Rallyne 2017. Keď už som si myslel že som tomu došiel na kĺb, a už som 4x po sebe preradil s QS "smooth" tak piaty krát to bolo na chuja. A kedže ja moje motorky nekatujem tak som sa na to experimentovanie s QS vykašlal a od tohto momentu už len normálne spojkoval.

Naproti tomu zas S 1000 XR mala QS vyladený tak že to bolo príjemné a komfortné a nebolo treba špekulovať ako na to, aby dobre bolo.


24.05.2024 13:32

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

egres2
 Bahniak 

Ikona

alexa7: Ked moto roztiahnes pekne zaradi , ked malo tak neprijemne cukne.. To som robil v pohode skoro na každej motorke . Dokonca na JAWE 350. :-D


24.05.2024 16:29

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: skoro to tak aj je :-D

Re: raptor: to neni tvoj pocit , to tak na chuja funguje. Niektorí sú schopní si to dodatocne domontovat, a pritom vsetci vieme ze staci tuknut do spojky a krasne to radi.
Ale nova doba no, my starsi sme zvyknutí drzat ten prst na tej spojke keby daco :-) , ale dnes
to staci drzat ako rucku od lopaty , nechat to vsetko na elektroniku a taha sa len plyn.


26.05.2024 7:16

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Šani nuž presne. Pri používaní spojky je to vždy celé smooth a radí to jak alabaster bez pazvukov atď. Myslel som si ze na 1250 už toto odladili. Kto vie ako na tom bude 1300.

Vlastne 1300 už čoskoro dostane robotickú prevodovku... :-))) ... to už si koleso cez spojku nepridvihneš, no no no :-}


26.05.2024 9:13

Re: EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

radnate
 Turista 

A tu novu 1300 bude jedina moznost kupit s automatom? S klasickou prevodovkou ju nebudu vyrabat a predavat?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 51814 | Včera: 166508