Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (4 hodnotení)
Diskusia k článku: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Nezdá sa mi, že kvôli typu prevodovky Ma net, Tatran a Čezeta sa tvárili ako skútre. |
strucne a celkom jasne |
senior: Ako som už niekoľko krát spomínal - kategórie motocyklov nie sú presne ohraničené a často sa prelínajú. Podľa charakteristiky Wikipedie napríklad Gilera DNA (obr.č.2) nie je skúter. Možno je jediný v kategórii Motocykle s variátorom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (12.10.2006 13:41) |
Áno, isteže sa kategórie prelínajú. a Wikipédia je zastaralá, použil som ju, len aby som nemusel vymýšľať formuláciu. Skúter charakterizuje hlavne karoséria (ochrana jazdca, nádrž je umiestnená skoro vždy pod sedlom, malé koleska), aj keď sú výnimky. Myslím, že výkon, druh prevodovky, chladenie je nepodstatné pre definíciu. Gilera DNA bude nejaký hybrid, je to skúter len kvôli CTV? |
O ochrane jazdca sa asi nemá zmysel baviť, pretože keby tá mala byť kritériom, tak by bol skútrom asi aj GoldWing O ochrane jazdca sa asi u Zoomera nedá hovoriť. Napriek tomu, je to určite skúter. Nádrž pod sedadlom má aj Vmax, Virago 535, Intruder 1500 a skútre to rozhodne nie sú. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (12.10.2006 17:35) |
Dobre, a kým neboli variátory, neboli ani skútre? |
Ha ha, ja aj na motorku nastupujem zboku. |
A čo to schovávam? Nie je to Honda, ani VTX, ani nemá 1800. Ale má aspoň motor Honda Monkey 50, aj keď licenčný. A to je vlastne na nej najlepšie. Ostatok je šunt |
senior: Za posledných pár desiatok rokov sa zmenili kritéria na všetko. Ja som ten článok písal pred pár dňami a súčasnym pohľadom na skútre. O niekoľko rokov bude neaktuálny, ako tá Wikipedia... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (12.10.2006 18:02) |
Omyl, o autorovi tu vôbec nebola reč, nepoznám ho, venujem sa len obsahu. Mal som 18 rokov, keď som sa vozil na novom skútri - Tatrane 125S. Vtedy sa mi zdal super, dnes... Ale boli to pekné časy. A mindráky? Na tie som už hádam pristarý. |
Vážení. Upravené 1 krát. Naposledy upravil gilbert (13.10.2006 14:14) |
gilbert: a kam potom zaradit Burgmana 650? |
gilbert: |
senior: podla katalogov mozno ale nema motor pod sedadlom,ma motocyklovy ram..... |
Vadim: S tym Viragom 535 si sa nesekol???Podla mna teda nadrz pod sedlom urcite nema... |
Nerozlišujem vozidlá podľa konštr. rýchlosti, ale podľa stavby vozidla a to sú dva pohľady. To by potom aj 2 tonový kolos na dvoch kolesách dosahujúci rýchlosť 14 km/h bol kolobežka alebo niečo také. Konštrukčne môže mať oskútrovaný motocykel aj šesťvalcový štvortaktný motor, no vždy to bude oskútrovaný motocykel. Konštrukčne teda betka môže jazdiť akokoľvek rýchlo, može mať objem aj 100ccm/ čo je alternatíva motora Betky/, aj tak to bude mokick, pretože konštrukčne je to stále mokick, teda mopedová konštrukcia bez pedálov. Gilbert Upravené 1 krát. Naposledy upravil gilbert (13.10.2006 14:17) |
...sme sa trošku zamotali , ale nevadí. |
Vadim: fakt???...to som nevedel...sranda...diky |
gilbert: nezáleží predsa, ako to rozlišujeme my, ale paragrafy zadeľujú vozidlá do určitých kategórií. A záleží aký motor by malo to dvojtonové hebedo. O hmotnosti sa tam nehovorí. Takisto sa tam nehovorí o skútri, alebo motocykli. Jednostopové motorové ozidlo podľa vyhlášky je len motocykel. Tak ako pri autách nerozlišuje sedan, kabriolet, hatchback... moped bez pedálov nemôže existovať, prediže je to skratka motor plus pedál, Nemci zaviedli mofa - motor plus fahrrad, a mokick som už spomínal. senior |
Vadim, este by ma zaujimalo, ktory skuter sa moze vykonovo porovnavat so sportovymi motorkami? ...alebo chces porovnavat nejaku 125ccm motorku s maxiskutrom? |
agressor ak ta niekto opali na burgmane 650 necuduj sa... ten skuter taha 2 kila a neskutocne akceleruje na taku relativne tazku chladnicku, ma nizko tazisko a nieco ako tiptronic |
Diskusia sa zvrtla iným smerom. Ide len o to, že verím, že Manet, Tatran a Čezeta 501 - 502 boli skútre, aj keď vznikli v tých neblahých časoch. |
Hodnotenie: v tomto roku na mňa najviac zapôsobil práve skúter bol veľký, pohodlný skrátka X9, neviem neviem či ma zas nezláka vlastnil som simson skúter a ČZ501 Upravené 1 krát. Naposledy upravil kekso (14.10.2006 16:02) |
rozhodne tatran a manet boli skutre, aj pionier je skuter, neviem ci 21 alebo ktoryy ale jeden s nich bol skuter . inac dobree cawa |
aj simson bol skúter a mal manuálnu prevodovku a nebol z šesdesiatých rokov ale 80-tých |
Hodnotenie: Vadim pekny clanok .... jedne ma zaskocilo ze nepoznam skuter zo sekvencnou prevodovkov ... Ani Burgamn ho nema. Je to variator z elektromagnetom posuvajucim tanier, ktory vytvara dojem zaradenia rychlosti ... |
Jozefko: Verím ti, že ťa to zaskočilo. Keď v skútri prevodovka absentuje, tak samozrejme nemôže byť sekvenčná |
JAZDIŤ NA SKÚTRI, JE AKO PICHAŤ TLSTÚ ŽENSKÚ. JE TO FAJN, ALE NESMÚ ŤA U TOHO VIDIEŤ KAMARÁTI. |
Hodnotenie: nevo - budem jazdiť poza bučky |
Hodnotenie: Pekný článok. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117918 | Včera: 223941