Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Články - Technika - Motor

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 7.

17.08.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14646 [Technika - Motor]

-

Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Prevodovka DCT sa prvýkrát objavila v športovo-cestovnom modeli VFR1200F, a odvtedy zostáva táto technológia Honda vo svete motocyklov unikátom. Celkom sa v Európe predalo už viac než 140 000 strojov s technológiou DCT a v roku 2019 bolo 45 % všetkých modelov Africa Twin, 52 % všetkých NC750X a 67 % strojov Gold Wings predaných v Európe vo verzii DCT.

 

18.06.2018 - sasos69 Čitatelia: 6183 [Technika - Motor]

-

Upsizing Moto Guzzi 1200 Sport

Bol som v Mandele na stretnutí Guzzistov a zaujala ma možnosť zväčšenia objemu motora "Big Bore" od spoločnosti Millepercento. Bolo to zaujímavé ale pre človeka nemechanika prakticky neuskutočniteľné.

 

27.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5500 [Technika - Motor]

-

Shell Eco-marathon Europe 2015 - Z Košíc do Trnavy na liter paliva

Študenti Strojníckej fakulty Technickej univerzity v Košiciach by na svojom úspornom vozidle prešli na jeden liter paliva z Košíc až do Trnavy. Bežné vozidlo spotrebuje aspoň 15 litrov paliva. Košičania tento výsledok dokázali v súťaži Shell Eco-marathon Europe, v ktorej prešli na jeden liter paliva až 355 kilometrov. V jubilejnom 30.ročníku súťaže sa pretekov prvýkrát zúčastnili až dva slovenské tímy.

 

11.02.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 55714 Strany: 3 [Technika - Motor]

-

Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Motocykle sú vybavené motormi rôznych zdvihových objemov, ktoré sa však líšia aj počtom a usporiadaním valcov. Niečo o tom aký vplyv má konštrukcia motora na jeho vlastnosti sa môžete dozvedieť z nasledujúcich riadkov...

 

09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 78300 [Technika - Motor]

-

Dvojtaktný motor - princíp funkčnosti

Dvojtaktný motor je známy už od polovice 19-teho storočia. V minulosti sa tieto motory často využívali na pohon motocyklov, hlavne kvôli ich konštrukčnej jednoduchosti a nízkej cene. Toto sa zmenilo až v šesťdesiatych rokoch, keď boli dvojtakty vytlačené do oblasti športových strojov. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.

 

09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 65826 [Technika - Motor]

-

Štvortaktný motor - princíp funkčnosti

Štvortaktný motor je najpoužívanejším motorom v dopravných prostriedkoch. Má mnoho výhod oproti dvojtaktným motorom a dnes už jednoznačne kraľuje u medzi sériovými veľkými motocyklami, kým dvojtakty sa používajú len v maloobjemových skútroch a v športových strojoch. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.

 

24.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 60657 [Technika - Motor]

-

Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Rubrika Technika je tu preto, aby sme Vám priblížili funkciu rôznych častí motocykla. A čím iným by sme mali začať, keď nie priamo srdcom každého stroja, ktorým je motor.

 

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 154911 | Včera: 145839