Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Z odpovedi v tejto teme mi vyslo, ze je zbytocne kupovat drahy olej, kedze je prakticky rovnaky ako lacny...alebo mi nieco uslo? Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (14.03.2022 21:39) |
daj do motora toto a podla pana z videa ti to vydrzi 50 000km. To bude usetrenych € za vymeny oleja! |
Dik za prispevky, risknem to teda...snad nikto nebude pancovat olej za 5,50,- a snad suzuki nejsu taki chuji aby sami dako zvlast odrbavali... |
Re: boombastic: Odpoveď na otázku je jednoznačne - ÁNO. |
Re: boombastic: falsovany olej sa da jednoducho odhalit ,ale to je uz casto neskoro. Mne zanovne auto zacalo klepat za studena a bolo hlucnejsie ,asi po 8 tis km , a stracal sa olej.To ,ze postupne stracalo vykon, som zistil az potom ,ako som olej vymenil.Auto bolo po par km ako vymene. Kupil som od miestneho neznackoveho servisu/ obchodu “ čapovany” castrol z “original” suda. |
Cize skor tie drahsie znacky... |
Re: boombastic: |
Re: boombastic: BMW,Toyota,Nissan,Ford co si tak spominam aj Briggs&Straton ponukaju olej pod svojou znackou. |
m.alza.sk/auto/petronas-selenia-mopar-digitek-pe-0w-30-... |
Suzuki robi olej ecstar a je velmi lacny... |
Nalej tam to, co ti doda kludny spanok. Alebo to, co sa tam lialo doteraz. Ja to tak robim s KTM. Od novoty mi tam liali motorex, lebo KTM, tak ho tam lejem aj ja. Motorka ma najazdene dost a stale ide, tak co budem robit pokusy na svojej moto... |
Dalsi...takze moze sa to tam naliat, ale vlastne radsej ani ne.... |
V podstate ak specifikacia odpoveda tomu, co chce vyrobca motoru, je mozne to tam naliat. |
Ja davam podla farby motorky. Do oranzovej oranzovy, do cervenej cerveny. |
asi tak ako píše Šani.. ak si niekto myslí že keď si kúpi značkový olej od Yamahy alebo BMW tak ulahodí svojej motorradke viac ako keby tam nalial shell alebo motul tak sa silno usmievam |
Re: boombastic: Vyrobca motorov je rád ze vyvinie dobry motor, nie este olej.... |
vseobecna otazka... |
Re: Vidicon: aj stary olej sa da zuzitkovat,, a toje dobre Upravené 1 krát. Naposledy upravil Papajko (01.05.2021 11:37) |
Re: Ferdinand: ja nesiem teraz mame pouzity motul 10w 40...ide natierat šopu |
Ňe aľe jak buzem pejsc riski ta budze oľej na vymenu. Ľem mušim kuknuc či eščik mam fiľtre. |
Re: raptor: nie ...uz nechcem virit vodu nechcem virit nic....momentalne sme vsetci vycerpali zasobu normalnych pismenok a viet co je zakladom normalnej diskusie...to uz je len o egu...ukoncme to priatelsky... |
cruelbody - no offense ale toto podla jedného metra sa dá povedať aj na teba, načo zasa ideš víriť vodu? |
Re: RS955i: uz ser na to....myslim ze si vycerpal svoju kapacitu...ked pustas take bubliny... |
Re: cruelbody: Ty Matovč! |
este to zije dalej? ja teda hlasujem za soc. experiment |
cruelbody, bohuzial si to vobec nepochopil |
ja len ked sa tu zatula nejaky clovek co tu nebol aby okrem ironie a bezargumentacnych podjebov nasiel aj podstatu sporu.. |
Nebavi ma dookola stale opakovat co tvrdim..ked som to povedal uz x krat....verte si comu chcete,lejte si olej aky chcete..lejte si olej podla teploty okolia..kludne motul shel fritol vsetci traja...len tie somariny nikomu neradte.... |
komu niet rady, tomu niet pomoci |
Re: cruelbody: bud máš problem s pochopenim čítaneho textu alebo s chapanim vobec,a podla dĺžky vlákna značny! |
Cize ty nas tu tyzden presviedcas, ze teplota okolia nema vplyv na vyber oleja. |
Re: cruelbody: |
Re: cruelbody: Ale o jari/jeseni a lete predsa rec nie je. Aj v tvojom pripade obidva oleje maju dostatocny rozsah aby ta motorka vedela fungovat v nasom tzv. miernom podnebi cely rok. Ta 10w40 ma sice vacsi rozsah smerom k vyssim teplotam, ale zas je to nieco za nieco. Tie vlastnosti si ten olej udrzi kratsie. Kym nebude prehriaty, bude to za cenu mierne vyssej spotreby. Ten 10w40 olej je zrejme aj drahsi ako 10w30. Rozdiel zrejme ani nepostrehnes pri tvojej prevadzke. Mozno keby si v lete furt niekde pri 35 stupnoch v kolonach po meste chodil alebo chodil s moto niekde na prazdnu plochu stunty robit kde na 1tke tocis dokola velke otacky pri malych rychlostach. A on to radit nemusi, radia to vyrobcovia... Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (10.04.2021 13:48) |
Re: janoval: |
Trochu sa vonku oteplilo a dalsia pravidelna tema o olejoch zaspava. |
Re: duggo: Zbytočnému prehrievaniu som sa vždy snažil zabrániť nakoľko na volnobehu olej nemá taký tlak ako ma pri jazde. A studený olej s nízkym tlakom znamená slabšie mazanie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (09.04.2021 15:37) |
Aj tak sa kazdy motor prehrieva vacsinou na volnobehu, alebo pri trmácani sa niekde v horach, alebo zapche. A je aj trosku jedno ci ma 60 koni, alebo 160. |
Re: tryskac: priznam sa nevedel som reagovat na vsetkych hore na zeleny dvor sa mi teplota stale zvysuje......otazka je ci to nieje tym ze motor vtedy este neni celkom zohriaty kedze byvam blizko.... |
Re: cruelbody: keby si si pozrel ten odkaz čo som Ti dal, tak si by prišiel na to, že olejová sústava motora v aute má čerpadlo s premenlivým riadeným prietokom a tlakom. Okrem toho je tam termostat možno aj elektronicky ovládaný podľa zaťaženia. Teda toto všetko platí za predpokladu, že embéčka má motor v rovnakej výbave ako adolf. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (08.04.2021 18:44) |
Re: cruelbody: To suhlasim, ze ten graf je matuci. |
Re: KAJL: ja som neveril tomuto grafu,ci diagramu co je tam ,ten cerveno modry,pretoze je strasne zavadzajuci Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (08.04.2021 17:45) |
Re: cruelbody: ja viem co si tvrdil a to aj clanok v mojom odkaze naznacoval. |
Re: MaAT: noo tak to vnimam ja ..ako rozsah prevadzkovych teplot motora nie teplot vzduchu |
Re: KAJL: ja som uvadzal priklad ze podnebie mi neovplyvnuje teplotu oleja na svojom aute kde pri rozsahu teplot 50 stupnov som nezbadal ziadnu zmenu teploty oleja...ale to tu nikto neakceptoval... |
Re: tryskac: presne tak...budme slusni a pokecame zas.... Ja uz tuto komunitu troska poznam a ked clovek vyslovi nieco co je proti vacsinovemu zazitemu nazoru spusti sa lavina ale to sa da cakat |
Re: tryskac: tento obrazok je strasna zbran... v rukach dajakeho posahanca co si zacne sam ordinovat oleje jak keby piekol risky |
Re: raptor: som uz raz taky...ale ber to v dobrom...proste rad pokecam |
Máme novú tému? |
OKOzMI: |
MaAT to co pises podla teba plati univerzalne alebo si myslis ze je rozdiel medzi klasickymi vodnikmi a motorkami chladenymi olej/vzduch. |
Re: egres2: |
s takou prevádzkou (časté studené štarty, krátke jazdy) je pre nich otázka oleja možno ešte dôležitejšia ako pre klasického mototuristu, ktorému ide motorka celý deň. |
Priemerné prevádzkové hodnoty motorky alebo auta (mimo špeciálov a súťažných) sa pohybujú niekde okolo 60 -80% odolnosti motorov a tým pádom aj olejov. |
este nejake experimentalne merania, keby chcel niekto studovat... |
Ak sme pri prevadzkovej teplote motora tak ta je riadena termostatom. |
Re: cruelbody: ja tomu rozumiem tak, ze to letne cislo je dolezite hlavne podla toho ako pracuje motor a ako ho dokazes pri jeho prevadzke zahriat. ak mas zavodny motor, ktory pracuje pri vyssich teplotach, tak potrebujes to druhe cislo vyssie. ale pre bezne auta motorky na druhej strane to ma trosku aj suvis v akych klimatickych podmienkach ho pouzivas, pretoze, ak budes jazdit v 40-50 stupnovych horucavach, tak olej neschladis rovnako ako ked budes jazdit pri 15 stupnoch, preto pri 40-50 stupnoch by sa mohol pouzit aj olej s vyssim cislom. Upravené 2 krát. Naposledy upravil KAJL (08.04.2021 11:18) |
MaAT. Moja motorka mera teplotu oleja. Predpokladam, ze teplomer bude niekde v olejovej vani, alebo pri cerpadle. Olej na valci, ktory stiera piest, moze byt aj o dost teplejsi. Hodnoty zo snimaca lietaju, podla teploty okolia, podkladu pod kolesami a vykrutenia zapastia cca od 80 do 110 stupnov C. Ale podotykam, ze mam vymennik voda/olej. Kto taky vymennik nema, tak moze mat olej aj teplejsi alebo chladnejsi, ked vanu obteka vzduch. |
napriklad Mobile: |
ono to co tu úpise cruelbody je fakt pravda. Prevadzkova teplota motora by sa okolitou teplotou vyrazne menit nemala. Je v intervale cca 95-120C. Podstatne viac ju ovplyvnuje zatazenie motora ako podnebie v ktorom motor prevadzkujeme. A to druhe cislo v specifikacii olejov v podstate naozaj vyjadruje teplotnu odolnost oleja. Niektori vyrobcovia to aj priamo takto uvadzaju v specifikaciach ...a samozrejme vyjadruje aj jeho viskozitu. Olejova sustava sa spravidla dimenzuje na urcity prietok a tlak oleja pri danej viskozite a spektrum prevadzkovej teploty. Kinematicka viskozita ma byt okolo +-10m2/s co je cca SAE30. Pri vyssich teplotach (nad 110C) uz SAE 30 so svojou viskozitou nestiha a treba davat olej hustejsi 40-50-60. Cize ak z nejakeho dovodu motor pracuje v hornom spektre prevadzkovej teploty (co este raz podotykam nemusi byt sposobene iba podnebim) tak sa treba minimalne zamysliet ci tam nedat olej s vyssim SAE cislom. |
Re: egres2: že si dyslektik, ma vôbec nenapadlo, len to že si si viac v rýchlosti domyslel ako prečítal, lebo ani v tom citovanom texte nie je žiadna väzba na spalovanie oleja a emisie z neho. Ale kašlať na to ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (08.04.2021 10:42) |
cruelbody ty si sa skrátka rozhodol, napriek reakciám okolia, že pravdu budeš mať ty a hotovo... hm? |
Re: janoval: tak hold rad sa sprtam vo veciach a niekto to berie tak ze robim zle.....ale ja niesom taky..ja chcem aby sme boli kamarati fakt verte mi |
Kazdemu okram teba. Pre mna je uplne nepodstatne, ze pri akej teplote sa motul preprazi a ci su lepsie hranolky prazene na shell alebo motorexe. Otvorim uzviatelsku prirucku, pozriem aky olej predpisuje vyrobca, nalejem a idem sa vozit... |
Re: cruelbody: preco sa snazis celemu svetu vnucovat svoj nazor, ktory zjane nikoho nezaujima? |
Doba dozrela aby aj u nas zacali davat upozornenia na mikrovlnky,že ozaj nie sú vhodné na ususenie mokrej mačky. |
Re: KAJL: hlavne ze ty rozumies a menis olej podla vonkajsej teploty |
www.volkswagenblog.sk/5w30-co-zahadne-oznacovanie-olejo... |
Re: dasto: pri tej spojke su hodne dôležité pruziny.A všimni si ich tolerancie v manualy! |
Re: cruelbody: neveris, alebo nerozumies? |
je taka reklama na starobrno - O dobré věci se stojí za to rozdělit |
Re: tryskac: tam pri tom ktm co dal matus bola zlomova teplota nula..... |
Re: dasto: nedrzim lebo v manuali mam 10w30 a v servise mi automaticky dali 10w40....tak som sa v tom zacal vrtat ze na zaklade coho.. a vysledok je toto co tu vidis |
Re: raptor: to iste nie.....zaujima ma ta tema tak sa v tom sprtam....myslim to uprimne |
Re: pitaz: pozeral som ten manual fireblada aa bolo tam toto a nic viac |
tryskáč: |
Re: cruelbody: beztak sa to zvrhlo z otazky ci pouzibame iny olej. Tak sa priznam po 3 strankach ako prvy. Ano, davam iny olej medzi sebou. Tzn viskozitu podla pocitu z motora a sposobu jazdy. Znacky tiez rozne. motul, valvoline, repsol a aj mol. Akurat po motule mi zacala smykat spojka a po rozborke a merani lamiel a plechov su vsetky daleko pred servisnou hranicou. Takze motul uz nie. Samozrejme dodrziavam API, alebo vyssie znacenie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (08.04.2021 7:54) |
Re: KAJL: To je celkom dobre zhrnutie. A aj ked konkretne tento link este postnuty nebol, po precitani mam pocit de javu. Lebo skoro vsetko co v tom clanku bolo sme mu to tu uz postupne vymenovali :D Niektore fakty aj viac krat uz. |
neviem prečo ale podľa mňa si z nás cruelbody kvalitne usiera alebo spomínaný sociálny experiment ... asi čaká kto a kedy mu začne nadávať a pošle ho medzi polky... |
celkom dobre vysvetlene je to v tomto clanku. ospravdelnujem sa, ak to tu uz niekto daval, asi som to prehliadol; |
uz to berem ako taky socialny experiment, tak skusim par otazok na cruelbodyho |
cruelbody ak náhodou by si chcel viesť debatu okolo zimného čísla či okolo nuly, tak hádam o tom reč vôbec nebola aspoň ja som túto debatu chápal ako pokec o hornom či teplom alebo letnom čísle . Tu je ešte porovnanie výrokov toho istého autora vs jeden z posledných: |
Re: cruelbody: to vyzera že budeš špekulovať až kým nebudeš ministrom financii |
asi sa znovu nechápeme : napísal si, daj dajaký príklad kde je dôležité druhé číslo /to letné/ však na Matúšovom obrázku je 5w40 vs. 10w50 |
Re: tryskac: ano...ved som napisal o tom ze tuna je dolezita ta spodna teplota..ked si precitas tak je tam nula stupnov..... ako zlomova teplota |
Re: pitaz: len ci to nieje nahodou koli tej spodnej teplote..hm.. ale sak vidis ze sa chcem dopatrat nejakej pravdy a nie sirit kospiracie...sak stle tvrdim ze neviem presne a preto sa v tom sprtam |
Re: matus: ..... daj dajaky priklad kde je dolezite to druhe cislo... |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156468 | Včera: 113821