Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (21 hodnotení)
Diskusia k článku: EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure / Adventure R, 690 SMC R a 690 Enduro R a elektro minibike SX-E5
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: No musím povedať že 790 Adv R vyzerá ako poriadne do konca dotiahnutá mašina. Podľa foto aj kryty rukovatí, či ochrana motora vyzerajú vysoko funkčne. K tomu vysoký blatník, 48mm vidlica, 240 mm zdvihy, pomerne minimalistický predok - svetlo + prístrojovka... To vyzerá na motorku, kde ma na prvý pohľad ani nenapadá čo by som zmenil... |
Hodnotenie: No konecne poriadny stroj... verim, ze motor a podvozok budu super... Este som zvedavy na cenu |
hmmm a kde sa naleje tých 20 litrof benzínu |
Hodnotenie: ja som sklamany, pretoze si myslim, ze mala byt lahsia. |
Re: matus: nezdieľam tvoje sklamanie... ale pekne si to rozpísal... |
Awia, pretoze "bazim" po pokroku. A digitalna pristrojovka ci trakcna kontrola u endura to nie je. |
Hodnotenie: Kazdy riesi vahu a potom na to navesaju kadeco a je z toho tank.Podla mna bude to dobre ovladatelna motorka .Motor a hlavne nadrz osadene dole to je velke plus. |
Hodnotenie: Do 200 kg to este je zvladnutelne pre mna. Aj zdvihnem. Zdvihy vykon to ma z tych motoriek co dnes boli Tenere a Gs najviac pre teren a raly. Toz cenovky daj. |
Hodnotenie: Re: matus: 9 kilo je teda dost vela . S kombinaciou mensieho motora to moze byt pocitovo |
Hodnotenie: 950 SER z roku 2007: |
Hodnotenie: Re: matus: no s auto produkciou by som to neporovnaval. To co sa dnes vyraba a predava pod 50 papirov je doslova lacny plastovy zahovneny odpad. 690ka sa mi zda viac pouzitelna ako ta 790. Yamaha ma sklamala ako vzdy. O to ma viac tesi, ze pojde znova do predaja, nema totiz konkurenciu vo svojej triede.... |
Hodnotenie: A co hovorite na smc? Zvazujem nejaky zurivy bicykel na blbnutie. Len vv tomto segmente sa vobec ale vobec nevyznam. |
Hodnotenie: mna -9kg v porovnani s 990 Adv naopak teší. Totiž konkurencia priberá |
Re: raptor: hmmm presne tak... Hlavne Yamaha to natahovala... |
sklamanie. Duke 790 má tuším 179 suchú. To by šlo. Ale ADV 189 suchú už nie. F 800 so suchou 201 som nekúpil, lebo už roky čakám na niečo ľahšie. A dočkal som sa : F850 má tonu a 790ADV je len o 2kg ľahšia ako predošlá F800. A Yamaha T700 je niečo podobné. Asi stiahnem z inzerátu moju XT660R |
Fogy - ale je ti jasne ze porovnavas neporovnatelne. |
690 r je cacana . Len s tym predkom skoncilo uz aj akekolvek mini cestovanie. Na staru bol aspon stitok. Na toto len kapotaz dorobit. Takze tenerka bude zrejme cenovo lepsie ako 790 advik. Raptak bude mat zas pravdu |
Re: raptor: 690 je koza, nevhodná na dlhšie trasy. Keď sme boli v Albánsku, ja so Satosom na XT sme to dali na jeden šup domov a kamarát Norbi na ktm690 musel zobrať hotel už v Srbsku. |
Re: raptor: presne to som chcel napísať ráno, že my je veľmi ľúto že sa toho nedožil BACA, ale nejako som nenašiel odvahu |
keby ta motorka mala sh 180kg , tak by ste boli v terene vsetci za vodou ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (06.11.2018 20:54) |
Úplne tu riešite tú hmotnosť, je to druhoradá info... +-10 kg nehrá rolu, iné veci sú dôležitejšie. Serte už na tie tabuľky... |
Hodnotenie: Tá 790 enduro vyzerá dobre, keby chcem turistikovat není o čom. Lepšia ako stará LC8, resp. je to pokrok, lebo je opticky aj technicky dalej, 10 kíl je dosť ale aj ja som čakal že uberu viac. |
picaso - raptor ma obcas pravdu a obcas sa samozrejme aj myli Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (06.11.2018 22:30) |
Hodnotenie: Kto chce psa biť, palicu si nájde |
Alexa> o par prispevkov vyssie pises ze aj 9kg je citit a teraz dalsich 9kg uz mas na haku? |
Raptor> nemyslim, ze hmotnost jazdca vplyva na ovladatelnost tak ako to chapeme, ked sa rozpravame o hmotnosti samotnej motorky. |
matus Co som chcel povedat je to, ze ovela viac zavisi na tom ako vie clovek jazdit nez ci ma motorka +-9kg hore dole. A ak niekomu vadí že 790 schudla oproti 990 "len" 9kg tak može tej motorke pomocť tým že schudne ešte 2-3kg aj on. (ešte aj sebe dobre urobí) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (07.11.2018 8:25) |
Re: matus: myslel so to tak , ze pri vsetkom optimizme ta motorka nemohla mat menej ako 180kg suchej. Je homologizovana na 2 osoby , podsedlovka dava moznost na pripevnenie kufrov , a ma dospele rozmery, kukajuc na sedlo aj slusny konfort. |
Hodnotenie: matus, s akou 990tkou to porovnavas? Standardna adventure asi nemala vacsiu nadrz a ani vahu pod 200kg. Tie prve S-kove asi ano, ale tie boli zas bez ABS a ... |
Alexa> to je nieco o com by som sa aj prel. Za uplynule 10 rocie sa vyvijali technologie spracovania a vyroby kovov na baze zeleza - za ucelom odlahcovania ale zachovania pevnosti a pritom udrzanie nakladov. |
no idealne by bolo odvazit a zmerat obe . Alebo aspon pozriet do oficialnych materialov. Ale vychadzat z motoride katalogu, papierov a +- dojmov/pojmov??? ...no co ja viem. 20kg by ta uz uspokojilo? |
niekde som cital ze v minulosti sa motorky vazili rovnakym "metrom" ako si kedysi vyrobcovia aut uvadzali spotrebu (zavadzajuco) |
Re: matus: ja sa tomu az tak nerozumiem , ale nemyslim ze samotny ram je tak tazky ze by sa tam |
Re: matus: Je to asi uhol pohľadu ale mne 690 Enduro príde ako motorka na nič. Do náročného terénu chcem radšej EXC a na adventure turistiku dvojvalec... Do je dôvod prečo mňa nikdy nelákala - tým nechcem povedať že to je zlá motorka ale pre mňa nemá využitie... |
rovnako 950ka super enduro bola na nic , aj ju prestali vyrabat. Preto aj z tejto 790ky urobili turisticku |
Awia> preco dvojvalec? |
Hodnotenie: Mne sa ta motorka celkom pozdava. Tiez som zvedavy na cenu. |
Re: matus: Pretože 2 je viac ako 1 |
Hodnotenie: mne sa tiez paci a tesim sa, dufam ze bude na buducich orange days na vyskusanie + bavil som sa s ktm clovekom a nevedel nic oficialne ohladom ceny, ale ocakavaju okolo 12ooo. |
Hodnotenie: Tipujem, že 790 Adv R bude stáť 13 490 a 790 Adv 12 490 Upravené 1 krát. Naposledy upravil Farbo25 (07.11.2018 18:28) |
Neviem či odkaz bude fungovať, vložiť cez mobil obrázok je asi nemožné |
Hodnotenie: Edott to je fajn len zabudli dole dopisat k prvej 9500€ a k druhej 13500€, zrazu je to hned ina oerspektiva na tu tabulku |
Xtremo> 1090 stoji 13.000. Preco myslis, ze by 790 mala byt drahsia? |
Nebudem vas uz otravovat mojimi recami o hmotnosti, ale este raz musim - prave citam clanok o bmw s1000r. |
Nechajme sa tou cenou prekvapit sam som zvedavy...a povedzme si na rovinu, polovica buducich majitelov nevyuzije potencial ani seriovej motorky a zbytocne tam bude lepit dalsie serepeticky ktore nepotrebuje... dalsia vec v dnesnom svete kde je benzinka na kazdom rohu riesit ci ma nadrz 16 alebo 20 litrov mi pride uplne zbytocne najma ak je tu v kazdom druhom prispevku mrmlanie na pohotovostnu hmotnost stroja... |
Hodnotenie: Re: matus: ale nemôzeme predsa porovnavat supersport za 20tis s ,,lahkou"adventurou za 10tis.Aj tu sa da toho vela urobit,Nebude mat 189,ale 165kg,ale potom budu vsetci mrmlat ze cena je 20tis. Upravené 1 krát. Naposledy upravil TAZDEVIL (08.11.2018 6:23) |
bezny sranda-jazdec nesiahne ani na limity Yamahy (ktora je podla toho porovnania akoze chudobnejsia) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.11.2018 8:22) |
Re: raptor: ak ma motorka ABS a ride by wire alebo barz ako inak riesenu trakcnu kontrolu, tak tebou spominane (offroad ABS, rally mode, offroad ride mode, cornering ABS (tu sa priam rehocem !!), traction control) su uz len softwarove ficurky. To sa ti velmi nepokazi a ak aj ano, bez ABS a trakcnej sa jazdit da. |
Re: raptor: nic z toho co si vymenoval sa ale neserie a ver mi ze je perfektny pocit ked si to valis |
Raptor> na limity zdvihov 200mm siahnes pri prvej jazde na sotoline. |
janoval - trakcna kontrola nie je softwarova ficurka .. ci? |
Raptor> luxusna sotolina a iba vacsia rychlost = dorazy Upravené 4 krát. Naposledy upravil matus (08.11.2018 9:31) |
Re: raptor: Ja si myslim, ze "ci". |
ak mas ride by wire, tak ty tocis sulcom, jak uchylak v parku a motorka nie a nie pridat |
Matus ma pravdu . Ked letis nekukas ci je diera zmena terenu. Veris podvozku. Preto zdvihy nastavitelny podvozok. 40 nie je rychlost na sotoline |
picaso na luxusnych bosnianskych sotolinach som jazdil aj 80 (na jednom useku aj kilecko) tam kde som videl dopredu |
To či ideš na dorazy to nieje len vez zdvihu - ba priam vôbec. Môžeš mať aj pol metra zdvihu keď pružina bude mäkká a tlmenie na hovno a dáš to na doraz. Tých 200mm + je na cestovné enduro v pohode, výrobcovia sa snažia aj výšku sedla udržať v rozumnej miere, lebo žiaľ ľudia sa vysokého sedla boja... |
Tak jasne... mozes mat zdvih aj 100mm a dorazy nebudu. Ale kazdemu je nam snad jasne, ze na typicku cestovatelsku enduro jazdu je lepsie mat velke zdvihy a makke naladenie, ako kratke zdvihy a tvrde naladenie. |
Re: matus: ja nemam viac ako 200 na 1190 a vsade bez problemov.Ja by som ani 21ku dopredu nikdy nebral. To by som musel jazdit aspon 30% off a to je utopia takmer pre kazdeho. Vyhodu mam nizsieho taziska aj s batozinou. Je zabava sledovat offroad odbornikov na vysokych motorkach hompalat nozickami s kuframi ..., a potom znizuju sedadla , podvozok a tak. |
Dobre si ma teda zaskatulkoval |
Re: matus: ono je to dost zlozite . ak mas motorku na mekko tak je to na ostrejsie jazdenie na nic , |
Re: matus: ja si naopak myslím že aj 200 mm môže byť ok. Nevidím dramatický rozdiel medzi zdvihom 200 a 230, rovnako ako dramatický rozdiel medzi 200 a 220kg... Záleží od moto - rozloženia ťažiska a nastavenia podvozku. A určite to môže byť porovnateľné alebo aj lepšie... Sú to len čísla čo ľudia porovnávajú do nemoty lebo to majú v tabuľke Treba sadnúť a vyskúšať... |
Hodnotenie: Hm, ta cestna ne-Rkova verzia by aj mohla byt. Na sotolinky a moj offroad level celkom overkill, ale aspon by som sa citil viac edvencr. Kubatura, vykon, vaha a dalsie parametre podla mojho gusta. Kolesa sice spicove, ale aspon bezdusove. Kua, preco take nemoze urobit Honda na AT? Uvidime aka bude cena a potom pockat rok-dva kym KTM vychyta detske choroby |
Konečne som sa troška pozrel na obrázky 690tky a teda zrejme je vhodné to prepákovanie vzadu, predsa len zadný tlmič je slabina tejto motorky. No dobre, tak aj predné |
Re: matus: nešetrí - 690 posunuli viac k EXC... dizajnovo aj výbavou... Nemáš s tým cestovať, na to máš 790 alebo veľkú a super že to má prepákovanie... |
Awia presne tak , ked som na to kukal tak vyzera ako ostre EXC , toz do terenu , taku kravu, teda cestovat len dvojvalec, Zas mal raptak pravdu |
dvojvalec ma vyssiu spotrebu, je tazsi, valce su horsie pristupne - do urcitych podmienok je to teda jasne horsie riesenie na cestovanie. |
Hodnotenie: Každý to cestovanie proste berie inak. Pre 98% ľudí, je ťažký dvojvalec na cestovanie proste lepší. Ty matus proste len nie si typický príklad cestovateľa. jazdíš ťažký terén, ktorý si väčšina ľudí nevie ani predstaviť. Keď tak na 5km a šmitec, bozkávanie asfaltu. Ty vieš že máš (pre svoje použitie) pravdu, rovnako ako majú pravdu ostatní (pre ich použitie). To je skoro zbytočná debata s miestnymi cestovateľmi. |
erbe amen |
erbe, tak toto si hoodne prestrelil. Pokial nehovorime o cestovani do alp, co v tejto teme je snad jasne, tak zdaleka nie je pre 98% cestovatelov lepsi tazky dvojvalec. Prave naopak, drviva vacsina uprednostni vahu resp podvozok na ukor cohokolvel ineho... teda pokial maju na vyber, ze ano . |
Re: matus: Ako ktorý dvojvalec že... |
Rozdiel je len v tom, ci sa chces pri tej jazde zabavat alebo vytrapit. Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (23.11.2018 9:55) |
janoval - je turbosranda ze "raptorovej logiky"si sa rad chytil ale je zaujimave ze 98% ktore spominal Erbe dokazes rad porovnat so Svitkom alebo Dobisovcami v jednom prispevku. |
Re: raptor: Keby si ty vedel na som sme sa s Mirom prehanali v Maji 2 tyzdne po albansku Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (23.11.2018 11:21) |
vzdávam sa, neviem.. na čom? |
je evidentné, že sú 2 typy cestovateľov. Tí prví na ťažkých obvešaných motorkách nalúskajú kilometre do cielovej destinácie, ktorá je práve in, urobia si krížik a a idú domov. Aj ja som bol taký na Benelli TRE-K 1130. Ale dostal som sa k limitom tej motorky, keď sa skončil asfalt, šotolina a na výjazdy na hrebene kopcov som sa mohol len pozerať. Neodsudzujem túto skupinu cestovateľov. Chcú pohodlne cestovať, spoznať cudzie kraje, kultúru, pamiatky atď. |
Ukaz mi kde porovnavam robovych 98% s niekym, alebo niecim. Reagoval som na awiov nezmysel. Hlavne na toto: "Ak nevieš platí to isté " Ta jeho logika mi pripomenula Mirovu hlasku o tvojej logike. Prepac. |
janoval, nerozumiem preco si furt beries do ust moju logiku. Podla mna nic nelogicke na tom co awia napisal nie je. Ak nevies jazdit je jedno aku motorku mas. |
Raptor podla mna pre bezneho cestovatela je ovela dolezitejsie kriterium komfort ako to ci ma motorka o 10 kil menej alebo viac.` |
Re: raptor: Nerozumies, lebo si to asi nikdy nezazil. |
raptor > aj ja ti prezradim tajomstvo. Aj ja patrim do uzkej skupiny bohom obdarenych jazdcov , ktorym je jedno, ci maju pod ritov 250 alebo 150kg. Ale moc to nerozsiruj, lebo vies, skromnost |
"To ze obstarozna afrika zvlada cestu domov z Kirgistanu znamena co presne v kontexte diskusie? Vychvaluje tu niekto z diskutujucich do neba svoju motorku?" - Ak nerozumies pisanemu textu, tak s tym ti naozaj neviem pomoct. |
janoval - nepochopil som kam si s tym mieril. Tak som sa slusne opytal. Evidentne nevies ani ty kam si ty s tym mieril a dal si to len tak ... "najanovala" |
...tak okrem toho, ze uz na teba nebudem viac reagovat, ti uz naozaj nemam co ponuknut, taci povedat... |
Ved vravim, ze mi nerozumies: "...nezazil" som myslel, ze si to nezazil s lahkou motorkou. Preto nevies o com je rec. |
MaAT - aaaale no. Nebodaj sa mi, nehodnemu majitelovi GS ovešanej Toratesáckymi doplnkami, ta podarilo urazit az na (iba na jednovalci dostupny) vrchol Olympu? |
A co tak vziat si lahke ostre endurko so sebou na privesnom voziku az pod kopec cez ktory nic tazsie ako 150 kg na dvoch kolesach neprejde? Evidentne totiz lahka, vykonna, usporna a zaroven pohodlna motorka do terenu, ktoru neodfukne na krajnicu prvy protiiduci kamion neexistuje, tak naco je dobre stale dokola bit mrtveho kona? Jazdim aj na MTB bajku, ktory ma jednu zasadnu nevyhodu, ma kratky dojazd Nikdy by ma ale nenapadlo riesit otazku pohodlia, ci dojazdu do vzdialenejsej destinacie, pretoze viem, ze sa to na bajku vyriesit neda. A tak ho jednoducho nalozim na strechu auta, alebo do kufra a v pohodli sa dostanem kam potrebujem. Ak by som jazdil to co niektori z vas, t.j. tazky teren niekde v prdeli od domu, tak rovnako asi skor riesim privesny vozik. |
Re: dreamer: to co ty pises sa samozrejme da a tak to obcas aj robim + mam na huske velku nadrz aj pohodlnejsie sedlo, trochu dlhsi prevod, cize viem behat aj po viac ako jednom kopci + viem si odniest aj stan a spacak. Problem lahkeho endura je v tom, ze musim v nom casto menit olej a tiez aj to upevnenie batoziny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (23.11.2018 15:59) |
Re: dreamer: tu v EU nie je problém zobrať vozík alebo dodávku. Problém je zobrať motorku, štvorkolku za východné hranice EU. Chodíme s kolkami 2-3 krát ročne len na ukrajinu, čo je docela civilizovaná krajina. A po veľkých predošlých problémoch s vozíkami to robíme tak, že autá s vlekmi nechávame v Rumunsku. 1 osoba = 1 mot. vozidlo - na Ukrajine. Viac nepustia. Ďalej na východ si to už neviem ani predstaviť. |
Chlapi, toľko hejtu... a pritom je to úplne jedno. Nech si každý jazdí na tom na čo chce a na čo má peniaze nie? |
Toto vsetko chapem, ale co sa EU tyka, tak vyrobcovia podla mna uz velmi ani nerataju s moznostami realneho enduro vyuzitia svojich modelov (iba ak v reklamnych videach) a preto sa mozno uz ani zbytocne nesnazia. Ved jazdit tazsi off v EU velmi nie je kde a stale sa to sprisnuje a tych par dobrodruhov, co sa vyda na moto niekam do tramtarie kam ekoteroristi este nedorazili im vyrobne naklady nezaplati. Iny trh je USA, kde sa uzivia aspon "upravovaci" ako Rally-Raid a im podobni, lenze USA sa da cele prejst krizom len po off cestach, ktore vedu celymi pohoriami, ci pustach, cize investicie do vyvoja sa vratia, lebo komunita offroad nadsencov je radovo vacsia. Kawasaki tam stale uspesne predava nesmrtelnu KLR650, Suzuki DR650, ci DRZ400. Nam asi coskoro neostane ine len sa zmierit s tym, ze max. co si budeme moct dovolit je jazdit po zopar pristupnych polnych cestach, na co su tieto tazke, moderne, elektronikou prepchate endura uplne dostacujuce. |
Re: dreamer: aj je povedane vsetko. Vlastne ktm aj yamaha vypustili super masinky |
Raptor, pohoda, nič osobné v tom nehľadaj, trepú sa tu pičoviny, tak som sa pridal. |
MaAT tak potom fajn že nič osobné... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.11.2018 11:13) |
Toľko hejtu a bludov ... |
Re: raptor: Re: MaAT: Na konci bola svadba, pol kralovstva do daru.... |
janoval - tak decká do postele, vaši chcú ísť do baru !! Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.11.2018 21:28) |
Re: raptor: mas pocit, ze ja som ju nedokoncil? Jama bola spestrenie pre divakov. Jediny rozdiel bol, ze ja som dosiel do ciela vysmiaty a ty nasraty |
janoval - prosim? ja som dosiel do ciela nasrany? prosim ta prestan tarat !! ty si uz fakt mylis pojmy s dojmami alebo ti to tvoj dealer zacal sekat nejakym svinstvom |
Re: raptor: ked do teba sa tak dobre rype Ale ja si vazne pamatam, ze sa ti "dzungla" moc nepozdavala. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 36730 | Včera: 143066