Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Video-Foto Galéria - Poradíme, pomôžeme: 21. časť: Skúsme si ušiť sedlo

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Poradíme, pomôžeme: 21. časť: Skúsme si ušiť sedlo

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 9.

29.12.2006 - Vadim

Pôvodný kontakt sedla a nádrže. Všimni si, ako narúša líniu motorky tým, že náväznosť na nádrž je len naznačená

29.12.2006 - Vadim

Sťahovanie pôvodného poťahu. U väčšiny sediel je koženka na vnútornom okraji ku korpusu prichytená iba svorkami. U motocyklov vyššej kategórie je aj prilepená, aby sa zvýraznil tvar sedla. Ak sme rozhodnutí nemeniť tvar sedla (iba vymeniť poťah) tak musíme koženku sťahovať opatrne, za pomoci teplovzdušnej pištole, aby sa nepoškodil povrch čalúnenia

29.12.2006 - Vadim

Výstuha nového kontaktu sedla a nádrže. Nepodložený molitan len veľmi neochotne drží požadovaný tvar, preto mu treba pomôcť. Je to možné viacerými spôsobmi. Tým, ktorý sme zvolili my, alebo sa dá na pôvodný korpus privariť plastová opora. Pozor na ostré hrany – používaním sa môžu prerezať na svetlo božie!

29.12.2006 - Vadim

Tvorenie nového kontaktu sedla a nádrže. Na prilepovanie veľkých plátov molitanu, alebo durenu používame chemoprén nanášaný striekaním. Menšie plochy sa natierajú štetcom. V obidvoch prípadoch sa nanáša tenučká vrstva na obe plochy, ktoré sa spájajú a necháme ju zaschnúť až do straty lepivosti. Čas nám šetrí teplovzdušná pištoľ

29.12.2006 - Vadim

Opracovanie tvarov nahrubo. Na fotografii vidíš prácu s elektrickou pílou, ktorou sa dá veľmi rýchlo a presne dosiahnuť opracovanie sedla nahrubo Dokáže odobrať už od 2 mm hrúbky  až do 5 cm a do 20 cm šírky rezu. Je dobre počas hrubého opracovávania tvaru sedla vyskúšať na motorke chvíľu posedieť a tak zistiť, kde treba ubrať, alebo vrátiť to, čo sme pred chvíľou ubrali (podľa hesla – vo dne šije – v noci pára)

29.12.2006 - Vadim

Koža, molitan, podšívka. To sú vrstvy, z ktorých sa musí skladať vršok koženého poťahu. Molitan  nízkej hmotnosti (mäkký) a hrúbky 10 mm (na zvláštne želanie 5 mm) slúži na príjemnejší „omak“ povrchu a zamaskovanie drobných nerovností na tele sedla. Okrem toho aj pekne vyzerá. Účelom podšívky je zvýšenie pevnosti pri prešívaní a fixácia tvaru

29.12.2006 - Vadim

Ošetrenie šitia. V prípade, že je sedlo tvarované do oblúka s malým polomerom (a v našom prípade dokonca v obidvoch osiach) je jeho prešitie nielen estetickou, ale aj technologickou nutnosťou. Švami bude totiž prilepený poťah k telu sedla. Praktickejšie ako šitie ktoré vidíš na fotografii je priečne šitie. Toto pozdĺžne šitie som si vymyslel z dôvodu neskoršej náväznosti na airbrush nádrže a zadného blatníka a dokonale nám skomplikovalo robotu. Konce nitiek je treba poriadne zaistiť proti uvoľneniu (uzlíkom a chemoprénom), pretože po dokončení sedla sa k nemu bez jeho zničenia už nikto nedostane

29.12.2006 - Vadim

Lepenie a naťahovanie zvršku. Pred šitím si časti, ktoré sa chystáme zošívať, zaistíme sfercovaním, aby sme pri šití nestratili požadovaný tvar. Na pripravený poťah si len v miestach prešitia a protiľahlých častiach sedla nanesieme niekoľko tenučkých vrstiev chemoprénu a necháme ich zaschnúť. Prešité miesta, ktoré nepotrebujeme lepiť natrieme silikónom, aby sme zabránili neskoršiemu premokaniu. Na vnútorný okraj korpusu aj kože si už pred naťahovaním zvršku nanesieme vrstvy chemoprénu, aby sme mali poťah zaistený proti uvolneniu. Poťah naťahujeme značnou silou (a rovnomerne), aby mal dostatočné predpätie, pretože koža sa časom čiastočne uvoľní

29.12.2006 - Vadim

Nový kontakt sedla a nádrže. Ak sme postupovali pozorne, tak musia všetky detaily na milimeter „sadnúť“. Skosený špic červenej bočnice sedla je pripravený na neskoršiu aplikáciu lemovky na lem nádrže

 

Ostatné Galérie

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 140104 | Včera: 198006