Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (2 hodnotení)
Diskusia k článku: TomTom RIDER 40: Pre radosť z jazdy a adrenalínové zážitky
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
a cena ako za jazdenu mkotorku co som nepochopil je nazov viacdotykovy displej zrejme po nom treba klopkat aby zabral |
Hodnotenie: vecna skoda, ze tomu este nedali aspon prehravac MP3, vtedy by to uy bola zas o kusok vaznejsia konkurencia garminu, co sa vybavy tyka, ale za vyrazne lepsiu cenu... |
"Dobrodružstvá si môžu motorkári s touto navigáciou užiť, skôr ako vyrazia a k svojim zážitkom sa vracať, či už samí alebo i s priateľmi. Trasu si môžu v pokoji naplánovať doma" |
Hodnotenie: nejaké porovnanie s Garmin 590lm by niekto nevedel napísať? |
myslim, ze garmin ma navyse mp3 prehravac, daju sa s nim sparovat senzory kontroly tlaku v pneu, je k nemu mobilna aplikacia kde to potom dako komunikuje so smartfonom (neviem presne co to znamena), je drahsi...to ma len tak napadli tie zakladne rozdiely... |
Re: Vulgi: ja mam zumo 590. povodne som bol rozhodnuty pre tomtom rider400. zariadenie mi pride velmi zaujimave, ale po precitani diskusii na tomtom fore som sa rozhodol ist do garmina. kapacitny display moze byt naozaj super, ale ak zacne prsat, mozes navi rovno vypnut. pokial ti na nu prsi. staci par kvapiek a kapacitny display na ne reaguje. takze v tom pripadeje nepouzitelny. dalej udajne ma nejake problemy s bluetooth a niektorymi interkomami v spojeni s mobilom. ak mas bluetooth interkom, urcite mas sparovany aj mobil a aj GPS. neviem presne detaily ale je tam dost toho okolo daneho problemu a uz sa to taha rok mozno dva, neviem. co sa mi paci na TT je vydrz baterie. zumo590 je cista tragedia. takze ja som pre tieto zasadne veci TT vynechal. |
@ enakki: v podstate súhlasím, no s kvalitú zvuku problem nemam (Sena 20s), tú kolísku a napájaní sem rešil prerobením na autozásuvku - ostatné vstupy a výstupy sem porušil lebo pripaájam šecko cez modrý zub ... u TT sa mi lúbili víc jejich mapy a POI ... a samozerejme výdrž baterky .. |
Skoda, ze tento clanok je o modeloch, ktore su na trhu uz rok a je skor reklamny, ale minuly mesiac siel von model TomTom 410, ktory obsahuje mapy celeho sveta, cize vseto, co tomtom dokaze poskytnut a pozor, za cenu 400vky. Na zapade za 400 uz neponuka, ja som si model 410 kupil v Louis, alebo mozete cez stranky tomtom.cz, v nasich obchodoch sa tak skoro neobjavi (aspon v Alze nie, je urceny pre moto shopy). V com urcite TomTom vynika nad Garminom (dost som si toho nastudoval) je planovanie ciest so zatackami a kopcami (ano zvlast urcujes aj kopcovitost), odskusat si to mozete na strankach mydrive.tomtom.com, dajte typ trasy Thrill (v cestine Zajimava), dokaze urobit aj okruh. Proste si len na zariadeni nazvacsujes oblast, tuknes na jedno miesto a spravi ti okruznu trasu. Ma to zatial jeden limit, dlzka je max 500km. Tu je test Garmin vs TT ohladom planovania trasy priamo zariadenim (odpada tak zbytocne planovanie doma, zariadenie dokaze vymysliet naozaj pekne cesty). Dalsie pekne veci su tzv. cloud, to co si na tom MyDrive webe naplanujes, pripadne POI ktore si tam das, alebo na zariadeni, sa automaticky synchronizuju medzi sebou cez internet. Samozrejmostou su radary (aj mobilne) a premavka, porovnaval som mobilny radar v BA s Waze. Aha a existuje k tomu este aj aplikacia MyDrive do mobilu, kde tiez vidis tieto tvoje POI. No a v mobile si povies, chcem ist sem, posli to do zariadenia, prides k motorke, otocis klucikom, TT sa zapne, pripoji cez mobil do internetu, zisti tuto tvoju poziadavku co si predtym este doma cvakol cez mobil, hned spusti navigaciu do urceneho ciela automaticky. Navigacia ma aj vstavany reproduktor, ked ju chces pouzivat v aute, a ako interkom mam interphone F5MC. Akoze MP3 prehravac, ked mas mobil, je naozaj len zbytocnost, pretoze aj tak prehravanie hudby ovladas cez handsfree priamo na tvoj mobil. Ale aby som len nechvalil, ma aj dost much, je to mlada navigacia, ktora nema nic spolocne so predoslou generaciou TomTom Rider (ti co mate starsie modely, nevyhadzujte, pockajte s upgradom), Tejto generacii TT 4xx treba este dospiet, chce to este par upgradov firmware, ale pre toho, kto nemal doteraz ziadnu, dobra volba. |
winding a hilly roads mne pride zbytocne, radsej si vyberam trasu sam z papierovej/online mapy a len si ju naklikam. prave na videach tychto novych tomtomov sa mi paci, ze su ovela sviznejsie co sa tyka pohybu v mape. moj garmin 350 je neskutocne pomaly, ked chcem v mape zoomovat, alebo nou hybat.. zrejme tam davaju daky lenivy procak, alebo co. viete potvrdit, ci ten tomtom fakt reaguje v mape rychlejsie? |
Ani TT nie je extra rychly, ale urcite sviznejsi ako 350ka, proste v ziadnej ucelovej navi necakajte, ze bude ficat ako mobil. Nebude. Inak v tvojom pripade chapem, ale to je staromodne planovanie, spolahlive, potom ale nepotrebujes vobec ziadnu drahu navi, kup hocico za 100E. Zatacky a kopcovitost - to su len predsudky a to, ze ste nikdy neskusali jazdit par vyletov tak, ze si to nechate naplanovat plne navigaciou, ja tam hodim len zopar prejadznych bodov, kde sa iste chcem zastavit a ostatne dopocita takmer dokonale, naozaj, radim, kto nevyskusa, nevie o com hovorim. Skus si to sam porovnat, tvoj plan, versus plan co spravi mydrive.tomtom.com, casom zistis, ze sa na vypocet tomtomu mozes tak spolahnut, ze ti odpadne robota s planovanim, hocikedy hned v terene, tuknes a ides na paradu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BrAtKo (05.05.2016 14:16) |
hej nepoznam ten algoritmus, nemam s nim skusenosti, ale zas nechcem aby ma silou mocou vlacil po 2 zakrutach navyse, ak to ma znamenat vedlajsiu cestu v dedine, kde pojdem navyse cez 3 krizovatky. ale mozno to maju vychytane. ale ked som v zahranici tak si trasu urcim pred odchodom, a potom vzdy rano operativne, ze kam sa chcem cca dostat, co vidiet. a v priebehu dna to tiez operativne menim, ale tak chcem to mat pod kontrolou.. ale to je jedno, ved kto chce to pouzije, kto nechce nie, nech to tam kludne je, ja to nekritizujem, kludne mozne ze by som to chvalil. Upravené 1 krát. Naposledy upravil owwidius (05.05.2016 15:06) |
@ BraAtKo: co popisuješ jak výhody TT - plánovaní, zatáčkovú trasu a pod. to šecko v 590tke od Garminu je ... a zepár vjecí na víc - tankování, okružná trasa, sledovaní tlaku v pneumatikách s log funkciu a varovanim atd atd .... poštuduj |
Mam nastupovane dosť dobre. Najmä parkticke skúsenosti z okolia od užívateľov. Žiaľ v neprospech Garmina. Okrem toho ze je drahší, tlak je mi nanič keďže nemá každý drahé ventilky. A zatacky ma ale vyššie z testu jasne vidíš kadiaľ ta vedie. V návrhu ciest pre motorky (teda ak nevyhladavas cesty s premávkou a 1. triedy) jasne vyhráva už roku TomTom. O to užitocnejsie sú služby ze si trasu na navrhnes na webe ale aj vlastné POI a tie sa synchronizuju samé do navigácie a aj do mobilu. Určite využijem viac ako tlak v pneu ci tankovanie. Ale záleží od preferencií každého z nás. Ono obe navi majú svoje muchy a pre i proti. Kto si labúži v totálnej príprave doma na počítači tak mu stačí aj navi za 100€. |
Re: BrAtKo: dva krat zdoraznujes, ako je tlak v pneu zbytocny... neide teraz o to, ci garmin, alebo tom, ale tlak v pneu je z hladiska bezpecnosti velmi uzitocna informacia, zvlast na motorke, takze ja osobne by som ju nestaval do roviny, ze naco mi to je, ale naopak ju povazoval za klucovu vyhodu toho, ktoreho pristroja... |
Tema je o GPS a nie o tlakomeroch. Ano tlak je tiez dolezity a na jeho meranie mi sluzi vecicka za par EUR, klucove na GPSku je pre mna vyhovujuce rozhranie, planovanie, citatelnost. |
Re: tonoaaa: si trochu mimo ne??? ano rec je o POROVNANI navigacii a garmin ma o jednu dolezitu funkciu viac oprpti tomu...naviguju obe rovnako, planuju rovnako a rozhranie je vecou zvyku... |
Pulinsky |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war. |
sinky |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war. |
Pulinsky |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war. |
Feror |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war. |
sinky |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war. |
Chocte si zajazdiť, je tam úplne bohovsky, ani zima ani teplo, ideál!!!! Práve som došiel z Blavy, len tak na otočku. |
len tak na okraj tt40 a tt410 su uplne tie iste zariadenia. myslim ze i fw maju forvany rozdiel je v mapach. co viem tak tt chyba este jedna pre mna celkom zasadna vec a to je telefonny zoznam. na garmine vidim kto mi vola a taktiez viem zo zozanmu vytocit vybrane cislo/kontakt. i ked vacsinou pozivam hlasove vytacanie priamo cez scalu, nie kazdy kontakt sa da vytocit hlasovo (anglicka intepretacia mien). to je pre mna jedno plus pre garmin. je fakt, ze co sa tyka planovania trasy je to pre mna trosku pain na garmine i ked verim ze si zvyknem. no na dlhsie a komplikovanejsie trasy i tak preferujem mapu na 27" monitore. vacsinou sa na dlhsi vylet i tak radsej pripravim. vascinou si chcem sam vybrat kam pojdem a kam nie. ale verim ze spontanny vyber tras ma tt lepsi. |
a co sa tyka merania tlaku.. zial tuto skvelu funkciu asi nevyuzijem nakolko sa obavam ze by som o tie drahe ventilky prisiel. |
enakki: ano TT ma aj zoznam, vidim historiu hovorov a vyberam z obrazovky komu volat, aj na obrazovke vidim meno. TT40, TT400 a TT410 su na 99.9% identicke, lisia sa iba velkostou internej pamate. Kedze 410 ma uplne vsetky mapy sveta, tak ma aj najvacsiu pamat. Inak akekolvek otazky, kludne mi piste aj sukromnu spravu, kedze TT410 mam, viem pozriet a zodpovedat co vas zaujima. Btw na leskly displej som si nalepil antireflexnu foliu. Ja sa tiez pripravujem pred cestou cez mydrive.tomtom.com web, ale uz akekolvek zmeny na ceste riesit nemusim, proste rezim max. zatacok a max kopce si s tym uz poradi. Samozrejme live premavka a live radary su fajn bonus, chyba mi uz len pocasie na celej trase, specialne moznost vyhnut sa dazdu, dokaze to na trase hlasit len husty dazd, snezenie, poladovicu, vietor, hmlu apd. na obrazovke mam potom taketo miesta na trase oznacene takou inou farbou. Ak je to extremne v stavovej liste mam aj ikony podla toho o co ide. |
Su k navigacii k zohnaniu aj podrobne mapove podklady balkanu,najlepsie nie za eurace take nieco ako Adria route pre Garmin-su vnej aj polne cesty,celkom podrobna. Upravené 1 krát. Naposledy upravil namornik (18.05.2016 10:34) |
Pozri obrázok |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 158264 | Včera: 136306