Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Prosba o radu . Mám Jawu 250/559 panelku. Bez problémov naštartuje, pekne ide , ale po dvoch kilometroch ? keď sa zohreje - zhasne a naštartovať sa už nedá. Stačí počkať 15 až 20 minút a znova sa dá naštartovať a funguje zasa nejaký čas. Je to nepríjemná závada. |
Tipol by som to na káblovačku, nejaký káblik drží zrejme už len silou vôle, a keď ním začne prechádzať prúd, zahrieva sa. S teplotou rastie odpor a zrazu už káblik nestíha prepúšťať prúd a moto skape. Byť tebou, vymením aj celú káblovačku, na 559 to nie je žiadna tragédia, a máš na pár rokov pokoj. |
to ze by mohla byt pridreta,to by som skor uznal jak ten kabel....tez myslim ze pridreta |
Kovi chod na to vylucovacou metodou. Normalne ju zohrej a ked ti prestane ist, vyskusaj,ci ti dava iskru. Ak ano,tak to v elektrike nebude. Uz sa tu raz nieco podobne riesilo,a chlapikovi nedobijala masina,tak moto isla pokial nevymlatil baterku. Po cca 30min baterka este ozila a zasa moto isla. |
či je pridretá, rýchlo zbadáš, keď dáš dole výfukové koleno a pozrieš sa do valca. Ale jawa 250 dokáže jazdiť aj bez krúžkov, takže pridretie by jej nemalo spôsobovať citeľnejšie problémy |
ja by som to typol na dobijanie, ze pokial ide, tak taha z baterky, ked prestane tak je vybita...potom sa baterka trocha ozivi a fachci dalej...ale ked uz menil ten regler??? ..na 100% dobija? |
Podla mna je na 99% len zla sviecka-vymen a uvidis,ze to pojde. |
Ďakujem za doterajšie rady a názory na môj problém s uvedenou závadou na zahriatia a zhasnutia u Jawi 250. Som rád že je záujem pomôcť. Preto reagujem a dodávam , že sviečka je čisto nová ( a nie prvá), baterka taktiež nová a reglér najnovší elektronický ako špeciálny ekvivalent pôvodného ( objednaný s Čiech ako priama náhrada na Jawu prišroubovať priamo na dynamo) . Som elektrotechnik takže sa snažím elektriku opravovať profesionálne. Káblovanie som nemenil – samozrejme o tom budem uvažovať – ale iskra preskakuje aj keď motorka nechce naštartovať( ale za krátky čas 15 až 20 minút sa veľa skontrolovať nedá – lebo naštartuje a zasa nejaký čas motorka funguje) Karburátor som nečistil – ale určite to urobím. |
a skusal si ci dobija? vies to na 100%?... hovoris ze si menil regler, ale tusim ze aj rotor ak je zly tak nemusi dobijat...neviem mozno sa mylim, niesom odbornik....ale tusim som to uz pocul...(najlepsie, bez merania to zistis, ak odpojis baterku a motorka musi zostat bezat, ak zdochne tym padom nedobija)...a ked uz budes cistit karburator (co by som urcite spravil, nieje to velka robota), tak pozri aj ventil na nadrzi |
Nebudeš ty mať len pripchatý odvzdušňovací otvor na nádrži, alebo totálne zašpinené sitko na kohútiku? Skús dve veci, v ľubovoľnom poradí: vypustiť všetok benzín , vybrať kohút, rozobrať a poriadne vyčistiť. a potom sa choď povoziť, ale vrchnák nádrže nedotiahni úplne, len tak, aby nevypadol..... |
a aku mas sviecku??? aku tepelnu hodnotu hm?? valec asi nebudes mat vybehany ked hovoris ze ti to taha v pohode az kym nezdochne.... a ci je valec vybehany by si zistil aj tym napr. ked naakopujes tak by to islo skoro rovnako ako keby si nemal sviecku.... moja panelka je vybehana tiez moc ale taky problem nemam taze pochybujem.....isto pozri na tu sviecku aku mas tepelnu hodnotu alebo lepsie cele oznacenie a hod to sem!! |
ak to nebude nič z predchádzajúceho, ešte ma napadlo, či si si istý tesneniami a guferami, prípadne či niekde nemáš prasklinku. Proste za studena ok, za tepla sa roztiahne a netesní. Keď si menil stator, nebolo pod rotorom a v jeho okolí mastné, prípadne zaprášené? |
Ja len tak off trepnem. Raz sa mi na yamahe stalo presne to iste, co pises ty. Spravil som asi kilometer amoto ked sa zohriala, tak zhasla a ani za boha nastartovat a ani roztlacit. Vies kde bol problem? Zabudol som vypnut sytic, takze ak tam mas sytic, tak ho skontroluj, ci funguje dobre a pokial tam nie je, tak to moze byt priliz bohatou zmesou. Teply dvojtakt lepsie staruje s chudobnejsou zmesou. Studeny zas s bohatsiou. Tak sa s tym skus pohrat a potom se napis. |
Tak toto mi ešte našťastie nespravila! |
kamarat mal toto iste masina sa zohriala a zrazu skapala ,,.. nakniec zistil ze bol stale zapnuty sitic! |
keby aj bola vybehana, tak by neskapala celkom, ale by sa spravala divne, nesla by a podobne... tiez myslim skus pozriet ci tam nie je nieco take ako sytic.... |
keď si si istý elektrikou, treba pohľadať problém v karburátore - |
mne to obcas spravila CZ 175. a bola prerobena na magneto z pioniera. takze ziadna baterka. otvoril som karburator a ked som sa pozrel do plavakovej komory, tak som zrazu nasiel problem nemal som filter palivovy a vsetko sa usadzovalo v plavakovke, a tam kde je dierka na plavakovu tycku bol bordel, cize plavak sa azsekaval obcas. takze mi dosiel benzin a po chvilke potroske natiekol a zase chvilu isla. spravala sa uplne rovnako ako tvoja. pekne isla a zrazu zhasla |
MacoLM: tak ako vravis, palivovy filter je ku.va dobra vec. Raz kupis za 40Sk a mas s karburatorom u starsej motorky svaty pokoj. |
Janoval - dobrá rada! Tiež som zaradil palivový filter do prívodnej hadičky a o.k. |
ked som kupoval svoju jawu, potreboval som nanej prist z KE domov, to je takych 40km. Bolo mi povedane ze vsetko je OK, ale nebolo, nedobijala a samozrejme ja som o tom nevedel, pokial som dosiel domov tak tiez sa spravala tak ze isla v poho a po case z nicoho nic zdochla, pockal som trocha (baterka sa akoby trocha ozivila, alebo co), kopol som a siel dalej...takto mi zdochla po dom cca 5-krat....Mne pripada ten tvoj pripad podobny mojmu, regler si menil, ja som len pisal vyssie ze ci rotor nieje zly....ale tiez ako hovoria chlapci s tym nedostatkom benzinu to moze byt |
Problém so zahriatím a zhasnutím už mám vyriešený. Motorka už nezhasína. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kovmax (18.06.2008 12:47) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 263567 | Včera: 155802