Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Thema stara, ale stale aktualna. |
Re: Merlin00: Re: Merlin00: Re: Merlin00: Re: Merlin00: Re: Merlin00: Re: Merlin00: Re: Merlin00: Re: cruelbody: Viem že je to stará téma ale nedá mi to : v príručke mojej K100 LT sa píše: mazaci tuk na mazanie kardan. náhonu na koleso: Shell Retinax A, ten sa už nevyrába a náhrada je SHELl GADUS S2 V220 2. |
Tak ako je to vlastne...je ten kárdaň super bezudrzbove riesenie? Bo po precitani tejto diskusie sa mi zda retaz viac menej bezudrzbova oproti kárdaňu |
victom , verím ti . |
Re: brazel: nepreživam to, len mám os. skúsenosť z mazania kardanov na aute, že nieje vazelina ako vazelina. S jednou mi kardanový kríž začal šuchotať po 5tis, a z druhou po 12tis.km. A keď som mal priležitost namastiť drážkovanú hriadel na unášači kolesa motorky , tak som sa trocha informoval. Ako hovoriš sačok na homokĺb je s obsahom grafitu, tj. lepšie, ako čokolvek iné. Škoda, ze toto v autorizovanom servise nevedia , a použivajú tam obyč. vazelínu bez grafitu. Pri investicii 350€ za gumi, dať 2,70 za vazelinu ma netrápi. |
Caute...ze Vam do toho vstupim.Kardan na moto som rozobraty este nevidel ale..nieje to taky isty spoj ako drive sprocket,primarne kolečko ked sa pripaja na hriadel z prevodovky? |
victom , veď to tak neprežívaj , nie je to žiadna kozmická technológia a kto už v živote videl (menil) homokinetický kĺb na svojom aute , určite si všimol malý sáčok maziva v balení . |
Re: Merlin00: |
Kazda strojno-traktorova stanica ma velky kybel vazeliny na mazanie vyvodovych hriadeli pripojnych zariadeni polnohospodarskej a stavebnej techniky. |
Tu ešte link... |
Tak som sa dostal aj ja ku prezúvaniu zadnej gumy, a pri tej priležitosti som mal moznost namazat dražkovanú hriadeľ - spoj kardanu a unášača kolesa. |
nikdenikto - ono bude stačiť keď daš hrubu vrstvu naľavo dole pod ten brzdič, ďalej sa to aplikuje samé a rovnomerne |
ja, ked zhodim zadne koleso, vyzera to takto: Upravené 1 krát. Naposledy upravil NIKDENIKTO (24.09.2012 10:33) |
Ak by niekoho zaujimali informacie o problemoch (a ich rieseniach) okolo kardanov, tak info a diskusiu o mojom probleme na R1200GS ADV najdete tu: |
Ked som hladal daku pastu s MO2, tak som toho moc nenasiel. Ani Loctite 8012 som nevedel zohnat a preto som zvolil LM 48. Na trhu (SVK) som nenasiel pastu ktora by bola 40% MO2, NLGI 2, a bola by k mani ... mozno som malo hladal Nerob si z toho tazku hlavu, treba volit daky kompromis. |
-- pokračovanie, nechce mi to dať do jedného príspevku Upravené 1 krát. Naposledy upravil palciatko (07.04.2010 23:49) |
No ja som vravel, ze chcem tú 8012ku, tak mi ju skúšali zohnať a na ďalší deň mi volali, že ju nemajú a že či nechcem tú 8008čku... Upravené 3 krát. Naposledy upravil palciatko (07.04.2010 23:44) |
Loctite 8008 - "proti zadieraniu na kolíky, skrutky, tesnenia všetkých druhov a príruby" |
Takisto hľadám nejakú rozumnú alternatívu namiesto Optimoly MP3... Z názvu obsahujúceho 'moly' dedukujem, že mi takisto treba spomínanú molybden disulfidovú pastu. Rozhodol som sa pre loctite 8012, najmenšie je 435g balenie za cca 1300 korún českých... |
pokial vlastnis moto od nova tak netreba |
pripajam sa k za temu... |
to co pisu chlapy o drag staroch plati aj na ine moto s kardanom |
Raptor: na stranke: |
papiboy k tomu co si napisal "Lepší olej ešte nikdy neuškodil. " jeden maly postreh z mojej praxe |
Saints, ďakujem za pomoc. Nemusíš sa ospravedlňovať, text je v poriadku a motorky práve kvôli výhodám "hypo-ozubenia" to húfne používajú, nemusia sa takto k zadnému kolesu primontovať z boku diferáky z Vétriesky . |
Schéma kardánu, ktorú chcel pridať papiboy: |
Sonny, možno si mi zachránil život aj keď toto je tiež špeciálny prípad, ale princip je zrejmý. Ďakujem Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (27.10.2009 10:02) |
papiboy , super a jednoducho . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.10.2009 7:56) |
Neide to s tými výkresmi, ale vojna bude aj bez nich, to cítim... Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (27.10.2009 1:31) |
Chcel som pridať výkres ale heker zo mňa asi nebude, ani keď vyrastiem... |
[img5003.imageshack.us/img503/6109/1003793.jpg ] |
super! za chvilu to budem prezuvat a teraz som o co si mudrejsi. |
Cela tema bola nastavena ako "dolezita" a pripojil som druhu zalozenu temu, nech je to vsetko v jednej teme. Ziaden prispevok nebol zmazany. |
Ano, je- doporučený. A samozrejme podľa výrobcu taký treba aj použiť. Ja som len napísal, že aj hypoidné súkolesia sa mažú obyčajným prevodovým olejom. Príkladom sú povedzme diferenciály v osobných autách. Rozpísal som sa o tom viacej, ale po pridaní mi príspevok zmizol. |
robiker , ale je fakt , že je tam nutný(!!!) olej do hypoidných prevodov . |
No keďže môj príspevok bol zmazaný- neviem prečo, lebo bol k téme- tak len znovu napíšem, že každý diferenciál má hypoidný prevod. A v spoločnej skrini s prevodovkou sa tam používa prevodový olej. Viac sa mi to nechce znovu rozpisovať. |
A ja lejem kamarátom , dokonca aj nekamarátom a dokonca aj do moto Honda Silkolene BOA (z pollitrových fľašiek , čo bohato stačí pre dve motorky) . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (26.10.2009 20:45) |
Tento článok je stručným návodom výberu správneho oleju do kardánu a tiež prehľadom najčastejších omylov spojených s touto údržbou. |
Musím varovať majiteľov Guzziniek, aby náhodou nenatreli nejakou gebuzinou gumový tlmič záberu v náboji vzadu, lebo ho môžu rovno vyhodiť . |
dakujem za tento prispevok toto tu malo byt pred sezonou a nemusel som dat tolko penazi do pokazeneho "bezudrzboveho" kardanu... |
Podobnym drazkovanim spojom prenasaju vykon aj stare jawy, a cezety, no a este som tento spoj nikdy nevidel opotrebovany.treba to natriet nejakym prostriedkom aj na tychto vysluzilcoch??? |
robiker: Áno, aj toto sa dá použivať (stým to som sa nestretol). Len či sa tento výrobok dá bežne kúpiť na Slovensku lebo v niektorých predajniach (auto/moto, predaj mazív, atd) na mňa pozerali, že čo od nich chcem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Saints (18.10.2009 13:10) |
Myslím, že aj totok by tam vyhovovalo: |
saints, dal si sem hodnotnú informáciu, ale je tu jedno ale: neplatí to pre všetky typy motocyklov, či pre všetky kardany. Je to vec výrobcu, aké mazivo určí. Napr. pri mojej Yamahe XJ 900 Diversion podľa servisného manuálu výrobca predpisuje pre spoj kardana s kolesom vazelínu na báze lítia, čo je niečo iné ako molybdénová. Molybdénovou sa tu má mazať napr. čap kyvnej vidlice a pod. |
"bezudrzbove" uplne nie su ale urcite nenej ako ostatne systemy ale ked sa to posereeee |
dik za info, posledných 10 rokov mám aj ja moto s kardanmi - "bezúdržbovými"... |
Ahoj Saints. |
človeče, díky moc, už som ani nedúfal že sem ešte niekto zavesí normálny prísevok, v parti prezúvame kolesa a máme skoro všetci kardan ale toto nik netušil, ešte raz díky za cenné info |
krilo: Presne, tak. Ak budeš dávať dole koleso a motorka už ma niečo najazdené, tak tam treba dať túto pastu. Pasta tam vydrží veľmi dlho ale ak sa koleso dava hore dole, tak sa odial vytratí. Prípadne mechanik ju zotrie stým, že "špina" (je čierna) a dá ti tam NOVÚ VAZELINU. Lenže oni o tom ani nemusia vedieť, že to MUSÍ, byť PASTA. |
hm, takze by som sa mal mojho servisaka po prezuti pneumatik spytat ako to spravil a ci vobec? |
ja sice nemam hondu ale mam kardan |
Každý užívateľ motocykla s kardán určite počul, že sa oň netreba starať, len z času načas olej naliať. Ale málo z nich vie, že pri zhodení zadného kolesa, treba spraviť údržbu spoja kardánu a kolesa. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Saints (18.10.2009 0:40) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 114653 | Včera: 123313