Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure? - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPrečo som si kúpil KTM 1190 Adventure? - Diskusné fórum

Hodnotenie: (15 hodnotení)

Diskusia k článku: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
29.01.2018 21:26

Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

PeterKeke
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Užívaj si jazdu... 8-) [ciel] [dobre]


29.01.2018 22:11

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Varánek a kdeže si s tou adventúrkou bol v sobotu? >:-) Lepšie počko ani byť nemohlo...

Inak to prečo si si ju kúpil si vysvetlil dosť jasne... Ak si spokojný aj dnes tak nie je čo riešiť... [dobre] [dobre] [dobre]


29.01.2018 22:18

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

dustof
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Varan: Súhlasím na 100%. Ja som po 3 rokoch upgradeoval na 1290 S. Už teraz sa teším.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dustof (29.01.2018 22:18)


29.01.2018 22:27

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

[dobre] [dobre] [dobre]

Dobre popísané, našiel som sa na viacerých bodoch :-)


30.01.2018 6:55

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekné zhrnutie. [dobre]

Ak by som sa rozhodoval nad kúpou ďalšej moto a bola by medzi kandidátmi, tak po prečítaní tvojho článku by som neváhal. ;-) [dobre]

Ale našťastie som s mojou na tom podobne, tiež mi vo všetkých oblastiach vyhovuje. :-)


30.01.2018 7:03

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

K tomu teolu od zadneho valca. Ja mam 2014 a daval som si tam tie ficury sam. No nie som si isty, ci 2015 ich tam ma vsetky. Nalepky zo spodu nadrze asi ano. Bocne plasty pod sedadlo su tusim z 1290tky. Izolovany zvod od zadneho valca, ten neviem ci ma v serii vobec 1290. Plast od ventilatora na pravej strane, ten asi mas a spolu s izolovanym zvodom robi asi najviac. Teraz ked pusti vetrak, tak to teplo, co mi pred tym skvarilo rit, ide na cizmu, kde mi to az tak nevadi.

Inak po nahodeni tychto serepeticiek som aj zabudol ako ta motorka kurila. Teraz si mi to pripomenul. A to som s tou moto presiel aj Turkmensku pust, kde teplomer bezne ukazoval cez 40.

Baterku ja sice obcas dobijem, tak raz za mesiac, ked nejazdim. No neodpajam ju. Nemam pocit, zeby sa pripojena vyrazne viac vybijala.


30.01.2018 8:08

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

keby si mal porovnat 1190 a 1090 a 1290? akoby si to videl?

zaujala ma info o plavajúcich držiakoch bočných kufrov na elimináciu plávania motorky nad 140km/h. Jak to funguje? Resp funguje to? Lebo vlnenie s kuframi bol tvoj prvy bod v chlieviku "udrzba/problemy"

vzduchový filter je nasadený správne? tesnenie tesní? :-)))


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.01.2018 8:11)


30.01.2018 9:01

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Komko
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Myslim, ze 1090 bude mat navrch z pohladu istej jednoduchosti voci 1190
Nieje sice tak presperkovana elektronikou, ale zas problemy s krkom nema (iny koncept).
Nejazdi ich este az tak vela, tazko sudit - ja som mal len kratku 40min jazdu, ale je to ovladatelne ako bicykel a extremne zabavne :-)

Ale zas, az tolko som toho nenajazdil.


30.01.2018 10:12

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

neweddie
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Mal som ju a mozem ti dat zapravdu! Super motorka postavena okolo nadherneho motora, kt. zneje ako by to bola V8 :D ...len moja bola bohuzial nejaky pondelkovy kus, a hlavne jedna z prvych, takze stala vela v servise a preto sme sa rozlucili! Prajem vela bezproblemovych KM! :-)


30.01.2018 10:25

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Komko: Ja som si 1190 kupil po tom čo som si prečital to miešanie hovna na českom fore. Mne zatial po 8000 krk nepovolil a ked povoli tak ho predsa dvoma klucmi dotiahnem.

Re: raptor: Ja som si kupil 1190 a rozmyslal som aj medzi 1090 a 1290. Totiž je presne medzi aj váhovo.
21koleso som nechcel, 1090 ne R nema nastavitelný predok - te hned vylučuje 1090.
A koniky navyše mi padnu vhod. A teraz ked som si zvykol na elektronicky podvozok
tak som rad ze som do 1090nesiel.
A1290 ma uz aj tie kila navyše a rád zabludim do terenu...žiadny vyznam som nevidel isť do nej.





30.01.2018 11:33

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: Awia: Sobota žiaľ pracovne a bál som sa, že mi začnú od soli zhdzavieť srófky >:-) jo jo, stále spokojnosť maximálna :-)

Re: janoval: Asi vedia čo robia s tou izoláciou zvodu, ale neviem sa zbaviť strachu z prehrievania zvodu a následného prasknutia. Áno, videl som už na fórach prasknutý zadný zvod na 1190. Moja asi áno, ostatné motorky mi chytili na brnk a 1190 baterka KO.

Re: raptor: 1090 som nejazdil, ale vidím to na super motorku, 125k je už dosť, len neni tak vyšperkovaná (podvozok, smerovky, detaily). 1290 podľa toho či myslíš T (turistickejší model 1190 s väčším motorom a pár fičúrami) alebo S (nástupca 1190)

Re: neweddie: podľa dátumu moja bude jedna z posledných vyrobených, keďže krátko na to prišli s 1290, tak snáď nemám tú poslednú piatkovú >:-)


30.01.2018 11:41

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Varan: hod sem link na ten prasknuty zvod. Ved ten izolovany zvod predava KTM ako nahradny diel. Stal tusim okolo 70E, nepamatam uz presne. Nemyslel som, ze si to omotas paskou, ako zvody na harley-i.

Dôvod úpravy:

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (30.01.2018 11:43)


30.01.2018 11:49

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: Ja si ten zvod kludne omotam páskou. Ved komu to tam vadí.


30.01.2018 11:52

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: alexa7: "...strachu z prehrievania zvodu a následného prasknutia..."

Ten plech na tom zvode je dost tenky.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (30.01.2018 11:54)


30.01.2018 11:57

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Vsak potom kupim ten druhý :-))) Niektorý to používaju a v pohode.


30.01.2018 12:20

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Pises ako si silno rozmyslal a vyberal medzi mnozstvom strojov a nakoniec odovodnis vyber len velkostou predneho kolesa.
To je vsetko co rozhodovalo?


30.01.2018 12:59

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: Masochista: 1. ,,prvoradé je, či to zatáča, brzdí a či je to dotiahnuté ako celok." 2. ,,Paráda. Začína sa mi to páčiť." 3. ,,Agresívna, rýchla, možno bude aj pohodlná, no hlavne emóciu zanechala veľmi silnú." 4. ,,je to KTM, s ktorou chcem v 130ke vletieť do rozbitej zákruty šmykom, na vrchole škrtnúť kufor o zem a na výjazde si dvihnúť predné koleso. Pre mňa je to dokonalý mix univerzálnosti, športu, pohodlia, prejavu, charakteru a zábavy. Som šťastný, pretože vyrobili motorku priamo pre mňa." Odôvodnenie sa nachádza v článku, stačí čítať s porozumením ;-)

Re: janoval: harleyácku pásku som nemyslel, mal som na mysli presne to o čom píšeš. Áno, je to originál diel, ale neviem sa zbaviť dojmu, že tomu zvodu je prospešnejšie, keď to teplo odchádza ako odchádza :-) Možno ho vymením, no nie je to hriatie taká katastrofa, aby som to riešil

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (30.01.2018 13:04)


30.01.2018 13:55

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Masochista: Trochu OT, ale pripomenul si mi tento vtip.

Jeden muž mal rád tri ženy a nemohol sa rozhodnúť, s ktorou sa má oženiť. Tak dal každej 50 tisíc korún aby s nimi urobili, čo uznajú za najlepšie. Prvá si nakúpila šaty, kozmetiku, šperky a hovorí:
"Urobila som, drahý, všetko preto, aby si mal tú najkrajšiu ženu."

Druhá nakúpila veci pre neho: Oblečenie, športové potreby, nápojové súpravy do baru atď.
"To preto, drahý, aby si vedel, ako na Teba myslím."

Tretia vrhla peniaze do podnikania a po krátkej dobe priniesla mužovi späť 100 tisíc korún. "Aby si videl, aká som šikovná."

I zamyslel sa muž a nakoniec si vybral tú s najväčšími prsiami.


:-D



Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Krakatau (30.01.2018 13:56)


30.01.2018 19:48

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Varan Precital som zaciatok, lebo ma zaujimalo, podla coho si sa rozhodoval. Po gumach uz vyzeralo ze mas vybrane a zacali chvalospevy, tak sa mi to dalej citat nechcelo. Moja chyba


31.01.2018 3:28

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Varan: nedorabal si si tam USB zasuvku, alarm, ci podobnu elektroniku? Ono to vie pri malinkom odbere vyslahat baterku rychlo.

Re: Krakatau: stary, ale dobry. Ved aj ty tak vyberas moto 8-)


31.01.2018 6:56

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Menton: Áno, priznávam, pri poslednej to tak bolo. Snažil som sa sústrediť na iné kvality, ale prsia to opäť vyhrali. :-D


31.01.2018 7:59

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: raptor: 1090 som nejazdil, ale vidím to na super motorku, 125k je už dosť, len neni tak vyšperkovaná (podvozok, smerovky, detaily). 1290 podľa toho či myslíš T (turistickejší model 1190 s väčším motorom a pár fičúrami) alebo S (nástupca 1190)

varan T uz nie je v ponuke, myslel som samozrejme R... a S nie je nastupca 1190


31.01.2018 9:52

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: Menton: Nie, nič som nedorábal. Práve preto mi je to záhadou

Re: raptor: Ak T už nie je v ponuke, neznamená to, že sa na ňu nepýtaš :-) Prečo samozrejme R? R je off verzia S


31.01.2018 10:03

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

lebo tvoja 1190 je offroadova motorka rovnako ako 1290 R.

S je cestna verzia ktora ma rozhodne dalej ku tvojej 1190 ako R


31.01.2018 10:10

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: Mýliš sa pri 1290 S KTM dala možnosť si objednať aj na vypletaných bezdušových kolesách rovnakých rozmerov (teda 19 a 17 palcov). Teda je to ako 1190...


31.01.2018 10:51

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: raptor:

1190 : 190mm zdvihy, 220mm svetlá výška, kolesá 19/17
1290S: 200mm zdvihy, 220mm svetlá výška, kolesá 19/17

1190R: 220mm zdvihy, 250mm svetlá výška, kolesá 21/18
1290R: 220mm zdvihy, 250mm svetlá výška, kolesá 21/18

Nie, moja 1190 nie je offroad motorka ako 1290R. Moja je cestná verzia takisto ako 1290S


31.01.2018 10:51

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

aha ano.. pravda je [dobre]
nepozrel som si dobre varanove fotky a nejak automaticky som bral ze ma 1190 R

mea culpa


31.01.2018 12:05

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

ja s raptorom suhlasim 1190 je rovnako offradova motorka ako R verzia, len zalezi od jazdca ci ma na to gule :-)


31.01.2018 12:21

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: alexa7: Rovnako úplne nie ale je offroadová dosť... ;-) Inak súhlas do bodky.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (31.01.2018 12:22)


31.01.2018 12:38

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Pozeram, ze ste uz nejak OT, ked ste presli k offroadovym motorkam :-D


31.01.2018 12:52

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

neviem ci si dobre pametam ale ked vznikla 1190, tak sa prezentovala ako univerzal s dostatocnym off potencialom . R sa zacala robit neskor . Takze to rozdelenie ze cestna a off verzia mi trosku nesedi.




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (31.01.2018 12:54)


31.01.2018 12:55

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: alexa7: V tom prípade súhlasím, no to sa už mňa netýka :-D Ešte som nedostal gule oplieskať štrkom a blatom tak peknú motorku bez škrabančeka :-) ... to príde časom >:-) Vyšli inak naraz... neskôr prišla 1290 SuperAdventure

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (31.01.2018 12:58)


31.01.2018 12:58

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

TomTee
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Varan: KTM su skarede ako rakovina :-) Takze smelo


31.01.2018 13:55

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: alexa7: 1190 a 1190 R vyšli naraz, potom o rok 1050 a 1190 Super Adventure (teraz označená T - Travel)
Teraz ich je 5: 1090, 1090R a 1290 S, T a R...


31.01.2018 15:56

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

dustof
 Turista 

Ikona

Awia: už len štyri : 1090,1090 R, 1290 S, 1290 R. Model T pre rok 2018 už dostupný nie je, neznamená to však, že ešte niekomu nemohol zostať na predajni.

Ale ak to pritiahneme totál za vlasy, tak je len vlastne jedna v štyroch výbavách :-D :-D

Dôvod úpravy: doplnenie model T.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dustof (31.01.2018 16:09)


01.02.2018 10:49

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: dustof: tak ale to si už fakt že moc pritiahol za vlasy :-D

Tá zima je už nejaká dlhá, už vyberám výfuk a neviem sa rozhodnúť >:-)


01.02.2018 16:34

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

dustof
 Turista 

Ikona

Re: Varan: ???????????? A keď výfuk tak jednoznačne odporúčam Wings. O skoro 4kg ľahší, pekný zvuk žiaden bordel. 2x Db killer a dizajn ako akrapovič. Mám ho osobne už tretiu sezónu.


01.02.2018 16:57

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: dustof: Tak rozdielov medzi 1090 a 1290 je už celkom dosť :-) ja zvažujem Remus, LeoVince, SC project... Akrap vypadol, že oficiálne neviem vybrať db-killery a dať ich naspäť kedy chcem napr. cesta po Rakúsku (nie, do 1000e koncovky nechcem vŕtať ani nijak mechanicky zasahovať) a preferujem vyrobcov, ktorí aj zmerajú na brzde výkon a teda ponúkajú aj graf z brzdy... ale o tom Wings som už čítal, no stretol som sa s tým prvý raz


01.02.2018 17:13

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

dustof
 Turista 

Ikona

Moje poradie by bolo:
1. Wings +vaha +zvuk + 2× vyberatelny db killer + dizajn -nema homologizaciu (inak to je byvaly spolocnik Akrapovica preto ta podobnost.
2. SC project + dizajn+vyberatelny db killer+ homologizacia zvuk zom naživo nepocul a vahu nepoznam
3. Remus ale uz ten novy
4. Leo sa mi nepaci ale ze vobec
5.. Akrap strasne velky, zvuk s db kilermi biedny a kuuurva drahy.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dustof (01.02.2018 17:14)


01.02.2018 18:10

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Ten Leo ma ale dobru cenu a homologizacia neni na zahodenie. Ja uvažujem o nom. Najprv nalozím
padaky, kryt motora, držiaky kufrov - možno +10kil a potom dám 600éčok za -4 kili :-) komédia.


01.02.2018 18:32

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

dustof
 Turista 

Ikona

Re: alexa7: ???? Kazde kilo sa pocita. Hlavne ked cez zimu priveries 5 kili tak na jar si pribral vlastne len kilo. A o to tu ide :-D :-D :-D


02.02.2018 13:39

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: dustof: bez homologizácie to nemá zmysel, takže stále ostáva na prvom mieste Remus, potom SC. Uvidíme, z videí ale ťažko odhadneš skutočný zvuk

Re: alexa7: tak u mňa úspora váhy je tá posledná vec. 1190 je fantasticky ovládateľná a nie je ťažká ani v sérii...


05.02.2018 13:30

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Deluxa
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Zaujimave ze sa to nikde verejne a v testoch nepise o tom podkurovani pod ritou zo zadneho valca to by sa asi fabrike nepacilo ze nezvladli jednu zapeklitu vec a to efektivne chladenie Vcka. Vymyslat nejake nove sedadlo nie je riesenie problemu. Chladit pozdlzne vecko v moto-rame nie je jednoducha vec a ten vnutorny valec podla mna dostava v lete riadne halusky ked je tak prekonovany. Mate niekto skusenosti s tym motorom v akom stave bol lavy/pravy valec (velky servis, ventilove vole) po 30/50 tis alebo viac...ci tam boli rozdiely...?


05.02.2018 14:02

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

dustof
 Turista 

Ikona

Re: Deluxa: Nikde sa nespomínalo hriatie guli? To sa spomínalo v každom jednom teste ako mínus. Pozri si na www.advrider.com skúsenosti užívateľov s tými motorkami po 100 tis. km a nie po smiešnom 30 tisícovom servise. Je tam aj servis KTM 1190 po 160 tisíc km tej rusky alebo ukrajinky čo na tom prešla celý svet. Dokonca na nete je niekde nemecký test ako ju rozobrali po 50 tis km na atómy a nikde neboli žiadne opotrebenia vymykajúce sa normálu.

Z tvojich príspevkov je jasné, že KTM veľmi nemusíš, čo aj plne chápem, pretože tá moto nie je pre každého. Skôr naopak, len pre malú skupinu, ktorá chápe, že pohodlie nájde niekde inde, krásu (aj tak je subjektívne ) tiež. Ale ten výkon len v KTM. Viem je to cestné enduro nie SS, chápem aj reči komu na čo je 160 koní v endure. Ale ja viem, že tých 160 koní potrebujem a rád ich poťahám za pačesy.

Ad prekoňovaný : obsah 1301 ccm výkon 160 koní. Africa twin obsah motora 998 ccm a výkon 100 koní. Rozdeľ to na valec a zistíš že celý rozdiel skrz objem nie je nejako neuveriteľný.


05.02.2018 14:12

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

TomTee
 Turista 

Ikona

Re: Deluxa: U mna motor zatial ok po nejakych 40 000. Hriatie guli je peklo, rakusko som v lete presiel v stupackach. Dost pomohlo nahodit z lekarnicky poskladanu termofoliu pod sedlo a nasledne dalsia vrstva na sedacku konkretne airhawk. Co je este vacsi pruser je ked ides v zime a zapnes si kurenie... Stara 1290 ma 3 stupne vyhrievania, avsak v reale je to on / off. No a on nevydrzis ani v minusovych teplotach. Je to ako by si sedel na grile :-(((((( :-D

Ale zatial si ju nechavam, nie je to velmi za co vymenit. Tych 160 koni je prijemnych. Proste tam su ked ich chces. Ono ked sa nabalis okufrujes a idete vo dvojici tak nie je problem dostat sa nakomplet cez 450 kil (zena ma 55 pre rypakov). Tam by 90 konikov uz asi nebolo zabavnych.


05.02.2018 14:53

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Deluxa> u motorov 950 tiez zadny valec trocha trpel, preto okolo roku 2004 pristupil vyrobca k zmene olejovych diz, aby bol valec lepsie chladeny a mazany.

Z praxe mojej 990 mozem povedat, ze za poslednych 45.000km (3 kontroly) bolo treba menit jednu ventilovu volu a to nasavaciu u predneho valca.


05.02.2018 15:06

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ale ten výkon len v KTM.

dustof - co sa tyka vykonu tak 160HP ma tusim uz aj nova MultiSranda Enduro. ;-)
Co sa tyka porovnania s inymi motorkami tak je to aj tak vzdy o jazdcovi, na rovinke vie tomu dat kakao každý - v zákrutách sa ukáže ako vieš jazdiť a to je potom viac o jazdcovi ako o motorke.

jednu vec však musím priznať, tých 160 HP v 1290 je naozaj prudko návykových... presadol som z 1090 na 1290 a na trojke som odlepil predné koleso bez spojkovania ani som nechcel [dobre] >:-)


05.02.2018 15:15

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

TomTee
 Turista 

Ikona

Re: raptor: a vo vo vo vo tom to je pratele :-)))


05.02.2018 15:41

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Deluxa: v testoch sa o kúrení píše dosť. Moja 2015 kúri, ale ako píšem, nie tak, aby som to riešil. Jazdil som v lete aj prímorie cez 30°C a žiadny gril na vajciach... 1150GS piekla na holenné kosti fakt príšerne, jazda mestom do 50 km/h v 30°C bola peklo. Btw. to, že motorka kúri, neznamená, že má problém s chladením. Problém má so smerom odvádzaním tepla a to je rozdiel. Okrem okruhovej jazdy v lete sa mi ani v letných kolónach veľmi nad 90°C teplota oleja nedostala.

dustof: zámerne som z tohto testu porovnával výsledky testov KTM vs. BMW a z hľadiska opotrebovania piestu, ložisiek a pod. bola na tom KTM prekvapivo lepšie :-O

Prekoňovaná? Ako sa to vezme... má 2 valce a litrový objem 125 koní. Nie je to tak dávno, kedy to mali TOP superšporty ako VTR, či 999. Na druhú stranu je to stále o +- 25% viac ako má GS, V-Strom, SuperTenere, či Africa.


05.02.2018 16:31

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

duggo
 Kávičkár 

Ikona

gs 1150 kuri priserne na nohy ?
Tusim sa niekto zamiloval do ktm :-) ...


05.02.2018 16:38

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: duggo: neodpadli mi nohy, ale kúri to na nohy omnoho viac ako KTM na vajcia... zamiloval, ale nie slepo.. je vela veci v com je GS lepšie ;-) (nehovorím to len pre to, že ho ešte stále mám v garáži? :-D )


05.02.2018 17:01

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Slovicka ako lepsie mi nic nehovoria...
Ked fakt kuri gs na nohy viac ako kťm na vajcia, tak potom nechapem ocom tu debatujete.
Jedina moto co sim skusal a nekupil lebo kurila na vajcia bola Honda cbr 949 rr odftedy mi je na vajka chladno a na nohy prijemne.


05.02.2018 17:07

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mal som rozpísaný príspevok o tom kúrení na nohy (v podobnom pochybovačnom tóne jak napísal duggo) .. ale reku odpálim ho a fúknem duggačemu vietor do plachát..?? tak to teda nie

... a ajhľa, stačilo dočkať a fúkol si duggače vietor do plachát sám sebe :-))) :-D


05.02.2018 17:42

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: duggo: sú dve verzie kúrenia vajec... tá prvá horšia 2013-2014, s ktorou nemám tú česť a verzia 2015-2016, teda podľa KTM odstránený problém, v reále no dajme tomu že vyriešený, teda moja verzia :-)

Re: raptor: no anooo baworaci niekomu sa berie vietor z plachát tak už sa pýria :-D :-D >:-) >:-) tak vam fuknem trošku >:-) ono to nie je vzdy uplne na škodu... vo velkej zime si fakt rad, ze tie valce vydavaju nejake teplo... ja som si na valci zohrieval pizzu, to by sa mi na KTM nepodarilo :-P [dobre]


05.02.2018 18:16

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

dustof
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Jasne áno, na multu enduro som zabudol. V podstate to mala byť multa po 1190, ale cena ma zrámovala úplne k zemi. Aj keď si myslím, že klasická multa je o ten povestný chlp lepšia, enduro ma však nepresvedčilo o tom, že je lepšia o 5 tis €. Samozrejme treba aj objektívne priznať, že kúpou 1290 som ušetril kopu € za doplnky, ktoré som si zobral 1190, jelikož poneváč by mi ich aj tak nikto nezaplatil.


05.02.2018 18:22

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Varan: - Vlnenie s kuframi nad 140 km/h. Dotiahnutie ložiska krku riadenia nepomohlo niekoľkokrát. Kvapka strednopevnostného lepidla na uťahovaciu matku ložiska krku riadenia odstránila problém.

Tomuto som nerozumel. Dotiahol si krk riadenia a zalepil si ho a uz ti nevlní motorka nad 140 ?


05.02.2018 18:38

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: dustof: [dobre] [dobre] [dobre]

Re: alexa7: 3x dotiahnutie na presný moment podľa manuálu vydržalo nevlniť tak 100km. Po zalepení drží už pár tisíc km. Mimochodom nové 1290 majú prepracované vrchné okuliare, aby k tomu nedochádzalo. Ako k tomu môže dojsť, že sa povolí, netuším.


06.02.2018 8:17

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

varan - kedze BMW vlastne uz nacal Duggo tak mozem napisat co si o tom kureni boxera myslim ja

jazdim boxera uz nejaku tu dekadu, je pravda ze pomalym jazdam v mestach sa programovo vyhybam ale "vychutnal" som si pár "Balkánov" aj cez leto keď bolo 37-38°C v tieni (naposledy Teth v 2017). Bavorak z tolkého tepla už hrkotal jak štandardne hrkoce KTM, ale nikdy som nemal pocit level "príšerne" a "peklo" z tepla sálajúceho z boxera

a co zas treba tiez povedat ze naopak, ked som jazdil ked bol naokolo vsade sneh, tak som zas nemal pocit ze vdaka boxeru som nejak extra viac v teple


06.02.2018 9:09

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Stromak
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

a zasa Cenduro tema co sa zvrtla k BMW :-))) no ale musim sa pridat - ja mam tiez bmw boxer a tiez som s tym jazdil vo vselijakych podmienkach, ziadne kurenie od motora som si ale nevsimol. Ale ze ziadne... nula.... nic...nada.. :-))) tak bud mam azbestove nohy alebo neviem. :-O :-)))


06.02.2018 9:14

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Sa zle obliekate. Ja ked idem v kratasoch a slapkach, vadi mi aj olejova nadoba pod ritou.


06.02.2018 9:26

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Stromak
 Turista 

Ikona

Re: Masochista: musus dat dole aj kratase a slapky. Viac splynies s motorkou. a budes aj cely v kozi cize nikto nebude moct nic namietat. Alebo nesed na olejovej nadobe :-D :-)))


06.02.2018 19:45

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

KTM aj BMW su super motorky, ale nechapem preco este vlastne jazdite na motorke ked vam vsetko vadi >:-) kupte si radsej audi A8...


05.03.2018 17:00

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Express: lebo sme fajnovky, ktoré chcú jazdiť na motorkách >:-)


02.05.2018 0:43

Re: Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?

yoshimura
 Turista 

Ikona

Pekne sú tie KTM ...oproti otrasnym baworakom :-)))



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 37440 | Včera: 143066