[Testy a predstavenia - Test]
Nedávno som prezradil že jeden test sme si odložili na "zimné" obodobie a aj to, že to bolo najlepšie zvezenie sezóny. Tak a tu ho máme priatelia. Tento kafáč ma naozaj prekvapil a nenechal chladným a tak si myslím, že mu toto označenie patrí právom. Dámy a páni predstavujem Vám Royal Enfield Continetal GT 650.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
Príbeh značky Royal Enfield je vskutku zaujímavý. Úspešná anglická značka otvorila pobočku v Indii a tam rozbehla produkciu svojich modelov pre obrovský trh. Potom však prišli ťažké časy na domácom trhu, keď anglické značky nepodchytili včas čoraz silnejšiu japonskú konkurencia a Royal podobne ako ďalšie anglické značky skrachoval. V Indii však prežil ako samostatná firma a v posledných rokoch sa Indovia snažia o návrat do Európy (a sveta). V roku 2017 otvorili v Anglicku dizajnové a vývojové centrum a výsledkom aj ich práce je napríklad nový dvojvalcový motor na ktorý sa pozeráme aj v modely Continetal GT.
Ako to už býva u nas zvykom detailný test vám prinášame aj formou videa:
Nový motor má dokonale spracovaný klasický vzhľad. Motor typickej anglickej školy je však úplne nový a moderný vrátane prevodovky a spojky s anti-hopom. Výkon je nastavené presne na vodič´ky A2 teda 35 kW teda 47,6 k pri 7100 ot ale podstatnejší je krútiak 52 Nm / 5250 ot. Kľukovka má tradičný posun o 270 stupňov, chladenie zabezpečuje olej a vzduch. Motor má vstrekovanie, spĺňa EURO normy a má prekne zamaskované všetky moderné vecičky ako lamda sondy či katalyzátor a vstreky.
Okolo tohto motora Royal postavil dva modely Interceptor a Continental GT 650. V oboch prípadoch je to pekne do detailov prepracovaná klasika a my sme sa pozreli bližšie na Royal Enfield Continetal GT.
Okolo motora je postavený trubkový rám klasickej kolískovej konštrukcie. Podvozok je vidlica a vzadu dvojica tlmičov dokonca e expanznými nádobkami. Nastaviteľné je však len predpätie pružín vzadu. Kolesá majú na klasiku ten správny rozmer 18-palcov.
Dizajn dotvára nádrž, rovné sedlo, klasické svetlo, ktoré nielen že nie je LED ale nemá ani číru optiku. Podobné svetlo je aj vzadu. Priestor okolo motora je vzdušný - ponad prevodovku je vidieť dokonca na druhú stranu, výhľad nekazia žiadne hadice či káble. Všetko je pekne prepracované, schované pod kastlíkmi, dizajnovo čisté a na mnohých dieloch nájdete aj logo Royal Enfield.
Prístrojovka je dvojica budíkov, ktorých pohon síce nie je mechanický ale vyzeráju skvele. Navyše je tam aj LED displej a tak sa tam dajú zobraziť základné veci ako tripy, celkové km ale poteší aj palivomer, ktorý nie je v takomtom segmene vôbec bežný.
Riaditka sú uchytené na predstavcoch rovno na vidlici napriek tomu nie je posed nijako agresívne sklonený dopredu. Na druhej strane je tu priestor pre doladenie a prrípadnu úpravu pre budúceho majiteľa.
Komu sa retro biky páčia ten si Royal už určite všimol a pravdepodobne niekde aj poobezeral. Je to kus motorky, ktorý za to stojí no to najlepšie príde keď sa na ňom odvezieš.
Po naštartovaní sa ozve pekný bublavý zvuk dvojvalca z dvojice výfukov. Napriek tomu že je to séria je to fakt pekný zvuk a zároveň je počuť istý potenciál ak by s izvolil nejaké ladené rúry. Royal si pekne pradie veľmi vyrovnane bez nejakých rušivých vibrácii. Keď vysadneš zistíš že posed je veľmi príjemný uhol kolien nie je extra ostrý a riaditka sú pomerne vysoko. Posed je ako na pohodlnom mestskom naháči a začínaš tušiť že toto bude motorka aj na každý deň.
Spojka ide veľmi ľahúčko aj keď je mechanicka lanková. Prevodovka radí jemne a presne ako japonec. Ako sa rozbieham automaticky mi naskakuje podvedome úsmev na tvári. Vibrácie motora sú jemné ale sú tam. Je to ten typ motorka, ktorého chod vnímaš celým telom. Nepotrebuješ otáčkomer na to aby si vedel ako na tom motor je - či si pradie blahom, alebo sa trápi a chcel by podradiť. Je to presne to čo mám rád, že ak sedlám retro motorku, tak nechcem mať pod riťou motor, ktorý ma život aj charizmu. A toto je vec, ktorá sa nie vždy konštruktérom podarí.
Po meste jazdí Continetal GT s gráciou akú si tieto dve písmenká zaslúžia. Podvozok ochotne a presne zvláda mestské nerovnosti. Svojho jazdca nevyklepe a nevytrestá a znovu sa potvrdzuje tá časť o motorke aj na každý deň. Motor je skôr o krútiaku ako o vytáčaní a tak v meste maká ochotne na všetkých kvaltoch a dá sa krásne jazdiť na kochačku a užívať si tie pohľady ľudí.
Ja som sa ale v meste dlho nezdržoval a vyrazil som aj do obľúbených zákrut. Najprv opatrnejšie a neskôr vskutku svižne. Royal je presne taký ako má byť. Ak ho pritlačíš na hranu dostaví sa mierne zavlnenie a cítiš ako motorka s tebou komunikuje. Podvozok ale nie je vyslovene uhúpaný a blatovo mäkký. Športová jazda ma bavila čoraz viac. Neuveriteľne krásne radila prevodovka a to aj bez spojky a ocenil som aj anti-hop pri prudkých podradeniach. Motor má dobrý záťah takže výjazdy zo zákrut sú parádne. Brzdy sú rovnako ako celá motorka na prvý omak retro, ale inak moderné, dostačujúco silné a o bezpečnosť sa aj tu stará ABS.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Prečo top jazdenie sezóny, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Priznám sa že to prekvapilo aj mňa. Od tejto motorky som toho veľa nečakal aj keď som bol na ňu zvedavý. Výsledok bol však neskutočný. Ťažko sa mi to formuluje ale bola to motorka, ktorú som si požičal na "deň-dva" a zostala u mňa skoro týždeň. Telefonoval som a vyhovoril sa na zlé počasie, že nemám prácu hotovú a pritom som v tej búrke s krúpami aj jazdil. A viete čo bolo mi to jedno. Prejazdil som o dosť viac kilometrov ako som myslel. Jazdil som sám aj vo dvojici, jazdil som večer len tak po meste a užíval si zvuk toho motora medzi historickými stavbami v centre mesta, ráno som šiel na ňom na kávu - do vedľajšieho okresu. A potom som ho len tak niekde odstavil a kochal sa pohľadom...
Konkurenciu Royal má ale oproti všetkým konkurentom má veľkú výhodu a to cenovku takmer o 3 tisícky nižšiu. Ale to nie je zďaleka jediná jeho výhoda. Parádny retro potenciál má Kawasaki W 800 s podobným motorom a parametrami. Motor má kráľovský hriadeľ a vyšší krútiak, má LED svetla no Kawa je aj ťažšia. Nemôžeme vynechať anglického súpera Triumph Bonneville T100, ktorý z väčšieho motora doluje aj vyšší výkon aj krútiak, jeho motor však už chladí kvapalina a je aj ťažší. Štýlovo sú to ale ako bratia. Krásnu klasiku majú v ponuke aj taliani Moto Guzzi V7 III Racer. Aj Racer je trochu silnejší, má kardan, motor so super chariznou a krásny dizajn. A trošku modernejšia a výkonnejšia je Ducati Scrambler Café Racer 2019 zo spomínaných bikov najvyšší výkon, moderná výbava, športový potenciál, 17 palcové kolesá, nízka hmotnosť ale najvyššia cena. Ducati je už o 4 600 EUR drahšia ako Royal Enfield.
Royal Enfield Continetal GT určite nie je najlepšia motorka na svete. Veľmi totiž záleží čo od motorky chcete. Ak však hľaďáš čistú radosť s jazdy na motorke, bez všakovakých príkras. Jazdu kde na teba fúka vietor (lebo to je to prečo jazdíš na motorke) kde ťa nezaujíma tvoj mobil či ti niekto volá a ani či ťi lajkol tvoju nepodstanú fotku tak v tomto prípade má Royal motorku, ktorá to nemá k dokonalosti fakt ďaleko.
Bez sračiek naokolo, motor, rám, brzdy - klasika jak remeň so skvelou charizmou. To je Royal Enfield Continetal GT 650 ak ti sadne nebudeš z neho chcieť zliezť. Odvezieš aj frajerku, môžeš na ňom chodiť do roboty a kľudne aj na dovolenku. A to všetko za cenovku, ktorej je ťažko uveriť: 6 990 EUR.
čistý krásny retro dizajn, kvalitné spracovanie, moderný motor bez kompromisov s charizmou, zážitok z jazdy, skvelá cena | menšia nádrž, tyčka bočáku schovaná pod stupačkou |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť K-moto Košice. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Royal Enfield | Kawasaki | Triumph | Moto Guzzi | Ducati |
Model: | Continetal GT | W 800 | Bonneville T100 | V7 III Racer | Scrambler Café Racer |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | ||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 648 ccm | 773 ccm | 900 ccm | 744 ccm | 803 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 7250 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6000 ot. | 55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot. | 51.7 k (38.0 kW) / 6200 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 52 Nm / 5250 ot. | 62.9 Nm / 4800 ot. | 80 Nm / 3230 ot. | 60 Nm / 5000 ot. | 67 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 | 8.4:1 | 11:1 | 11:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 mm x 67.8 mm | 77 x 83 | 84.6 x 80 mm | 80 x 74 mm | 88 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | OHC (2V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | kvapalinou | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 130 mm | 120 mm | 130 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 88 mm | 105 mm | 120 mm | 96 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová | jedno kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 310 mm | 320 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-18 | 100/90-18M/C 56H | 100/90-18 | 110/90 18 | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | kotúčová | kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 270 mm | 255 mm | 260 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-18 | 130/80-18M/C 66H | 150/70 R17 | 130/80 17 | 180/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 213 kg | 180 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 198 kg | 221 kg | 209 kg | 196 kg | |
Výška sedla: | 793 mm | 790 mm | 790 mm | 770 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1398 mm | 1465 mm | 1450 mm | 1463 mm | 1436 mm |
Dĺžka: | 2122 mm | 2135 mm | 2090 mm | 2090 mm | |
Šírka: | 744 mm | 925 mm | 715 mm | 875 mm | |
Výška: | 1024 mm | 1120 mm | 1100 mm | 1066 mm | |
Svetlá výška: | 174 mm | 130 mm | 150 mm | ||
Objem nádrže: | 12.5 l | 15 l | 14.5 l | 21 l | 13.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | 3.83 l/100km | 5.1 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 261 km | cca 283 km | cca 198 km | ||
Servisný interval: | 12000 | 12000 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | vypletané kolesá | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 6/2019: 6 990 EUR | Klasický dvojvalec rozvod kráľovským hriadeľom Dva modely W800 Street a W800 Cafe (s kapotážou) Cena 08/2019: Street: 9 795 EUR, Café 10 595 EUR | Cena 07/2019: cca 10 235 EUR | Vzadu dva plne nastaviteľné tlmiče Ohlins Cena 10/2019: 10 990 EUR | Cena 10/2019: 11 590 EUR |
Pridané dňa: 18.03.2020 Autor: Awia