[Testy a predstavenia - Test]
Dlhoočakávaná najmenšia adventúra na rakúsky spôsob konečne prišla, a my sme sa na ňu vrhli takpovediac hneď po rozbalení z krabice. Poď sa pozrieť ako sa nám páčila.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Až dlhé roky po Duke 390 prišiel tento turista, dal si teda riadne načas. Dá sa povedať, že s naháčom má spoločný len jednovalcový motor a zopár drobností, inak sa oveľa viac podobá na 790 Adventure. Podstatné je, že ide skôr o turistu než enduro. 19- a 17-palcové kolesá sú odlievané, a vďaka výkonu nižšiemu než 35 kW na ňom môžu brázdiť cesty aj držitelia vodičákov A2.
Čo rozhodne poteší, sú solídne komponenty, vyspelá elektronika a moderné odpruženie. Napríklad riadidlá sú "dospelácky" široké a kónické a sú na nich blastre, asistenčné systémy sú náklonové, obe odpruženia zas najnovšie APEX od WP. Vpredu sa dá nastaviť kompresia a odskok (každé v inej rúre, bez náradia, aj v rukaviciach), vzadu predpätie a odskok. KTM má ako jediná v triede farebnú obrazovku.
Jednovalec produkuje výkon 32 kW (43 koní) pri 9 500 otáčkach a 35 Nm pri 7 000, čo je rovnako ako v Duke 390. Podľa dostupných informácií sú aj všetky sprevodovania úplne rovnaké. Po novom spĺňa normu Euro 5, čo sa na jeho priebehu našťastie nijako nepodpísalo, alebo ak áno, tak jedine pozítívne. Advík 390 ťahá pekne odspodu, netreba ho veľmi vytáčať.
Posed je už samozrejme vyšší ako na naháči, a to vo výške 855 mm. Prekvapilo ma, že je to dosť vysoko, veď ide o stroj aj pre začiatočníkov, ale zase predná devätnástka a dlhšie zdvihy si pýtajú svoje. Pre nižších jazdcov KTM ponúka znižovaciu sadu.
Pri listovaní katalógu sme si všimli, že v ponuke sú aj užšie sedlá, a to dokonca aj športové jednodielne. Nenašli sme tam však žiadny zadný nosič ani kufor, iba tašky na sedlo spolujazdca, čo je pri takomto turistovi rozhodne škoda.
Čo sa týka pomeru zamerania cesta/terén, každopádne prevláda cesta. Na ňu je nastavená aj trakčná kontrola, ktorú treba po zídení z asfaltu hneď vypnúť. Pri jazde postojačky sú pre jazdcov do výšky povedzme 175 cm riadidlá v takej akurát výške, ostatní ich budú chcieť asi zvyšovať. Aj podvozok je naladený tuhšie, rozhodne na kvalitné západniarske asfalty, nie naše poľňačky. Vpredu sa predpätie nedá meniť, ale svoje urobí aj nastaviteľný odskok a kompresia. Vzadu sa predpätie nastavuje klasickým C-kľúčom a odskok skrutkovačom.
Zdá sa nám, že zadná jednotka je pripravená aj na zaťaženie spolujazdcom a batožinou. Všetko to dopĺňa dobré obutie, Continental TKC70, ktoré zodpovedá viac cestnejšiemu a menej terénnemu zameraniu stroja. Predné zdvihy sú inak 170 mm, zadný 177.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
motor, výbava, nastaviteľný podvozok, cena, obutie | nemá nosič batožiny |
Servisný interval | 7 500 km (15 000 km ventily) |
Spotreba | 3,37 l/100 km (oficiálna) |
Objem nádrže z toho rezerva | 14,5 l (3 l rez.) |
Približný dojazd po kontrolku rezervy | 340 km |
Cena motorky | 6 290 eur |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM Košice - adamoto. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() Pridaj obrázok |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | Honda | BMW | Kawasaki |
Model: | 390 Adventure | CB500X | G 310 GS | Versys-X 300 |
Rok: | 2020 | 2020 | 2020 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 373.2 ccm | 471 ccm | 313 ccm | 296 ccm |
Max. výkon: | 43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 37 Nm / 7000 ot. | 43 Nm / 6500 ot. | 28 Nm / 7500 ot. | 27 Nm / 10000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6:1 | 10.7: 1 | 10.6:1 | 10.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 89 x 60 | 67 x 66.8 | 80.0 x 62.1 mm | 62.0 x 49 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 150 mm | 180 mm | |
Zdvih vzadu: | 177 mm | 135 mm | 180 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová | jedno kotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 300 mm | 290 mm |
Pneu vpredu: | 100/90 x 19 | 110/80R19M/C | 110/80 R 19 | 100/90 - 19M/C 57S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm | 240 mm | 240 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 130/80 x 17 | 160/60R17M/C | 150/70 R 17 | 130/80 - 17M/C 65S |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 158 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 197 kg | 169.5 kg | ||
Výška sedla: | 855 mm | 830 mm | 835 mm | |
Rázvor: | 1430 mm | 1445 mm | 1420 mm | |
Dĺžka: | 2155 mm | 2075 mm | ||
Šírka: | 825 mm | 880 mm | ||
Výška: | 1410 mm | |||
Svetlá výška: | 200 mm | 180 mm | ||
Objem nádrže: | 14.5 l | 17.7 l | 11 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | 143 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.4 l/100km | 3.6 l/100km | 3.33 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 319 km | cca 368 km | cca 247 km | |
Servisný interval: | 10 000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok WP APEX | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 03/2020: 6 290 EUR | Vyššie zdvihy, 19-palcové koleso, anti-hop, nová prístrojovka, Cena 05/2019: 6390 EUR | Cena 9/2017: 5 800 eur | Cena 9/2017: 5 795 eur |
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | Honda | Royal Enfield | Suzuki |
Model: | 390 Adventure | CRF 250 Rally | Himalayan | V-Strom 250 |
Rok: | 2020 | 2019 | 2020 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 373.2 ccm | 249.4 ccm | 411 ccm | 248 ccm |
Max. výkon: | 43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot. | 24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot. | 24.51 k (18.02 kW) / 6500 ot. | 25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 37 Nm / 7000 ot. | 22.6 Nm / 6750 ot. | 32 Nm / 4000 ot. | 23.4 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6:1 | 10.7: 1 | 9.5:1 | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 89 x 60 | 76 x 55 mm | 78 mm x 86 mm | 53,5 x 55,2 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC | SOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 250 mm | 200 mm | |
Zdvih vzadu: | 177 mm | 265 mm | 180 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová dvojpiestková | kotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 256 mm | 300 mm | |
Pneu vpredu: | 100/90 x 19 | 3.00-21 51P | 90/90 - 21 | 110/80-17M/C 57H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | kotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm | 220 mm | 240 mm | |
Pneu vzadu: | 130/80 x 17 | 120/80-18M/C 62P | 120/90 - 17 | 140/70-17M/C 66H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 158 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 157 kg | 182 kg | 181 kg | |
Výška sedla: | 855 mm | 895 mm | 800 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1430 mm | 1445 mm | 1465 mm | 1430 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | 2190 mm | 2085 mm | |
Šírka: | 900 mm | 840 mm | 740 mm | |
Výška: | 1425 mm | 1360 mm | 1110 mm | |
Svetlá výška: | 200 mm | 270 mm | 220 mm | |
Objem nádrže: | 14.5 l | 10.1 l | 15 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 120 km/h | 130 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.4 l/100km | 3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 319 km | cca 252 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok WP APEX | podvozok KYB | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 03/2020: 6 290 EUR | Cena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur) | Cena 03/2020: 5 190 EUR | Cena 9/2017: 5 290 eur |
Pridané dňa: 15.05.2020 Autor: Awia