Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R - Diskusné fórum

Hodnotenie: (30 hodnotení)

Diskusia k článku: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
26.06.2007 0:42

Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

ogard
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ze rozladeny trolejbus :-D
...ale pekne napisany test, mam takyto uvolneny styl rad
motorecka tiez pekna, neviem si pomoct ale tento bawor ma nieco do seba co ma dostalo hned ked sa objavil
menit sa ale nebude :-P >:-)


26.06.2007 2:31

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Coden
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dobry test a s nadhladom, rad citam taketo testy poriadnych strojoven. Len by ma este zaujimalo do akej rychlosti je bez kapotaze jazda pohodlna. Alebo tych par km na zmrzlinu je to fuk... BMW ma naslapnute aj ked ja som skor Campov clovek - LIVE BY IT....


26.06.2007 2:51

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Coden - záleží aj od oblečenia, ale takých 150 km/h už začne čoskoro liezť na nervy...

Herghott


26.06.2007 3:25

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

copy
 Skútrista 

Dizajn tejto moto je jednoducho neuveritelny. To predne "akvarium" teda svetlomet s budikmi, ako aj tie kryty zavesenia predneho kolesa, zadna cast - ktora z niektorych uhlov vyzera ako keby tu moto ktosi rozkradol - to musel byt skutocne odvazny dizajner. O technickej stranke nepolemizujem, ale vzhlad je skutocne originalny, a chvilu trva nez to divak ocami absorbuje.


26.06.2007 6:28

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

trimer
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekne napisane, dobre porovnanie.
-------
aj by som ju prevetral... akurat by som na to potreboval dovolenku...
-------
inac fasa ta posledna foto ... na plnej ... cista provokacia ... som za ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil trimer (26.06.2007 6:35)


26.06.2007 7:56

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

"niekedy je problém ovládať aj plyn, aj vypnúť blinker" ... nikdy som tento problem nemal

inak dost dobre napisany test


26.06.2007 8:43

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

wert
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ste sa stymi tetstmi nejako rozsoupli :-D inak pekna masina ale jedno viem urcite ze ju nikdy nebudem mat.


26.06.2007 8:54

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

misobiker
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

:-~


26.06.2007 9:22

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

rmacko
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

... dobre spravený testík chlapci a aj to moto sa mi jak bývalému naháčistovi páči ... ;-)

... inak k tým bočným kufrom - videl som na nej bočáky z tej malej 800-fky ST a nevyzeralo to vôbec špatne ... >:-)


26.06.2007 9:28

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raptor: ani keď potrebuješ naraz pridať aj vypnúť blinker? Ja ten problém mám na bavore vždy a to už som na nich nalietal dosť km.

rmacko: oficiálne nie sú žiadne. Kufre sa dajú samozrejme dodatočne spraviť aj na babetu alebo simsona...

Herghott


26.06.2007 11:09

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

K tomu ovládaniu smeroviek na bawore, tak ako píše raptor, ani ja som s tým nikdy problém nemal. To ovládanie je iné, ale podľa mňa dobré. Ľahko sa zapínajú aj výstražné smerovky - podržaním oboch tlačidiel smeroviek. Ušetrí sa tým aj jedno tlačidlo.

Awia


26.06.2007 11:58

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghott NIKDY! mozem este skusit po svahilsky ale vysiel som z cviku :-)))


26.06.2007 12:38

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Kristián Tino Dudík
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Velmi dobry clanok, velmi nechutna motorka...


26.06.2007 14:39

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Lovejoy
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak toto raz bude stat u mna v garazi :-D


26.06.2007 15:05

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

banditak
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

hergi: oficialny tankvak a kufre uz asi su:

www.moto-station.com/article1051-bmw-k-1200-r-le-dossie...

ako pise macko, su to asi tie iste co sa montuju na f 800-ky ...
;-)


26.06.2007 15:09

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

rejdio
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Toľko nepresností som už dávno nečítal a začínaš hneď na začiatku....ale dostala ma tá "nedostupnosť" kufrov, tankvaku a inej výbavy. Asi si si nepozrel katalóg BMW k tomuto modelu pán autor. Kufre, tankvak, zadný vak na nosič, všetko pekne originál BMW aj s logom. A potom sú tu aj iní výrobcovia. Že nepoznáš firmu Wunderlich, keď máš na stránke ich veľkú reklamu je dosť nepochopiteľné.
Testík je napísaný veľmi jednoduchým štýlom a vôbec nejde do hĺbky. Je mi jasné, že táto motorka nie je pre každého, ale určite je prístupná aj menej finančne zdatným (v Nemecku kúpiš jazdenku v super stave za 2/3 ceny novej u nás). Každá vychytávka niečo stojí a všetci vieme, že na ceste ti motorka málo čo odpustí. Možno bolo vhodné spomenúť chovanie sa podvozku pri prudkom brzdení (v krízovke). Skúsil si brzdiť v náklone? Ako sa to chovalo? Myslím si, že si si to ani neuvedomil, lebo ťa to ani nenapadlo. Hádaj čím to bolo, že sa motorka nesnažila narovnať, ale pekne držala stopu a náklon.A to sú len niektoré veci, ktoré oproti konkurentom tento "mastodont" zvláda lepšie.
Nemusíš mi veriť, ale ja som viac turista ako brúsič sliderov a zatiaľ som si na "mastodonta" zbalil všetko čo som potreboval na dlhý výlet (rozumej viac ako 1000km). A to mám len oxforďácky tankvak a vzadu Fastbag...dohromady cca 60 litrov úložného priestoru.
Ešte k tým smerovkám, pokiaľ aj zabudneš smerovku vypnúť, vypne sa sama...a ešte ako...skúšal si ten systém, alebo nebol čas? Je zaujímavé, že keď sa pohybuješ, tak smerovka sa vypne, ale keď stojíš na mieste (križovatke) smerovka zostane zapnutá. Keď sa potom pohneš, smerovka sa po čase sama vypne.Aký problém s vypínaním smeroviek? Nechápem.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rejdio (26.06.2007 15:12)


26.06.2007 15:43

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

uff rejdio :-)))

to s tym prislusenstvom som radej preglgol ale pri tych smerovkach mi to nedalo :-)))


26.06.2007 17:18

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

DargoR
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dobry članok, ta motorka sa mi veeeeeeelmi pači, prosim si ju na Ježiška ;-)


26.06.2007 17:24

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Hodnotenie: Zlé

BMW nech radšej robí auta.....


26.06.2007 18:09

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

XJ900
 Kávičkár 

Ikona

Mna zaujalo zaporne hodnotenie ohladom nadvahy. V porovnavacej tabulke kde porovnavate 5 podobnych motoriek ja tato motorka najlahsia.
Pche ze vypinanie smeroviek to mala aj moja XJ900 z roku 1986. :-)))


26.06.2007 21:22

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Jaro Harly Jerga
Darca Krvi  Čoprák 
Redaktor
Ikona

to s tym vypinanim smeroviek sa stavalo aj mne na rt, ked som chcel vypnut smerovky a mal som "kratky" palec, tak som omylom pridal plyn, co nebolo dvakrat prijemne. ale casom som na to dosiel.

XJ900 - no otazne este je, ci v sa roku 1986 uz vyrabali smerovky na XJ900 :-D


26.06.2007 21:29

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Rejdio, pekne si mi naložil. Moja reakcia: s bočnými kuframi a tankvakom som sa fakt sekol, čo ma serie. K tvojim ostatným veciam:

- prístupná aj menej finančne zdatným: v teste motorky ide o cenu funglovky, nie cenu na nemeckom alebo akomkoľvek inom trhu (ukrajinskom, ruskom, čiernom), že?
- chovanie sa podvozku pri prudkom brzdení (v krízovke): píšem o veľmi dobrých brzdách. Bavoráky všeobecne veľmi dobre držia stopu, ale nenarovnávanie motorky pri brzdení v náklone nevyváži vlnenie tak sofistikovaného a drahého podvozku
- zatiaľ som si na "mastodonta" zbalil všetko čo som potreboval: to je subjektívne, niekto by nepotreboval ani tankvak...
- automatické vypínanie smeroviek: vypínať smerovky nezabúdam, tak neviem, ako som mal na to prísť. Ty si na to prišiel po akej dobe? Hovoril som o inej veci a to vypínaní smeroviek pri plynovej rukoväti, ktoré nie je praktické a za tým si stojím (Raptor a Awia).

Herghott


26.06.2007 21:34

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Herrgott, fakt vtipny clanok, sulal som sa prirovnaniam :-)


26.06.2007 21:43

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Jeden test za druhym a pritom ani jeden poriadny. Zrejme to prameni z toho (myslim uroven testov), ze nikto vam nedal zatial motorku na ozajstne ostre testovanie, ale zrejme iba na vikendove povozenie sa s tym, ze masina sa musi vratit bez skrabanca. Skoda, snad pride doba...


26.06.2007 21:57

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

copy
 Skútrista 

Kmotr: co ti chyba v teste? Foto motorky na prednom a na zadnom?
Alebo merania max. rychlosti, zrychlenia na 60,100,200km/h?
Precitaj si autotesty v casopisoch, za ktore musis najprv v stanku zaplatit.
80% z nich su prepisane tlacove spravy od importera..


26.06.2007 22:10

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kmotr ako si predstavujes PORIADNY test K 1200 R? v com sa ti to zdalo slabe?

herghi kludne si stoj za tym ze je to neprakticke ale PRE TEBA co je tvoj subjektivny nazor a netreba to zovseobecnovat, napr. ja som si na to za dva dni tak zvykol ze nasledne na japonca som si musel zvykat dlhsie ale to je zas len moj nazor a pocit ktory netreba zovseobecnovat

esta mala kozmeticka vec, pri porovnani s konkurenciou si uviedol ze GSX je chladena vzduchom, pokial ja viem je to kombinacia olej-vzduch ale to naozaj len marginalne

p.s. xj900 mal dobry postreh pisete o nadvahe oproti konkurencii a pritom podla vasich udajov ma tento bawor najmensiu suchu hmotnost... dakde je chyba ;-)


26.06.2007 22:20

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

rejdio
 Geriatrik 

Ikona

K cene sa uz nebudem vracat, jednoducho preto, ze by som novu za tu cenu nikdy nekupil...len nechapem tie narazky na ukrajinsky, rusky a cierny...kedze clo by dovozcu asi neminulo...ze?
Vlnenie podvozka? Hmmm...novinka pre mna, ale ty si testoval...ak sa vlnil, uverim...moj mastodont sa nevlni.
Zlatu VISA kartu nevlastnim, takze par veci na cestu vzdy nabalim a na smerovky nemienim reagovat. Mal si s nimi problemy, je to subjektivne.
Len jedna vec ma zaraza, ze si si motorku pred testom moc nenastudoval (neverim, ze by si na nete nenasiel par fundovanych testov), dokazuju to mnohe tvoje seky a nepresnosti. Inak by si vedel, ze nejde len o brutalny vykon, brutalny zatah, kvantum elektroniky a vychytavok, vysoku cenu novej masiny (to netreba testovat, staci si precitat reklamny letak), ale hlavne ze sa zamerias na odlisnosti od inych motoriek a fungovanie celeho toho pretechnizovaneho mastodonta a ci ta technika a elektronika ma nejaky vyznam. Test potom podla mojho nazoru vyznie dost uboho. Par frazi a prirovnani, ale vypovedna hodnota nulova...aspon pre mna. Ale to asi nie je len tvoj pripad, ale celeho slovenskeho motorkozurnalizmu (preto nekupujem ziadne slovenske casopisy o motorkach).HOWGH!



26.06.2007 22:27

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

tlmic
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Mna by zaujimal servis na taku motorku, teda presnejsie intervaly : olej, filter, ventily.....proste take tie zakladne veci. A potom v Ceskych motocyklovych novinach je taky dobry zvyk ze uvedu ceny niektorych nahradnych dielov. Ono sa na motorke obcas aj lahne a obcas nieco pokazi a tychto strojov asi ani na vrakoviskach vela nelezi. Takze treba kupit nove, napriklad take svetla, budiky, stupacku......


26.06.2007 22:30

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

XJ900
 Kávičkár 

Ikona

Raptor skusim mu pomoct, ale dufam ze aj on povie co mu chyba. Ved nam ide o zlepsenie toho co chceme citat tak budme konkretny, nie len "nie je to poriadne" ale povedzme preco.

1. Zla informacia ohladom kufrov a tankvakov.
2. Zaujimava vec ako vypinanie smeroviek - nespomenute.
3. Vysoka vaha pritom podla techn. parametrov je z konkurencie najlahsia

Rejdio vravi nejde do hlbky mozno to tiez rozpise.
Misobiker dal palec dolu mohol sa vyjadrit presnejsie...

Harly: tomu ver a fungovalo to (dokonca od roku 1983-ved aj moja presla omladzovacou kurou) rovnako ako na BMW z roku 2007. Stal si nevypla sa, pohol si sa a vypla. Nechapem ale fungovalo to. Super vec chyba mi to a aj kardan pardon odbocil som.



26.06.2007 22:53

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Yetti
 Jogurťák 

Ikona

... nechápem tie divné nemecké tvary...


26.06.2007 23:23

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Yetti
 Jogurťák 

Ikona

... a už vôbec nechápem, prečo podaktorí tak agresívne kritizujete drobné príležitosti na zlepšenie... každý sa učíme...
...myslím, že takúto mašinu si nekúpi čerstvý absolvent autoškoly, ale len zažratý blázon do baworákov (samozrejme v dobrom slovazmysle)...
... oceňujem prácu chalanov, vidím, že sa snažia a za to čo robia im patrí vrelá vďaka!!!
PS: Zase jeden podarený test a fajné fotky.


26.06.2007 23:33

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

po adresnej kritke majitela K 1200 R uz nemam pocit ze test sa podaril, "slohovo" je to napisane velmi dobre ale zda sa ze par zavaznych faktickych chyb to dost degraduje :-~

na druhej strane rejdio tak ako som ti pisal v sms, nemozes cakat ze redaktor ktoremu to pozicaju dajme tomu na dva tri dni bude schopny napisat o motorke to co niekto kto ju vlastni a ma na nej uz nejaku tu tisicku kilometrov

keby sa to nevolalo test ale recenzia nikto by nemohol povedat ani makke F, ak by chcel niekto testovat co (nielen) tato motorka dokaze tak vie ze by riadne riskoval ze ju aj seba niekde riadne rozbije

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.06.2007 23:34)


27.06.2007 0:59

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Zaujímavé postrehy a nápady na zlepšenie.

S kuframi sa Hergi sekol to je pravda a zároveň výhoda netu, že to vášmu pozornému oku neujde. K podvozku: Obaja sme o ňom písali a dokonca dali aj do plusov. O smerovkách som nevedel, akosi som na túto info nenatrafil...

Celkovo teda z výroku rejdia: Toľko nepresností som už dávno nečítal sú nepresnosti len dve. Teda jedna nepresnosť (kufre) a jedna možno chýbajúca info (auto vypínanie smeroviek).

K hmotnosti: Nemyslím, že niekde je chyba. eRko proste pôsobilo dojmom ťažkej a tuhej mašiny, veľké rozmery, malý rejd. Určite to nieje obratná hračka ale mastodont.

rejdio ešte píše: Vlnenie podvozka Hmmm...novinka pre mna
V režime Confort sa vlnila úplne bežne a pri ostrejšej jazde aj v režime Normal. Neviem rejdio či máš ESA a ak nie ako máš nastavený podvozok.

Celkovo mám len pocit, že rejdio si chcel prečítať viac chvály na svoj bike. Možno sa pletiem. Iné "fundované" testy zásadne pred písaním nečítam. Snažím sa napísať svoj názor. To môžem rovno preberať testy od niekoho iného a moto si nemusím ani požičiavať.

Kmotr: Tiež by ma zaujímalo viac, ale do súkromnej správy, alebo možno tu vo fóre v téme o motoride.sk - Ako zlepšiť testy? Nechcem tu totiž odbiehať od témy BMW K 1200 R. Nechápem totiž tvoju pripomienku, na to aby som motorku otestoval ju musím vrátiť zničenú?

Vopred vďaka za vaše podnety.
Awia


27.06.2007 9:28

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Coden
 Turista 

Ikona

Neviem reidio, ale mozno si velmi narocny citatel. Dobre, nasiel si par nepresnosti, ale velkej vacsine citatelov, vratane mna tento test priblizil zakladne vlastnosti tohto bavoraka. Je to na internete zadarmo, nemusis minat par sto korun na niekolko motocyklovych casopisov, ktore su na nasom malom trhu, takze plkanie a nadmerna kritika myslim nie su na mieste. Dakujem aj Tebe, ze si nieco poopravil, ale som rad, ze Herghott, Awia, Campa a dalsi robia tuto pracu a ja mam zaujimave citanie o veciach, ktore mam rad... Chalani nedavajte sa odradit a piste...


27.06.2007 10:08

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R





mám pocit, že písanie testov je o niečo náročnejšie ako šupovanie smajlíkov do diskusií. pritom by malo byť každému jasné, že to čo píše autor textu je jeho subjektívny názor a preto tieto informácie beriem s rezervou. slohová zdatnosť je vec chuti, niekto dáva palčok hore za vietor vo vlasoch, iný za pohodové kilometre, alebo nablýskané predné koleso. časom sa človek pristihne, že predtým ako sa vrhne na čítanie testu, sinajskôr pozrie jeho autora a vie čo môže očakávať. je to normálne, že jednému sedí taký štýl, druhému onaký. možno na záver len toľko, pamätáte si ešte sériu minitestov od bývalého redachtora tejto sajty? boli trefné, stručné a VERU páčili sa takmer každému. aj to môže byť méta pre našich troch začínajúcich motoredachtorov. držíme palce.


27.06.2007 10:24

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

owwidius
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

A ja si zase myslim, ze prave subjektivne info, ako sa komu jazdilo, co komu vadi a co sa mu paci su pre mna dolezitejsie, ako vseobecne info, co sa da dozvediet z X stranok na internete.

A samotna motorka sa mi paci, taketo futuristicke tvary ja mozem, navyse designeri boli fakt odvazni.. palec hore


27.06.2007 10:30

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Coden, to je len dobre, ze je tu aj narocny citatel, nie? Asi by vsetky diskusie nemali vyzerat, ze "super clanok", "len tak dalej" a podobne. Myslim, ze kritika vo vseobecnosti je fajn. Ked niekto clanok chvali, nikto sa ho nepyta preco...
Osobne by som, rovnako ako kmotr, prijal viac informacii v teste, ale o tom napisem inde, ked sa mi bude chciet.


27.06.2007 10:59

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

racer8
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

tuto moto som uz skusal a je super je to naozaj nieco vynimocne! ked raz budem mat moznost kupit si ju urcite nebudem dlho rozmyslat!


27.06.2007 13:14

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

tlmic
 Kávičkár 

Podľa mňa je ten článok v pohode a to podstatné som sa dozvedel. Je mi jasné že ak píše článok Awia a Hergot, tak odsek turistika bude mínus pre všetky motorky ktoré nemajú v názve XL ,GS,DL....... Ale je to, ako bolo napísané, subjektívny názor, takže to beriem už aj po predchádzajúcom článku ako samozrejmosť. Proste, keď nemá motorka plexi ako výkladná skriňa , posed nie je vzpriamený s natiahnutými rukami ako pri čítaní novín u holiča, tak je to stratené.
Ale chalani majú už „niečo“ najazdené a tak myslím že vedia posúdiť ako motorka brzdí, zrýchľuje a či sa krúti viac ako by človek predpokladal u daného typu. Taktiež vedia asi posúdiť či sa s tým na parkovisku manipuluje ako s bicyklom, alebo je to za trest. Takže ja dávam palec hore.
A tú absenciu o údržbách a cenách som nepísal ako kritiku, ale mi tam tento odsek chýba.
Väčšina motorkárov / tých ktorí sa starajú / chce predsa vedieť čo ho čaká aj po kúpe, prípadne nejakom tom páde. Veď kúpov motorky to všetko len začína.


27.06.2007 15:29

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

KAISO
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No rejdio poslednu vetu si si asi mal odpustit. Cakam subjekto-objektívny testik od teba ;-)


27.06.2007 19:59

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

rejdio
 Geriatrik 

Ikona

Kaiso: za poslednou vetou si stojim. Clanky v slovenskych motorkocasopisoch boli nudne a pisane akoby cez kopirak, preto ich uz par rokov nekupujem. A ked sa mi obcas dostane nejaky z nich omylom do ruk, vzdy ma len presvedci o spravnosti mojho rozhodnutia.
Sebjektivno-objektivny testik nebude...jedine, zeby si mi vybavil motocykel od importera, cas od mojho zamestnavatela, firemnu motovybavu a benzin.

Raptor: je mi jasne, ze na motorku si nezvyknes za par dni. Avsak clanok, ktory si urcite precita niekolko stovak ludi by nemal obsahovat taketo nepresnosti, ktore su uvedene na kazdom webe vyrobcu. Myslim, ze je to o profesionalite a pristupe k testu daneho motocykla. Navyse si myslim, ze aj skusenosti s podobnym typom motocyklov chybaju a preto tie rozporne hodnotenia.


27.06.2007 21:11

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

rejdio
 Geriatrik 

Ikona

Awia: tych nepresnosti je tam viac a tiahnu sa hned od zaciatku clanku. Ja ich nemienim opravovat.

Hmotnost v tvojom a Hergiho hodnoteni vyznieva dost komicky, hlavne pri pohlade do porovnavacej tabulky s "konkurentami". eR-ko je cistokrvny naked bike s dost objemnym motorom na to, aby vazil ako sestovka. Obratnost na mieste je druha vec, ale nehovor mi, ze tych 30kg navyse oproti sestovke je nezvladnutelnych. Ja nie som ziaden svalovec ale problemy s manipulaciou nemavam.

Vlnenie podvozka v nastaveni Comfort je asi prirodzene, ale nato je tam predsa system ESA. Ja ho mam na mojom "mastodonte" tiez a s oblubou ho prepinam podla potreby. V rezime Sport je podvozok riadne tvrdy a ked chces este pritvrdit, da sa prepnut na Tandem-Sport...urcite by sa ti mastodont pod zadkom nevlnil.

Trosku ma zaraza, ze sa nepripravujes na testovaci motocykel. Podla mna je priprava "na sucho" potrebna uz len koli tomu, aby si vedel co mozes od motocykla ocakavat, kedze ho budes mat k dispozicii len obmedzeny cas. A testy inych ti mozu pomoct zamerat sa na urcite vlastnosti motocykla a mozes potom porovnavat vlastne zistenia. Nikto po tebe nechce aby si prepisoval cudzie testy.
Cele to potom vyznie tak, ze ste sa dobre povozili a aby sa nepovedalo spachali ste par riadkov a fotografii. Od autora testu by som ocakaval trochu hlbsie znalosti daneho motocykla, nielen tie, ktore najdem na reklamnom letaku.

Vobec si nemyslim, ze K1200R je dokonaly motocykel a uz vobec som necakal chvalospevy. Cakal som len profesionalnejsi pristup a fundovanejsie hodnotenia. Vyzera to totiz tak, ze ste na podobnom type motocykla predtym nejazdili. Porovnavacia tabulka naozaj vyznieva komicky, kedze z nej vidno, ze eR-ko je z porovnavanych motoriek najlahsia, najvykonensia motorka s najvyssim krutiacim momentom, najprepracovanejsim podvozkom a brzdami, jedina s kardanom (ktory nejake to kilo prida)...a tym padom samozrejme najvyssou CENOU.
Som zvedavy, ako budete hodnotit ostatnych "konkurentov" napr. pri prudkom brzdeni, kedze maju vsetky v predu teleskopicke vidlice...ani jedna nema USD!!! Skus si spomenut, ako sa chovalo eR-ko pri prudkom brzdeni...citil si nejake norenie prednej vidlice? Co myslis, ako sa budu spravat "konkurenti"? Navyse posilovac brzd je velmi ucinny a netreba mat ani nastartovany motor, staci aby bol zopnuty elektricky obvod a funguje...to len tak na margo.

Motorka je pretechnizovana, to suhlasim...ale to je prave to preco som sa pre nu rozhodol. Riesi dost vela veci za jazdca a to mi vyhovuje (inym to prekaza)...hlavne co sa tyka bezpecnosti (podvozok, brzdy). V krizovke zalezi na kazdej malickosti. Ostatna elektronika sprijemnuje cestovanie a kto raz okusi, tazko si odvyka.

Svojimi kritickymi poznamkami som nemienil utocit na osoby Awiu a Hergiho, ak to tak nahodou vyznelo. Kritizujem len to, co si podla mojho nazoru kritiku zasluzi, kedze onehda boli minitestiky VERU onakvejsie...ale to uz spomenul Brutaldisco a mne nezostava, len s nim suhlasit.


27.06.2007 22:02

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

pagy
 Turista 

Ikona

rejdio, vsak sa necerti aj o mojej moto napisali nepresnost, ze sa podoba na automaticku pracku zozadu...


27.06.2007 22:18

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Frankee
 Jogurťák 

Hodnotenie: Dobré

Nie som mechanik a nevyznam sa v tom, mohol by mi niekto vysvetlit ako funguju tie duo a para a coja viem ake levery? A co je to sucha olejova skrina (ked je olejova ako moze byt sucha?)?

Co sa testu tyka, mne osobne chyba, aj v ostatnach testoch, ako sa moto chova na ceste, v zakrutach, na rovine, v silnom vetri, v dazdi, so spolujazdcom, bez neho, atd. A neviem ci by to bolo zrealizovatelne ale privital by som aj nazor nejakeho profesionala-pretekara (ale to uz chcem asi vela).

A medzi konkurentov by som este pridal aj moj sen Yamahu FZ1.

Frankee


27.06.2007 22:30

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pagy zasadne nesuhlasim... to automaticka pracka sa podoba na tuono... ale chodom motora :-)))


27.06.2007 22:40

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

pagy
 Turista 

Ikona

tak potichu? to by bolo pokazene...


27.06.2007 23:24

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tvoja mama prala v rukach alebo ste nemali tatramatku ale hned whirpoolku z tuzexu?


27.06.2007 23:33

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

lonelyrider
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Hergott: pekne napisany clanok , mam len dve vyhrady : ja mam sice S-ko a najazdene 11 000 ale zadnu gumu zatra davam uz tretiu :-))) ( hergott posli navod ako mi ma zadna guma vydrzat 6000 km :-))) a k tomu podvozku , nemyslim ze by bol pretechnizovany a nepotrebny , skus ist par km po peknej asfaltke a ta sa napoji na klasicku panelovu cest akych je aj na slovensku dost tam ocenis ze mozes jednym prstom prepnut podvozok z tvrdeho sportu na makky comfort , ten rozdiel je viac ako citelny , spytaj sa chalanov na jogurtoch ako sa im jazdi po strej ceste BA - SERED , blinkre su fakt ine ako na ostatnych strojoch ale kecd si na ne zvyknes je to v pohode , mne sa uz zda ze klasicke ovladanie blinkrov je ovela nepohodlnejsie , hlavne ked musis mackat spojku a aj zapinat a vypinat blinker ...ale to je asi vec zvyku ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil lonelyrider (27.06.2007 23:37)


27.06.2007 23:51

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

moja VFR mala zvuk ako pracka ...

toto BMW sa mi paci, nevidim jediny dovod necitat testy, ked pisem testy ... :-~


28.06.2007 7:48

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

vmax
 Edvenčr 

Ikona

www.bikecam.ch/bikes.htm Tu JE a kuknite ako sa krásne vlní v zákrutách www.bikecam.ch/karte.htm

;-) :-)))


28.06.2007 11:12

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nechal som si to trosku ulezat v hlave teraz uz viem a napisem to tu. HNEVAM SA!!
Hnevam sa, ze som toho mastodonta neopacil na vlastnej kozi. Hnevam sa, ze som si nemohol skusit ten hyperkombo podvozok na nasich cestach. Hnevam sa, ze je to take drahe. Hnevam sa, ze Rejdio ho predava, lebo sa moze lahko stat, ze uz si to neskusim vobec, lebo sa hanbim. :-D Ale boh vas chran, ked budete mat R1200R a nedate vediet...
Inac nemam vyhrady ku stylu a obsahu celeho testiku. Skor mohol byt obsiahlejsi.


28.06.2007 12:44

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

duggo
 Kávičkár 

Ikona

vmax, dost videa tam je ... mne sa tam masina normalne paci este viacej . Nenaklapa sa tazko zo strany na stranu pri takom razvore ?


28.06.2007 21:14

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

chorche
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dobrou doplnkovou výbavou, aj keď už nadpriemerne luxusnou, je elektronické nastavovanie podvozku ESA (ďalší príplatoček 28 litrov). Jazdec si môže zvoliť z troch režimov - normal, comfort a sport, z toho všetky buď na obsadenie sólo alebo aj so spolujazdcom. Prepínať sa dá aj počas jazdy a zmena je hneď citeľná. Otázne je, či bežný smrteľník skutočne potrebuje takýto luxus, alebo sa len bude pred kamošmi chváliť, že nič nemusí robiť manuálne.

Myslim, ze ak niekto pozna ESA len z jazdy na pozicanej motorke, tak to moze povazovat za neprimerany luxus. Ja som cerstvy majitel bawora s ESA a mam najazdenych nieco malo cez 3000 km, nechcem sa hrat na mudreho, ale mozem zodpovedne povedat, ze ESA je vyrazny technologicky krok vpred. Po ceste z Chorvatska som prepinal niekolkokrat, a neviem si predstavit, ze na ceste by som z moto musel zliezt a prestavovat to manualne - Hergi prepac, ale to je uplna kravina.


28.06.2007 23:20

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

no co sa tyka vyzoru, v BMW tusim stale fetuju :-D ...ale pekne napisany clanok, mne vyhovuje tento jednoduchsi styl...co sa tyka masiny, no fakt divocina...ale radsej by som v nej videl 4valcove V-cko :-))) ...k tym nepresnostiam: no nikto nie je dokonaly, vzdy niekto bude robit chyby a vzdy sa druhi budu na tom vozit... :-~ ...som fanda baworakov...ale len to... :-)


29.06.2007 21:41

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Jazdim na BMW K1200S a som s nou MAXIMALNE SPOKOJNY!!! A co sa tyka BMW K1200R, treba vidiet nazivo! Mne sa velmi paci jeho agresivny, svalnaty a kozmicky vzhlad, je proste ina ako ostatne motorky!


29.06.2007 22:15

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

copy
 Skútrista 

maro2: hmm dalo by sa povedat ze je tak skareda, az sa cloveku zacne zdat sympaticka


30.06.2007 21:16

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

titan
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

maro2: zraca to je, Honda je Honda :-)


02.07.2007 17:46

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Kwasak
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nic vam nepisat, potom budete pi*ovat, ze nie su testy. Keby pat ludi dostalo na test rovnaku motorku, kazdy napise svoje subjektivne dojmy a svojim vlastnym stylom. Mozu sa vyrazne lisit. Kolko ludi, tolko chuti. Niekomu je dobre to, niekomu zas nieco ine. Co sa jednemu paci, druhemu nie...
Testik sa mi paci, styl akym je napisany tiez. Je to ludskou recou, dobre sa to cita. Maloktory test citam tak, ze nepreskakujem riadky, tento som precitala so usmevom na tvari od A po Z. Na K1200R som sa nikdy neviezla, len mi dovolil Lonelyrider nanho sadnut a nastartovat, dokonca aj jednicku zaradit :-D . Nove baworaky su preelektrizovane, to si myslim aj ja. Uvidime, co to bude, az sa nam to zacne kazit. A mozno nezacne... Ten ESA podvozok je urcite vynikajuca vec, ja ho nemam na GSku. Na baworakoch vseobecne ocenujem vynikajuci podvozok, genialne brzdy. Tato konstrukcia dovoluje brzdenie aj v naklonoch, motorka sa vobec nestavia rovno, pekne drzi stopu aj naklon. Je to vyborne. Co sa tyka tych smeroviek, mne trvalo takmer 2000 km, kym som si zvykla. Este sa mi aj teraz stane, ze miesto zatrubenia na auto blikam. Este ze mam prostrednik ;-)


24.07.2007 17:53

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

juketoxo
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

najsilnejsim nahacom je podla minulotyzdnovych info suzuki b king, ktory sa zacne predavat v septembri tohto roka s 184 k na kluke, www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults...


06.04.2009 15:48

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

GORDON
 Štvorkolkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

vazeni mate niekto skusenosti s prevodovkami v rocnikoch 05,06,07? velakrat sa susaklo ze tie prevodovky mali problem a trebalo ich menit. je to tak?
dialo sa to pri akomkolvek style jazdy alebo to bolo dane vytacanim do cervenych?
dakujem za skusenosti


07.04.2009 13:15

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

uvvm
 Kávičkár 

jedna vec je oprava objektivnych chyb, nepresnosti ... na toto je forum super, autor clanku ma pripadne moznost korekcie ...

ine je to so subjektivnymi nazormi, a tu si myslim ze ak ma niekto iny nazor moze ho vyjadrit bud vo fore, pripadne ak si trufa stvorit clanok (test) ako vlastny pohlad ...
a mi si budeme mat moznost vytvorit vlastny nazor na zaklade vecsieho mnozstva informacii

myslim ze nutit niekoho aby zmenil nazor len preto ze nieje rovnaky ako ten nas je ...


07.04.2009 23:14

Re: Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R

Hodnotenie: Dobré

čitanie dosť dobré, s drobnými nepresnosťami, čo mi ale až tak veĺmi nevadí, vždy sa niekto nájde , kto uvedie nepresnosti na pravú mieru, takže O.K. Podĺa mňa má K-čko trochu unavujúcu spojku, človek sa napracuje ako v malej posilovni. Ale na druhej strane, aspoň keď podá niekomu ruku, nevyznie ako "leklá ryba" :-))) čo sa testu týka, netvrdím, že je dokonalý, ale čítal som už aj horšie. Osobne mám celkom rád testovací štýl anglánov typu Mike Armitage&Co, tiež nepíšu vždy len samé chvály, občas dajú motke riadne za ušiská. Malého Zeda od Kawy zmrdali pod obraz a veĺkého ešte viac. Aj keď sú to nacionalisti a Triumph bude vo všetkých testoch naj,naj,najsam fasa, ich testy majú guľky. Netvrdím, že Hergiho a Awiove nie, ale nebál by som sa testy ešte trošku viac okysličiť, nech to má šťavu. Každému je predsa jasné, že neexistuje univerzálny test, ktorý sa bude páčiť každému. a takisto je každému jasné, že aj Hergi aj Awia už majú niečo odjazdené, takže majú právo soft trošku pritvrdiť - aj subjektívnym názorom testujúceho, to je úplne v poriadku. Dobrý test musí vyvolať emócie a to nielen u Reidia.
Toľko ja na to. peace. 8-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77969 | Včera: 226619