Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (17 hodnotení)
Diskusia k článku: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: zaujimava hracka |
Foto: Test divokého superšportového turistu... |
Hodnotenie: podľa gumy tipujem, že cesta bola mokrá. Ale aj tak dosť divošsky to nevyzerá |
Mne ta motorka pride uplne obycajne |
Re: raptor: "dik za tuto fotku.. spravil si mi den " Upravené 1 krát. Naposledy upravil panbosko (02.10.2017 18:36) |
kde je také pekné esíčko? |
Hodnotenie: No ano, ale to ked bude stara moto, aby som ju kupil staru, uz budem na dochodku a mat na nu nebudem, ani nanu nevyleziem, tak si ani neprajem, aby bola rychlo "uz stara" |
Re: saso: rakuska Baba pri Neziderskom jazere. Je to aj tu v bodoch zaujmu. Medzi dedinami Donnerskirchen a Hof. Potom sa da dalej pokracovat slusnymi zakrutkami na Eisenstadt. Cez tyzden je tam prazdno, paradne jazdenie. |
Hodnotenie: pekna mašina, naštastie som mal tú česť |
Hodnotenie: Mal som možnosť vyskúšať u Žubora. Ten obchod je tam veľmi pekne strategicky umiestnený pod Šturcom :D |
Super napísaný test aj rozobrať konkurencia. Namna už zbytočne divoký stroj . Upravené 2 krát. Naposledy upravil mendo (03.10.2017 9:27) |
Re: pito1145: semiaktivny podvozok v realnom case upravuje svoju charakteristiku podla udajov, ktore dostava zo snimacov. Tie sleduju uplne vsetko podstatne, teda rychlost, otacky, zatazenie, poziciu motorky (nie GPS, ale voci zvislej polohe), atd atd... Pomocou servomotorcekov nastavuju konkretne komponenty v tisicinach sekundy, teda velmi velakrat za sekundu. Napriklad pri brzdeni motorka vie, ze ma pritvrdit predok a uvolnit zadok, a pri akceleracii zas naopak. Alebo ked napriklad predne koleso preleti cez hrbol, zadne koleso uz je nan pripravene. |
Herghott: neviem si uplne presne predstavit, ako to funguje cez to GPS..vies rozmenit na drobne? Predsa GPS nevie /alebo vie?/, akú stopu v zákrute zvolím..a tu hrbol je , o pol metra doprava už nie je..pokiaľ viem, tak GPS nie je presné na centimetre, a ani na decimetre..co je ale v ramci stopy na ceste uz velky rozdiel..mas nejake info? |
Re: demmoo: praveze iba GPS vie, aku stopu mas v zakrute. GPS tracking sa dnes bezne pouziva na okruhoch a je dost presny. A je to jediny parameter, ktory vie v ramci semiaktivneho podvozku predvidat, teda ze nemusi cakat na akciu, aby mohol urobit reakciu. |
počkaj počkaj, asi nemyslíme na to isté..ja poznám GPS len to, ktoré si pripevním na riadidlá a dovedie ma z bodu A do bodu B. Ale takéto GPS si trebars 2 sekundy nevšimne, že som minul odbočku....tak predpokladám, že ani netuší, či idem v strede svojho jazdného pruhu, alebo pri krajnici..a tým pádom nemá šajnu, či trafím ten výmol na kraji, alebo ho obídem stredom pruhu..Sú tie GPS systémy, k torých hovoříš ty, ďaleko presnejšie? v reálnom čase? |
Re: demmoo: tieto okruhove GPS su presnejsie. Ale ako hovorim, GPS semiaktiv podvozok je este brutalne drahe sci-fi. |
ked napriklad predne koleso preleti cez hrbol, zadne koleso uz je nan pripravene. |
Raptak, aj iba opisujem realne veci... |
netvrdim ze semiaktivny podvozok vymyslelo BMW , len som napisal klobuk dole pred technologiami pouzitymi v XR |
Hodnotenie: Dobra moto... skor ako turista, to je "sportove dobrodruzstvo"! |
Re: kankoXF: bezny GPS tracking sa na okruhoch normalne pouziva, teda okrem lap timera prave aj na zistovanie stopy. Nevyznam sa v tych technologiach, ale keby to malo odchylku 5 metrov, tak je im to nanic. |
tak bud maju ludia z motosportu inak riesene GPS (na urovni military, co sa mi nechce verit ale nehadam sa) |
Este raz, lebo sa to tu dost mixuje: |
mea culpa - skyhook skutocne nejde cez GPS. Ale nazov k tomu zvádza. |
Re: Herghott: presnost GPS trackingu je urcovana poctom odoslanych pozicii za jednostku casu. Bezne sa odosielaju (monitoring aut, ludi) cez mobilne siete a napr. 20 poloh za minutu. |
Re: kankoXF: pozri, ja sa v GPS technologiach nevyznam, ale ani si nevymyslam. Okruhovy tracking je normalna realita, a predpokladam, ze je dotiahnuty do takej urovne, aby okruharom vyhovoval. Zaroven si nemyslim, ze by Ohlins GPS semiaktiv pracoval na datach odoslanych cez mobilne siete |
Gps ti tak mozno povie, ze ide zakruta, ale urcite nie, ze ide nerovnost vozovky. |
Re: duggo: bezne GPS samozrejme nie, ale na mape okruhu vedia naviazat polohu so skutocnymi nerovnostami na povrchu... |
problem je s tym prenosom realnej polohy motocykla v realnom case a s presnostou systemu GPS ako takeho... ja desiatkam centimetrov (pokial 2000 - 4000cm neberieme ako desiatky) skratka tiez neverim Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.10.2017 12:19) |
Re: Herghott: nemas link na predaje XR? Nejaky Europsky prehlad. Po Alpach som ich vela nestretaval. |
Hodnotenie: Presnost napr. geodetickych pristrojov je radovo v milimetroch, ide to na GPS, Galileo a Glonass signal, ktory je este doladeny podla momentalnej situacie na danom mieste. |
Re: kankoXF: europsky nemam. Najlahsie sa daju zohnat talianske cisla, hodim ti sem linky. Europske cisla zvycajne pytam priamo od importerov - aj ked nemusia dat presny pocet, aspon sa dozviem aky uspesny dany model je v porovnani s inymi (tej istej znacky). |
Re: kankoXF: Taliansko za 2016: |
Re: Herghott: Jaaaaj, jasné je to úplne dolu pri Hofe, tam kde zvykne byť Polizei dodávka. Som ja ale... človek tadiaľ ide niekoľkokrát do roka a ani to nespozná. Naposledy som tam dokonca o dve zákruty vyššie vykladal ľadvinku a pomáhal vyparkovať šnicľovi svojho bandita z lesíka No darmo svet z motorky a konského chrbta vyzerá inak... Upravené 1 krát. Naposledy upravil saso (03.10.2017 13:06) |
K samotnému testu len toľko, že už po prečítaní prvého zvezenia (Awia ho tuším nazval raketový turista) som mal chuť si túto mašinku vyskúšať. Teraz som presvedčený o tom, že ju musím vyskúšať. A keby som bol v situácii, že sa musím rozhodnúť medzi MTS a XR, tak mám naozaj bolehlav. Na(ne)šťastie nemám aktuálne tento problém |
Trochu som pogúglil, nech viem Hergimu v správe vynadať, nech nepíše kktiny, ale mal som smolu: |
Ja uz som si tak nejako zvykol, ze som za k*k*ta, aj ked len opisujem uz davno fungujuce a bezne veci. |
tak moment... nikto ta tu za kokota nema ale po hogov prispevok platilo |
mne prislo XR dost kamaratske, nejak nevystrasilo ... silne ale predvidatelne. Co mi trochu vadilo tak pomerne tuha spojka (asi to xe len cas) a vybracie okolo 5500 ... pre mna dobry stroj len drahy |
Re: datadive: "mne prislo XR dost kamaratske, nejak nevystrasilo ... silne ale predvidatelne. " |
Hodnotenie: Sice som na XR len sedel v Mnichove ale premyslal som, preco taketo vydarene motorky nemohli zacat v BMW robit skor. Ten hnusny-skaredy-odporny boxer z roku cvik mali vymenit davno. A druha vec, preco tam nedali dvojbuch- radovy alebo V-cko. |
Hodnotenie: Re: HoGo80: Vobec to tam netreba kopat,staci do tej packy normalne nôzkou klepkat. |
Re: TAZDEVIL: Nie zas kopať ako kopať |
k GPS..už pred rokmi som počul od komentátora MotoGP, že používajú rôzne časovanie ventilov pre každú zákrutu zvlášť podľa GPS.. |
Hodnotenie: GPS s Glonasom a spol má potrebnú presnosť. Na okruhu sa používa roky. Okruh je iný svet, jazdec ide každé 2min to isté. Ak najazdí 20 kôl z telemetrie vie všetko zo senzorov v tlmičoch doslova o každej diere, kde šiel na dorazy, kde sa brzdí, kde akceleruje. Tam je reálne nastavovanie podvozku na základe GPS. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (04.10.2017 10:03) |
awia - postreh ku skyhook u Duc. Z toho co som si precital na ich stranke mam pocit ze ten system pocas jazdy dajme tomu na nasich okreskach ktore su v takom stave v akom su v podstate v jednom kuse stale nastavuje charakteristiku podvozku... |
Re: raptor: to iste ale plati aj pre BMW a napriklad Caponord, lebo vsetky tri maju podvozok Sachs. Ano, v jednom kuse to pracuje. Viem, ze znacky to testovali v zatazovych testoch, ale oni samozrejme nehladia na prachy. Necital som pripad, ze by niekto mal na takom podvozku 150 000 km, takze neviem sa vyjadrit, ale tiez som napriklad na Ducati forach necital, ze by to niekomu na Multistrade klaklo. |
raptor- to bola aj moja otázka, na životnosť komponentov, ktoré nastavujú tlmič. |
pito - o plastovych dieloch v nefunkcnych ESA som este nepocul... mozes to rozmenit na drobne? (verejne alebo cez SS aby sme neplevelili debatu?) |
Este mala pripomienka - elektronicky nastavitelny podvozok (ESA v BMW) a semiaktivny podvozok (Dynamic ESA v BMW, DDC v Ducati) su dve uplne rozdielne veci a vyuzivaju ine komponenty. |
raptor- mal som rozhovor ešte s tým mechanikom čo riešil hriadele na prevodovkach ak si pamätáš bavili sme sa o tom. Viem, že ich už vtedy niekoľko kusov opravoval, pretože závitovka je z plastu a tá sa kazila. Systém ukázal, že zmenil charakteristiku podvozku ale v skutočnosti neurobil nič pretože ,,pohon" nefungoval správne. |
pito - ak pises o zavitovke z plastu potom mi to vychadza na nastavenie predpatia pruziny. |
Re: raptor: neviem ci to vtedy hadze nejaku chybu na pristrojovke, ale ak nie, tak mozne je aj to, ze vela ludi si vobec nevsimne, ze im to nefunguje. Obrovske mnozstvo ludi netusi, ze ked nalozi motorku, ze by mali dofukat zadne koleso a pritvrdit podvozok. |
Hodnotenie: Akurat jazdime na Sardinii, XR tu stretnes vsade. Ano, GS jednoznacne kraluje, ale XR je jedno ku trom GS, cize druha najcastejsia moto. Multu stretnes maximalne jednu na 2 XR, Tigra som tu este nevidel a SA jazdi v nasej skupine, zatial jedine. Takze asi tolko ku realnej konkurencii na cestach... |
Hodnotenie: Mozem porovnat XR a Multistradu 1200. |
Hodnotenie: Re: kankoXF: presnost GPS trackingu je urcena aktualnym poctom satelitov od ktorych prijmas signal a silou signalu v dB + kvalitou algoritmu ktory prepocitava a koriguje chyby. S odosielanim to nema nic spolocne, modernou sietou dnes mozes preniest velke mnozstva dat za povedzme "zanedbatelny" cas. Bezne dostupne zariadenia maju presnost 1-2 metre. Tie profi a na race pouzitie sa budu pohybovat predpokladam v cm... |
namosurenej kacice |
Re: Deluxa: vsak som pisal, ze pocet satelitov a mozno viac systemov naraz a si presnejsie lokalizovany. Najpresnejsie meraju systemy staticku polohu (niekde uvedene vyssie). |
Re: oriel: "u Multisrandy, ktora sa zial nedozila 60tis km" |
Re: raptor: Po pravde doteraz neviem, co sa jej presne stalo. Pri ceste domov na rumunskej dialnici sa mi "nieco" rozstrelilo v motore, zaseklo zadne koleso a vylialo pod neho vsetok olej. Moje posledne metre na Multine neboli uplne najprijemnejsie... Viac sa dozviem az od noveho majitela, ked si ju zacne davat dokopy. |
XR co viem nema nejake detske choroby (na rozdiel od vodou chladeneho boxera v GS) |
Ty vole, to ze dakedy nefunguje a dakedy funguje elektronika, ze tecu nadrze, alebo ine problemy, je proti tomuto co sa ti stalo len šepot květin. |
Hodnotenie: Asi 10 dní dozadu som na nej niekoho stretol pri Bernolákove a chalan mi hovoril, že testuje. Priznajte sa kto to Ja som bol na K1600GTL |
Vzhľadom na povahu tunajších PR-dielok by bolo zavádzajúce tvrdenie že "testuje". Ale nechcel povedať asi "vozím sa len tak na superbajku na chodúloch" Alebo nozaj testoval, lenže parfém od Avonu - už vraj nerobia len pneumatiky. Je tu niektorý tá avonlejdy? |
Re: K1600: cauko, nikto z nas to nebol, lebo XR sme odovzdali pred mesiacom. |
duggo , Ty vole, to ze dakedy nefunguje a dakedy funguje elektronika, ze ..., je proti tomuto co sa ti stalo len šepot květin. Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (10.10.2017 8:17) |
Ja mam na svojej 7-rocnej verzii S 41 000 km bez problemov. Ale to neni vypovedajuci pocet, to mi je jasne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Herghott (10.10.2017 8:15) |
Duggo - takyto fuckup sa podla mna stane pri kazdej znacke, pondelkove kusy / odflaknute autorizovane servisy si logo na nadrzi nevyberaju. |
Re: Herghott: dobre pre teba. Tých klaknutych motorov tam bolo viac. Najhoršie je ze Ducati nemá skladom žiadne komplet motory(a nie je to model vybehnuty XY rokov).Nedavno som čítal o jednom,rozsypal sa motor,servis mal vyskladať motor z dielcov,nechali to tak nakoľko to bolo nerentabilne.Multistradu som chcel svojho času kupit,som rad ze som to nekupil. |
Re: RadoR6: ano, viem o takychto pripadoch. Ja si musim naozaj zaklopat na drevo. |
RadoR6 - ideme sice uz dost offtopic ale okrem tejto jednej Multy som nepocul o ziadnej ktorej by klakol motor... a to mam v Duc kruhoch celkom dost znamych... |
raptor: a o tých nekrestansky drahých a hlavne dlhých servisoch, stále nejaký problém..o tom tiež nič? |
Brazel, jo moze byt, ale niekedy sa mozes ku svojmu dievcatu spravat akokolvek slusne a zradi ta , nakolko sa k nej nespravali slusne, pri jej vyrobe |
Re: raptor: ale Ducati kruh sa nekonci za hranicami Slovenskej alebo Ceskej republiky (len ma nechytaj za slovicka, viem ze mas v skutocnom zivote toho pobehaneho viac a poznas viac ludi ). |
duggo , veď nebolo mojim cieľom nejako ťa chcieť naviesť na MS , ja len , že človek by nemal mať žiadnu predpojatosť voči žiadnej značke , hlavne nie po jednej takej vedomosti . Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (10.10.2017 10:30) |
RadoR6 suhlas, v pohode. Nieco mi uz bolo posepkane... celkom cumim. |
Re: brazel: viem ako to funguje, viem ze takto majú vysoké zisky. Ide o to ze ta moto bola pomerne nová, neviem ci ešte v záruke alebo mala predĺženú záruku (nehnevajte sa ale nebudem hľadať ten zdroj info) a ak mal celý motor skladať z dielov autorizovaný servis Ducati a sam výrobca mu povie ze "nemám motor", tak je niečo veľmi zle. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (10.10.2017 12:34) |
Re: RadoR6: Na aute tocis cez 4000 - 5000 otacok malokedy, na Multistrade vsak vacsinu casu. Auta a motorky sa nedaju porovnavat. |
Re: Herghott: buďme realisti , podobne vysvetlenie by som čakal od hovorcu Ducati,ale nie od teba. |
Re: RadoR6: nerozumiem. Ty si na Multe jazdil pod 5 000 otacok? Ten motor ma cervene v 10 000 otackach - niektori jazdia sportovo a furt vytacaju, aj s tym musi vyrobca pocitat. |
na ktorú p..u treba ten remeň meniť každé dva roky a určitý (celkom smiesny) nájazd kilometrov? |
Ano, Jano to napisal za mna. Ale treba uznat, ze na predoslej Multe to bolo 24 000 km alebo 5 rokov: |
Re: Herghott: poviem to ešte jednoduchšie-neber to ze ta pokladam za nejakého spomaleneho. Nasimulovanie práce takého remena, dat ho na elektromotor, zopár sukoli, vytvorenie urciteho zaťaženia pri určitej teplote a nech sa vrtí by nebolo náročné ani casovo,ani finančne. Možno by sme boli prekvapení koľko by zniesol (hlavne pani v Ducati). |
Re: RadoR6: to je mi uplne jasne. Ale tiez viem, ze v kazdej fabrike testuju aj X dalsich veci na vydrz. Tak asi nejako v Ducati dospeli k tej hranici 24 000 km, resp. k jej posunutiu na 30 000 km. |
Off topic . Totálny off topic Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (10.10.2017 13:25) |
Oba remene do Multosky 2010 stoja oficial u dealera 110 eur s DPH. |
Herghott , nie je to málo , ale ani nič úplne zúfalé . |
Ale dovnutra remena nevidis. Neviem neviem ci by som chcel na vlastnej predkozke vyskusat ake to je, ked takyto remen jebne pri cojaviem 7 000 tockach |
myslim ze v tomto pripade je jedno ci vidis do vnutra remena alebo nie. |
Hodnotenie: spravna otazka teda znie, preco pouzivaju remene? |
matus... to je ppč dobra otazka preco ten desmo rozvod nemoze byt pohanany cez retaz |
Re: matus: remene sa pouzivaju v Ducati uz dlho, vyhodu maju v tom, ze su lahke a desmo rozvod kladie iba maly odpor, tak sa nevytahaju. Na druhej strane problem u retaze su hlavne napinaky, s tym sa trapi kopec japoncov. Kazdopadne 1199 a 1299 su uz s retazou. Aktualna Multistrada ma este stary motor, pri buducej to uz bude tiez retaz... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (10.10.2017 15:24) |
Este by mohli upustit aj od nezmyselnej hydraulickej spojky na vsetkych SS... |
Ospravedlňujem sa za nesprávne info,trocha som hľadal a k dispozícii sú nejaké alternatívy co sa remeňov tyka.Ale na aké všetky modely a ročníky,az tak hlboko som sa v tom nevrtal. |
Pri tej MS asi ani nejde tak o tie remene , ako skôr o vodiace a napínacie kladky , tie sú podľa mňa háklivejšie ako samotný remeň . |
Re: raptor: tak ak mi na dialnici praskne remen od alternatora, prezijem. Ale ak mi pri takej rychlosti praskne rozvodovy remen a nahodou prezijem, tak oprava ma vyjde na 3 litre. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Herghott (10.10.2017 15:44) |
Hergott> ja by som tie remene u aut az tak nepodcenoval. Max 4.000 toci naftak. Male benzinove motory tocia 7.000 a na dialnici pri 140km/h tocia uplne bezne 4.000 aj hodiny v kuse. |
Re: matus: jasne, chapem co chces povedat. V oleji sa tie remene v Ducati nekupu, tam je sucho. Ale neviem ti odpovedat... Nedavno zvysili interval o 6 000 km, coskoro pride retaz... |
Voľakedy som dal na turbobenzínovej Octavii (1,8T) 361 000 km a rozvodový remeň a ani kladky som nikdy nemenil . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (10.10.2017 16:30) |
Hodnotenie: Trochu uletena diskusia o rozvodovych remenoch MS pri teste XR s celkom slusnou zasobou bullshitov od samovsevediacich komponentovych inzinierov. Neviem co sa tu snazite riesit,servisne intervaly je kompromis garancie spolahlivosti a potreby udrzania servisnej siete. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 140522 | Včera: 242229