Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (12 hodnotení)
Diskusia k článku: Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2012
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Ahojte, |
Každý správny Tonda jazdí motocykel značky Hoň dáá ! |
som si aj myslel, že buď hulvát alebo konštrukčne slabšie typy motocyklov lebo na dobrých a odskúšaných motocykloch sa toto nemôže stať v žiadnom ale v žiadnom prípade.... |
Hodnotenie: jura: kazdy by mal mat v profile fotku s krajcirskym metrom :D a bolo by po hadkach |
devill, no a? ked niekto na motorke jazdi ako hulvat - dava na zadne a neviem to spravne polozit naspat (nehovorim, ze deep), mozes simeringy odpalit aj ovela skor |
deep a to na 2. (slovom dvoj) ročnej motorke Honda ti tečú predné tlmiče keď ich musíš dať pretesniť? ..... |
honda je u motorkárov rovnaký fenomén ako u autičkárov vw... |
Honda sa len tak nestrati... trh maju pokryty dobre, maju v ponuke kopec masin za velmi dobre peniaze... Vsetci urcite nie, ale vacsina si ma z coho vybrat a ako ukazuju cisla, aj si vyberie... |
a kolko je tu antihondakov - to su chlapi |
Hodnotenie: Zaujimave co vsetko sa da vycitat z par cisel, a som rad, ze je vas tolko na urovni, ked uz si vas ta honda zasluzi . |
alexa7...ja rozumiem, čo chceš povedať - súhlasím s tým, len je to fakt, ktorý momentálne musíme akceptovať |
neuvjeritelné kolko odborníkú tady je a tak či tak vječina diskusií končí pri dlúžke ciciny tak či onak prezentovanej |
alexa - nemyslel som to tak, ze kriza je virtualna. financna kriza ako taka je realna. toxicke derivaty, spekulacie na trhoch, nizzsi dopyt, atd.. je kruta realita. ale nie vsetci pocituju krizu rovnako. niekto ma dobre zamestnanie, zaraba stale rovnako, ak nie viac ale tym, ze vsetci okolo kricia, pozor je kriza, tak sa sprava tak, ako keby bol v krize aj on. pre takych je kriza iba virtualna |
Menton |
Sadlaty:HONDA predbehla ale aj tak má menšie tržby a zisky ako rok pred tým lebo predávajú lacnejšie motorky. / rád by som videl ten prepad v tržbe oproti 2007/ |
ale vzdy ked sa pozries dole aj tak ti to stale tu ihlu premna bude pripomínať |
corvette - pokial viem o tom čo mám v nohaviciach ty nevieš nič.. ale teraz už viem že tú ihlu do scottoilera grátis asi bude lepšie ked si zoženieš sama |
hmm no ja malorazku nemam...ale asi si si to pomylil s tym co mas v nohaviciach |
... čo sem pcháte demografiu?! ale ak máte pocit, že nejako súvisi potratovosť, alebo rozvodovosť s predajom motocyklov - tak to musíte vidieť inak do hĺbky Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (23.01.2013 12:59) |
Každý rok mám menšie tržby a väčšie réžie / vďaka súdruhom/, že by som si to len namýšlal? normálne mi odlahlo..... |
raptaku, zabudol si na dalsi bod: Upravené 2 krát. Naposledy upravil pitaz (23.01.2013 12:09) |
súhlas v tom, že na krízu sa vyhovárajú tí neschopní |
Hodnotenie: HONDA je HONDA a kto ma hondu vie preco je to tak |
pitazku - uz to bolo povedane... o.i. ajdemografia nepusti - pocet obyvatelov SR klesa, tzn. ze aj pocet potencialnych kupcov ktori Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (23.01.2013 12:00) |
preto som pisal aj o virtualnej krize - to znamena, ze ludia, ktori by aj mali na novu moto, si ju radsej nekupili, pretoze vsade vo svete je kriza a co ked to postihne aj ich, atd, atd... |
pitaz: Podla mna ja "kriza" len argument, ktory vacsina ludi velmi rada pouziva... Krasne to bolo vidiet posledne dva mesiace pred zavedenim progresivnych registracnych poplatkov. Zrazu nebola ziadna kriza, ludia kupovali vsetko, co bolo skladom, alebo dodatelne na poslednu chvilu. A to veru neboli ziadne krizove rozpoctovky, ci azijsky brak... |
trh stupal plynule az do roku 2007. v 2008 kedy (akoze) vypukla kriza, zacal klesat. presne rovnako sa spravali aj mototrhy v inych krajinach. pochybujem, ze na SK klesal kvoli tomu, ze by bol nasyteny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (23.01.2013 11:51) |
egreš to napísal - "trvalý rast" je ekonomický nezmysel Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.01.2013 11:45) |
skor by som povedal kriza ako nasyteny roztok. nebyt krizy, ci uz skutocnej alebo virtualnej, trh by stupal |
No jediný to správne pomenoval asi iba egres2 "nasýtený roztok" čo chceli kúpili. Demografický vývoj + Legislatívne úpravy + moto boom do 2008 = nasýtený roztok. Služby a servis sú veci, ktoré sa v SK nerozvíjajú, lebo nasýtený trh je = (predpoklad pre rozvoj služieb) |
Počuli ste niečo také ako "nasýtený roztok"??? |
Hore som to uz napisal, prepacte A robte ako myslite. |
Ale z koláčika neuvidí porovnanie s minulými rokmi O to tam predsa ide, ako sa značky boria s krízou. |
on chcel mozno kolacik podielov na trhu |
Ak by sa ti to zdalo maličké, tak ti prezradím, že najvyššia hodnota na osi je 35 %, najnižšia 0 %, stupňovanie ide po 5 %. |
Tak ty asi nevieš čítať grafy. Väčšina grafov ma dve osi - X a Y. Jedna os zvyčajne predstavuje čas, druhá hodnoty. Pozorne sa pozri na zvislú os tohoto grafu: |
Prepac, tu carbanicu som naozaj podrobnejsie neskumal, mas pravdu je to tam Upravené 2 krát. Naposledy upravil maTooB (23.01.2013 9:13) |
maTooB, nerozumiem, veď trhové podiely tam sú od roku 2007... Pri poklese trhu je lepšie sledovať trhové podiely než počty kusov, pretože hneď vidíš, či značka klesla viac alebo menej než trh. |
Už keď ste začali tému: za komunistov, ked som sa dennodenne rýpal v mojej 350ke a na stene som plagát BMW K 100 tak ma otec presviečal že ako mi tá 350ka stačí, že čo chcem viac ?.... tá motorka bola pre taká nedosiahnutelná v tej dobe, ako let na Mars.Niektorí si to asi ani nevedia predstaviť |
Chyba vam tam pri predanych kusoch percentualny podiel znaciek na trhu, co ma vypovedaciu hodnotu a samozrejme aj porovnanie s minulymi rokmi, absolutne (ks) a percentualne. Takto to hodne skresluje. Tabulky mate, tak poprosim doplnit Ach boze, sak to robte trochu na urovni... |
marek750 |
Z tej nemeckej štatistiky pekne vidieť, že majú istú národnú hrdosť a kúpia si vlastné veci vyrobené vo vlastnej krajine a tým podporujú zamestnanosť v továrni. Bojovníci proti kríze podporujúci vlastný región. |
plechovkar |
Hodnotenie: Určite predaj ovplyvní aj taká maličkosť,ako je nezmyselné zvýšenie poplatkov pri prvej registrácii,čo sa už štatisticky prejavilo pri autách. |
BMW predajca pre Mongolsko : Upravené 1 krát. Naposledy upravil Magy (22.01.2013 20:48) |
marek750 |
V rámci Európy... to je len prejavom našej 20rokov dlhej politiky lacnej pracovnej sily |
plechovkar ..má výpovednú hodnotu - že sme v rámci Európy žalostne chudobní Ale v porovnaní s mongolskom by sme mali byť na tom celkom fajn |
Hodnotenie: Co sa tyka predaja moto na slovensku, novych aj starych, tak dosledok poklesu je urcite zapricineny malym trhom, ktory je uz asi dost nasyteny, a aj fakt, ze kazdy si rozmysli ci si tu svoju necha, alebo preda pod cenu aby si kupil novu. |
tvoje presvedčenie ti nebudem brať Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (22.01.2013 17:40) |
V nemecku im ešte nedošlo že honda sa najviac oplatí |
SK statistika ma sluzit pre SK trh a na to je dobra. viac udajov sa neda dostat, kedze nas trh je mikrotrh |
pitaz |
plechovkar - vypovednu hodnotu o com? o predaji moto v nemecku? a co to ma spolocne s predajom moto na slovensku? |
|
deltoro5784: To máš PIN? normálne si mi vstúpil do svedomia |
Príjemne ma prekvapilo, že zo skútrov takmer zmizla ryža |
SADLATY duke 690 akceleruje len do takeho stvrteho kvaltu ked ho drzis za gagor. potom to uz ide pomalsie. a ked sedia dvaja, tak je to poznat. neviem, ci bude 390-tka dost ale to je moj skromny nazor |
SADLATY: mas pravdu sudim podla seba, len raz som kupil motorku "z rozumu" a celú sezonu som pokukoval po iných až kým som ju nepredal. Tieto naj motorky od hondy budú u aj tak u väčšiny motorkárov len prechodná záležitosť. |
Herghott ja viem ze klesa aj predaj jazdeniek... ale myslim si ze este vzdy sa preda u nas rocne viac jazdeniek ako novych masin... |
alexa7 ja len doplním že okrem motorkárov ako ty čo majú motorku na relax a vyčistenie si hlavy (beriem to je to super) sú aj taký čo rozmýšlajú že by pár mesiacov v roku nechali svojho 4 nohého tátoša doma a jazdili by na motorke za lepšiu spotrebu a trebars relaxovali aj pri každodennej ceste do roboty a nielen raz za týždeň v nedeľu ak výjde počasie. Tak pre takýchto sú tie ,,lacné" motorky. A čo sa týka dodržiavania predpisov predstav si takú vec že máš doma manželku a deti, pre ktorých si jediný zdroj príjmov. za A: budeš radšej platiť pokuty tomuto štátu a odoberieš rodine od úst? za B: pri prvej príležitosti sa zabiješ a necháš ich na pospas osudu? Ber to tak že je dosť motorkárov čo rozmýšla aj takto. Pre všetkých ostatných je lepšia 5 ročná R1 a podobné. |
ceny ma mozno ine ale rozdiel medzi nimi ani tak moc nie .. .a ta cena za NC700X je na chlp presna .. ale sak ja sa len pytam |
thorien, nie nebude.. bude to skor tak, ako som pisal ja |
alexa7..furt len o sebe melieš... nesúď podľa seba Každý si kúpi, čo sa mu žiada. Keď si si našetril, kúp si aj raketoplán - máme na saláme, doprajeme ti (mám pocit , že motorkári su vo všeobecnosti takí medzi sebou dobrosrdečnejší ). Len sa nečuduj ako debil, že niekto si môže kúpiť aj novú 700-ku od hondy s tak malým výkonom, lebo ty na to máš a si veľký a kúpil by si inak... Skútre aj tie prdítka od hondy si kupujú často pre to, že chcú niečo nové, ojazdeného sa boja a o nejakom motoride ani netušia, o nejakej TDM nemajú často ani poňatia a ani ju nepotrebujú... Z jedného jediného dôvodu by som chcel ja veľkú moto - a to pohodlná akcelerácia bez nutnosti preraďovania, bez ohľadu, či ide človek sám, alebo naložený - čo spraví jedine krúťak z objemu. maximálku ak dajú na 160 - tak stačí |
Hodnotenie: pitaz .. .nebude toto realnejsia cena ? .. lebo podla nemeckych cien bych tipoval ceny na urovni NC700 ...podla tohto : Upravené 2 krát. Naposledy upravil Thorien (22.01.2013 13:23) |
odhad - CB 500 F nieco pod 5000,- s ABSkom o 500 evri viac |
pitaz, pozname uz ceny CB500 F/X? Alebo nejaky odhad? |
menton - specialne pre Teba - mozes si prist sadnut na NSS 300 Forza uz vo stvrtok |
GS a GSA sú spočítané. Rovnako aj XJ6, ER6 a trebárs CBF600, pretože ide len o odlišné verzie. Ale NC700X a S (a Integra) sú zaradené v rozdielnych kategóriach (enduro, naháč a veľký skúter). Rozdelenie PCX je hádam jasné, tie majú rozdielne kubatúry a zapadajú do iných vodičákov. |
Gratulujem Honde, super praca chlapi... |
SADLATY: Ja by som si určite radšej kúpil 5ročnú jazdenku, trebárs TDM ako novú NC 700. Ešte zodpovednosť a dodržovanie predpisov sem ťahaj. Prečo sa portom predávajú silné autá ? Lebo ludia potom túžia.Za mladi ked som bol nútený jazdit na 350kach som túžil po "poriadnych" |
S polutovanim konstatujem, ze okrem Bonsaja nema Suzuki velmi co ponuknut |
|
enduro tam zahrnute je.. nie su tam zahrnute iba crossky, kedze nemaju TP a tieto statistiky vychadzaju z policajnych cisel - prihlaseni na DI |
Hodnotenie: Pride mi cudne, ze PCX125 a PCX150 sa uvadza osobitne, rovnako aj NC700S a X, obzvlast, ked v tej iste tabulke su spolu Yamahy XJ6N/S/F a aj Kawasaki ER-6n/f. |
raptor, urcite ano, aj ram, aj kyvku |
..a na druhu stranu na CT je urcite vacsia vata ako na CBF125 |
raptor, ako sa to vezme - lebo vyvoj CT bol urcite neporovnatelne drahsi ako vyvoj CBF 125 |
možno by stálo za hriech urobiť graf kde by bol počet predaných modelov vynásobený priemernou cenou daného modelu |
alexa7... Lacný model, neznamená, že je nekvalitný. Modely z číny sú zatiaľ nekvalitné, ale ich cena je v skutočnosti prestrelená x-krát - na týchto modeloch percentuálne najviac zarába fabrika (žiaden vývoj, žiadne know-how, všetko okopčiť a dať pekne nálepky) Ak máš ako tak dodržiavať predpisy - čo či chceš alebo nechceš väčšina ľudí robí. Len máloktorí majú slajdre od asfaltu... teda málokto dostáva v reálnej premávke moto na hranu z jednoduchého dôvodu, že na to nemajú jazdecky a jednoducho majú rešpekt, chovajú sa zodpovedne. A týto ľudia si povedia, že na kerú mater mi bude mašina za 12500 evri, so 150konmi, keď sa idem posrať z tej mojej 80 koňovej, keď potom nebudem mať na bezín, lebo ledva naškrabem na motorku za polovičnú cenu. Aj porsche má najvaščí zisk z auta zo všetkých automobiliek a koľko ich jazdí.... no ja ti neviem, tu v Senici som ešte poršáka nevidel. Každý predajca by najradšej predával čo najdrahšie modely a každý kupoval čo najvyššiu triedu výrobkov. vo svete je to zariadené tak, že nemôžu mať všetci všetko. Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (22.01.2013 11:01) |
Hodnotenie: no ide to pekne dole. |
Deep, práveže klesá aj počet dovezených motoriek (jazdených). Určite to nie je tak, že sa sem vláčia jazdenky na úkor nových. |
ono ten klesajuci trend je sposobeny aj tym ze je k dispozicii milion jazdeniek podovazanych z rakuska/nemecka/talianska ktore su daleko dostupnejsie pre bezneho nasinca... ja viem ze nova moto je nova moto, ale ked chce niekto robit machra a ma 6000 ewri, tak si skor kupi starsiu jazdenu R1 ako krasnu, novucicku, uspornu a prakticku NC700... |
V minulosti boli moto drahe aj tak sa dobre predavali, teraz su lacnejsie a menej sa predavaju Ano, je to zaujimave. |
SADLATÝ: ked všetci začnú chrliť lacné modely a spolu predajú tolko kolko minulí rok tak všetci budú tam kde nechceli byť. |
Nie je to prekvapujúce. Honda s ich prístupom obehla zvyšok sveta o svetelné roky - do roka a do dňa podobné modely začnú chŕliť všetci. I napriek tomu, že tí, čo majú vtáka až po zem by o ne ani bicykel neopreli. Smola je, ze reálne ukazujú ako ktorá značka inovuje a vyrába pre ľudí, čo jazdia primárne po verejných komunikáciach. Mrzí ma, že zo šestkových naháčov zostal prakticky iba hornet a všetko ostatné je o triedu nižšie alebo vyššie a najmä prístup suzuki, ktorá od vzniku V-stromu nevyprodukovala nič nové, pre bežné masy - len omielajú bandita. A ešte aj pri GSR 750, kde majú najsam lepší motor na svete, tak to vyrobia so zámerom, že výsledok je low-end...Kde sa to mele a kde sa inovuje ako o život - tak sú veľké cestovné endurá - drahé motorky a toť aký záujem. Asi to majú zrátané u výrobcov, do čoho sa im oplatí investovať... |
nuz ako sa prehlbuje rozdiel medzi bohatsimi a chudobnejsimi, tak sa kupuje hlavne najlacnejsie a najdrahsie stroje. Zvysok je stredna trieda co si dopraje nieco medzi na ukor noveho auta. |
Hodnotenie: deltoro5784: všimol si si, že R1200gs drží 2. priečku predajnosti s počtom 34 kusov a cena podľa aktualneho cenníka je od 13 200,00 po 14 900,00 (adv). |
Som sa dobre nasmial , už sa nečudujem , že ľudia hneď zakladajú fóra pre jednotlivé motorky , veď pri počte napr.35ks ich stretko by bola len ako bežná oslava jubilujúcej osoby . |
deltoro5784: Neviem o čom hovoríš. BMW a Ducati sa nikdy tak nedarilo ako teraz v čase krízy. |
Hodnotenie: vidim ze orientacia KTM nebola moc uspesna... |
Hodnotenie: som zvedavy, kam sa tento rok dostanu novinky CB 500 F/X, skutre su jasne |
Z tohoto jasne vyplýva že Honda veľmi dobre trafila čo ľudia v čase krízy potrebujú. Lacnú a úspornú motorku na denno-denné jazdenie. Aj keď tie motorky už dávno niesú motorkami je to zásah do čierneho a podobný trend je na celom svete. Dnes sa už proste neoplatí kupovať si 170 koňovú mašinu, to je luxus pre horných 10 tisíc a z tých by výrobcovia neprežili. Podobne to bude aj tento rok z tými 500 vkami. Mám pocit že konkurencia úplne zaspala a neponúka žiadnu alternatívu. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 253828 | Včera: 244277