Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Jedným z najväčších lákadiel našej návštevy v Indii bola rozhodne návšteva továrne Royal Enfield Oragadam v meste Chennai. Royal má v tomto meste celkovo 3 továrne a vývojové centrum ktoré sme navštívili deň predtým.
Na moje prekvapenie a veľké potešenie sme mohli v továrni natáčať a fotit. Samozrejme je z toho tona materiálov A to vám všetko prinesiem potom v zostrihanom videu.
V tomto poste vám prinášam asi 30 fotografií z výroby. Továreň bola veľmi čistá pôsobila absolútne novým dojmom a veľká časť výroby je automatizovaná aj roboticky.
Začali sme v motorárni kde sú kovoobrábacie stroje riadené počítačom ktoré obrábajú odhliadky. Následne majú aj počítačom riadené umývanie, vyplachovanie, čistenie a sušenie obrobených dielov, aby tam nezostali žiadne nečistoty a piliny. Hneď potom je každý diel otestovaný aj vysokým tlakom vzduchu na možné úniky.
Následne sme si pozreli montáž - takisto plne automatizovaný stroj osadzoval všetky ventily so spružinami do dvojvalcových motorov.
Iné kroky montáže sa robia samozrejme aj ručne. Takt fabriky je inak 45 sekúnd na 1 krok linky. Každý diel má svoj QR kód, je skenovanyy, na linke je automatické podávanie dielov aj uťahovanie šroubov na predpísaný moment, ak niečo nesedí celá linka stojí.
Na konci výrobnej linky motorov sú testovacie boxy: kontrolujú sily potrebné na radenie prevodov, tlaky vo valcoch, silu stlačenia spojky a kontrolujú aj hluky ako na voľnobehu tak aj pri plnom plyne. Ak sú akékoľvek nedostatky motor ide na kontrolu rozbor, až keď je všetko fixnuté motor dostáva zelenú nálepku a ide von.
Ďalej sme si pozreli striekaciu linku, tá je plne automatizovaná a robotizovaná. Ako farbu tak aj lak nanáša robot. V ďalšom kroku sa potom nanášajú nálepky ale je tu aj tá veľká unikátna vec, ktorú v dnešnej dobe má už len Royal A to je ručné ťahanie zlatých liniek na nádrž a diely.
Nielen sme to videli naživo ale mohli sme si to aj vyskúšať. Je to v skutku veľmi zložité a naše výsledky boli otrasné :-) Chlap ktorý to robil povedal, že po polroku tréningu dokázal jednu nádrž spraviť bez chyby. Fakt zážitok.
Na nádrži je tenká linka nanesená gumou podľa šablóny. Podľa tejto linky potom ručne ťahá štetcom zlatú linku. Keď to pokazí, dá sa to umyť a skúsiť znova.
Následne sme si pozreli montáž motoriek, kde to funguje podobne ako v motorárni. 45s takt na každý úkon na motorke. Prichádzajú komponenty a postupne sa montujú: Rám a na neho kablovačka, potom tzv. svatba, keď sa stretne rám s motorom, predná vidlica, celá zadná kyvka aj s kolesom, na konci svetlá a všetko sa hneď aj testuje.
Na konci linky každý bike prejde kontrolou kvality a ide ešte na dyno, motor aj brzdy sa skontrolujú a potom ide na miestnu testovaciu dráhu kde spraví 2 až 6 km a všetko sa vyskúša aj počas jazdy.
Len táto jedna továreň má 5400 m2 a 5 výrobných liniek a kapacitu max 3000 vozidiel denne. Počas našej návštevy šli na polovicu. Spolu majú kapacitu cca 1 milión vozidiel ročne.
Okrem celých motoriek tu aj balia komponenty pre Brazilský trh, kde sú motorky kompletované. Každá súčiastka na čiarový kód, váži sa hmotnosť danej súčiastky a tým pádom aj kompletnosť celého balíka. Ak niečo nesedí baliaca linka zastane
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
29.11.2024 - Awia
Krajina: | India |
Región: | Tamilnádu |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | Awia 07.03.2025 (15:00) |
Poloha: | N 12.846 E 79.935 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 0 |
Povrch: | asfalt |
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Hinduistický kláštor Ponniyamman v Chennai, India | Kostol | 31.9 km V |
2. | Royal Enfield Global Headquarters a vývojové centrum, Chennai, India | Zaujímavosť | 32.2 km V |
3. | Akkarai Beach, Chennai, India | Pláž | 35.2 km V |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 75525 | Včera: 193778