Pridané: 12.11.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Dva roky po poslednej modernizácii KTM nenecháva stroje LC4 bez povšimnutia. Okrem povinnej EURO5 normy dostávajú oba modely niekoľko vylepšení.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
690 Enduro R si roky udržiava povesť tej najlepšej voľby pre toho, kto to myslí v teréne naozaj vážne. V poslednej generácii má už náklonové ABS aj trakčnú kontrolu a to všetko aj s offroad režimami a možnosťou vypnutia. K tomu kvalitné odpruženie WP XPLOR a motor s výkonom 74 k a krútiacim momentom 73,5 Nm znamenajú, že sa nestratí v teréne ale ani na presune po ceste.
Nové sú jazdné režimy prepínané na riadidlách: STREET má dvojkanálové ABS, kým OFFROAD odpojí ABS na zadnom kolese pre lepší zážitok v teréne.Samotné ABS ťaží z novej modulátorovej jednotky, ktorá umožňuje lepšiu reguláciu sily a tiež sa dá prepínať „za behu“. Super správa je že už nie je potrebné „dongle“ na vypnutie.
Nová palubná doska má tlačidlo ABS, ktoré poskytuje rýchly spôsob vypnutia pre jazdu v teréne. Na displeji sa teraz zobrazujú ukazovatele otáčok a zaradeného stupňa.
KTM 690 SMC R má rovnaký nový modulátor ABS ako Enduro, ktorý umožňuje nastavenie „za jazdy“, ako aj novú praktickú palubnú dosku. SMC R sa môže pochváliť veľkými a kvalitnými brzdami Brembo a pre model 2021 bol brzdový systém vylepšený. Najnovšia generácia monoblokového strmeňa Brembo M 4.32 posúva brzdenie ešte viac na 320 mm prednom kotúči (240 mm vzadu).
Okrem toho dostali oba modely nový katalyzátor, ktorá sleduje stav emisií a pomáha plniť normu Euro5. Oba modely sú dostupné aj vo verzii 35 kW, pre vodičák A2.
KTM 690 ENDURO R a KTM 690 SMC R 2021 budú dostupné u autorizovaných predajcov KTM od januára 2021. Viac informácií nájdete na www.ktm.com.
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | KTM | KTM |
| Model: | 690 Enduro R | 690 SMC R |
| Rok: | 2021 | 2021 |
| Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
| Kategória: | Enduro | Supermoto |
| Motor: | ||
| Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
| Objem: | 692.7 ccm | 692.7 ccm |
| Max. výkon: | 74.8 k (55.0 kW) / ot. | 74.8 k (55.0 kW) / ot. |
| Max. krútiaci moment: | 73.5 Nm / 6500 ot. | 73.5 Nm / 6500 ot. |
| Kompresný pomer: | 12.7:1 | 12.7:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 105 x 80,0 mm | 105 x 80,0 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | OHC (4V) | OHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 250 mm | 215 mm |
| Zdvih vzadu: | 250 mm | 240 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová, radiálny 4 piestik |
| Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 90/90-21 | 120/70 ZR 17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
| Pneu vzadu: | 140/80-18 | 160/60 ZR 17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Suchá hmotnosť: | 146 kg | 147 kg |
| Výška sedla: | 910 mm | 892 mm |
| Rázvor: | 1502 mm | 1470 mm |
| Svetlá výška: | 269 mm | 237 mm |
| Objem nádrže: | 13.5 l | 13.5 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | 4.1 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 235 km | cca 246 km |
| Servisný interval: | 10 000km | 10 000km |
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Iná výbava: | podvozok WP XPLOR (vzadu prepákovanie) | podvozok WP APEX (vzadu prepákovanie) |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | EURO 5 | EURO 5 |
Pridané: 12.11.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať