Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSlovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek - Diskusné fórum

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
07.02.2017 13:16

Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dobrym smerom sa ubera nas trh. Gratulujem Honde aj dalsim relevantnym hracom u nas k super vysledkom [dobre]

Zial dosledky zvyseneho predaja skutrov pre B vodicaky sa prejavuje aj v malych skusenostiach tychto vodicov. Je to fakt viditelne na prvy pohlad. Ale to sa tiez vycisti, pociatocne nadsenie vystrieda realita denneho dochadzania, asi bude dost jazdeniek v ponuke.
A potvrdili sa moje slova k N Maxu, to, ze je to kopia oblubeneho PCX este neznamena, ze sa bude rovnako dobre predavat.... 8-)


07.02.2017 13:31

Re: Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek

Bandit1250
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

2016 som si kúpil tri nové kúsky :-)..Versys 650, MT07 a suzuki Address 110...najväčšiu radosť som mal z Versysa

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bandit1250 (07.02.2017 13:31)


08.02.2017 21:39

Re: Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Iba tak bokom: ak by sa u nás predávali motocykle + skútre tak ako v Taliansku, čo je samozreme nemysliteľné, malo by sa predať skoro 13 000 kusov. Ale tešme sa z nárastu. A vôbec to nemyslím ironicky. [dobre]


13.02.2017 1:00

Re: Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek

DK19
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Ako už tradične každý rok chápem tieto štatistiky ako marketingový nástroj Honda. Skútre v objeme 50 ccm nejazdia po našich cestách? Veď opäť po rokoch vzrástli o takmer 5% a suma 280 ks asi nie je štatistický zaujímavá. Keď to nemá Honda v programe výroby tak sa to nepočíta? Tak chlapci a dievčatá do 16 rokov musíte počkať kým dorastiete na kategóriu 125 ccm aby ste boli v štatistike predaja. Keď už je to štatistika výrobcov a nie značiek prečo sa Piaggio C &. Spa neberie ako výrobca všetkých značiek Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia, Motoguzzi, Scarabeo, Derby? Veď po sčítaní vsetkych značiek je s viac ako 10% podielu na trhu tretia v predaji tesne za Yamaha. Gratulujem Kawasaki k peknemu výsledku a viem že si to chalani odmakali a tento rok sa im darilo a zaslúžia si uznanie. Maďari nemajú evidované 50 ccm v žiadnej kategórii a nemusia ich evidovať na značky. .. sme naozaj 3x väčší trh ako Maďarsko? V Čechách sa predalo viac ako 17 tis všetkých motocyklov čo je 3x viac ako na Slovensku. K čomu sú dobré takéto štatistiky?


13.02.2017 8:33

Re: Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Dušan, úprimne - 50 ccm síce možno narástli, ale predalo sa ich 328 ks, čo je menej než jedného jediného modelu PCX125. Hádam je každému jasné, že nie všetkých 328 zákazníkov boli šesťnásťroční ľudia, ktorí si neskôr kúpia veľkú motorku. Ja osobne napríklad nechápem človeka, ktorý si kúpi technicky zaostalú päťdesiatku, keď za veľmi podobnú cenu má oveľa bezpečnejší skúter 125 ccm.

Samotný ZAP a ani motoride.sk neuvádza značky podľa majiteľa - každého asi viac zaujíma aké značky sa predávali, nie kto ich vlastní. Napríklad ani Husqvarnu sme nikdy neuvádzali pod BMW či teraz pod KTM. Je to tak férové, nie?

Herghott


13.02.2017 9:18

Re: Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek

DK19
 Jogurťák 

Ikona

Peter, ak to má byť štatistika predaja moto a skútrov na slovenskom trhu tak by sa nemali vynechávať žiadne kategórie. Súhlasím že ATV tu asi nepatria, ale skúter do 50 je väčšia kategória ako SuperSport .... vynecháme aj tie lebo je ich málo? ZAP udáva všetky kategórie tak nechápem prečo by sa mal niekto rozhodnúť že ľudia čo si kúpili skútre do 50 ccm nie sú vlastne motorkari ale zastaralý zmýšľanim a v štatistike nemajú čo hľadať. Chápal by som to keby sa uviedli kompletne čísla a redaktor následne "povyťahuje" časti na zamyslenie. Nech si ma možnosť každý urobiť názor ako chce, to je celé čo som tým chcel povedať.


13.02.2017 14:27

Re: Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Dušan, pozri, dá sa spraviť aj veľmi hlboká štatistika, ale tá je vhodnejšia skôr pre importérov a predajcov, nie pre bežných ľudí. Chápem, že ťa štve, že päťdesiatky v článku nie sú, lebo v nich máš prvenstvo. Päťdesiatok sa predalo zhruba toľko, čo veľkých skútrov (nad 125 ccm), a tie sa v článku tiež nijako extra nespomínajú, sú tam vyjadrené len ako percento v koláčovom grafe.

Pozri si aj renomované zahraničné médiá, všetko udávajú nad 50 ccm. (Inak ani jeden 50 ccm model by sa nedostal do top 10 tabuľky najpredávanejších skútrov.)

Na trhu momentálne diktujú 125-kubíkové skútre, cestné endurá a naháče, alebo ok, aj čopre. V článku sú spomenutí najúspešnejší z najúspešnejších, tí, ktorých najviac vídať na cestách. Má to byť rýchle oboznámenie so situáciou, nie hĺbková analýza.

Herghott


13.02.2017 15:33

Re: Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja vidim problem v tom, ze sme tak nejak "najdrahsia krajina" na prihlasenie aj dovezeneho ojazdeneho 50ccm skutra.
Priklad...
Kupim vyradeny ojazdeny 50ccm 2t skuter na drazbe v Rakusku, za 100eur. napriklad hnusne liberty delievery.
Uradny preklad TP, prihlasenie,KO, OU ECV, PZP, STK, STK administrativna a dalsich 400 eur v prdeli.
Novy valec, piest, baterka, variator, vyfuk, nejake drobnosti, aby to jazdilo naozaj, dalsich 200-400.
Na co sa stym teda zapodievat?
50ccm skutre, sa stali u nas vdaka cenam za prihlasenie, superluxusny tovar, ktory nema sancu na uspech, pretoze mlady na to nemaju proste love.
Vo velkom meste, je to o hubu, jazdit 45km/h a mimo mesto, to zas nebude moc dobre, koli cestam.
Mala 50ccm kroska, alebo enduro z ECV, je uplne mimo realitu.
Tento segmet trhu je zabity, vdaka nasej domacej kolonialnej politike poplatkov a povinnosti, ktore su dost za hranicou financnych moznosti soplakov, ktory by chceli jazdit. Napriklad aj cena vodicaku AM v 15 rokoch, pre nezarobkovo cinneho, je taka mala utopia. stale je to od cca 160eur vyssie.
Preto potom vidime az po absolvovani autoskoly, vodicskeho opravnenia B, vlastnikov vodicakov, ktory si kupia skuter 125ccm, lebo "to je uz predsa v cene". tych 700, az 800 eur.
Napriklad ja by som kludne ruchal v meste na 50ccm 2t skutri, ale nedam predsa 4nasobok ceny nadobudacej, za prihlasenie prskoletu na nakupy a do roboty.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 30697 | Včera: 159847