Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
egres - namontuj prednú vidlu z bicykla Ukrajina - rovnaké vlastnosti za všetkých podmienok zaručené |
egres: kup si BVP, alebo rovno tank, tam je fajnovy podvozok |
Potrebujem vymeniť pružiny a olej v tlmičoch ale tak, aby mala motorka rovnaké jazdné vlastnosti aj keď pôjdem sám, s ľadvinkou, na dialnici, na rozbitej ceste, na Babe aj na Šturci. |
Okruh, neokruh, pretekár, motorkár, turista - každému sa dá pomôcť, len musí povedať akú má predstavu a čo by si prial zmeniť, vylepšiť. |
Brazel ďakujem za odpoveď na všetky moje otázky..... |
vsetci by ste chceli ohlinsy, bituba, wilbersy.... k tomu race gumy :D |
Jój Dano Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (16.11.2010 10:34) |
Papilon - pripadáš mi ako DEBKO čo si potrebuje niečo dokázať a chytá každého za slovíčka. Samozrejme je tu viac diskutujúcich čo majú pravdu - ale každý si točí o svojom a zo svojho oboru v ktorom je doma. |
barlac pred dvoma dňami som sa Ťa pýtal po koľkých motohodinách meníš tlmičový olej. Doteraz si mi neodpovedal ale zato si mi ponúkol svoj polročný tlmičový olej. Som zvedavý kto okrem teba rozoberá tlmiče a mení tlmičový olej po pár motohodinách. Tá predstava je až znepokojivo jasná, idem na motodovolenku, a po dvoch dňoch jazdy to niekde na pumpe celé rozoberiem a vymením. Postup počas 2-týždnovej dovolenky opakujem 7x. Domov prichádzam so spokojným pocitom, že mojim tlmičom som doprial len to najlepšie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papillon (16.11.2010 9:54) |
tema o niecom a zaroven o nicom. |
A ? Veď predné vidly s možnosťou tlakovania sú na svete už véééľmi dlho . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (16.11.2010 9:32) |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil papillon (16.11.2010 9:24) |
papillon , tak sa staň už konečne veľkým človekom |
brazel prečo máš problém nám povedať tvoj zdroj čísel na pravdu svatú a odkazuješ nás na internet? Veď inokedy tak rád vkladáš linky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papillon (16.11.2010 9:20) |
Lubo366 a to si si z prsta vycucal , že je len do zadných ? |
Lorenzo |
Nie je to o tabuľkách ale o skúsenostiach |
Brazel, sa mi zdá - podla Inťernétu, že Bel Ray HVi je olej do zadných tlmičov, ňe? Prečo porovnávaš visk index ,,predných a zadných olejov,,? |
brazel bitubo je firma o ktorej malo kto nieco vie |
barlac - ty za pol roka najazdíš na R1 len niekoľko motohodín? Odpoveď: nie nemám záujem, ja mením tlmičový olej 1x za dva roky a vždy mi odtiaľ vytečie čistý. Videl som desaťročné motorky ktoré mali ešte originálny olej od výrobcu a je pravda že nebol nový ale žiadna smrdľavá tragédia sa nekonala. |
Brazel - zaujíma ma, odkiaľ si vytiahol tie čísla - prípadne doplň údaje o olejoch Ohlins prípadne Showa |
papilon- ked to je nezmysel,tak ti mozem predavat olej ktory bol v tlmicoch zhruba pol roka. |
je to vsetko krasne ale kde by som ich v okoli BN mohol zohnat |
ej ale je tu popisanych kokocin |
Mam Hyperpro predne aj zadnu. |
Teraz neviem či Bitubo je iná liga koli náplniam Silkolene alebo iná liga všeobecne. |
papillon , skús si predstaviť auto , pružiny a tlmiče sú (hlavne na zadnej náprave) dosť často mimo seba . Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (14.11.2010 12:38) |
barlac - životnosť tlmičového oleja trvajúca niekoľko motohodín je nezmysel. Ale som celkom zvedavý po koľkých motohodinách meníš tlmičový olej na svojej R1. |
nemusite pouzit progresivne pruziny! |
brazel prečo je Silkolene "jednoznačne najlepší" a Bel-Ray 95%? Upravené 2 krát. Naposledy upravil papillon (14.11.2010 10:44) |
edott mudro pises! |
Brazel, podla mna olej pomáha pružiť pružine a to podstatne, aj ked je primárne určený na tlmenie ale pružina sama o sebe sa dokáže stláčať lubovolnou rýchlostou, takže pri silnom náraze by sama neodpružila hmotu ale narazila by na svoj doraz a na zabránenie toho je tam olej a tie otvory cez ktoré olej preteká a kladie odpor. olej preteká cez otvory stále rovnako rýchlo nech by si tlmič bez struny stlačil ako kolvek rýchlo dostaneš len určitú rýchlost stláčania, nie ako u pružiny.preto každý výrobca prepočítava velkost alebo počet otvorov, ktorý je u každej moto iný, podla zamerania moto. A na upravenie sa používa zmena hustoty oleja preto že vtedy ešte nevedeli otvory samozrejme upravovať podla potreby, dáš hustejší olej ako keby si zmenšil priemer otvorov. Dnes nové tlmiče vedia priemer upravovať elektronicky u drahých aut a výsledok je ten istý ako pri zmene oleja, na prístrojovke navolíš "šport" a tlmiče ztvrdnú na športovú jazdu. Neviem či je to aj v nejakej moto, asi nie, je to drahé ale je to len otázka času.Tolko moj laický názor |
Dik! |
spidooo , he-he : Mobil 1 Synthetic ATF , čo je vlastne olej do automatických prevodoviek , alebo serva . Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (11.11.2010 21:31) |
brazel Je to SAE 10W. |
edott : Brazel, hustejší olej nepreteká tak rýchlo cez tie dierky |
Brazel, hustejší olej nepreteká tak rýchlo cez tie dierky a pružina nejde tak rýchlo do "kolien" tak isto aj objem vzduchu, čiže hladina oleja má vplyv na to, kedy začne tlmič klást večší odpor. Originál je 7,5w, to viem ale neni to nová moto a potrebujem aby to bolo tvrdšie a teraz to je. a aj to pruží |
brazel Prosimta, jaky olej mam dat do prednych tlmicov do toho mojho letadla? |
edott |
ja som zohnal wilbers za 40€ no nekup to. Možem to len chválit, konečne som spokojný z predkom a vlastne aj zadkom ktorý som pritiahol na max, na nový zatial neni, predok som často chodil na doraz alebo tesne k nemu a teraz sa to celé zdvihlo, nechytám brucho tolko, neponára sa to pri brzdení pruží to perfektne ked preletím po jamách, proste paráda. olej som dal zasa hustejší jak som aj naposledy mal, 15w, hladinu som ešte pár krat upravil aby to zas uplne neskákalo a som spokojný. vačšie špári na ceste je cítit viac ako ked to bolo v základe, ked som to kupil, uplne to sedelo na zemi ale išiel som jak na hovne, to som tak mal len chvílu, lebo hned som aj po kupe menil prvý krát olej v tlmičoch a to čo vytieklo už olej davno nebol |
Stanko, určite nič nepokazíš, 3-4 mm je dosť veľká zmena. Viac neodporúčam spustiť. hlavne však aby pneu boli ok, aby tie nerobili galibu. Som zvedavý |
Lorenzo - vďaka za tip - skúsim, len som trošku na pochybách, či nejaké 3-4 mm na mojom 300 kilovom "somárikovi" pocítim ako zmenu ... pre každý prípad podvihnem spodok padacieho rámu o 2-3 cm + tá vidla - to by už mohlo byť zaujímavé |
hmmmm.... pominu-li výsledek flamewar, kterou jsem duševně přešla jak lány a nestihla si ji pořádně ani všimnout. Tak tohle je diskuze, co mě po dloooouhé době přinutila zase něco přečíst ve slovenčině. |
Stanko, pusti prednú vidlu o 3-4 mm nižšie v okuliaroch, myslím, že by to malo pomôcť pri prejazdoch zákrut. Strach o stratu stability motocykla nemusíš mať. |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Stefano96 (11.11.2010 15:02) |
Progresívne pružiny Wilbers.. Upravené 2 krát. Naposledy upravil ShrekDaniels (11.11.2010 14:08) |
Načo toľko sarkazmu a vzťahovačnosti? |
klidek Chorche ....kámo nenechaj sa znechutit studentikmi co maju 8 semestrov teorie a prakticky by nenastavili ani kolobezku...alebo si sem prisli len rypnut a chceli to tu prevalcovat svojimi teoriami(este ze ich Nerd zrusil jak trhaci kalendar) |
Chalani ktorých som menoval a komentoval, prepáčte mi za moje slová a vety, kde som niečo o Vás písal. Ospravedlňujem sa a myslím to vážne. nie som nahnevaný na Vás ale sám na seba, že som do diskusie vstupoval. |
egres, |
barlac na tvoju poslednu otazku je velmi tazke dat spravnu odpoved.To co vyhovuje jednomu,nemusi vyhovovat druhemu. |
barlac Dobre vravis su ludia ktory vedia rozpravat a potom su ti ktory o tom nerozpravaju a vedia to spravit. |
jedno skolenie ta nenauci ohladne tlmicou skoro nic..pochytis tam zopar zakladnych veci a nasmeruje ta tam ,kam by malo..ale viem aj to ,ze vela ludi sa zo skolenia vracia takych ako tam slo..teoriu zvladne skoro kde kdo,ale preniest to do praxe,to uz bude troska zlozitejsie. vela ludi dokaze prekrasne o tlmicoch rozpravat cele hodiny a clovek by mal skoro pocit,ze tomu aj rozumie.ale pride na lamanie chleba a ma ukazat prax a hop problem ako svina.. |
agresivna diskusia o progresivnych tlmicoch s degresivnym charakterom |
Kašlem na to.Asi si dám listové progresívne tlmiče. |
gsx |
RP76 |
egres: existuju aj matice s ventilmi na "nalievanie" vzduchu. Podstata je potom "naliat" ho rovnako do obidvoch. |
neviem isto ale mam pocit ze sa to nikdy neplni "full" |
nerd: |
je jasne ze cim viac vzduchu tym vacsia progresia |
Žiaľ jeden z menovaných si myslí že som/sme bezcharakterní rypáci, tak sa to zrejme nedozviem |
superflankner naozaj neviem |
Mňa ešte napríklad zaujíma jedna vec.Pruženie je vlastne kombinované mechanické-pružina a hydrodynamicky-olej.Ktorý a aký podstatný vplyv a v ktorej fáze tlmenia majú oba na kvalitu utlmenia hmoty? |
Vsak diskusia ma byt prave takato...s vynimkou tych par invektiv, ale to sa dotycny asi nechal uniest. |
egres2: Zaver je asi taky. Pokial budeme predpokladat, ze stlaceny vzduch v tlmici sa bude spravat rovnako ako v pneumatickom tlmici (ktory ma vsak gumeny obal, ktory reakciu tiez ovplyvnuje), tak sa to bude spravat degresivne. Avsak problemom bude pravdepodobne prave ten gumeny obal, ktory meni vlastnosti celej pruziny. |
samko1: |
Nikoho som sa nesnazil urazit. Na nikoho nikdy neutocim prvy. Ak som v tejto diskusii niekoho oslovil prvy s nevludnym tonom, bolo to len na zaklade predchadzajucich skusenosti. Chcel som len diskutovat, dalej to uz nebudem komentovat. |
samko toto nemozes mysliet vazne :D :D Upravené 2 krát. Naposledy upravil nerd (08.03.2010 18:31) |
nerd, pozor, netreba si mylit pojmy. V pripade, ze v tlmici ostane bublina, tlmic sa sice zacne chovat ako pruzina, ale nie ako progresivne vinuta pruzina, ale podobne ako hydropneumaticka pruzina. To znamena, ze jeho charakteristika nebude progresivna, ale degresivna. |
Tak, tým viac pozastavenie zaoberá, tým viac je stlačený vzduch, tým ťažšie kompletný systém zavesenia kolies sa stane. |
Tak som sa nakoniec sám dosurfoval k vysvetleniu : |
Mam tomu rozumiet, ze to funguje (nastavujete) nieco na sposob plynokvapalinovych tlmicov, ake sa pouzivaju aj u aut:? Napr. Monroe. Mensie nerovnosti tlmi "vzducova poduska" a väcsie, ked uz plyn nestiha, tak kvapalina? |
brazel neser Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (08.03.2010 11:48) |
Lorenzo:neviem prečo máš pocit, že si robím to čo píšeš a už vôbec nie po tom, keď som s tebou konzultoval podobnú vec (ktorá však bola mimo tejto témy, tak som to riešil súkromne. |
Samko, Superflanker, nemám chuť tu s vami teoretizovať. Vy sa teda riaďte svojou teóriu, ja budem robiť to, čo funguje. Nemá význam s vami diskutovať. |
nerd . ale táto skutočnosť je využívaná už mnoho-mnoho rokov a nie je to žiadna vec o ktorej sa musí rozprávať v inotajoch . |
nie samko nie je to utopia |
Tlmic riadenia Hyperpro RSC ma 4 kalibrovane ventily. Zvysovanim rychlosti prietoku tlmicoveho oleja sa 2 ventily zacinaju automaticky zatvarat. Cim rychlejsie zatocis riadenim, tym rychlejsie sa tieto 2 ventily zatvoria. Zatvorenim alebo privretim tychto ventilov sa zmensuje celkovy prietok oleja a zvysuje sa tak hydrodynamicky odpor. Cize zase len ide o ovladanie prietoku, ktore som uz vyssie spominal. |
Chlapci, miesto toho, že by ste niečo vysvetlili (ak viete), tak sa tu šermujete cicíkmi. |
samko mimo temu pruzin |
...kua uz som tu dlho nebol ale toto je fakt smiesne = SAMKO ani nevies s kym sa bavis ty truba! Ked ti nabuduce bude chciet Lorenzo povedat nieco o masinach a ich nastaveni, TAK len velmi tíško a pozorne pocuvaj a šúchaj s nohami...lebo by si sa mohol aspon nieco PRAKTICKE dozvediet....nielen tych par tvojich TEORII co si si vygúglil....Howgh! |
Lorenzo, uz superflanker ti naznacil, ze taras nezmysly. Taktne ta poziadal, aby si mu vysvetlil tu perlu a ty si mu odpovedal, ze to je tvoje tajomstvo. Ked chcem s tebou rozvinut diskusiu na tuto temu, namiesto toho, aby si dal nejaky logicky argument tvojej pseudoteorie, splietas tu nieco o psychologii. |
samko samko, myslím, že si len nejaký Ebay-ový teoretik. Radšej nerieš tieto veci, keď sa tomu nerozumieš |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117515 | Včera: 176041