Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
kweni, |
kvak ? |
Tak pripojím sa aj ja..Som síce nováčik a nemám najazdených km od zeme k plutu a ani 200 rokov skúseností ale čítal som si "skoro" celú diskusiu a zaráža ma že koľkí si tu hovoria "motorkári"..takže takto mám rád našu planétku a som rád všetkým "zeleným" riešeniam ktore časom prichádzajú,nikdy nič neodhadzujem na zem snažim sa separovať čo sa dá a atď.. robím aj SOČ do školy ktorá sa týka tejto problematiky.....ALE! tiež som tu videl aj XYZ debát o emóciach,motorky,psychohygiena kde to zmizlo? ja si myslím že ten pach benzínu, "spev" motora zaolejované ruky patria k tomu..áno viem možno citujem už niektorých čo niečo také už písali...ale nás nezachránia elektromotorčeky v autičkach a v motorkach.....ale ide tu o "nenažranosť ľudí" súhlasím s tým ako bolo uvedené už vyššie že peniaze by sa mali investovať skôr na zdokonalenie výroby el. energie nie hovädiny typu elektro-moto..to ako akumulátori vplývajú na živ.prostredie nemusím písať to už sa tu rozoberalo..ale zase súhlasím s riešeniami tých aút napríklad čo robí napr. lexus tie hybridy su super po meste motorček......mimo mesta motor |
|
ani mňa strasiftak a to vyrobcovia vedia a na trh prichádza Lithiumsírová battery a ta má až 10 násobok Lithiumpolymerovej .Takže nabiješ raz a dojazd sa predlži pozri na elektricke audi dojazd cez 600 km a tp má polymerovú. |
STRASIFTAK, nechcem ťa STRAŠIŤ, ale už sú bežne v predaji LIPO aj LION akku s NANOtechnológoiu , kde nabíjanie je bežne aj 20násobok Capacity čo znamená že taký mobil napríklad s Lionkou 1300mAh si donedávna nabíjal cca 1 hodku a dnes to trvá pár minút ak budeš mať Lion nanotech v mobile, kým dopiješ kávu na pumpe máš Full capacitu, a ideš ďalej |
Nemyslim si ze baterie maju realnu buducnost v motorkach, alebo autach, pokial nevymyslia ako sa to da dobit za 10min.Neviem, ako su na tom ostatny, ale mna by urcite nebavilo po hodine jazdy 5 hodin nabijat |
|
Môj príspevok do ekologicko-čudných diskuzií: Zabúdame páni na drevoplyn. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Goldy (18.12.2010 11:41) |
eletrika je eletrika, ale dokial mozme, tak si uzivajme to, co milujeme Upravené 1 krát. Naposledy upravil tiko (17.12.2010 23:30) |
Úplne postačujúce parametre pre bežné použitie: |
neviem ako dlho sa da so 141konovym Mission R behat po okruhu, jednu 20minutovku by mal vydrzat... |
Denník SME: 16.12.2010 - článok Nebudete veriť - ropný zlom (autor J. Mesík) |
MotoKiller: aby sme sa nepohadali, tak dajme kompromis. Toto je urcite motor z Tatrana, kde Stater a alternator(dynamo) bol jeden a ten isty kus. :D |
Janoval maj rozum to by si chcel len tak chodiť po uliciach a bohapusto trúbiť do vetra?Daňový urad nám dá bližššie nešpecifikované vyhody ak občas naprdíme niečo pre nich.Ozaj z čoho asi najviac zdúva.Ja už normálne vidím heslá politikov"Prdím pre blaho svojho národa"dotreraz prdeli na národ.Alebo budú verejné prdiarne po heslom"Národ sobje".? |
Alternátor má aj Pionier |
|
tiger: cus!!! este aby som platil spotrbnu dan aj ked si prdnem. Uz vidim danovaka ako chodi v meste po styroch a pricuchuje kazdemu k riti, ci si nahodou neprdol. |
OLDSoHE: toto ma napadlo tiež... Ale nemám strach že sa to nejako neporieši |
Ale,ale,ale a nič vám nehovorí bioplyn?Bude sa jazdiť podľa hesla KOĽKO SI NAPRDIŠ TOĽKO BUDEŠ JAZDIŤ.Alebo prdí celá rodina a jeden jazdí.Alebo prdí celá dedina a starosta jazdí.Alebo prdí celý parlament a prezident jazdí.Alebo sa všetci na to vyprdneme a jazdiť nebude nikto.HE. |
Spidooo takže stranka ouantya.cz je dobrá no mne sa pači ako ju spravili amici quantya.com no to čo tam nenajdeš je cena motora-2500 eur,bateria-5500 eur,a tých 2000 eur je za komplet všetko ostatné čo si myslím ,že nieje až také drahe ked dnes v takej cene predavajú priemerne horaky pre info najdrahší bike od KTM race kevlarový stojí 7000 eur bez pomocného motora takže o čom sa tu bavíme ked dnes je taký svet. |
papiboy ale kluuddd. ty si tu este jeden s najlepsie mysliacich ..bez ironie. A asi mam uz taký tik s nemenovaného portálu plechovkárov kde som z hrozou zistil ze ludia rozumia pramalo tomu ako funguje hybrid ale hadalo sa tam do krvy.. a ten prispevok bol miereny skor vseobecne ako na teba. Lebo ako sam uznas ludia maju stale hokej v zakladnych veciach. P napriklad ja mam hokej s celeho zivota obcas Upravené 1 krát. Naposledy upravil RiderHc (14.12.2010 18:21) |
RiderHc, kua, už aj ty? |
papiboy s hybridami je to to takto.. oni sa snažia v podstate eliminovať neúčinnosť spalovacieho motora. naznačil som to v tom dlhom príspevku hore. Ak si pamatáte zákony starého pána "ňútona" ten vravel niečo že ak sa niečo hýbe a neposobí na to iná sila bude sa to hýbať do konca sveta. Taže odmyslíme si trenie odpor vzduchu a je nam jasné že ak niečomu dodáme dosť energie aby sa to napr voči matičke zmegule malo rýchlosť 90km/h /moja choprácka rýchlosť/ bude sa to rovnako rýchlo valiť aj o miliardu rokov. Ked sa ten predmet rozhodnete zabrzdit táto energia sa premení na teplo od brzd. A v tom je princíp hybridu pri brzdení nepusta teplo do luftu - to je presne to teplo/energia/ ktorú auto potrebovalo dostat s paliva pri rozbuiehaní ale sa pokúša aspon cast tejto poh energie zmenit na energiu el a tu uskladnit, Jasne ze vdaka stratam ulozi relatívne malu cast ale aj ta ako tak vylepsuje katastrofalnu ucinnost spal motora. No a na samotne udrzanie cohokolvek v pohybe potrebujes relativne malo energie. Neviem presne cisla ale ked rozbehnes motorku na prekonanie odporu vzduchu a trenia ti staci zlomok vykonu ktory realne mas. Problem je akekolvek brzdenie a zrychlovanie. okrem toho co som spominal plati ze spalovaci motor je najucinnejsi vo velmi uzkom rozmedzí otacok. Takze pri zrýchlovani sa nielen minie energia na samotne zvysenie rychlosti ale hlavne na rozzeravenie vyfuku. A brzdenie zase na to aby si rozzeravil brzda. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RiderHc (14.12.2010 17:04) |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (14.12.2010 15:53) |
ty vole ale je to vcelku palka 10tis E. Musia na tom dobre rizovat. |
zaujímavé čítanie |
Z toho mi vychádza, že na bicykel namontujem alternátor 0,5kW a napojím k nemu el.motor 5kW trocha zapedálujem a letím ako strela. |
hlina, nepoučuj, študuj. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (14.12.2010 14:23) |
hlina Mohol by si mi prosim dat nejake info o quanty? |
janoval pripočitaj si k tomu váhu batožiny podeľ 4 cestujucími a ti vyjde veľkosť a kapacita . Na Quantyi je veľkosť baterie cca.š-25,v-30,h-25 o kapacite 2,7kWh ktorá pohána 12kW motor.A nakoniec čo sa bavíme o buducnosti ked akurát idem vybehať psíka ,davám mu takých5-7 km denne.Teším sa na psíka na prašan na Quantyu a hlavne ,že je elektrická .To je realita nie buducnosť dnes je 14.12 .2010 a idem sa voziť |
janoval nezabudol baterka je večšia k voli vahe auta+vaha štyroch cestujúcich |
tonyy ale.. ked sa moc vodika..teda vodky pije potom prich´dzajú bizardné nápady |
hlina: unikla ti jedna podstatna vec a tou je AKUMULATOR v tom dejve |
JO REGGELT papipoy |
Rider Hc ,to ste nemali čím podpáliť vatru?Pýtam sa preto lebo kedysi v minulom storočí prišiel kamoš takýmto spôsobol (len použil benzím) o "háro".ale šak vývoj ide ďalej,nie? |
papiboy no tak vodík je fajn.. A navyše je ho plná galaxia.. Len ja som akosik nervózny pri predstave vodíkovej motorky.. To musi byť šleha keď buchne taká bandaska s vodíkom.. Viem o čom hovorím.. Minule som videl čo urobí v ohni obyčajná vodka.. :D :D :D :D |
tonyy, ale zase v porovnaní s našimi dedkami sme si užili niečo navyše, nie? Vylešti Golďáska, čo nevidieť, je tu marec a ideme |
Vo svete sa už všeličo rieši, napr v čechách ponuka (za 1 Kč) Mercedes k autu na Z.plyn automatickú tankovacú súpravu (tankuješ doma v garáži) Taliáni vyrábajú strešné šindle produkujúce el prúd,(dokonca viac ako bežné) a s návodom "homemade", Včera som počul o niečom ako fólia na okná, čo bude vyrábať prúd a neznižuje pritom priehľadnosť skla, čiňani vyvíjajú nejakú superbatreku, iní zas palivové články atď. Len pre nás(v našom veku) je už aj tak neskoro. Ani na to nezarobíme, ani si to neužijeme, do p..... aj s vývojom.To čo by malo ísť rýchlo sa vlečie, ale my starneme čoraz rýchlejšie. |
Tak nečítal som celú diskusiu... Ak budem písať to čo už bolo spomínané tak soráč.. Ideme na to : Upravené 1 krát. Naposledy upravil RiderHc (14.12.2010 8:11) |
hlina, neviem, čo riešiš. |
papiboy prvý elektromobil od chevroletu VOLT má benzín agragát ktorý dobíja bateriu a tá dáva výkon elektromotoru a ten nepotrebuje ani prevodovku asi tak. A u nás v europe sa bude predávať pod nazvom Opel ampera.O vlakoch sa nebudem hadať iba som to kdesi vyguglil a neviem či to je alebo bude spomnul som ich no oni podstata niesu v zasade som chcel podotknúť,že ťažka technika pracuje na elektromotoroh spomenul som si práve na žeriavy atd je toho dosť. A ked na tým tak uvažujem tak každý z nás potrebuje iný štyl jazdy iný dojazd a iný pocit z jazdy. Poviem len toľko,že mne bohate stačí tých 30 Km hoci by som zvládol aj viacej no radšej s po 30 Km spravím pauzu dám si kavu a dve kofoly trochu zrelaxujem nabijem seba i moto a zase ma čakajú 30 Km plné výkonu ktorý fakt za to stojí,už sa mi nechce dať 1 a čakať na optimalný výkona zaradť 2 a zasa čakať na optimal dať 3 a čakať na optimal potom prekažka podradovať a odznova 1-2-3 atd teraz prídem k prekážke alebo zatačke vystrelím a idem chápeš u teba je prvoradé s knedlíkom dojsť čo najdalej rucať rychloste čo najviac počúvať zvuk motora |
Viem kde si ale neviem akú máš hmotnosť.Viem akú máš hmotnosť ale neviem kde si. |
|
chcel by som videt tu prevodovku co by bola vo vlaku s dieselovym motorom |
janoval: Všetky naše plynovody a ropovody vedú cez žitný ostrov. A ďalší sa chystá. |
elektrika v lokomotivach je koli plynulej trakcii... |
tibess elektrika sa používa v banskom a ťažobnom priemysle už roky aj niektoré vlaky majú diesel agregát na výrobú elektriny, lebo elektrika má podstatne večší výkon |
manana |
MOTO-ENVIRO-TÉMA ....to ma baví... |
nieže by tie elektrické motory robili radčej do lietadiel do ťažkej techniky a tak, ako do motoriek, ktorých spotreba je 100 krát menšia |
|
papi - juj to som si vydychol |
Na traktor sa dávajú závažia dopredu, aby ho nedvíhalo na zadné, na motorke by to nešlo? |
Motory v kolesách sa zatiaľ neosvedčili, sú ťažké a zvyšujú neodpružené hmoty, navyše z hľadiska ovládateľnosti by bolo výhodné sústreďovať všetky ťažké komponenty čo najbližšie k ťažisku motocykla. |
Jeden elektromotor do predného kolesa, jeden do zadného a máš pohon 4x4 deleno 2 na motorke. Už len tie akumulátory. Keď niekto vymyslí poriadne akúčka, všetci prejdeme na elektromotorky a na benzín si nikto ani nespomenie... Predstav si: bez prevodovky, bez smradu, výkon jak sviňa, hmotnosť polovičná, údržba minimálna, len jazdíš jak šarkan, ja by som bral... A ešte keď nízka cena, ale to je zatiaľ sci-fi. |
MotoKiller: chcem ta poprosit aby si si zmenil avatar, alebo aspon neprispieval. Toto je vazna tema a neviem sa sustredit. Dakujem. |
Kalupko štelovať ventile to je normalné pretože tento nedostatok u spaľovacích motoroch nevyriešili dodnes ,hoci máš samo štelovacie aj tie majú svoju životnosť, ibaže u elektromotora je istenie tep.poistkou a istením proti zvýšeniu napätia do nabijacej zastrčky nezasunieš inú koncovku ako je stanovená výrobcom.Takže motor ktorý stojí 2500 eur dodrbeš až vtedy ked ho napojíš na priamo . No prečo by si to robil neviem ale isto Ti môžem povedať len toľko,že u spaľovaka ventile šteľovať budeš musieť aj ked nič nedodrbeš v tom to je a práve tieto nedokonalosti ma presviedčajú o výhodach elektromotora |
No tak nebudeme štelovať ventile, ale prevíjať cievky... Kúpim si dopredu príručku mladého elektromechanika |
maguma: A keby ich dali 4, tak by to 20% paliva produkovalo. |
Martin091, dávam do pozornosti tento článok, popisuje tú blbosť na ukážke z youtubu. Niečo podobné chceli montovať v Štúrove, vraj to ušetrí 30% paliva a bude to mať odber iba 5 Ampérov z palubnej siete, tak som im povedal, že prečo tam nedajú hneď tri a ušetria 90% paliva. Na to už nebola žiadna odpoveď a vlastne sa to ani nezačalo montovať, od začiatku to bola blbosť. Tu je link |
Elektriku zatial nedokazeme efektivne prepravovat (teda okrem supravodicov ale tam su ceny niekde inde)-kym sa dostane el do nabijacej stanice tak sa z nej velka cast strati. Alternativa je napr stlacovat elektrikou vzduch/vyrabat vodik... na mieste kde by sa dala valmi lacno vyrobit a potom pouzivat toto medium. |
Ja by som bol radsej kebyze sa to ubera tymto smerom : |
Hmmm len to hrkoce |
čo sa vám nezdá, šak to aj gumuje |
|
Papiboy jawku ti vymením akurát za Quantyu a tu záhradu musíš mať veľkú! |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil sadf2 (12.12.2010 15:22) |
Tá Quantya sa predáva už aj u Maďarov aj v Česku, možno je sranda s ňou behať po záhrade, ale toľko za ňu určite nedám. Ani polovicu. Mal by som však záujem o tú Jawu 250 |
tak elektro je v predaji už aj u nás jazdi skvele spaľovak Jawa 250 1960 som si nechal ako spomienku,čo sa jedna jazdenia tak spravím na nej ja osobne cca 25-30 Km v terene asfalt ma nezaujíma skvela jazda každemu odporúčam si prísť vyskúšať .Cena 10 032 eur sice je drahšia od klasickej asi o 2000-3000 eur ale spaľovák už isto nechcem.Spaľovaky som jazdil 31 rokov a môžem ich tak akurát drbať maximalne na Jawke nejaký nedeľný výjazd ale nedá sa to porovnávať jazda je razantnejšia a v uchu mi hraje AC-DC .Ludia len čumia a pekne pozdravia hoci som s motorovým vozidlom v lese adrenalín ako prasa chlapi ma to veľkú budúcnosť a je to fak iná jazda .Minulé som bol s chlapcami jazdiť tak som ich musel čakať.Nebudem to nikomu chváliť lebo ona sa chváli sama ak to nevyskúšaš tak môžeš o tom hovoriť čo chceš.Prečitaj si nový svet motocyklov .Pytajte sa, mile rad odpoviem.A čo sa tyka ekologie tak na jar si montujem vodnú turbínu a vec je vybavená ved sme v 3 tisicročí. |
Čo sa týka emisií tepelných elektrární tak podľa dnešných európskych noriem máme na slovensku niekoľko násobne nižšie emisie ako pred 15timi rokmi. |
nechcel by som ani zadarmo, |
myslim ze malokto sa znas dozije toho ked budu taketo moto povinne |
Už vidím, ako sa trasú výrobcovia výfukov, Akrapovič, Buyak atď, atď. |
Vodik je problem a aj bude asi nakolko su drahe tech.na jeho uskladnenie ,precerpavanie a cela techl.auta je velmi zlozitteda myslim od nadrze po motor..Uz to skusa BMW a tak sa mi zda este jedna znacka kdesi v USA.Myslim si ze buducnost je v elektrike.Faj napad tu spomenul Janoval.Pocul som uz o tom.Jedna elektrarna uz taka funguje je to zalozene na zrkadlach,vode a parnej turbine.Ono to pride samo,kedze nie kazdy si bude moc dovolit odletiet na inu planetu a tam zit-to mi skor pride chore davat take prachy do hladania "novej zeme"ke tu mame tu nasu a zatial este peknu.Tak precu ju uplne vycucat ked sa to da robit inak a lepsie.Na Alijaske vymyvaju piesky pretoze sa v nich nachadza ropa a nicia cely ekosystém.Kym tu bude co len liter ropy v Zemi tak len tazko dovolia ty co sa na tom kurevsky nabaluju daky Eko vyvoj... |
Na výrobu vodíka je potrebné veľké množstvo el.energie, takže tu riešenie nevidím. Je to ako začarovaný kruh, stále tú energiu treba nejako vyrobiť a vždy (okrem solárnej,veternej energie) je tam znečistenie prostredia. |
to je blbost ze iadrova el. nevie regulovat dodavku elektriny |
Ak vychádzame zo súčasného stavu, sme právom skeptický. Zastávam ale podobný názor, ako janoval, prvým motocyklom alebo automobilom sa ľudia smiali, ich tvorcov považovali za šialencov |
|
maya, ked uz bude tak zle, ze nebude benzin a ja este budem mat motorku, tak si veru odtrhnem palenku od huby a pojde do motorky :D |
Apropo jedna nemecka firma už v KE postavila prvu elektrostanicu pre elektromobili a idu stavať ďalšie ich ciel je na každých 70km jednu.Takže prvé lastovičky.. |
No čo sa týka elektriny, tak elektrárne na uhlie ako sú v Novákoch a Vojanoch elektrizačná sústava potrebuje práve kôli možnosti regulácie výkonu. |
Eko neEko...všetko sme si shumplovali a humplujeme...Či budu benzinove alebo elektromoto...nezalezi len od ekologie, ale od zásob ropy..Načo budeš tvrdiť, že to už neni moto ta elektro,nema to ten zvuk, smrad..,atd.-,ked do tvojej nebudeš moc dať benzin, ked žiadný nebude a tvoja moto bude stáť a ani zvuk nevydá.. Upravené 2 krát. Naposledy upravil MAYASV650S (12.12.2010 9:54) |
garganel: daj si do googlu projekt "desertec". Ale ani to nie je az take ruzove. Zatial sa na vyrobu fotockalnku spotrebuje takmer tolko (ak nie viac) energie, ako dokaze za svoj "zivot" vyrobit. Co je cca 15 rokov. |
1) pekny kafac |
Čítam túto tému a miestami sa smejem-dobíjanie elektromotorky líštím ohonom..Ja si myslím že by hodne pomohlo keby aspoň tie všetky autá začali vyrábať na elektriku,povedzme aj hneť,istotne by som si to kúpil ak by to bolo za normálnu cenu..Hodne by to uľahčilo prírode |
Asi takto. Jedna partia zelených vidí len finálny produkt a nechce vidieť pozadie, ktoré zatiaľ vyzerá asi takto. Druhá partia chce zrušiť toto pozadie, ale tí prvý by rýchlo dojazdili bez elektriny. Všetci chcú ekologickú energiu, ale kde ju vziať a ako rozoznať, ktorá je vyrobená ako ekoenergia a práve teraz ju mám v zásuvkách môžem nabíjať motorku. Raz sme pílili drevo na cirkulárke a začalo dymiť z motora, tak som kázal rýchlo vypnúť motor, pravdepodobne začala tiecť elektrina z Novák, lebo tam je uhoľná elektráreň a tá dymí a preto začal dymiť aj motor. Nebolo to samozrejme tak ale motor kua, zhorel. |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil ludovitko (12.12.2010 6:08) |
K téme, tie motocykle nemajú budúcnosť. Radšej sa odveziem od Polusu po obchodnú na trolejbuse. |
papiboy vianočka bola lepšia, lebo v nej boli hrozienka ! |
U nás v dedine sa jazdí na Lamborghiny traktoroch ! Vadim nelez sem, nechceme ťa tu ! |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 217532 | Včera: 138570