Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Ten čo ho obehol ho obehol preto, lebo tú spojku používal Ale nie, sranda... fór |
Treba k tomuto nejaky komentar? |
Takže sme tému uzavreli. |
miros, mam doma jednu dolamanu prevodovku z DRka, asi 3 koliecka su v p... nie koli radeniu, len predchadzajuci majitel-kokot, tam nechal kus vlozky valca , tak keby si potreboval nejake pouzite kolieca, tak daj vediet. Ale aj piting sa na nich uz prejavil, ale to na DRke asi na kazdej. |
v terene radim casto bez spojky,je to v pohode staci pomykat plynom a vtedy tam zacvakne sama,ci hore ci dole, razy nie su take ako na asfalte tam to nerobim teda zriedka, v terene zvacsa preto lebo ma boli ruka od spojkovania a setrim si ju, na ceste ked fajcim za jazdy alebo sa hrabem medzi nohami a nemam volnu ruku hehe |
Chester nepocul si??? PIVO!!! Kua, vsak to nas musi spasit... |
chester: vsak tak presne jak pises, spojka pri podradeni preklzne, ci uz ju stlacis a rychlo pustis. Alebo ked podradis bez spojky a tym padom ti neblokne koleso. Ci sa otoci do opacneho smeru, tak o tom pochybujem, ten jeden zub, co zaskoci "vypruzi" aj retaz, pripadne gumy v kolese, ale bloknut sa vie kvalitne aj na mojom jednovalci 350ccm si obcas zapiska a to podradzujem so spojkou. Enfield zatial antihop nemontuje |
janoval - pisal som ja niekde, ze antihopp setri pri podradovani prevodovku? myslis, ze som nedostatocne naznacil problem do ktoreho sa dostanes, ked sa Ti predne a zadne koleso tocia protichodne? hlavne, ked sa Ti podari podradit v naklone? |
mode: vitaj, ta co si zaspal? vsak to sa tu riesilo predvcerom alebo to pivo ta sem pritiahlo, tak si zareagoval? Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (03.05.2011 15:18) |
dvojtakne jawy (cz) - majú poloautomat. spojk. - takže môžu úplne bez ručnej spojky Upravené 1 krát. Naposledy upravil mode (03.05.2011 15:15) |
nemyslim si, uz sme podpichovali dost. Proste sme len ludia a kazdy ma iny nazor a ma na to pravo. Dokonca aj ta mala srandovna knizocka o tom pojednava. Pise na nej Ustava SR. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (03.05.2011 15:15) |
neboj sa nič..stále sa niekto nájde kto do toho pichne a zas to začne |
vsak uz nerozvijame |
"ale pozor: aj alle sa hlasi, cosi nam chce povedat, no daj nech vieme ;)" Upravené 1 krát. Naposledy upravil alle (03.05.2011 14:55) |
Ako napísal Fonzi :Da sa. Vsetko sa da... aj na 1, 2, 3, 4, 5, 6 valci |
Jak rozmyslam, tak rozmyslam, ale ked motor drzis v otackach, tak nejaky rozdiel medzi 1,2,3,4- valcom nevidim. Hadam len na 1, 2- valce treba byt presnejsi, aby clovek prilis neubral ked prekvaltuje. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RHplusB (03.05.2011 13:25) |
egres - co ja viem, tak preto, aby vedela pohotovejsie reagovat na zmenu kvaltu. zakial jedna radi, druha sa pripravuje na situaciu dat vyssi alebo nizsi kvalt. to uz ale vyhodnocuje pocitac. |
pretekári podraďujú len keď spomalujú! ... bez spojky dolu to má význam jedine ak potrebuješ pridať a predtým sa vlečieš (alebo ideš na "kochačku") na nízkych otáčkach so zaradeným vyšším prevodovým stupňom ... no na pretekoch toto nehrozí Upravené 1 krát. Naposledy upravil ShrekDaniels (03.05.2011 13:06) |
ChesterTT: kľúčové tam je čo si napísal "pretekári".. či Ty tiež meníš motor po každej vychádzke? |
ale pozor: aj alle sa hlasi, cosi nam chce povedat, no daj nech vieme ;) |
Ja sa technicky velmi nevyznam, ale je to ako pise janoval. Jednoducho antihop vie kus presmyknut... Co sa tyka SM neviem, nie som isty (preto som napisal ze SS), ale urcite maju iny interval vymeny Upravené 1 krát. Naposledy upravil maTooB (03.05.2011 12:59) |
egres: urcite preto lebo va navode na obsluhu honda pise blbosti a aby od zakaznika vymamili co najviac penazi za lamely :D |
chester: ako naboj v zadnom bicykli? To by si potom ale nemohol brzdit motorom? Nebrzdis? |
A čert ho vie, prečo majú automatické prevodovky až dve spojky. |
yep, druh spojky, ktory eliminuje nevyhody vzniknute pri drsnom podradovani. ja idem aj tak dole so spojkou, neviem to bez nej. ale uz stare LC4 to vedeli, takze ta moja to bude vediet na sto pro. toto bolo len dalsie opatrenie od vyvojarov, aby bolo radenie bez spojky smerom dole plynulejsie a bezpecnejsie. asi to teraz s tymto |
chester: neviem ako funguje tvoj antihop, ale vo vseobecnosti ucel antihopu pokial viem je trochu iny. |
antihop je "druh" spojky, co teraz s tymto? Upravené 1 krát. Naposledy upravil maTooB (03.05.2011 12:44) |
maTooB - sice trocha neskor. antihopp sa dava aby sa ti pri podradeni zadne koleso nepretocilo dozadu - to tym, ze ked podradis bez spojky, tak hnaci hriadel Ti tak kusne do hnaneho, ze ho niekedy zablokuje alebo az pretoci do opacneho smeru. proti pretoceniu dali antihopp spojku - ja si to predstavujem tak, ze funguje ako zadny naboj na horskom bicykli. jednym smerom silu prenasa, druhym smerom ju neprenesie na koleso /na horskom mozes tocit pedalmi opacne a iba to rapoce/ |
vidím že stále si nikto nevšimol môj predošlý príspevok,a stále dookola o tom istom už druha strana....zrejme to bude asi tým že som 19 ročný sopliak bez skúseností..kto by počúval dajakeho pubertiaka čo mu tečie mlieko po brade..jo,je mi to jasné..hádajte sa tu dalej, bude to mať už 189 strán a na každej strane to isté len od niekoho iného..veľa šťastia |
|
No to mas pravdu, tiez som na to prisiel ze motor musi byt tak trochu ako keby este v zabere, vtedy to tam skoci doslova samo, ale ked otacky klesly prilis uz to tam nevoslo. |
cota je to pohodlie, ak motor tocis tak to ide bez spojky lahsie ako so spojkou... |
Nedalo my to a isiel som teraz vecer vyskusat radenie bez spojky na dominatori - 1valec 650ccm. A ide to neskutocne lahko a presne az som bol s toho prekvapeny a pravdupovediac nemal som ani pocit ze by tym prevodovka nejak trpela. Ale pre pokoj na dusi ja to praktizovat nebudem a ani v tom nevidim ziadny zmysel (pokial nenahanas sekundy na okruhu). |
Tu nejde o to, že si tu človek zapamätá len to čo chce, ak si si všimol, tak od tvojho komentáru v ktorom zaznelo to čo pred týmto mojím, prešlo už zopár hodín a pribudli ďalšie komentáre. Nemôžem si pamätať všetko. Je samozrejmé, že nepoužívaš techniku bez spojky aj pri rozbiehaní, veď je to nereálne |
ved ja som to nikdy ani nevyvracal, ja som stale hovoril len o spravnom sposobe, rovnako ako ked hovoris o radeni so spojkou tiez do argumentov neratas tych co ju maju zle nastavenu |
Takže potvrdzuješ, že sa pri "neodbornom" preradovaní bez spojky nenávratne poškodzuje prevodová sústava. A mám ťa !!! Už sa z toho nevymoceš ... Serus, vela zdaru... ty Clutcher Upravené 2 krát. Naposledy upravil Trojan (02.05.2011 22:48) |
5 rokov kvaltovat s prstom v riti prinasa uz ine rizika, ale to uz je na inu debatu. S tym skusenosti nemam, tak tam sa zapajat nebudem |
MajkyYamaha- viem ze to do tejto temy nepatri, ale fakt je, že v období, z ktorého je ten reklamný leták nemala jawa vo svete konkurenciu. Chcel som len poukázať na to, že už v tej dobe uvažovali nad ulahčením ovládania bez použitia spojkovej páky. Malo to pozitívum aj v prípade, že nečakane prasklo spojkové lanko. Ale v súčasnosti je to už aj tak jedno. |
bohuzial su... prave kvoli nim su pisane tie manualy tak ako su |
Vieš čo doodeec ... ja mám fPIČI. Kludne kvaltuj aj s prstom v riti. |
sposob nieje zlozity na naucenie sa a netrpi nim prevodovka... strach z nedoradenia je chybny sposob, ten ju poskodit moze... treba mat spravne zohranu ruku a nohu, to nevylucuje ze ten sposob nieje zlozity na naucenie, iba to ze ak ho nebudes praktizovat spravne tak prevodovku samozrejme poskodis |
Takže, zvážme riziká. |
Tento spôsob radenia nie je zložité sa naučiť a prevodovky tým netrpia, ale občas pri strachu z nedoradenia kvaltu, môže dôjsť k poškodzovaniu zubov kolies, ale ide o to, mať správne zohranú ruku a nohu, inak dôjde k poškodeniu prevodovky a to často nenávratne. |
trojan - mozes mi prosim presne povedat co je v rozpore s cim? |
Zaujimava diskusia, hlavne co sa tyka reakcie zastancov spojkovania. Nikde vo vasich prispevkoch som nesasiel jeden logicky argument, preco si myslite ze radenie bez spojky prevodovku nici. Stale len tvrdite, ze je to tak a hotovo. Lenze to nestaci. |
Ide ale o to, mať správne zohranú ruku a nohu, inak dôjde k poškodeniu prevodovky a to často nenávratne!! |
ten zvoucek Upravené 1 krát. Naposledy upravil doodeec (02.05.2011 21:58) |
Síce trojválec |
"Poniektory" neviete ako funguje moto prevodovka a ani na akom principe je uplne ina ako v aute ak niesi totalny magor tak bez spojky zaradis nahor tak ze o tom ani nevies pre neveriacich pekny clanok www.motoaktual.sk/menu/technika/clanok/ako-to-funguje-p... A v manualoch pisu aj ine veci a tiez ich nedodrziavate "poniektory" . Manual je urcita forma ochrany pred reklamaciou aby ti nemuseli nieco dat zadara |
áno, máš pravdu, niektoré prevody to znášajú, a prečo ? lebo sú nato stavané ... ostré cross a podobne ... možno aj iné typy o ktorých neviem ( predsa sa mám stále čo učiť ) ... takže jednoznačne .. táto debata nemá konca ... |
Trojan: ja viem ako to myslíš, ani ja neradím bez spojky... na ničom... |
janoval : to je v pohode, inak dík, že si sa zastal Upravené 2 krát. Naposledy upravil Trojan (02.05.2011 21:20) |
ops Upravené 1 krát. Naposledy upravil Trojan (02.05.2011 21:17) |
....ide to uplne super.... ked buchnes po tej pake kladivom... |
aj na pinieri sa da radit bez spojky :D a ide to uplne super.... |
janoval: ja sa nikomu nevysmievam. Ak to sprosto vyznelo, ospravedlňujem sa. Nebolo to tak myslené. |
je jasne, ze je ta prevodovka stavana, tak ze sa to da. O tom nikto nepochybuje, dokonca sa tu o tom popisalo, ze sa tak da rychlost zaradit.... Ale mne sa tu uz nechce vypisovat furt dookola to iste. |
gixerak: ked dodju argumenty, tak sa zacneme vysmievat z toho na com kto jazdi? |
Trojan: ty na pinčli tú spojku radšej používaj. Sekvenčná prevodovka je na radenie hore na to stavaná. |
Chapes co sa snazim povedat? Pouzivaj vlastny rozum, lebo ked najblizsie si v zakrute podradis a spojka si povie, ze jebem na to, nepresmyknem, tak... tak potom ti uz kamarati neporadia. |
ale BMW ma na to aj prisposobene koliecka a vidlicky v prevodovke a neviem o tom ze by take nieco bolo aj v tvojej masine |
ludia bozi, aj ti druhi |
doodeec mas pravdu s tym quickshifterom, ospravedlnujem sa, potom my to doslo. Nejak som sa nechal strhnut davom... |
- v skrini mi je hej, v skrini mi je najlepsie... |
black333 Jasne to ti ja neberiem, ja som iba reagoval na kutriho prispevok ktory ocividne nema prehlad v ktorych rokoch Japonci zacali s produkciou motoriek. Ked si to tak zoberies Jawa mala dost velke problemy s poruchovostou 500OHC-olejnicka alebo 350 so zapalovanim.. Je pravda ze bola v 70-tych rokoch brzdena a mohla byt dnes niekde inde. Takisto som cital ze predala patent na rozvod OHC neviem ci je to pravda bolo to na nejakom fore. Mam taky pocit ze aj nakopacka s rychlostkou bol ich vynalez... |
Poniektorí majú oceľové piliny v prevodovke a drevené v hlave. |
peeticek : neplačkaj, každý si jazdí tak ako chce, každý kvaltuje ako chce, prečo ? Lebo každý má svoj bike, a sú tí, ktorí jazdia hore bez spojky, a sú tí, ktorí tú spojku používajú. |
Fonzy - mne tiez vlastne pomohla tato tema. PODSTATNE som zmenil nazor na niektorych clenov MR |
A zase tie hádky jak o tatrovku v škôlke vravíte si motorkári a hádate sa tu že čo je lepšie a čo nie, ten to robí zle a ten dobre..nech si každý radí ako chce či už bez spojky alebo s ňou..jeho vec jeho moto,veď aj o tom je to jazdenie že každý ma iný "štýl" veď moto berieme ako hobby/koníček/vzťah a tak to aj má byť že každý si to robí po svojom, o tom to je si myslím ..za chvíľku tu budú asi témy typu, ktorou rukou sa masturbuje lepšie či pravou alebo ľavou..? |
Aby ste neboli prekvapeni. Niektori farari maju odtrtkane viac ako vy dokopy |
Pri pohlavnom akte sa penis zodiera a pan farar povedali, ze sa moze kopulovat len v manzelstve a za ucelom plodenia deti. |
papi: peticek uz jazdi druhu sezonu, tak o tych masinach kurva asi nieco vie, ziadna zumpa, azet, chapeees? :D Este sice netrtkal, tak sa nenapadne informuje, lebo fararova odpoved mu nestaci... |
No, mne napriklad tato tema dala velmi vela. |
Takže Honda vie toľko o motorkách, ako pán farár o trtkačke. Fasa. |
Pan farar mi povedal, ze sa čaja dava iba "na misionara" a nic ine!!! |
dando - vies vobec naco je dobry quickshifter? pokial moje vedomosti siahaju, tak ten vynechava zapalovanie z toho dovodu, aby si mohol radit bez spojky aj pod plnym plynom... pri radeni bez spojky a bez quickshifteru sa preto pri hodeni rychlosti na kratku dobu ubere plyn presne z toho dovodu ako pises - aby na cas nevyhnutny k zaradeniu rychlosti na prevodove kolecka neposobili tocive momenty z motora, ktore by pri naslednom zaradeni rychlosti mohli sposobit to poskodenie o ktorom tu vsetci pisete Upravené 2 krát. Naposledy upravil doodeec (02.05.2011 15:17) |
MajkyYamaha-pozor na to.Jawa by bola dokazala dosť,pozri sa na prototyp Jaw. |
zas je polka fora mudrejsia ako tym japonskych inzinierov |
Myslim ze vyrobca vie najlepsie co je dobre pre jeho vyrobok. Ja dam radsej na rady konstruktera prevodovky a nie nejakeho mechanika ktory neviem ci ma vôbec adekvatne vzdelanie na taku pracu. A aj ked ma skusenosti a rozobera motory asi tazko bude mat take vedomosti ako tym ing. v konstrukcnej kancelarii ktori konstruovali konkretnu prevodovku. Kazdy vyrobca by sa hned pochvalil keby mal taku prevodovku co netreba pouz. spojku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cota (02.05.2011 15:06) |
ja som to vedel. ty japonsky inzinieri nas klamu a zatajuju nam rychlejsi, lepsi a menej nakladny sposob preradovania. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (02.05.2011 14:53) |
janoval: mne ide len o to, ze nieje nicim podlozene to co tu viaceri tvrdite - ze to prevodovke skodi... pretoze "vyrobca povedal ze sa to ma robit takto" nieje pre mna argument ze iny sposob skodi Upravené 1 krát. Naposledy upravil doodeec (02.05.2011 14:25) |
Ja som tiez pocul par ludi hlasat ze na supersportoch radia len bez spojky a tak ma tato tema celkom zaujala. Osobne v tom nevidim nejaky benefit a radim so spojkou. Zaujimal by ma ale nazor niekoho co sa fakt vyzna, ako to vlastne je. Btw. tiez nepoznam nikoho komu by sa takto posrala prevodovka, aj ked to neznamena ze sa to nikomu nestalo |
dodec: Nespomina sa tam ziaden iny mozny sposob radenia rychlosti. Preklikal som si to cele Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (02.05.2011 14:17) |
kutri Mas mylne predstavy. Pred 60-timi rokmi Japonci zacinali v motocyklovom priemysle a pozri sa co za 60 rokov dokazali oni a co dokazala Jawa za 82 rokov ??? Zamysli sa nad tym |
a uz sme zase pri tych manualoch. Ak si raz takto dodrbem prevodovku, hned sa tu pridem priznat a bude to konecne dokazane |
janoval - pise sa niekde v tom manuale ze je to jediny mozny sposob radenia rychlosti a ze vsetky ostatne sposoby budu mat za nasledok devastujuce poskodenia prevodovky z dovodu 'lebo vyrobca to tak povedal' ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil doodeec (02.05.2011 14:07) |
Neverim vlastnym ociam .. radit bez spojky to je najitenligentnejsia vec co ta moze napadnut .. len tak dalej .. nabuduce vyskusaj jazdit bez motoroveho oleja .. vies olej v motore len zavadzia .. vsak da sa jazdit aj bez neho .. |
dreamer: ale ja som hladal neutral, az ked som zastal. Lava ruka na tej zbytocnosti (spojka, ci ako sa tu tomu nadava) a prava hlada neutral. Rovesnici sa mi smiali, ze mam furt ruky od oleja, ze na co mi to je, ale v kutiku duse mi toho pioniera zavideli :D |
No a na starych strojoch bolo aj rucne radenie, hovorilo sa tomu "suicide shift" |
csuka: ked som bol maly a nevedel som trafit na pekaci neutral, tak som vyhadzoval rychlost rukou :D |
Shiroko: |
Infantilná diskusia. |
moto je v zaruke, takze ak by mi to radili, a mal by s tym byt problem tak by mali sancu, ze sa tam do dvoch rokov vratim ako "spokojny" zakaznik, + nemam od nich prvu motorku Upravené 1 krát. Naposledy upravil Shiroko (02.05.2011 13:22) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 239744 | Včera: 158275