Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (29 hodnotení)
Diskusia k článku: Baterky, batérie, akumulátory a podobná háveď, ktorá nám dokáže znepríjemniť život.
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Chlapi len pre info Upravené 1 krát. Naposledy upravil ZZR11 (21.02.2012 15:09) |
josi, |
orosys: zatial vdaka a nech ti to pan Boh na detoch (strechach) vynahradi... |
orosys: stale mi vrta v hlave bateria, co vytiekla ZZR11-ovi. |
pibroch |
orosys: podarilo sa ti nieco s tou mojou LIDL nabijackou urobit ? neurgujem to, iba sa od maja pripominam. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pibroch (26.08.2011 18:17) |
rasti, tie napätia ktoré uvádzaš, sú zlé, dosť ťažko sa prorokuje na diaľku v čom je problém, ale: |
orosys: Zaujimavy postup, no nemam potrebne vybavenie na taketo ozivovanie. V podstate mi takto odisli uz 2 baterie v priebehu 3 rokov (a nie a nie sa poucit ) Ta predtym teraz stoji a drzi si napadie cez 11 V, ale rychlo sa vybije a neda sa z nej startovat. Ta nova ma napatie pod 10 V. Inac na nabijanie pouzivam M+S Intellicharger www.testberichte.de/test/produkt_tests_m_s_solution_int... ta ma aj nejaku diagnostiku a ked je bateria zosulfatovana, tak sa ju 3x snazi obnovit a ak sa to nepodari, tak ju vyhlasi za chybnu. To hlasi pri tej novej baterii. |
rasti, myslím že za taký krátky čas nezosulafatizovala, ale skôr treba skontrolovať, čo všetko je na baterku v nečinnosti (vypnutom kľúčiku) pripojené a odoberá, aj keď veľmi malý prúd. A tento stav je práve ten najhorší, kedy sa baterka veľmi pomaly vybije až do nenávratna. |
Staru bateriu mi zobrali zadarmo v obchode kde som kupil novu a ekologicky ju zlikvidovali, ale vsimol som si ze bateriu je mozne odovzdat zadarmo aj na cerpackach OMV a myslim si ze aj na inych pumpach by sa to dalo. |
Hodnotenie: Kedze sa moja bateria Saito po cca 2 mesiacoch nejazdenia porucala do vecnych lovist (asi zasulfatovala), tak ma potesil odkaz v diskusii na SK firmu, kde mali Exide Bike AGM YTX12-BS o viac ako 50% lacnejsiu ako u Loiusa. Takto to vyzera, ked sa cloveku zmenia zivotne priority a nie je na moto cas Kazdopadne, oplati sa poobzerat po slovenskych shopoch Ozaj, kde zlikvidovat staru? (Myslim bateriu ) |
Ospravedlňujem sa, , že som dlhšie tu nebol, |
orosys: aj mna by zaujimal tvoj nazor na problem ktory ma ZZR11.... |
|
Hodnotenie: orosys:: ak sa nenahnevas dotaz Upravené 1 krát. Naposledy upravil ZZR11 (11.05.2011 17:12) |
Takych naucnych a plnohodnotnych clankov by mohlo byt viacej aj z inej oblasti. |
Hodnotenie: Inteligentný, poučný a hlavne čitateľný článok. |
tieto baterie su celkom dobre. |
josi: dik za info. tu je foto, je to nakoniec GS YUASA. to bude nejaky hybrid |
thorpe: je to presne ta ista bateria. Oznacenie YT12B-BS pouziva YUASA a oznacenie GT12B-4 pouziva GS. Mohol by si sem hodit foto tej tvojej baterky? To bude nejaka rarita... |
Hodnotenie: potrebujem novy akumulator pre moju yamahu FZ6 Fazer. Od vyroby tam bola Yuasa GT12B-4 (VRLA). Na vacsine eshopov pre tuto masinu ponukaju typ YT12B-BS. Ktory typ si teda mam zohnat? |
dnes sa skoro vsetko vyraba v Cine alebo v Thaiwanw |
Nastal cas na kupu novej baterie a rozhodujem sa aku znacku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JuriK (14.03.2011 14:36) |
PeterKeke: to bolo asi tymi tropickymi horucavami, asi zovrela kyselina |
krivoklat veru asi slabé kusy! (Tie baterky.) |
to museli byť nejaké čínske šmejdy, Peťo, či? |
Tento rok som už zopár motoriek štartoval cez káble.... |
Kabel - schvalne som napisal: ktore ti vovojdu do motorky a nie rozmery povodnej baterky. Je zopar ludi, co si masiny prerobja na nepoznanie... |
Cibko váha asi nebude väčšia, lebo ako píšeš v predchádzajúcom príspevku v bode 4 a) rozmery, ktore ti vojdu do motorky. |
Alternator nebude mat problem. |
dakujem,Bic0 velmi zaujimava otazka! |
cibko: nemoze tam nastat problem ze by alternator nezvladal dobijat silnejsiu bateriu? |
Perno - Ak pod pojmom "silnejsia" mas na mysli kapacitu, tak ano. |
Do motorky si mozem dat aj silnejsiu bateriu?? |
Tak o tom tipe si nie co precitam,aby som vedel do buducna. Cim viac informaci tym lepie |
Hodnotenie: Pred rokom na jesen som kupil novu Banner-ku, odjazdil som zo 2 mesiace. Prisla zima, baterku som vybral a dal do panelakovej pivnice. Staru nepouzivanu baterku som nechal skoro celu zimu v nevykurovanej garazi na zemi. Ake bolo na jar moje prekvapenie ked stara baterka po nabiti ficala ako nic a nova Banner-ka uskladnena v pivnici nedokaze ani pretocit starter. Vsetky nabijacky sa tvaria ze je plna (Optimate4, nejaka Bosch, obycajna, ...) a napriek tomu nic. V predajni kde som ju kupil mi povedali ze ked som ju celu zimu nedal ani raz nabit tak mam smolu, vraj je to napisane na prilozenom papieri (naozaj je). Da sa ta baterka est enejako ozivit? |
Perno: typ YB10L-B2 tejto značky som pred pár rokmi kúpil do Suzuki GS 500E a bol som s ňou spokojný. |
Mas s tymi bateriami skusenosti??? |
Pripájam link na pomoc pre výber baterií a tiež niečo o nabíjačkách a nabíjaní... Upravené 1 krát. Naposledy upravil kaleb (22.02.2011 12:03) |
Problem s bateriou je vyrieseny a hop na ine problemy |
Hodnotenie: poučné, len tak ďalej |
dakujem velmi pekne |
www.akumulator.sk/stranky/kontakt.htm |
Hodnotenie: Velmi dobry clanok aurat sa rozhodujem pre novu baterku do moto. Tymto to mam vyriesene. Este mi mozte poraditi kde maju v Bratislave baterie v primeranych cenach.Diky |
Kurna chlapi, nejak sme sa tu rozkecali. |
axel, rátal si dobre, len daj pozor na to, aby si to kontroloval. Myslené to bolo pri pripojenej žiarovke, lebo keď ju odpojíš, tak napätie na aku pôjde hore k 12 V. Treba dávať bacha aj na to, že je ten prúd, ktorý si správne vypočítal pri kapacite C20, ale ešte záleží na tom, či má baterka ešte plnú kapacitu. Ono to platí pre všetky typy batérii, a nielen olovené. Aj keď panujú na to rôzne názory (názor neznamená technický fakt) , prax však preukázala že ten postup nie je zbytočný. Aj to znižovanie životnosti je otázne, pretože pokiaľ necháme baterku sulfatizovať, resp. oxidovať, životnosť jej skrátime omnoho viac. Takisto tiež vládnu rôzne názory na tzv. polarizačné impulzy pri nabíjaní aj konzervovaní batérii (záporné - vybíjace impulzy). Tu tiež aj praxou môžem preukázať užitočnosť tohto použitia, a hlavne je to vhodné u starších batérii a tiež u NiCd.... |
Hodnotenie: Zatiaľ najkvalitnejší a najužitočnejší článok roka!!! |
Typ baterky je dany typovym oznacenim. Typove oznacenie sa moze lisit prvym pismenom, podla vyrobcu. Napriklad tvoja oblubena YT12A-BS moze byt aj FT12A-BS, CT12A-BS, ET12A-BS, GT12A-BS a vzdy je to ten isty typ. V typovom oznaceni su aj udaje o rozmeroch, usporiadani polov, tvare polov, usporiadani odvzdusnenia a pod. V katalogoch su uvedene "desifrovacie tabulky". V typovom oznaceni nie je uvedena kapacita a vybijaci prud. Tu su dost znacne rozdiely v tom istom type od roznych vyrobcov. Kapacita a vybijaci prud je uvedeny len v typovom oznaceni podla EN, ktore pouziva snad len Varta. Varta zvykne u motobaterii udavat kapacitu C5 na rozdiel od ostatnych, ktori udavaju C20. Kazdy vie, aky je to rozdiel. |
Možno sme na slovensku svetová výnimka, práve táto spleť značiek a skratiek uvádza veci do chaosu. |
Podstatne je rozdelenie podla sposobu pouzitia elektrolytu: WET,AGM a GEL. To dalsie je len upresnenie konstrukcneho riesenia. Prakticky vsetky AGM a GEL baterie su VRLA. SLA sa oznacuju MF baterie, ktore nie je mozne otvorit bez nasilia (poskodenia). Cize vsetky AGM baterie sem nepatria. Taktiez nie vsetky MF baterie WET su SLA. Niektore maju klasicke zatky prelepene nalepkou (Banner Power Bull), alebo specialne zatky s Gore membranou (Banner Uni Bull). |
Ešte jedna dôležitá pripomienka, lebo chcel som hlavne kompletný popis nechať v druhej časti, a to čo mi najviac vadí pri popise batérii. Ich označovanie |
Josi, |
Hodnotenie: Dobry clanok. Zodpovedne pripraveny. Udivuje ma, ze je v clanku venovany taky priestor neformovanym startovacim akumulatorom – nevyrabaju sa minimalne 15 rokov (to boli este zalievane asfaltom). Plastove baterie sa nikdy neformovane nevyrabali. |
Cibko dík |
orosys - Uz sa tesim na dalsi clanok. |
Ani sa nedivím, že vládne chaos v rozpoznávaní typu a spôsobe nabíjania a údržby. Keď sa dočítate "kraviny" na "serióznych" predajných veboch. Ono predávať a predávať je rozdiel. A takto to potom vyzerá: Upravené 1 krát. Naposledy upravil orosys (10.02.2011 17:18) |
gabo |
A co take znacky ako napriklad Banner (bike Bull)... YTZ14s Stoji 55 euro |
Cibko, |
Hodnotenie: ...proste popiči |
Hodnotenie:
|
Ozaj ak by sa dakomu malilo, moze mrknut aj sem: |
Hodnotenie: Tiez si myslim, ze by stalo za to, riadne vysvetlit rozdiel, medzi bezudrzbovim akumulatorom s tekutou kyselinou, ktory sa sice nedolieva, vlastne sa ani nesmie otvarat, ale v nutri "zblnka" kyselina a gelovym akumulatorom uzavretym uz od vyrobcu. Casto chalani tvrdia, ze maju gelovu baterku a pritom ju bolo treba najprv naliat a nesmie sa montovat hore dnom..... ja si tekuty gel predstavit neviem... |
Hodnotenie: toto je zaujímavé ja som myslel že sú baterký |
práve ta gélová nazývaná SLA, VRLA nemá tak justý elektrolyt ako AGM. Preto je tam určité obmedzenie polohy, výrobca by to mal udať v dokumentácii, ale určite nie hore nohami ako je to možné u AGM. Podľa môjho, jaby som volil AGM baterku ale treba sa o ňu starať častejšie. Napr. BMW používa AGM. Myslím si že ta 12 Ah by ti tam mala stačiť. Pokiaľ výrobca moto predpisuje 10 Ah, že tam dáš 14 Ah, čo tým získaš? V motorke potrebuješ batériu na naštartovanie, aj preto sa im hovorí štartovacie, ďalej preberá dodávku prúdu alternátor. |
JuriK: Problem je v tom, ze je tam strasne malo miesta a cela baterka je sikmo. YTZ12S ma dimenzie 150x87x110 a zmesti sa len tak akurat. Zatial najsilnejsia ktoru som nasiel je YTZ14S. |
gabo Upravené 1 krát. Naposledy upravil orosys (09.02.2011 21:07) |
Nie je 10Ah baterka slaba na taku motorku ? Bezne motorky maju 14Ah. Jedine ze je tu tam dali kvoli rozmerom a vacsia sa tam uz nezmestila. |
Dalsia otazka pre teba orosys: |
Hodnotenie: vyborny clanok, aj ked "obycajni ludia" ho nedocitali, alebo preskakovali kapitolky. |
ďakujem za ohlas, |
Hodnotenie: Heno prve je sprostost. druhe zaujimave, ale hodnotu aj tak nevidis, a tretie vidia len prihlaseni. |
flanky |
No a teraz mi v kontexte clanku povedzte, kde sa da zohnat nejaky mini voltmeter na motorku (nie typu budik na copra)... |
Hodnotenie: Vdaka za clanok! Prehladne a zaujimavo vysvetlena problematika. |
Hodnotenie: Taketo clanky su super a prinosom Len by ma zaujimalo ktore nabijacky povazujes za "lacne" a menej kvalitne. Lebo napr. aj nabijacky Optimate su na tom istom principe ako nabijacka z Lidlu a su vyrobene v Cine. Podla mojho laickeho nazoru nie je medzi nimi rozdiel v kvalite ani funkcnosti, akurat v cene. |
Hodnotenie: Dobrý článok! |
Hodnotenie: Velmi uzitocny clanok, super podrobne napisane, tesim sa na pokracovanie |
Hodnotenie: Podrobne a kvalitne napísané. |
Hodnotenie: |
Hodnotenie: Užitočné a dobre vysvetlené |
Hodnotenie: Pekny a podrobny clanok, tesim sa na pokracovanie |
Hodnotenie: Vdaka za skvely clanok. Nastudujem a teoriu v praxi vyuzijem na mojej prvej fungel baterke |
Hodnotenie: orosys si najlepší |
Hodnotenie: super... |
Hodnotenie:
|
toto nikto asi neprecita cele |
Hodnotenie: Článok som nečítal, len som ním preletel. Aj tak by som prd rozumel |
Hodnotenie: Podrobny clanok |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 84582 | Včera: 230583