Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (18 hodnotení)
Diskusia k článku: Baba má prvý výcvikový areál pre motorkárov – jediný v SR
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Tak to je parááda. To je presne to, čo potrebujem. Naučiť sa ovládať motorku. Nie je problém na motorke jazdiť. Ale skutočne ju ovládnuť, aj s vysvetlením "odborného dozoru" je fakt výborná príležitosť. V mnohých krajinách to už dávno pokladajú za samozrejmosť. Už po druhýkrát vo svojom živote som motozačiatočník. Určite tam zájdem. |
no... a keď skončíš kurz, tak pri východe z areálu nezabudni odbočiť do ľava ...MAN |
Nerozumiem tvojej ironicky výsmešnej poznámke. Prečo by som mal ísť doľava, čo by som tam akože mal... Jááj, ty myslíš, aby som sa pustil hore do serpentín? No, neboj chlape, aj na to raz príde. Ale pekne po poriadku. Však aj ty si nejako začínal. Alebo sa mýlim? Upravené 2 krát. Naposledy upravil Declen (13.08.2009 22:07) |
Hodnotenie: Pekne. V Pachfurte to bolo tiez fajn ale cena bola trochu vyssia. No a je pri tom Pezinku aj odtrhova plosina?? |
Hodnotenie: declen: radsej dobehni na babyokruh do ds ako chodit na babu- najdes medzi vyjazdmi. |
Hodnotenie: Super, výborný nápad. Veľa jazdím na plechovke a absolvoval som školu šmyku v Rakúsku. Napriek tomu, že som myslel aký som dobrý jazdec veľmi veľa som sa tam naučil. Teším sa a určite sa zúčastním |
alebo radšej nič Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (14.08.2009 8:15) |
Hodnotenie: No konecne je nieco take aj na Slovensku |
Declen: to nebolo ironické a ani výsmešné , nepoznáš ma... išlo o to aby si nemal pocit, že po výcviku si Rossi... Môj názor je, že pretekáme sa zásadne na okruhu MAN |
ako nechapem. v clanku je celodenne do sto euro. som na ich stranke, su tam dva kurzy, jeden doobeda, druhy poobede. jeden za 3490,-- druhy za 4990,-- SKK.. je ta stranka starsieho datumu, nevstahuje sa na Pezinok, ci mam zly konvertny kurz?? |
riSSko - nie neboj. nemám ten pocit. som už dosť starý na to, aby som vedel odhadnúť svoje oné - možnosti. Raz tu niekde niekto napísal, že obmedzovač výkonu (a to nie len motora) by mal mať každý vo svojej hlave. Plne s tým súhlasím. Ja si už nič a nikomu nepotrebujem dokazovať. Takže tak. |
SUPER .. ale !! .. pojdes v Pezinku cez kruhac a da ta dole Plechovkar pretoze PREDVIDAT ta nenauci nikto .. ja som vela chalavov ucil jazdit na opustenej ceste s prerusovanou ciarou ktore sluzili ako prekazky .. vsetcia jazdia a ziju |
toto by malo byt sucastou autoskoly za peniaze ktore davam za ten poondeny vodicak a nie si este doplacat zvlast kurz, ale ked neprsi aspon kvapka |
Patrik napísal: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Declen (15.08.2009 1:39) |
Bald, trafil si do čierneho. Možno raz vznikne autoškola, ktorá sa bude venovať výhradne motorkám. Autá by tam boli len okrajovo, podobne ako je to teraz s motorkami. 90 percent autoškôl sa venuje výhradne skupine "B". |
Declen patent na predvidanie ? ja som pisal ze predvidat ta nikto nenauci .. mozes mat kurzov kolko chces .. ano, jazdit som zacal v 7 rokoch .. urcite si videl profil, co je na tom divne ? jazdi aj moj Tatko, Mamka a Brat .. mozno keby mal nas pes dlhsie nohy aj on by jazdil |
Ja nepochybujem. Klobúk dolu, pred takouto motorkárskou rodinou. ...Môžem mať kurzov koľko chcem a aj tak ma predvídať nikto nenaučí? Ale čo ako teraz mám s tým robiť? Zjednodušene si mi vlastne povedal, že kurzy sú o ničom a aj tak sa tam nič človek nenaučí. Podľa teba, môžem mať kurzov koľko chcem a aj tak sa tebe nevyrovnám? Ale veď ja také ambície nemám. Ja sa fakt nepotrebujem s nikým porovnávať. Tie časy sú už preč. Dobre. Chápem, že ty si mal to šťastie a na motorke si sa ..ako sa hovorí.. narodil. A čo? Ostatní nemáme nárok? Iste, môžem mať kurzov koľko chcem. V tomto prípade mi fakt postačí jeden. ... Toto celé nevedie nikam. Ži si svoje - jazdi si svoje - a mňa nechaj. Ja sa už nejako pretlčiem. |
Declen neviem o com tocis .. ake porovnaanie ? precitaj si to cele aj niekolko krat aby si dosiel k pointe .. jedine co som pisal, ze kedysi neboli taketo moznosti a stacila nam opustena stara cesta a jazdili sme do zblbnutia .. a s tym odkedy som zacal jazdit si zacal Ty, takze klidek |
Hodnotenie: dobre ale drahe |
Patrik, tuším sme nejako zle začali. A pritom sa vôbec nepoznáme. |
Declan beriem |
Ano. Jazdcov typu "všeobecného ohrozenia" stretávam na cestách veľmi často už 20 rokov. Toť minulí piatok som šiel cestou z Piešťan do Topolčian a v tom horskom prechode som stretol jedného týpka na Varadere. Išiel oproti a predbiehal auto. Z jeho pohľadu to bola pravoročivá zákruta. Nemohol vidieť ani hovno, lebo tá cesta je z oboch strán obrastená stromami. Ako tak bol na úrovni toho auta, vtedy zbadal mňa v protismere. Musel sa tak rýchlo zaradiť, že skoro preletel pred tým predbiehaným autom cez zvodidlá. Našťastie to ustál, ale keby som tam bol o tri sekundy skôr, tak ho mám priamo na prednom skle. Kkt jeden!!! A to je presne ten prípad, kedy fakt nezáleží na tom, ako dobre ovláda svoju motku, ale hlava nepracuje tak ako by mala. |
Hodnotenie: Páni Motoškola už tento víkend - už túto nedeľu! Podľa počasia by malo byt opať krasne slnečno, uvidime čo na to v piatok rosničky. Kto ide z BA môže sa pridať do nášho hada smer Pezinská Baba... |
Hodnotenie: no 100Eur by som dal za nejaky kurz, ktory by trval niekolko dni, vzdy ked sa nieco naucis, tak to potrva kym to dostanes do ruk. Napriklad raz v tyzdni, pocas jedneho mesiaca. Ale 100E za jeden den je trochu na hlavu... |
Hodnotenie: janoval: ked budes v dobrom pripade rozbity lezat na ARE tak si povies co som nedal tych posranych 100€ ako investiciu do svojej bezpecnosti. |
Hodnotenie: jo, vyborny napad, davam palec hore, za pokus o vyuzitie diery na trhu...uvidime jak sa im podari pretavit to v uspech v slovenskyhc podmienkach... |
blade myslis ze ti za den naleju navod na to ako nelezat na ARE ? |
Tam nenalejú. Sú to lakomci. |
ja nikoho nechcem odhovarat, ked to nepomoze, tak minimalne neuskodi. Len sa mi to zda predrazene. Nikto ma nepresvedci, za ma za jeden den nauci jazdit. Preto som uviedol aj ten priklad s postupnym vycvikom, aby sa informacie stacili ulezat v hlave a aby to clovek dostal do ruky. Tiez si myslim, ze jeden pad v terene, je daleko prospesnejsi a ma vacsi vychovny ucinok, ako pol dna medzi kuzelkami. |
janoval: presne ako hovoris. jeden den je na vyskusanie, co ti ide a co nie. aby si tie vedomosti aj vyuzil, musis ich mat vzite a to sa za jeden den neda zvladnut... takze opakovat a opakovat |
Hodnotenie: Konecne aspon nieco |
chcel by som sa spytat ci uz niekto bol, mam v plane nieco podobne absolvovat, ako sa vam pacilo? |
Janoval: Prepáč, ale nedalo mi nepridat reakciu... Nebudem tu pisat o tom, ze to co tu pises su hluposti, ale skus si toto precitat a popremyslat. Začal by som ozaj postupne... Po pade z motocykla na zem este nikto nezmudrel! Psychicky chytis blok vdaka ktoremu budes nejaky cas jazdit opatrnejsie. V konecnom dosledku je to navyse nebezpecne, nakolko v krizovej situacii budes nasledky svojho padu dalej riesit a stale nebudes vediet ako na to. Novy motorkar si kupi masinu, ide sa povozit a v zakrute to nezvladne a padne na zem. Staci bezny pripad, ze ma vysoku rychlost pri vjazde do zakruty. Myslis, ze bude po 2. raz mudrejsi a bude vediet, ako to nabuduce zvladnut? Omyl. Navyse vela, vela motorkarov ktorych stretnem nevie ani spravne sediet na motocykli nie to este zvladanie techniky jazdy. V motoškole a je jedno akej, nie len v SuperDRIVE Ti NIKTO za 100,- EUR ano za 1000,- EUR nepreda "patent na rozum". Naopak, budes sa ucit techniku jazdy - dolezitu technologiu, ktoru budes pouzivat pri jazdeni. Samozrejme tak, ako s kazdym hobby, sportom a pod. je to aj s motorkami, ak chces byt dobry jazdec, chce to trening a trening nic nejde samo a ihneď. K cene sa vyjadrovať nebudem, je to tvoja osobna vec, ak mas pocit ze je to drahe. Osobne si myslim, ze peniaze investovane do seba a aj do bezpecnosti su vzdy len dobre investovane peniaze. Značkova korytnacka a kvalitna koza s protektormi je len pasivna bezpečnosť, ktora zmierni nasledky padu, ale pred padom si to ty... kolko si uz investoval do seba??? |
kizuna z toho vypliva ze si za skolu .. moj nazor je, ze za tie prachy mas dost vela benzinu aby si sa ucil do sprosta kluckovat a brzdit na uzavretej ceste, pretoze ONI ti nepovedia ze ked bude taka zakruta chod 45 .. konec koncom to bude stale na tvojom usudku a hlave ako budes jazdit .. preto nemam uz davno SS pretoze viem ze to LAKA k inej jazde ako na nahaci |
patrik skor ide o to ze ti mozu poradit toto robis zle toho je lepsie takto. Ked si bude kruzit sam ako pises mozes sa naucit zle veci, ktore potom nebude lahke odstranit. |
express to mas pravdu .. daj vediet potom tvoje pocity |
"ide o to ze ti mozu poradit toto robis zle toho je lepsie takto. Ked si bude kruzit sam ako pises mozes sa naucit zle veci, ktore potom nebude lahke odstranit. |
Autoskoly ta naucia presne len co declen pise: tu spojka, tam plyn, tot brzda. ako spravne do zatacky, ako normalne brzdit, zrychlit, to veru nie. Prave preto prehovaram priatelku na spolocnu navstevu vycv arealu, nech sa niecomu aj od profika priuci, a aj mne to neuskodi. A ako kizuna pise, sice on sam je instruktorom, takze ine pisat by ani nemohol , jedina aktivna ochrana je medzi stupackami a riaditkami. ked ta nefunguje tak ako ma, to ostatne je len na ozdobu. prave do nej treba najviac investovat. |
kizuna: ty tam pracujes, alebo to prevadzkujes? "Po pade z motocykla na zem este nikto nezmudrel!" - tak to si pis, ze zmudrel, podla mna je prvy pad potrebny, aby si si vybudoval respekt k motorkam a nejazdil ako hovado. Kde je zaruka, ze ma prave tam nenaucia zlym navykom. Su to znad nejaky mali moto-bohovia? Keby som v zivote na motorke nesedel a mal by som cerstvy vodicak a novu motorku, tak by som sa toho zucastnil. Samozrejme nie na svojej moto. A nie na jeden den. |
Hodnotenie: tak ja to idem vyskusat 13.9. Uvidime ci to bude stat za tych 99 Eciek... ;) |
janoval: K tomuto nazoru by som sa este nerad vracal, pretoze su to nekonecne uvahy. Vo vseobecnosti podla Teba plati, ze ten kto nenabural nema k niecomu respekt... Prepac, ja si respekt vyletenim zo zakruty budovat nebudem a ani to nikomu neradim. Ja som mal k motorkam a nie len k motorkam aj k autam respekt odjakziva, pad ani buracku som k tomu nepotreboval. A ten kto ma k motocyklom respekt, tak k nim aj pristupuje... od oblecenia az po vedomosti o jazde a investicii do seba. Myslis ze pilot Boeingu, musel napikovat do mora aby ziskal respekt? Omyl... uz ked si zan denne sada... sada s respektom a ver tomu ze sa vzdelala cely zivot. To co nazyvas respektom po pade nie je nic ine, nez Tvoje neskore zistenie po pade co vsetko sa mohlo stat a co sa stalo. A hlavne tvoje zistenie, ze ked uz letis - neovplyvnis nic. nastane prakticky okamzite a s rovnakou rychlostou skonci, je to moment v zivote, kedy si v niektorych situaciach ani neuvedomis co sa vlastne stalo... Asi tolko na zaver tejto temy. |
Patrik: Ano Patrik v istom zmysle mas pravdu... Snazim sa co to napisat aj zareagovat nestranne ale je to ozaj otazka cesty ktoru si vyberies... Je vela ciest ako na to. Mozes si natankovat nadrz, dve... aj viac a kluckovat, ale nikto ti nepovie ako si odjazdil tych 300 litrov benzinu... Preto maju aj jazdci SS trenerov, aby vychytali muchy, aby nemuseli miesto toho kluckovat okruh do zodratia asfaltu. Zivot je len jeden... naco teda kruzit, ked sa da jazdit Valentino rulezz |
Hodnotenie: kizuna: neviem co sa navazas do janoval za jeho nazor. ja si myslim ze komu nieje luto dat 100ojro na takyto vycvik, tak ho asi fakt potrebuje. jeden by ziskal dojem, ze po absolvovani takehoto "kurzu" bude jazdit ako maly boh a na ceste budes mat vzdy stastie. x krat sa ti stane ze chytis kamienky, prechod, sotolinu, olej, veverku a vsetko mozne ine. skusenosti sa zbieraju praxou a ne na "dennom kurze". |
trimer, A nie je to náhodou tak, že na to, aby mohol niekto naberať správnu prax - opakujem [/b]správnu prax,[b] ,tak potrebuje o nej najprv niečo vedieť? Ja si myslím, že kurzy podobného zamerania by mali človeku hlavne ukázať správny spôsob jazdy na motorke a potom (podľa toho, čo sa dozvedel teoreticky) musí samozrejme nasledovať prax každého jedného. |
Declen: ok, kazdy moze mat svoj nazor a ma aj svoju pravdu, ktora vychadza z podmienok, v ktorych jednotlivec zije. |
trimer: Do nikoho sa nenavazam. Poslal som len co si myslim k tomu co pisal. V prispevku predtym som este zdoraznil, ze sa snazim pisat moj nazor (citaj cele fotum) rovnako ako to, ze patent na rozum Ti nikto nepreda. Sme svojim sposobom priekopnici v tejto vyuke na Slovensku, skusame to s motorkarmi inak... V Rakusku maju napr. specializovanych arealov 17 a vyuka nie je len o absolvovani autoskoly. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kizuna (27.08.2009 17:14) |
Hodnotenie: Myslím že je to vynikajúce že toto niekto začal. Čo čítam a počúvam tak v autoškole sa nevenujú dostatočne nato aby si ľudia vedeli viac rady pri určitých situáciách. Je pravda že skúsenosti ta naučia ale myslím že väčšina ľudí ani netuší aké veci ich motorka dokáže. Myslím že simulácia určitých situácii dokáže preveriť možnosti motocykla. Podľa mňa zle to určite nie je |
Adidal: Vdaka, spravne si pochopil o com sa tu pise... |
kizuna: ten "kurz" je tvoj job ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil trimer (27.08.2009 19:08) |
Patrik......kua,že jak múúúúúúdro písmenkuješ.....až mi je to čudné |
Kazdy nech sa rozhodne ci tento alebo onen kurz potrebuje. Ja osobne davam prednost ozajstnemu okruhu a motoskole, kde je teoria s pretekarmi a prax v skoro podobnej cene ako poskytuju na Babe. Rozdiel je ten ze Masarykov okruh ma asi vacsie moznosti, skusenosti a o bezpecnosti sa ani bavit nebudeme. Skuste sa na to pozriet www.automotodrombrno.cz/go/main.asp?catid=369... je mi jasne, ze nie kazdeho laka okruh, ale nauci sa tam clovek aj spravne brzdit. |
minomoto neverim ze Ty a TU |
trimer: Co by som ohrieval, ved aj v prispevku pisem ze "Sme priekopnici..." dalej "Skusame to s..." atď. Ja nikomu nehovorim, čo ma robiť. Ak si spominaš z tejto diskusie, prispel som tu len reakciou na to, že niekto tvrdi ako ťa pad z motorky nauči jazdiť... Navyše ak si klikneš na moj profil, mam to tam uvedene SuperDrive.sk, takže o anonymite sa tu neda hovoriť. Snažim sa naozaj nestranne reagovať v diskusiach, ale nemoderujem ich, to možno vidiš aj z historie prispevkov. |
Hodnotenie: Na uvod... Som velmi rad, ze sa nie kto snazi pomoct zacinajucim motorkarom. Je to podla mna extremne potrebne. Ja som na prvej motorke DR 250 sedel, uz skoro 9 rokov spat, ale aj tak stale este nemam pocit, ze som sa nejako vyrazne zlepsil... aj ked objektivne tam urcite zlepsenie je. Je to urcite aj tym, ze cela moja autoskola vyzerala tak, ze sme prekluckovali na jave 2x pomedzi kuzele. Do premavky nas radsej nepostili (ved to je nebezpecne). A to je pre zaciatok zalostne malo. Ja som rovno nafasoval papier na velke moto a po par km na pozicanom DR som kupil SV650. Do dnes jazdim bez padu, ale mam pocit, ze je to mozno vysledok skor stasitia a respektu pred motorkou nez schopnosti. |
Podla mojho nazoru su tieto kurzy velmi dobra prevencia pred spravenim somariny. Vela znamych absolvovalo autokurzy v rakusku a pochvaluju si to. No nie z toho dovodu ze dokazu reagovat na kriticku situaciu bez problemov ale preto lebo dokazu tuto situaciu predvidat. |
Kenai: Co sa samotneho kurzu tyka, samozrejme plati, kde inde by si mal padnut ak nie u nas. Na uzatvorenom areali a nie v premavke, ale viem ako si to asi myslel. Pozri, sanca na to ze "tuknes" motorku o zem je vzdy. Treba davat ozaj pozor, neprecenovat sa a hlavne ist na cviky pokojne. Co sa padov tyka mali sme myslim zatial len 2 alebo 3 a vzdy koncia len "tukom o zem", postavenim moto a usmevom. Nestalo sa zeby niekto padol pocas vysadania, v zakrute v 30-tke a pod. Vzdy sa to stane pri pomalej jazde, ktoru vacsina jazdcov nevie dobre zvladnut. Ked sa uz rozbehnu je to ok, ale vzdy predtym riesime problem s rovnovahou. Posledna vec, pokial si niekto mysli ze je prenho cvik obtiazny, nemusi ho robit. Su to ale cviky, ktore by mal kazdy motorkar vediet. |
noveL84: Presnte tak ako na aute, prebiehaju aj na moto. Kruzis na odtrhovej plosine, kde si skusis min. odtrh pri konstantnej rychlosti. Nasledne sa sila odtrhu zvacsuje. Na odtrhovke este nikto nespadol!, stava sa ze jazdci zajdu do unikovych zon, ale nato su tam aj zony aj jazdci. Realne si ale odskusaju co spravi smyk s ich motocyklom. Jazdci si individualne rychlost zvysuju. Neotoci ta to o 360st. ale odtrhne ti to zadne koleso a zamava s celou moto. Ale nic nebezpecne! Upravené 1 krát. Naposledy upravil kizuna (02.09.2009 8:48) |
Hodnotenie: kizuna, tak to je parada, na motorke som to este nevidel. Chcelo by to nejake video urobit z vycviku, je to mozne? na super drive.sk su tam videa na auta, ale co motorky? ja by som to rad videl ako taky kurz prebieha. |
OK, dakujem za odpoved kizuna, este zvazim ci pridem na svojej alebo poziciam, ale asi pridem. |
Hodnotenie: nech si myslí kto čo chce, podľa mňa je to super vec. dostať dobrú radu ako čo robiť, v bezpečnom prostredí si vyskúšať krízovky, dostať rady čo robím zle a ako to mám robiť lepšie...... podľa mňa je to pre mnohých dobrá vec. Určite je veľa takých čo to ovládajú, ale samoukovia ako ja zisťujem všetko sám, alebo zo slovných rád, ale je to nie je ono. Ale dostať radu, vyskúšať, znova poučenie, to by mohlo fungovať. tiež mám strach pred podšmyknutím kolesa v zákrute, čo to spraví, až to raz došlo - predné mi ušlo na prach asi 40cm - nebolo to bohvie čo, ale som to ustál a viem, že sa to ustáť dá. Ale určite by bolo lepšie to skúsiť v bezpečí a nie na ceste. |
noveL84: Jasne video musi byt! Inak uplne nahodou som vcera nieco strihalal na MACu, kedze sa s tym ucim robit a kedze mam zopar videi z kurzov skusim nieco postrihat. Profi kamera bude buduci rok. Ale kedze si z PO, kludne sa mi ozvi na mobil a mozeme aj po telefone prebrat co by Ta viac zaujimalo. Z videi Ti skusim teda nieco poslat. |
Chalani trošku, ale ozaj trošku som sa cez vikend pohral na iMAC-u a podaril sa mi takyto zostrih z tohtorocnych materialov. Najdete ho na Youtube.com tu: |
kizuna, tak si mi to troska priblizil. je to urcite dobra vec a urcite ked kupim svoju prvu vlastnu masinu tak tam pridem. Toto nesu zbytocne vyhodene peniaze ako som uz vela krat pocul reci typu (radsej si natankujem 2x plnu jak by som mal dat do toho peniaze) s tymto nazorom sa osobne nestotoznujem a rad zainvestujem peniaze nie len do oblecenia ale aj do bezpecnosti tohoto druhu. Jedneho dna mi to mozno pomoze udrzat sa na ceste v necakanej kritickej situacii. |
kizuna: je to presne 1:28 (pise sa to na ovladacej liste...) a mohol si sa stym zostrihom pohrat fakt trosku viac... |
trimer, tak pre mna ako zaciatocnika sa to velmi hodi. zatial mam odjazdene len na nahacovi 600stovke par stovky kilometrov a to neje nic. Ja aj vo vlastnom zaujme ked kupim masinu si zajdem k mestkej hale u nas postavim nejaky kuzelik a budem trenovat brzdenie uhybaci manever a podobne vecicky. ROzbehnut masinu vie kazdy, ale bezpecne zastavit ci vyhnut sa prekazke chce cvik. Trimer, ty ale nesi zaciatocnik preto sa ti necudujem ze radsej si natankujes ako do toho vrazis peniaze. |
noveL84: najlepsie su tie v poprade. Ale aj na obycajnom bielom sa da pekne smyknut. |
Hodnotenie: Tak dnes som mal tu cest absolvovat vycvik na pezinskej babe. Musim sa priznat ze som bol velmi milo prekvapeny ako to cele prebiehalo, atmosfera super, instruktory super, super prezentacia, teoria, jazda, no vsetko bolo ok na 1. Mne ako jazdcovi, ktory mal dlhu prestavku v autoskole a ani tam sme tomu na motorke moc nedali toto velmi pomohlo k bezpecnej jazde a k spravnemu zvladnutiu motorky. |
dnes som tiež išiel pozrieť na kofolku na Babu a trénuje sa tam o sto dvesto... |
neveL84: no tie prechody u nas vynasli bud v presove, alebo poprade, uz nepamatem. ide o to, ze plechovkar by mal zareagovat na nejaky ten farebny kontrsast... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 39601 | Včera: 166250