Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (30 hodnotení)
Diskusia k článku: Oprava strhnutých vnútorných závitov
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Podla slov odbornika, takto opraveny zavit vydrzi viac ako bezchybny puovodny. Kto nema to stastie pozicat si tu sadu, je tu moznost dat si to urobit. Mna to stalo 1000 (strhnuty vypustaci srob na olejovej vani). Kontakt na chlapika co to robi poskytnu na opytanie vo firme, ktora je distributorom systemu Helicol na Slovensku. Je dobre, ze sa to takto da, neveril by som totiz tym vseljakym tekutym zavitom, kov sa od kvalitneho oleja odmastit uplne neda (opet citat odbornika), hlavne v dierach. |
Hodnotenie: nikdy som také nevidel, ale som rád že viem o existencii takéhoto systému. |
arn4509 Neukradol ale tajne požičal a podstivo vrátil |
Hodnotenie: ...ale ten pocit potom, ked sa ti to podarilo - na nezaplatenie. Nieco ako mastercard |
Hodnotenie: vyborny clanok... dufam ze ho nevymazu... |
poznam zavitove vlozky "HELICOIL" , pouzivaju sa v strojarstve bezne na exponovanych spojoch v hlinku a jeho zliatinach, oceloliatine, sivej liatine. Helicol je as nieco nove Upravené 1 krát. Naposledy upravil otyc (11.12.2008 11:55) |
Hodnotenie: Cisticko ty si trieda Skrutka v prevodovke |
Hodnotenie: Aj mne sa také podarilo a vyriešil som to tak, že sme na zbytok strhnutého šróbu nabodovali pár kopčekov z CO2 zváračky na to navarili matku a elegantne som to klúčom č10 vyšróboval von ale aj toto je jeden zo spôsobov ako si pomôcť |
@ strive: pozorne si prečítaj článek, alebo eštelachší - prečítaj si len název tejto témy... |
Hodnotenie: fakt skvela reportaz ajked som o tomto sposobe vedel uz od svojich 15tich co ma to otec naucitl,na starom pincli kde sa mi strhavali skrutky od hrdze som praktizoval |
Hodnotenie: je to dobre kazdi sa na niecom musi ucit nikto sa to naucil za mladi a niekto as teras |
Hodnotenie: mne tiež začal presakovat takto olej na veku ventilov a musel íst motor dole, sa tam nedalo dostat. poznám ten stav pred kolapsom pri vrtaní som nedýchal ale aspon sa dal narezat nový závit. |
Helicol = HELICOIL (pre detailistov), drahe je na tej sade asi to, ze je to spolahliva alternativa k inak lacnej vymene hlavy, bloku, atd. a ze je urcena profikom, ktori ju nepouziju raz v zivote, ale urobia s nou stovky zavitov Upravené 1 krát. Naposledy upravil dazdo (11.12.2008 22:45) |
Hodnotenie: no pekne viktor |
Hodnotenie: Urcite ze takyto zavit vydrzi viac ako povodny lebo povodny sa nachadza v liatinovom bloku motora ktory ma mensiu pevnost ako vlozka z ocele podla mna vy sa mali v motorkach takto vlozkovat vsetky zavity uz od vyroby, zabranilo by to zbytocnim oplietackam okolo takychto oprau |
Hodnotenie: velmi pekni clanok nastastie sa mi to este nestalo uff ale ta vecicka je dost draha ale ako pisal:dazdo:ze v servise to stalo 1000 tak bi som to dal racej tam ale kebize mam tu sadu si kde pozicat tak urcite si to urobim saaam velmi pekni clanok!! |
hmmm čistič a čo keby si použil toto: www.impkontakt.sk/index2.php?url=recoil.php |
Hodnotenie: Stará vec, ale naozaj pekný článok. |
O akej sade tu hovorite ? myslite tie zavitniky a vrtak ? |
Hodnotenie: Pedro: systemy V-coil, Recoil a mnoho podobnych funguju na systeme navinutia drotu kosostvorcoveho prierezu s vrchlovym uhlom 60 stupnov a nasledneho zakalenia (je to v podstate pruzinova ocel), nepotrebuju tolko masa ako monoliticke vlozky, sada je jednoduchsia a aj lacnejsia(odpada poistovacia chemia a nastroj na osadenia). Su ale viac narocne na dodrzanie postupu, pretoze inac sa skrutkovica vlozky zdeformuje,natiahne a potom sa deju zle veci. Osobne radsej pouzivam spiralove ako monolity. |
Pedro aj Valach. Znázorňujete úplne inú sadu s úplne inými vložkami. Vložky ktoré som použil ja sú pevnostne s takýmito neporovnateľne lepšie. Vami odporúčané vložky mi tiež chceli najprv navrhnúť ale nie sú až také vhodné na časté rozmontovávanie. Vložka je vo forme na tesno navynutej pružiny a áno stoja fakt pár korún a podľa toho je aj ich výdrž Presne ako vám tu miso241SK napísal |
Kazda situacia ma viac uhlov pohladu, bola polka sezony, nebol cas na tyzdnove patranie a zistovanie. Inak robil mi to p. Petras z BA, ale uz nie je rok 2000 a asi tych 1000 bola jeho trhova cena, alebo menej, podla toho co hovorili chalani zo servisu, ktori ho poznaju, je totiz dost znamy v servis-kruhoch, lebo za nich hasi podobne ale aj ovela vacsie problemy (zalomene zhavice na SUV-ckach apod) |
dazdo - fuf, tak potom pekne išiel hore s cenami - i keď 8 rokov je už dáka doba Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (14.12.2008 22:22) |
Hodnotenie: Dobrý clanok a ukazka toho ze nic nie je stratene a tak hrozne ako to vyzera. Len neviem preco ta nedovera k vlozkam RECOIL. Opravuju sa s nimi zavity sviecok, zavity olejovych van.......Ja ich tiez pouzivam bezne a zatial nebol problem ktory tu bol spomenuty ze pri castom pouzivani nevydrzia. A to ich pouzivam napriklad na opravu závitov deklov variatora na skutroch. A tie sa davaju dolu urcite castejsie ako kryt na ktorom si to opravoval ty a je ich tam teda pozehnane. Bezne ich pouzivam na opravu vnutornych zavitov od srobov ktore drzia brzdove kotuce, na zavity drziakov brzdovych strmenov, na zavity v ktorych su späťáky, na zavity zaistovacich srobov prednej osky................prikladov je „X“ a este ma to nesklamalo. Mozno Teba ano tak preto ta nedovera. |
tlmic moje skúsenosti vychádzaju z toho čo mi o tom povedali ľudia z našej dieľne čo to denno denne používajú. Tak som si proste vybral to čo mi odporúčili. Toť vsio k mojim skúsenostuiam |
Hodnotenie: Mne sa s kamosom podarila podobna vec: |
jawan: neviem cenu tejto suciastky a tak neviem co je lacnejsie, ale taketo veci sa daju vyriesit tzv. vyiskrenim. Ak sa spytas v servisoch tak ti urcite budu vediet poradit kde to v tvojom okoli robia a budu ti vediet povedat orientacne cenu. Jednoduco povedane, je to vypalenie zalomenej skrutky specialnou elektrodou. No a potom mas moznost vlozit tam zavtitovu vlozku. |
Hodnotenie: No vidite, motorka je najlepsi ucitel . |
Hodnotenie: toto sa dá riešiť aj tekutým kovom ktorý sa po odmasťení bloku votrie do závitu po bokoch, v podstate ten istý systém ako v článku len použijete tekutý kov - na internete som zohnal za 200 sk 200g |
Hodnotenie: Nazdarte, otvaram po rokoch tuto temu, lebo by som potreboval surne opravit jeden zavit na motore (diel so zlym zavitom neni problem odmontovat). Viete niekto kde mi taky zavit opravia tou sadou? Diky za tipy |
sada je docela ok a co je dvolezite velmi rychlo dokazeme opravit zavit.ale je odvaha tvrdit,ze pevnejsia ako povodny zavit,blbost!!!!! |
Ja, ja!!! Teraz sa mi financna hotovost naramne hodi |
zavedieme pre nazornost postulat o zatazeni: Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (23.03.2010 9:30) |
boa kua odmietlo mi to prijat upravu, tak znova, za tu hotovost mi to stoji :D Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (23.03.2010 10:05) |
no, to je pekne, ale kde mi to spravia? :D (pevnost opravy mi je na haku, nejde o namahany spoj) |
v ramci Ziliny by som pomohol, len neviem ci by to bolo pre teba rentabilne |
gugl to je raz popici vec |
Hodnotenie: taktiez by ma zaujimalo ako opravit hlavicku srobiku ved predsa na niektorich masinach su tie sroby tak dotiahnute ze to clovek ani neodkruti tak by som chcel vediet ako taku vydratu hlavicku dat do stavu aby sa dala este jednym pokusom odkrutit... ale inak fakt dobry clanok |
tie hlavicky su problem. pomaha iba vymena. Na odskrutkovanie jednoznacne uderny skrutkovac (googli), nahrievanie, vypilovanie drazky, alebo ako posledne riesenie sekac a zvysok odvrtat, vytiahnut pripravkom, vyleptat, alebo prizvarat maticku (tym je zarucene aj nahriatie) A nie su ani tak silno utiahnute ako mocno zakorodovane, hlinik a zinok nie je dobra dvojka. Pripadne poistene nejakou chemiou ako Loctite alebo podobne... |
Pýtal som sa tu: www.skg.sk/sk/servis-petras.html a za 1 vložku M10x1,25 s cestou a montážou chce 50-60 eur čo je myslím viac než dosť |
Ano v strojarstve sa helicoil casto pouziva.Napriklad aj na suciastky tepelne namahane.Napriklad extruzne formy na plast alebo kov.Závitniky pod vlozku robi skoro kazdy vyrobca zavitnikov.Napr Hahnreiter.Vlozky sa zas daju zohnat niekde inde.Na tah namahane spoje sa zase valcuju alebo tvarnia. Valcovanim sa robia vonkjsie zavity a to tak ze zavit sa do materialu vyvalcuje, tym sa material pod zavitom zhutni a je odolnejsi. Vnutorne zavity sa tvarnia.pouziva sa to napriklad do maksich materialov ako Al, kde sa v meksom materiali vytvori spolahlivejsi zavit.Oboje metody su beztrieskove.pod tvarneny zavit sa vrtaju vacsie diery ako pod bezne zavity. |
Hodnotenie: Zdravím všetkých. |
Hodnotenie: uz to nie je take drahe ako kedysi: |
Janoval- dodatočne Ti ďakujem, po dlhšom dohadovaní, mám sadu doma, a závit na zrkadlo už opravený |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 329549 | Včera: 209178