Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Motocyklové motory - rôzne konštrukcie - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMotocyklové motory - rôzne konštrukcie - Diskusné fórum

Diskusia k článku: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
18.02.2003 1:38

Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

matuS
Darca Krvi  Edvenčr 

na strane 2 mas vinikajuco - malo by byt vynikajuco :-)

inac pekny clanok. nabuduce by si mohol napisat rozdiely v gulatych a elipsovitych valcoch, nieco o desmodronickych ducati motoroch atd :-)


18.02.2003 10:28

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Diki za upozornenie, uz som to opravil...

Pokial viem tak ovalne piesty mala moto Honda NR 750, je to zaujimva technologia, ktora stoji za zmienku, aj ked nebola velmi uspesna...
Nopak desmo motory od ducati su uspesne a nemenej zaujimave, urcite dojde aj na nich rad...

Awia


19.02.2003 0:39

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

matuS
Darca Krvi  Edvenčr 

ovalne piesty tusim pouzivala aj aprilia, ale len v GP. vlastne co ja viem, tak ovalne piesty sa uchytili len v GP, nepouziva sa to v seriovej vyrobe.


20.02.2003 10:42

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

matus: Honda NR 750 bola ja seriova motorka... O tej aprilii neviem nic ak mas nejake info a pod. tak mi daj vediet...

Awia


21.02.2003 2:50

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

matuS
Darca Krvi  Edvenčr 

jaj, cital som o tom v casaku z kniznice, a neviem v ktorom :-( je ich tam vela...sorry :-)
ale tusim sa to tykalo dvojtaktnych motorov a boli to trojvalce. ale neviem ci nekecam, je to len taky pocit.


21.02.2003 2:51

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

matuS
Darca Krvi  Edvenčr 

jaj, cital som o tom v casaku z kniznice, a neviem v ktorom :-( je ich tam vela...sorry :-)
ale tusim sa to tykalo dvojtaktnych motorov a boli to trojvalce. ale neviem ci nekecam, je to len taky pocit.


13.06.2003 10:04

Pozdlzny vs. priecny.

walkman
Neregistrovaný

Vdaka za dobry clanok, uz niekolky raz ho citam a stale ma bavi ;-).

Mam vsak drobnost, nevidi sa mi celkom pouzitie slov priecny a pozdlzny. Konkretne na tom obrazku Moto Guzzi je podla mna motor montovany priecne na os motorky (os spredu do zadu), nie pozdlzne. Podobne tie Harleye maju v toto zmysle montovany motor pozdlzne na os motorky.

Priznavam, ze niesom ziadny odbornik na motorky a terminologiu ich montovania a clanok je konzistentny v tom, ze vzdy uvadza opak toho ci si myslim ja, no ak sa mylim, prosim uvedte ma na spravnu cestu ;-).

Wdaka,

Peter.


13.06.2003 14:23

Re: Motocyklové motory - Pozdlzny vs. priecny.

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Zdravim,
Pokial ide o pouzitie tychto slov, tiez sa mi to najpr nezdalo sprvne, tak som zacal hladat v roznej literature a zistil som, ze je to ok.

Priecne, resp. pozdlzne sa vztahuje na vzajomnu polohu osi motocykla a osi klukoveho hriadela. Potom to uz vsetko sedi.

Moto Guzzi ma os klukoveho hriadela ulozenu pozdlzne vzhladom na os motocyhla.

Awia


13.06.2003 14:27

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

walkman
Neregistrovaný

Dakujem za vysvetlenie. Co sa len vsetko clowak nedozvie na tejto stranke... ;-).

Peter.


10.07.2003 7:46

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Ivo
Neregistrovaný

Dobry clanok,zaujimave info.
Pred chvilou som si prezeral obrazky veteranov a nasiel som tam SUZUKI modelová rada GS (obrazok pridal Maco 27.3.2002), vraj ma wankelov motor.Nechce sa ti nieco napisat aj o tom? Nemam na mysli konstrukciu a princip, to mi je jasne, skor by ma zujimali nejake podrobnosti ohladom pouzitia v motocykloch.
Inac co sa tyka rozdielu medzi gulatymi a elipsovitymi valcami, neviem v akych motorkach boli pouzite, ale z teoretickeho hladiska su jednoznacne lepsie gulate. Ma to velmi jednoduchy dovod, rovnomernejsie rozlozene posobenie na stenu piesta. Samozrejme teoria nie vzdy odpoveda praxi, takze aj elipsovite valce (piesty) mozu celkom dobre fungovat, napr. pri pouziti dvoch sviecok sa spalovaci priestor (kruhovy podorys) roztiahne a vznikne elipsa. Hromadnejsia vyroba elipsovych motorov (valcov) sa neujala z dovodu velmi zlozitej vyroby.
PS: desmodronicke motory trochu neskor


10.07.2003 9:43

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Caf Ifo,
Dik za pochvalu. Ked mam trochu casu pocas zimnych vecerav tak co to stvorim :-))) V lete mi to nejak nejde, neviem cim to bude ...

Oh;adom tych vankelov, nemam vela informacii, je to zaujimava tema bolo by treba riadne prekutret internet a nieco o tom pohladat, O wankeli viem v Suzuki a este c NSU tusim...

Co sa tyka ty sko ty pises elipsovytich valcov, tu vyzsie v diskusii sme sa bavili o ovalnych piestoch. Ako ma honda NR750, to znamena, ze jeden ovalny piest ma dve ojnice. Dost divna konstkukcia, ak ta to zaujima tak so pozri tu:
honda.host.sk/moto/NRtechnology.JPG
32 ventilový vidlicový 4-valec unikát od Hondy na závodných motocykloch NR500 / NR750

Zial odkaz na clanok je momentalne mrtvy...
honda.home.sk/NR.htm

Cau Awia


11.07.2003 7:10

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Ivo
Neregistrovaný

Skusal som pozriet tie adresy, ale ani jedna sa nepodarila.
Inac, musim sa priznat, o ovalnych piestoch pocujem prvy krat.Asi preto ma to pomylilo a myslel som ze su to tie elipsovite o ktorych som pisal. Ale motory kde ma piest dve ojnice som uz videl (na obrazku, nazivo zatial nie).No nic, budem sa musiet doucit.
Co sa tyka wankelov, je to naozaj super motor, velka skoda ze sa mu venuje len velmi malo vyrobcov. Je maly, lahky,jednoducha konstrukcia, vykonny, pracuje vo vysokych otackach, ideal pre moto.
Caf


11.07.2003 7:21

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

jo wankel je super , len ma malu zivotnost. :-(


11.07.2003 9:16

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Jaro Harly Jerga
Darca Krvi  Čoprák 
Redaktor
Ikona

home je mrtve uz par mesiacov :o(


14.07.2003 7:14

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

matuS
Darca Krvi  Edvenčr 

viktor, nemas pravdu, resp zalezi od toho, ako sa o to staras.
som momentalne v aud a jazdi tu velmi vela rx7, a poviem ti ze je normalne, ked ma wankel nabehane 150.000km a stale funguje. takze toho by som sa nebal, navyse teraz mas novu rx8 a urcite by s tym na trh nesli, keby ten motor kolaboval pri 50.000km :-)
inac tuna rx7 s velkou oblubou oturbuju a to je maso!

PS: aj yamaha mala motorku s wankelom, ale myslim ze to nebola seriovka. zajtra o tom napisem viacej infosiek


14.07.2003 7:39

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Ivo
Neregistrovaný

Co sa tyka zivotnosti wankelov, je pravda ze je trochu kratsia, ale takych 100 000 km zvlada vpohode.
A povedzme si na rovinu, kolko motoriek ma nabehanych viac ako 100 000 km?


15.07.2003 10:51

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Ivo
Neregistrovaný

Pozeral som sa trochu na tie desmodronicke motory, ale jedine co som nasiel je desmodronicky rozvod. Mozno ze je to ono.
Dovod take rozvodu je kvoli velkym rychlostiam pohybu ventilov pri vysokych otackach motora.Pruzina (pruziny) ktore zatvaraju ventily, nemaju pri velkych rychlostiach dostatocnu silu, aby stihli v zlomku sekundy zavriet ventil, a ventil ostava na ten okamih akoby vysiet (resp. zatvara sa pozde). To sposobuje samozrejme znacne problemy, napr. okamzite obmedzenie vykonu, nemoznost dostat sa na vyssie otacky .....
Princip desmo rozvodu je velmi jednoduchy, otvaranie aj zatvaranie riadi vacka, otvaranie jedna, zatvaranie druha. Vacka na zatvaranie ma priblizne negativny profil vacky na otvaranie.
Najlepsie by to bolo vydiet z obrazku, ale bohuzial nemam skener.
PS: pozrite si stranku: www.keveney.com/Engines.html
je tam celkom pekne rozkreslenych zopar motorov a popis ich funkcie


16.07.2003 5:21

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

matuS
Darca Krvi  Edvenčr 

je to kazdpadne zaujimave, napr r6 ma cervene pole niekde okolo 14.500 ot a este som si nevsimol ze by niekto kritizoval pomaly sa zatvarajuce ventily :-)
ale mozno to bude tym, ze velke dvojvalce maju vacsie ventily ako stvorvalce, cize je tam vacsia hmota a naozaj to moze ist pomalsie.
nemozem si ale pomoct, ze je to ajtak len taka talianska specialitka, proste taliani sa vzdy snazia nejako vytiahnut ;-)


16.07.2003 5:23

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

matuS
Darca Krvi  Edvenčr 

ten casopis som bohuzial asi pred tyzdnom vratil do kniznice, takze o tej rotary yamahe nic viacej neviem. sorry :-(


16.07.2003 16:28

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Cafte,
Desmo funguje presne tak ako pise Ivo. Osobne si myslim, ze to ma svoje plusy. Pruziny fakt vo vyzsich otackach dostavaju zabrat, Okrem toho je to aj bezpecnejsie. V pripade prasknutia ventilovej pruziny nastavaju neprijemne tazkosti, co desmo motor nepozna...

Asi sa to vsak netyka beznych civilnych motorov, tam to nehrozi.

Desmo ovladanie sa pouziva dnes u vacsiny motoriek aj na ovladanie plynu, z plyn rukovete idu dve lanka, kde jedno otvara skrtiacu(e) klapky a druhe ju zatvara. Je to tiez asi kvoli tomu, ze je to rychle a presne ovladanie. Pruzina ktora vracia plyn nemusi byt az taka silna a tym padom staci slabsia sila aj na ovladanie plynu.

To bude iste ja dalsia z vyhod desmo ovladania ventilov, Ak chces rycho zavriet veltil v klasikom motore musis dat silnejsiu pruzinu. Na jej stlacenie vsak pri otvarani potrebujes vacsiu silu, co sposobuje vacsii odpor velntiloveho mechaniznu a aj vacsie optrebovanie vaciek atd...

Awia


03.08.2004 9:19

suzuki-motor

heroin
Neregistrovaný

Nazdar ludia,potreboval by som poradit alebo ak mate nakres prierezu motora na Suzuki GSX600F.
1991.
Diky moc....


03.08.2004 17:03

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Noo, toz, par ludi som sa pytal, ze preco 2 lanka+bowdeny z plynu. A to hlavne tie novsie stroje. Setri sa na vahe kazdy gram a toto...
Tak som chcel sem fuknut otazku ohladom toho a toto...Zrazu je to tu.
Noo, lenze, ja mam striekacku a tam asi nemusia byt az take silne pruziny a tiez su tam 2 lanka. Jedno otvara, druhe zatvara??? Neviem ako je to konstrukcne, ak otacam plynom, jedno taha, druhe tlaci?Obe tahaju? Mozno je to len ako kladka, koleso na jednej strane, koleso na druhej strane... Mozno je to koli bezpecnosti alebo cojaviemco. Nie som isty ako to fakci, tak ak je tu daky macher, tak nak nas pouci.

Inak Wankela som videl na vlastne oci v muzeu, bola to SUZUKI a ten motor nebol zrovna najmensi...(Ivo)

A mozno sa pouzivaju ovalne piesty aj koli tomu, aby sa eliminovalo otacanie piesta okolo vlastnej osi a tym sa setrilo lozisko na ojnici a cape(Neviem, ci normalne sa piest pri vybuchu aj otaca, zalezi od vuole...). Ale to ma len tak napadlo, vo valci piest otocis, v elipse nie. No ale ta vyroba musi byt fakt narocna, honovat elipsu, hmm, cojaviem??? Dost narocne. Preto bola ta honda taka mastna...

Aaa neviete niekto o tych padakoch na CBR600FSport???
Ciao


04.08.2004 8:40

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

matuS
Darca Krvi  Edvenčr 

1. 2 lanka = rychlejsia reakcia pri uzavreti plynu.

2. co by si spravil keby sa lanko roztrhlo, alebo keby sa roztrhla pruzina? takto to druhym lankom zavres...


04.08.2004 9:09

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Noo, mohlo by to byt aj tak, ze pruzina bude dole na karburatoroch(napr. na MZ-tke aj bola, ale to nebola v rukovati) a ked sa Ti roztrhne lanko, tak sa nic nedeje, zavrie sa to hned samo. Ale moze byt, ako vravis.
Neviem ale teraz ako to ma striekacka, kam to lanko presne ide(ci priamo na motyle, ci elektronika, ale aj vstrekovac musi vediet kolko vstreknut...) Idem studovat, ciao


04.08.2004 17:08

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

S tymy lankami to je presne ako pise matuS.

Pri vsetrekovani podla mna tie lanka ovladaju normalne skrtiacu klapku... Je tam potom senzor prietoku vzduchu, a tiez senzor natocenia skrtiacej klapky.
Elektronika potom na zaklade otacok motora, polohy skrtiacej klapky a dalsich udajov reguluje mnozstvo vstreknuteho paliva a aj cas vstreku...


Awia


05.08.2004 8:58

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

matuS
Darca Krvi  Edvenčr 

este ma napadla dalsia vec, a to ze keby tam bolo len jedno lanko, tak na rychlu reakciu plynu by tam musela byt silna pruzina a teda by bolo treba vela sily na ovladanie plynu - bolo by to nepresne a coskoro by ta bolela ruka.

inak napr nova r1 ma na kazdy valec 2 skrtiace klapky, jedna je ovladana priamo lankom a ta druha servomotorom na zaklade vypoctov ECU


05.08.2004 16:52

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

matuS presne tak, to je dalsi dovod. Udava sa to ako vyhoda desmo ovladanie ventilov u ducati... Aby sa ventily zatvarali vcas pri vysokych otackach potrebujes silne pruziny, Ich stlacanie znamena ale staratu energie. TO riesi desmo ovladanie...

Awia


05.08.2004 18:17

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Konecne zaujimava diskusia!

Brambo, k tvojej vete - "A mozno sa pouzivaju ovalne piesty aj koli tomu, aby sa eliminovalo otacanie piesta okolo vlastnej osi a tym sa setrilo lozisko na ojnici a cape" - nie je to pravda. Honda vyvinula ovalne piesty preto, lebo predpisy GP vtedy povolovali iba dvojvalce. Takto sikovne narvali stvorvalec do dvojvalcoveho bloku, genialne riesenie.


06.08.2004 8:54

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Zdar,

HerghottXL1000V> noo, ved preto som napisal "A mozno...", lebo som nebol isty. Len tak som nahlas uvazoval...

A ten clanok som uz videl dakde na webe... :-)


motoencyklop.szm.sk/

a potom technika.
Ibaak by bol autor rovnaky...
S tym vstrekovanim je to tak ako pisete, pravdu mate.

A inak neviete, kde sa daju zohnat anglicke motocyklove noviny, okrem predplatenia a blizssie ako v UK???

Vela zdaru, Ciao


06.08.2004 9:05

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

matuS
Darca Krvi  Edvenčr 

s tym anglickym moto casakom mam podobny problem. velmi dobry casopis Two Wheels vychadza v australii, pravdepodobne si ho predplatim, stoji to 160aud na 12 cisel, co je velmi vela penazi, ale tie nemecke platky za takmer rovnaku cenu sa nedaju citat.
ale tiez by som prijal nieco co je z blizsia, pretoze z tych 160aud je polovicka postovne :-(


06.08.2004 9:23

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Zdar MatuS,

ja myslel konkretne MCN-MotorCycleNews, su to klasicke noviny, veliky format, nieco ako CMN(a tusim celkom dost od nich preberaju...) lenze narozdiel od ostatnych maju asi 2 kg, hrube ako zlate stranky a nuter milion inzeratov(co som vzdy vyhodil, aby som to napratal so batoziny...). Mam par cisel, su uplne skvele, uz som niekde pisal, ze zatial to naj, co som videl. Vychadzaju kazdy tyzden, za 1.70 Libry. Aj ja sa mrknem na predplatne, kolko to stoji. A k nim vychadza aj casak MCN(asi kazde 3 mesiace). Tam bol napr. minule popisany elektronicky system MotoGP masiny a bolo co citat. (mozno by to chcelo dako sem dostat, ak by to dakto spracoval, mozem to oscanovat, no problem(ak autori nemaju problem... :-)))
Aj tie ostatne casaky mam par kusov(Two wheels, RIDE, a tusim Fast Bikes)

Aj o tych ovalnych valcoch tam tusim pisali, ale nestihol som to precitat, len obrazky som videl... :-)))

Bol som v predajni so zahranicnou tlacou, ale "To tazko"...

Ciao

"Vsetko co je v tomto prispevku uvedene je moj subjektivny nazor! Cielom tohto clanku nie je zviditelnovanie materialnych hodnot! Nepreslo jazykovou kontrolou! "


07.09.2004 17:08

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

JJANO
Neregistrovaný

Prosím vás, má niekto v elektronickej podobe výkresy - najmä prevodovku na YAMAHU XT 550 rok výroby 1983 - 1986. Vďaka za pomoc


07.09.2004 17:52

Re: Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

rgw
 Skútrista 

Jano:pozri sa na /parts.yamaha-motor.com stranku tam najdes vsetko aj na starsie typy



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77599 | Včera: 167350