Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka! - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka! - Diskusné fórum

Hodnotenie: (4 hodnotení)

Diskusia k článku: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
12.10.2006 7:24

Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior
 Kávičkár 

Ikona

Nezdá sa mi, že kvôli typu prevodovky Ma net, Tatran a Čezeta sa tvárili ako skútre.

Citát z Wikipedie:
Skúter je jednostopové motorové vozidlo podobné motocyklu určené na pohodlnú jazdu a veľmi účinnú ochranu jazdca proti špine a počasiu.

Na rozdiel od motocykla je voľný priestor medzi sedlom jazdca a riadidlami, čo umožňuje nastupovať z boku. Motor je buď vedľa zadného kolesa alebo tesne pred ním. Palivová nádrž je pod sedlom vodiča alebo nad predným kolesom. Motor sa chladí najčastejšie ventilátorom alebo zriedka náporom. Dnes je bežne vybavený automatickou prevodovkou.

Charakteristické sú malé kolesá, nízkoobjemový motor (obvykle 50-125 cm³) a čiastočná kapotáž s podlážkou, bez hornej časti rámu. Vodič nesedí obkročmo, ale znožmo ako na stoličke.

Obvykle slúži ako dopravný prostriedok na krátke vzdialenosti - typicky v rámci obce. Hornú triedu skútrov tvoria veľké cestovné skútre s objemom motora 250 až 650 ccm a s výkonmi 20 až 50 koní. (koniec citátu)

Veď aj staré Vespy mávali mechanickú prevodovku. Proste v šesťdesiatych rokoch neboli bežné automatické a variátorové prevodovky.



12.10.2006 8:37

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

rapid
 Turista 

Ikona

strucne a celkom jasne :-)


12.10.2006 13:31

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior: Ako som už niekoľko krát spomínal - kategórie motocyklov nie sú presne ohraničené a často sa prelínajú. Podľa charakteristiky Wikipedie napríklad Gilera DNA (obr.č.2) nie je skúter. Možno je jediný v kategórii Motocykle s variátorom. :-O
Mimochodom: už sa vyrábajú aj skútre nad 50 koní, skúter s automatickou prevodovkou je skutočná rarita, na skútre s kvapalinovým chladením Wikipedia úplne zabudla, že sú skútre jednostopé vozidlá, v tom sa Wikipedia tiež mýli (www.mp3.piaggio.com/index_eng.html) a aj ohľadom objemu motora bude musieť robiť úpravy...
Apropo - do akej kategórie by si zaradil tvoju Betku? >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (12.10.2006 13:41)


12.10.2006 17:17

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior
 Kávičkár 

Ikona

Áno, isteže sa kategórie prelínajú. a Wikipédia je zastaralá, použil som ju, len aby som nemusel vymýšľať formuláciu. Skúter charakterizuje hlavne karoséria (ochrana jazdca, nádrž je umiestnená skoro vždy pod sedlom, malé koleska), aj keď sú výnimky. Myslím, že výkon, druh prevodovky, chladenie je nepodstatné pre definíciu. Gilera DNA bude nejaký hybrid, je to skúter len kvôli CTV?
A Betka? Tá s tým nemá nič spoločné. Je to niečo ako babeta bez pedálov, teda nie moped... Neviem si predstaviť, ako by som pchal niečo väčšie do pivnice! ;-)


12.10.2006 17:29

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

O ochrane jazdca sa asi nemá zmysel baviť, pretože keby tá mala byť kritériom, tak by bol skútrom asi aj GoldWing :-))) O ochrane jazdca sa asi u Zoomera nedá hovoriť. Napriek tomu, je to určite skúter. Nádrž pod sedadlom má aj Vmax, Virago 535, Intruder 1500 a skútre to rozhodne nie sú.
Jawa Pionier je skúter?? :-O
Ja by som asi ostal u variátora, ako u najtypickejšieho znaku skútrov. Čo ty na to?

Betku som spomenul kvôli tomu, že nie je mopedom - pretože nemá pedále a nie je ani motocyklom, pretože Wikipedia píše:
"Na rozdiel od motocykla je voľný priestor medzi sedlom jazdca a riadidlami, čo umožňuje nastupovať z boku."

Tak čo to vlastne schovávaš v tej pivnici???

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (12.10.2006 17:35)


12.10.2006 17:33

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior
 Kávičkár 

Ikona

Dobre, a kým neboli variátory, neboli ani skútre?


12.10.2006 17:34

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior
 Kávičkár 

Ikona

Ha ha, ja aj na motorku nastupujem zboku. ;-)


12.10.2006 17:37

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior
 Kávičkár 

Ikona

A čo to schovávam? Nie je to Honda, ani VTX, ani nemá 1800. Ale má aspoň motor Honda Monkey 50, aj keď licenčný. A to je vlastne na nej najlepšie. Ostatok je šunt


12.10.2006 17:52

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior: Za posledných pár desiatok rokov sa zmenili kritéria na všetko. Ja som ten článok písal pred pár dňami a súčasnym pohľadom na skútre. O niekoľko rokov bude neaktuálny, ako tá Wikipedia... :'(

Senior už vo svojich prvých príspevkoch si sa prispôsobil módnemu trendu na motoride - útočiť nie na obsah, ale na autora. Čo tu splietaš o VTX-ke? :-O Ja som uviedol Betku len ako príklad toho, že sa tiež nedá zaškatuľkovať do nejakej kategórie. Nie preto, aby som v tebe vzbudil nejaké mindráky!

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (12.10.2006 18:02)


12.10.2006 18:11

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior
 Kávičkár 

Ikona

Omyl, o autorovi tu vôbec nebola reč, nepoznám ho, venujem sa len obsahu. Mal som 18 rokov, keď som sa vozil na novom skútri - Tatrane 125S. Vtedy sa mi zdal super, dnes... Ale boli to pekné časy. A mindráky? Na tie som už hádam pristarý. :-)))


12.10.2006 20:21

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Vážení.
Skútre majú vlastné kategórie. Najčastejšia klasifikácia je 1. klasický skúter
2. oskúrovaný motocykel
3. motocyklový skútrer
1. Namiesto nádrže voľný priestor. Len podlaha. Motor pod sedadlom najčastejšie.
2. Namiesto nádrže voľný priestor. Zvýšená podlaha a pod ňou motor. Kolesá veľké. napr.Honda Super cub, Pionier...........
3. namiesto nádrže kapotáž imitujúca nádrž. Motor pod sedadlom. napr. Gilera DNA, Yuki V3 ..................
Tieto základné sementy majú ďaľšie podkategórie, ale čo stroj to kategória napr crossskúter, pretekový skúter...............
Mimochodom Betka je mokick, teda moped bez pedálov.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil gilbert (13.10.2006 14:14)


12.10.2006 23:14

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

copy
 Skútrista 

gilbert: a kam potom zaradit Burgmana 650?
namiesto nadrze volny priestor. ale zase tunel, a v nom motor. Mam vlastne oskutrovany motocykel? Kolesa mam relativne male.


13.10.2006 5:14

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior
 Kávičkár 

Ikona

gilbert:
MOFA - mopedy s rýchlosťou max. 25 km/h.
MOPED - motor s pedálmi, max. 45 km/h.
MOKICK - motor plus kickštart, max. 45 km/h.
Betka patrí do skupiny, kde aj Simson, Pionier, u nás podľa vyhlášky vozidlo kategórie L3e, pretože konštr. rýchlosť je viac ako 45 km/h. Treba ŠPZ.

copy - Burgman je podľa katalógov skúter.


13.10.2006 8:55

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

rapid
 Turista 

Ikona

senior: podla katalogov mozno ale nema motor pod sedadlom,ma motocyklovy ram.....

na skutri sa musia dat spojit pred sedadlom nohy-co na vecsine skutrov nad 250ccm nejde,lebo je tam nadrz,motor, odkladaci priestor....


13.10.2006 9:12

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

Tommy911
 Bahniak 

Vadim: S tym Viragom 535 si sa nesekol???Podla mna teda nadrz pod sedlom urcite nema...
Copy: Podla mna je to cele skatulkovanie na draka a zbytocne...naco stale nieco delit do nejakych kategorii.


13.10.2006 14:08

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Nerozlišujem vozidlá podľa konštr. rýchlosti, ale podľa stavby vozidla a to sú dva pohľady. To by potom aj 2 tonový kolos na dvoch kolesách dosahujúci rýchlosť 14 km/h bol kolobežka alebo niečo také. Konštrukčne môže mať oskútrovaný motocykel aj šesťvalcový štvortaktný motor, no vždy to bude oskútrovaný motocykel. Konštrukčne teda betka môže jazdiť akokoľvek rýchlo, može mať objem aj 100ccm/ čo je alternatíva motora Betky/, aj tak to bude mokick, pretože konštrukčne je to stále mokick, teda mopedová konštrukcia bez pedálov. Gilbert

Upravené 1 krát. Naposledy upravil gilbert (13.10.2006 14:17)


13.10.2006 15:22

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

...sme sa trošku zamotali :-))) , ale nevadí.
Tommy911: Staršie ročníky 535-ky mali nádrž aj pod sedlom.


13.10.2006 15:25

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

Tommy911
 Bahniak 

Vadim: fakt???...to som nevedel...sranda...diky


13.10.2006 15:29

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior
 Kávičkár 

Ikona

gilbert: nezáleží predsa, ako to rozlišujeme my, ale paragrafy zadeľujú vozidlá do určitých kategórií. A záleží aký motor by malo to dvojtonové hebedo. O hmotnosti sa tam nehovorí. Takisto sa tam nehovorí o skútri, alebo motocykli. Jednostopové motorové ozidlo podľa vyhlášky je len motocykel. Tak ako pri autách nerozlišuje sedan, kabriolet, hatchback... moped bez pedálov nemôže existovať, prediže je to skratka motor plus pedál, Nemci zaviedli mofa - motor plus fahrrad, a mokick som už spomínal. senior
2-tonový kolos by mohol byť kolobežkou, keby nemal motor...


14.10.2006 9:36

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Vadim, este by ma zaujimalo, ktory skuter sa moze vykonovo porovnavat so sportovymi motorkami? ...alebo chces porovnavat nejaku 125ccm motorku s maxiskutrom?
Myslim, ze vykonovo sa daju v rovnakej kubature porovnavat len skutre 50/125ccm s turbom a'la Peugeot JetForce Compressor vs jogurtiky.


14.10.2006 9:40

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agressor ak ta niekto opali na burgmane 650 necuduj sa... ten skuter taha 2 kila a neskutocne akceleruje na taku relativne tazku chladnicku, ma nizko tazisko a nieco ako tiptronic


14.10.2006 10:09

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

senior
 Kávičkár 

Ikona

Diskusia sa zvrtla iným smerom. Ide len o to, že verím, že Manet, Tatran a Čezeta 501 - 502 boli skútre, aj keď vznikli v tých neblahých časoch.

Pozri aj www.instruction-manuals.co.uk alebo www.motoservices.com/scooter/scooters-de-A-a-Z.htm
senior


14.10.2006 16:01

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

kekso
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

v tomto roku na mňa najviac zapôsobil práve skúter bol veľký, pohodlný skrátka X9, neviem neviem či ma zas nezláka vlastnil som simson skúter a ČZ501 ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kekso (14.10.2006 16:02)


20.10.2006 14:49

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

KillerX
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

rozhodne tatran a manet boli skutre, aj pionier je skuter, neviem ci 21 alebo ktoryy ale jeden s nich bol skuter :-~ . inac dobree cawa


20.10.2006 16:57

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

aj simson bol skúter a mal manuálnu prevodovku a nebol z šesdesiatých rokov ale 80-tých ;-)


14.12.2006 1:43

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

Jozefko
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vadim pekny clanok .... jedne ma zaskocilo ze nepoznam skuter zo sekvencnou prevodovkov ... Ani Burgamn ho nema. Je to variator z elektromagnetom posuvajucim tanier, ktory vytvara dojem zaradenia rychlosti ...

Ale clanok sa mi naozaj pacil. je to dobre citanie

Ahoj J.


14.12.2006 5:21

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

Jozefko: Verím ti, že ťa to zaskočilo. Keď v skútri prevodovka absentuje, tak samozrejme nemôže byť sekvenčná ;-)
Články v mojom seriály sú určené pre začiatočníkov a majú obmedzený rozsah. Takýchto zjednodušení (resp. nepresnej terminológie) v nich nájdeš viac. Pre bežného spotrebiteľa podľa mňa stačí vedieť, že navonok sa prejavuje ako sekvenčná prevodovka, ktorej činnosť asi každý pozná.
Určite však nieje na škodu, keď sa o niektorých zaujímavých detailoch rozprúdi diskusia.

Apropo: Typy prevodoviek by bola určite zaujímavá téma pre článok, pretože mnoho ľudí asi ani nevie, že automobilové a motocyklové prevodovky sú veľmi odlišnej konštrukcie. A ani funkciu variátora, čo je funkčne (nie konštrukčne) úplne jednoduchá súčiastka mnohí nepoznajú. A pri tom práve skúter "sedlá" veľa začiatočníkov.
Chcelo by to jeden samostatný článok, ale sa doň nechce a ani si naň netrúfam.


20.09.2016 10:02

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

JAZDIŤ NA SKÚTRI, JE AKO PICHAŤ TLSTÚ ŽENSKÚ. JE TO FAJN, ALE NESMÚ ŤA U TOHO VIDIEŤ KAMARÁTI.

:-D


20.09.2016 10:23

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

Hodnotenie: Dobré

nevo - budem jazdiť poza bučky :-D


20.09.2016 10:33

Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

kemo
 Geriatrik 

Hodnotenie: Dobré

Pekný článok.

Nevo: "prúser" by bol ak by Ta videli kamaráti ako "riešiš" tlstú babu opretú o skúter. :-D :-D :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117918 | Včera: 223941