Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
"Mam obleceny rozum" - tak nejak by sa mohol volat zbornik Mlhosovych rad do premavky |
nie nehotujem sa davat ziadne lekcie ja zo seba nerobim profika ked nim nie som ani po 25 rokoch praxe ako vodic si nedovolim povedat na seba ze som dobry vodic pretoze kazdy sa raz moze pomylit alebo precenit situaciu a myslim ze nerd svoju motorku pozna a vie co a kde si na nej moze dovolit ked si mysli ze moze ist cez kaluze na slickoch rychlejsie ako ja z dezenom je to jeho problem len dufam ze ma obleceny rozum okrem kombinezy |
nerd: a teraz sa pekelne sústreď, plehoš sa práve hotuje poskytnúť ti lekciu bezpečnej jazdy! |
samozrejme mas pravdu hlavne ked si na nom narezes dezen inak slovo aquaplaning ti nieco hovori? |
mlhos slik bude na vode drzat daleko lepsie ako tvoje cinske kokotiny |
kybel vody? aha vsak ty jazdis na slickoch ja vsak mam dezen a mne kybal vody nepomoze ja jazdim aj v dazdi keby to mal riesit kybel vody tak by s to nedalo sorry som zabudol adhezne vlastnosti roznych na seba posobiacich materialou pri urcitej rychlosti este nikto nevymyslel a Vadim sa ucil jazdit naj na bicykli hned naplno este mi poradte ze si mozem prerezavat dezen ked mam obdratu gumu urcite nedostanem slustaka a nezabijem sa |
v pachfurthe ťa budú učiť, že brzdiť máš začať vždy naplno lebo ľahšie sa to potom vypustí, keď začneš neskoro, už to nemusíš dobrzdiť |
Kýbel vody máš zadara a pri tréningovom páde ti nehrozí kompletné doškriabanie oblečenia, tela aj motorky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (18.09.2009 20:16) |
No to by bola riadna schýza, keby plech s mlhošom nesúhlasil! |
predná jednoznačne vyrovnáva, brzdenie obidvomi brzdami to trochu neutralizuje. |
ja len naozaj pochybujem, že zadná brzda (sama o sebe) dokáže nejak výraznejšie preniesť váhu na predok... |
mal by som napisat Vadimovi ze si sere do huby v jeho clanku ako na to vyslovene zakazuje pouzivat prednu brzdu v zatacke a pochybujem ze vobec vie co znamena skratka ABS co sa tyka skvary neviem kde inde sa da ucit zvladat smyk bezpecnejsie ako na skvare kedze ku tomu staci aj mala rychlost ked som si precital knihu zasady bezpecny jizdy na motocyklu tak som dosiel k zaveru ze Vadimove clanky ako na to nie su nic ine iba jeho vlastne skusenosti z cias ked sa ucil jazdit |
Podla mna toto spravanie motorky pri bzdeni prednou a zadnou v naklone alebo oboma by si mal kazdy motorkar sam vyskusat a naucit sa to riesit, pripadne si investovat do skoly smyku. Riesit takutto situaciu chce cvik a trening, urcite je takyto smyk prekvapenim pre jazdca ale nemal by stratit duchapritomnost a mal by vediet co robit. |
maTooB - to sa budes musiet spytat Rossiho alebo Stonera |
Ak musim brzdit, tak s citom, davam trochu aj zadnu ale len jemne aby ma nesmyklo a motorku sa snazim trochu vyrovnat (aspon trochu aby ma nevynieslo do protismeru), prenesiem vahu tela smerom von zo zakruty. Nikde som nestudoval ako to robia ini, ale ja to robim tak ako si myslim ako to citim a za mokra idem tak aby som to nemusel riesit. |
Najlepsie je brzdit oboma... najlepsie brzdit pred zakrutov a zakrutu uz len prejst |
egres |
Ako dopomôže zadná brzda "zlepseniu prilnavosti prednej pneu"? Upravené 1 krát. Naposledy upravil maTooB (18.09.2009 13:58) |
ja pouzivam prednu, zadnu malokedy |
bol som v Pachfurthe na škole šmykov, túto otázku sme mu dávali a on nám kresil na tabuli rôzne fyzikálne zákony, neviem odborné definície ale princíp je zhruba taký, že povedzme v tej zátačke na mokre je možnosť šmyknutia sa daná určitou fyzikálnou veličinou (priľnavosť) - to znamená, že je dáka hodnota, ktorú keď prekročíš, tak sa ti koleso odlepí a šmykneš sa. Do tohoto vzorca v tomto prípade vložíš (náklon - odstredivú silu) plus brzdenie. Tieto dve sily sa spočítajú. Keď súčet je menší, tak sa nešmykneš, keď väčší, tak uletíš. Náklon - odstredivá sila je daná lebo tú určíš ty náklonom a rýchlosťou, ak je menšia ako je treba na šmyk, tak sa nešmykneš a prejdeš to. Ak do toho pridáš brzdenie a preženieš to, tak sa šmykneš. Práve o toto sa stará abs, že keď ti začne podšmykovať, tak uvoľní brzdu. to ale neznamená, že sa nešmykneš, ide len o to, že aj keby si nebrzdil, tak sa šmykneš lebo si prekročil už prvú hodnotu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (18.09.2009 13:29) |
Toľko teórie.Koľkí z vás majú tak vypestované reflexy že v prípade krízovej situácie nezmrznú alebo v panike nehamstnú za všetko, čo brzdí? |
Pri jazde v motoGP (a na okruhu vôbec) sa ide tak razantne na brzdy, že zadné koleso prakticky stráca kontakt s vozovkou a brzdiť koleso "v lufte" asi nemá veľký význam. V bežnej prevádzke to je samozrejme trochu iné (napríklad neradno ísť tak ostro na prednú, pretože nevedno, či ja asfalt dokonalý (ako na motoGP), ale samozrejme, že experimenty s brzdením na škváre sú čistá chujovina. |
ja osobne použivam brzdenie motorom a potom prednou nikdy zadnu |
plechovkar... ak sa dostanes pri brzdeni prednou v naklone do smyku tak ta zarucene ABS posle k zemi a dokonca ovela doraznejsie ako ked nemas ABS. Ide o to, ze ABS si zacne robit svoju pracu a to prerusovane brzdit, co paradoxne rozhodi moto natolko, ze sa polozeniu s najvacsou pravdepodobnostou nevyhnes |
plechovkar ak chytis v naklone smyk tak fakt neviem ci ti ABS pomoze, ABS nie je vsemocny carodejnik ktory vie zabranit padu v naklone v dosledku smyku, su situacie kedy ti moze pomoct ale su tam iste fyzikalne hranice, za ktore ked sa dostanes tak ti nepomoze nic... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (18.09.2009 12:44) |
mlhoš: V zákrute ti ABS nepomôže, tak prosím ťa zase netrep! |
Mlhos... no niekedy prave ani brzdiaci motor nestaci (a to ten 2 valec na V-strome brzdi velmi slusne - motorom) vtedy ti pomoze uz len brzdenie bud prednou alebo zadnou. Spravne si napisal, ze zadna nie je nic moc a predna je zase nebezpecna. V poslednej dobe brzdim v zakrute oboma brzdami. Zadna ked zacne lietat tak sa da este relativne lahko ustat oproti prednej. |
naco brzdit staci ubrat z brzdiacim motorom sa ide uplne inak do zatacky ako pod plynom a ked chcete brzdit najlepsie sa to naucite na skvarovom ovale brzdit prednou v zatacke si nedovolim ani na bicykli zadna je o inom len sa treba naucit zvladnut smyk a na to je najlepsia skvara tam to ide aj malych rychlostiach na tom videu mu ustrelilo predne kolo na tej dvojitej ciare Upravené 1 krát. Naposledy upravil mlhos (29.06.2009 20:36) |
Ja zasadne prednou nie je problem aj v max naklone ju stlacit na 70%. Samozrejme chce to dobru gumu. Na starych michelinoch (5 r mali) som jazdil na babe vo velmi hlbokom naklone a ked som pribrzdil tak drzali, ale boli zohriate. V tt som sa vytrel na rovnej ceste v 40km/h lebo som stlacil prednu, gumy studene a uz to jelo...vymenil som gumu za mekunku a nemam problem ci na rovinke ci v plnom naklone ako hovori nerd dat brzdu nadoraz, a to mam dost makke tlmice |
je to dobra vec vediet s prednou v zakrute, prislo to same s praxou, kedysi som si to nevedel predstavit prilis. Teraz viem uz vystihnut moment ked treba pustit brzdu. Idem pred zatackou na brzdu razantne vyuzivam ze ma to tlaci na predok a aj sa tym priklapa motorka.V istom naklone zacne predok tak prerusovane trhavo gumovito vibrovat do ruk a to viem ze uz pustit brzdu, dzat klop a kedze som vacsinou v pol zatacke tak plynom prec. Oplati sa to ale robit bud tam kde to mate pozrete, alebo sa drzat striktne v autostope. |
Musim sa priznat, ze moj nazor zrejme nebude uplne fundovany kedze som znovuzacinajuci motorkar a zatial mam odjazdenych tuto sezonu len 4500km. Ale kedze oprasujem svoje mladicke skusenosti tak sa mi zopar krat stalo, ze som prirychlo vbehol do zakruty, resp. sa zakruta lomila. |
Ja som pred mesiacom zažil vélmi autentický pád ako vo videu od Crazybiker Pozri obrázok Pozri obrázok |
vela krat som si v zakrute pribrzdoval iba prednou brzdou alebo oboma brzdami sucasne, nevidim ziaden dovod preco by sa malo brzdit iba zadnou a na prednu zabudnut |
podla mňa sa brzdí a podraďuje vždy pred zákrutou a už keď som prepískol tak nepreraďujem a dobrzdujem prednou a to velmi opatrne na bežných cestách. |
JA som musel plnu prednu a som polozil R1 a este som letel 5 metrov..samozrejme v zakrute,vosiel mi do hlavej cesty plechovkar.A brzdil som aj zadna...podradit som uz nestihal.. |
psychoTakze na videu,presli by to v pohode? prvy nemal nechat podla mojho patentu a druhy nemal ani to robit co robil.....Stacilo by len brzdit a v pohode by presli? |
čistý amaterizmus... niekto nevie ani klopiť, ani brzdiť... |
aj tak ked budes v krizovej situacii tak urobis nieco co by si ani nechcel urobit |
|
nič nepokladaj, hlavne sa snaž to ubrzdiť ;) a keď už bude zle, tak podľa situácie uvidíš... |
Okey chalani,som sa len pytal,nie som ziadny zavodnik. takze som nato bol zvedavy... dakujem za odpovede Takze keby nieco to mam polozit na asfalte???A dokotulat sa k motorke? |
ked skuseny jazdec berie zakrutu tak vie co moze zvladnut a nespolieha sa na to ze si to supne sregom na prednom kolese do protismeru ako poslene vychodisko... tu tvoju teoriu by som aplikoval na jedine velmi jenmy strk v zakrute a a to absolutne bez brzd.. |
tvoja teória je na hovno pokiaľ prepískneš zákrutú, a keby si brzdil s prednou čo len na 20-30 %, tak tú zákrutu v pohode prejdeš, bez toho aby si vybočil mimo svoj smer... |
smykanie sa po asfalte bez narazov do obrubnikov alebo inych stojacich prekazok je podla mna ovela viac bezpecne ako "vylet" na travu, blato, priekopu.... totizto na nerovnom povrchu sa smykanie moze velmi rychlo zmenit v kotrmelce a salta |
Tak zopakujem teoriu,ked beres zakrutu tak nemozes brzdit na 100% nie? Tak ked veis na isto ze to nezoberes tak to necham letiet rovno a mozem brzdit na 100% zandou prednou...... a mozno sa ani nedostanem k priekope alebo ked sa dostanem tak s takou malou rychlostou,s ktorou si nemyslim ze sa roz.ebem..... mam len 125ccm takze podla mna sa to da pouzit,na aute som to robil bezne,ked boli kamienky v zakrute a velka rychlost.... a zatial som nehavaroval,auto je v garazi a aj ja zijem |
crazy vo vyssej rychlosti je pesie to polozit uz na asfalte ako vyletet do priekopy |
crazybiker stalo sa to aj mne ale to je skor skolacka chyba predvidania rychlosti v zakrute.... ale ubrzdil som.... |
tak ty si myslel? a nebolelo ťa to? ani ti nejdem písať o tom tvojom blate a asfalte, ale prajem ti veľa štastia, keď budeš uplatnovať tvoj postup pri brzdení v zákrute... |
psycho und misobikerTak myslel som bez zabradli,stromov a aut oproti,a radsej budem od blata,ako vysuchane kolena atd.... cesta je este vzdy tvrdsia nez blato Upravené 1 krát. Naposledy upravil crazybiker (16.03.2009 14:26) |
crazybiker a co ked pojde oproti auto? a ked vyletis do pola tak aj tak sa vyhukas....ako teoria je to dobre |
crazybiker bože... a čo tak protismer? zábradlia? myslíš, že pri každej zákrute vyletíš do pola? |
Mal by som jednu otazku.Idem moc rychlo do zakruty,by som to nezobral keby som brzdil v zakrute... tak to necham jednoducho ist rovno a mozem brzdit aj s prednou aj zadnou na 100%.. Neni to bezpecnejsie??? Ked som chodil na aute,som to mal vzdy plan B.. a radsej vyjdem do pola.... budem od blata,ako mam urobit kotrmelce....a neikolko tisic skodu.... |
Myslím, ze nerd konecne napisal to co mal povedat na zaciatku. V zakrute by si mal max. dobrzdovat a nie brzdit. Aj ked brzdit sa da... |
cela tato tema je vlasne o tom ako spomalit motorku v zakrute. ak uz potrebujes brzdit v zakrute (to znamena ze si nieco prepiskol) a ked v takej situaciu dostanes smyk ktory sa ti mozno podari ustat tak letis von zo zakruty lebo sa ti nepodarilo ubrzdit motorku na prejazdovu rychlost cize?! |
no jo ale ked ti trochu smykne zadok tak to sa este da vyrovnat ale s predkom je to horsie. a na nasich cestach sa ti to moze stat aj ked tam zjavne ziadny bordel nie je, proste ten asfalt je hruza, same zaplaty, kolaje nerovnosti atd |
miso a "u nas na tom bordeli" ked dupnes na zadnu?! tak neviem neviem :D |
erik no ano ale u nas na tom bordeli keby v zakrute silno stlačíš prednú, tak neviem neviem |
Zdravim |
kazdemu je jasne ze s HD nepojde na koleno s pritiahnutou prednou brzdou |
mirec este raz ked sa to da na zx6ke na bridgestonoch bt002 robit na okruhu preco by sa to nemalo dat na R6ke obutej v supercorsach na normalnej ceste?? |
nerd citam, ale neporovnaval by som to s jazdenim v premavke. Nehovorim, ze nemas pravdu, ale na nasich cestach to pouzivanie vidim rozne. |
co sa gripu tyka tak nie je, slick ale vydrzi viac teda co sa kilometrovej vydrze tyka.porovnat mozem iba bt002 vs R01 od bridgestonu |
to nerd: ...je veľký rozdiel medzi drážkovanými gumami a slickmi?(na slickoch som v živote nešiel) |
mirec citaj co pisem.... |
...no ja stlačím, nie úplne naplno ale dosť...však ved zadnú brzdí motor |
no hej lenze jawka nema vpredu take brzdy ako GSXR, skus stlacit naplno prednu v zakrute, ked pojdes na gsxr |
No ja som uz zazil niekolko krizoviek v zakrute a predna ma vzdy zachranila. Netreba sa bat stlacit naplno prednu brzdu aj v zakrute, len treba pocitat s tym, ze to tu motorku zacne narovnavat takze treba sa viac naklonit na bok. Predna guma tak lahko nesmykne. Sam som sa cudoval, ked som mal krizovku este na jawe 350tke, co ta barumka dokaze. |
No neviem, nie som bohvie ako skúsený, ale aby som nebrzdil výhradne zadnou, tak na to ma upozorňovali už v autoškole. Celá hmotnosť motorky ide na prednú vidlicu a tým pádom je zadné koleso veľmi odhlahčené....čo sa asi stane?? ... Každopádne všetko s rozumom. |
ked vies brzdit da sa jemne aj prednou, ked to nevies tak brzdi len zadnou. takisto zalezi od povrchu, ked som si nie isty, dobrzdim si len zadnou. najlepsie je ked dobrzdis ešte pred zakrutou a v zakrute uz nemusis brzdit vobec ale začneš pomaly ťahať za plyn. to je ideálna situácia... ked prepiskneš zakrutu tak sa lahšie vyrovnava šmyk na zadnom ako na prednom kolese..na to si kazdy musi prist sam, ze na co sa citi |
konstrukcne nema nove c-abs od hondy nic spolocne s beznym abs (alebo dual abs) Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (13.03.2009 7:29) |
nerd: myslim, ze vacsina ludi nejazdi po krasne hladkych cestach so obutymi slickmi. Skor naopak, denne sa stretavame s rozbitymi cestami, strkom, nerovnostami v zakrute. Tam by som veru nechodil nakoleno a uz vobec nebrzdil tvrdo prednou. Som nauceny na kombinovane brzdenie, teda predok a zadok viac. Pri necakanych sitauaciach sa mi to vyplatilo viac. |
Blazen054 no ty pises ze predna nevinasa lebo ja som raz musel pribrzdit a nebolo mi vsetko jedno tak ma vyrovnalo ze 2 metre som isiel po jarku |
S ABS a dualom jazdim uz asi 5 rokov, brzdim podla potreby, vacsinou iba prednou brzdou... |
Vela dobrych veci tu odznelo, tak len detail k tomu..dakde som to cital, v praxi si overil..vzdy pred zahajenim brzdneho manevru je dobre pred stlacenim prednej stlacit zadnu brzdu.. DOVOD: stlacenim zadnej sa zmeni vyvazenie motorky, na predok posobi vacsi tlak a nasledne je mozne predkom brzdit intenzivnejsie uz od pociatku..rozdiel medzi stlacenim predku a zadku je vsak kratsi ako precitanie mojho prispevku ..v podstate minimalny ..pre pripadnych kritikov, je tak nastavene aj c-abs na jogurtoch od hondy |
|
MalyMirec: odporúčam ti pozrieť si napríklad toto: www.moto-bar.cz/?np=testy/motoskola/klip_503.wmv |
mirec ja mam po ceste najazdeneho furu kilometrov a viem ze vela ludi jazdi na takych istych motorkach a aj gumach na ktorych sa takto jazdi na okruhoch ja netvrdim nic ine len to ze sa da brzdit aj v hlbokom naklone s prednou brzdou... ak sa dotknes zadnej brzdy pri jazde na koleno tak supes prdel po zemi na spomalenie v zakrute staci vacsinou len zavriet plyn, ak to prepisken poriadne tak sa nezachrani ziadna brzda |
Treba brzdit zadnou v zakrute. Ako bolo povedane, predna motorku vyrovna, zadna ju tlaci do zakruty. |
v zakrute brzdim zasadne ocami, malokedy brzdou... |
Tak u mna jednoznacne iba predna v zakrute... Ale podotknem ze iba na normalnom neznecistenom asfalte. Pochodil som 2x... Raz na zebre ked mi k*k*t vycuval z parkoviska, tam mi uslo predne, nasledne som ju pustil, nasledoval tankslapper jak prase a uz som letel jak z katapultu. Druhy krat zakruta (2 tyzdne pred tym sme ju prechadzali 90), skusal som to zas, ale nikto s tym neratal ze tm bude 2 cm strku... Tak bye bye again... Cize ponaucenie z toho... ak je cisty asfalt- s prednou nieje ziadny problem... Jazdime BS a ani raz ma nesklamala (pritom su cesty dost na prd) Ak je zadrbany, prednej sa nedotknut ani nahodou, skusit zadnou ak sa to nahodou podari ustat... Takze asi tolko k tomu... |
no ano ale zadnu ti v podstate nahradí antihop, tiež som zabudol dodat to podradovanie a brzdenie motorom, velakrát mi išlo koleso do šmyku ked som v zadu jemne brzdil a pustil som do toho spojku tak vtedy a bol som nachystaný na výjazd a otáčky boli tak akurát. keby nedržím zadnu brzdu pri tom podradovaní tak mi koleso šmykne len ked pustím spojku ale takto mi to brzda nepustí do "nečakaného" velkého podšmyknutia |
ano ten anti hoping ma nieco do seba lebo sa mi stalo bez takej spojky trafit miesto 4ky 2ku tak to bol stres v zatacke |
edo sam si to napisal čím viac pridám na predku tým viac uberám nohou v zadu lebo sa viac odlahčuje a tiež podla povrchu |
ja toto furt nechápem, jak možte všeci nepoužívat zadnu, ja dám predok na "doraz" a zadnú tak aby mi jemne prešmykovalo koleso. čím viac pridám na predku tým viac uberám nohou v zadu lebo sa viac odlahčuje a tiež podla povrchu, ked vidim trochu bordelu alebo volačo šmyklavejšie tak predku na chvílu uberem. viem že to ide v zadu trochu bokom ale aspon to koleso cítim na brzde aj podla zvuku a ked už sa trochu šmýka tak sa mi nestane že mi náhle uskočí. Ked ho mám jemne v šmyku a cítim že by chcelo íst same do šmyku tak mám stále rezervu ten zadok uvolniť a koleso sa chytí ked uvolnim brzdu kdešto ked mi uteče a nemám brzdu tak už sa s tým moc spravit nedá lebo to uteče dost rýchlo. Ked brzdím len predkom tak vobec nemám cit a ovládatelnost nad moto, to je iba spolahnutie sa na prednu gumu a prilnavost, cítim sa neisto.samozrejme sa bavíme o krízovom brzdení. A samozrejme ked už neni čas ani priestor tak vyklopím nohu dalej od moto a sklopím to a predok snád ešte trochu brzdím ale záleži od situácie, určite ho nedržím ked zbadám proti sebe auto to sa bojím že sa zvalim a už iba klopím. |
ked už je to potrebné , využívam sevetlú výšku svojho motocykla. Zrovnám to kolmo na priekopu , váhu prenesiem do zadu , prudko gazujem nech odlahčí predné koleso a hlboko v poli to okolo nohy točím spet na cestu. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 168941 | Včera: 192997