http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX

[Testy a predstavenia - Test]

Tretia generácia megaobľúbeného PCX so sebou priniesla aj najväčšie zmeny oproti predchodcom. Najbadateľnejšie sa dá nové PCX odlíšiť podľa predného a zadného svetla, mierne narástli aj pneumatiky. Nie do priemeru, ale do šírky. Podstatné je, že ko-ne-čne pribudlo ABS alebo vzpera držiaca sedlo vo vyklopenej polohe. Na novom PCX zároveň nie je žiadny analógový ukazovateľ.

Text: Matej Mularčík
Foto: Michal Meško - cuba
Video: Tomáš Hajduch - Awia

Honda PCX125 2019
Honda PCX125 2019

Hneď na prvý pohľad upúta zmena predného svetla, ktoré je teraz ešte extravagantnejšie. Svetlá sú plne LED a blinkre sú potiahnuté celkom vysoko. LED pás svieti okolo svetla a zasahuje až k blikrom. Táto zmena mu len prospela a dodala aj viac elegancie. V červenej farbe dizajn celého skútra vynikne. Zadné svetlo v sebe tiež zahŕňa blinkre, svietiace pásy sú rozdelené na dva. Osvetlenie značky je tiež ledkové. V ľavom odkladacom priestore pred kolenom, ktorý je veľkorysý, pribudla 12V zásuvka. Priestor pod sedadlom je dostatočne veľký a zmestí sa doň aj integrálna prilba, aj keď občas treba pritlačiť. Pri jednotlivých otočeniach kľúčom sa dajú otvoriť samostatne nádrž a sedadlo. Ako už aj predošlá verzia mala start-stop systém, tak aj u tohto to nie je inak. Ja veľmi nie som fanúšikom tejto technológie a tak sa teším, že ostalo zachované tlačidlo na pravej rukoväti, kde sa to dá vypnúť. Musím však priznať, že vypínanie motora pri zastavení na červenej funguje na výbornú a šetrí to palivo. Najväčšia zmena prichádza v displeji, ktorý nahradil starý analógový tachometer. Dominantou displeja je rýchlosť a samozrejme stav palivovej nádrže, ďalej zobrazuje klasické údaje ako napríklad prejdené kilometre, spotrebu paliva a hodiny. Prepínanie jednotlivých funkcií sa vykonáva tlačidlami pri displeji. Dole pod displejom svieti nápis PCX, to aby sme nezabudli na čom sedíme.

Honda PCX125 2019
Honda PCX125 2019

Posed je výhodou tohto modelu, kde aj menší ľudia nemajú problém dočiahnúť na zem. Celkovo je posed taký čoproidnejší. Výborným jazdným vlastnostiam pomáha vysoký tunel, PCX je tak tuhšie. Širšie osemlúčové kolesá (vpredu 100 a vzadu 120) konečne nahradili pôvodné galusky, a tak sa zlepšila aj stabilita na ceste, čomu dopomohol samozrejme aj nový dvojitý oceľový rám. Zadné tlmiče sa posunuli viac dozadu a predĺžil sa ich chod. Manévrovateľnosť je absolútnou výhodou v meste, môžete si dovoliť takmer čokoľvek v preplnenej premávke a v zápche. Hmotnosť je 130 kg a nový výkonnejší motor si s ňou hravo poradí.

21.06.2018 11:59 - Z redakčného zápisníka (editoriál) 7/2018 - z motoriek nezosadneme!

Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX
Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX
Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX
Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX

Maximálny výkon vzrástol o 0,3 kW na 8,99 kW (12,23 koní) pri 8 500 otáčkach a maximálny krútiaci moment je 11,8 Nm pri 5 000. Z tohto budú mať radosť nielen ľudia čo majú vodičák na auto, ale aj ortodoxní motorkári, ktorí nechcú vláčiť svoje mašiny v zapchatých uliciach veľkomiest. Osemlitrová nádrž zabezpečí dojazd pri výrobcom udávanej spotrebe 2,1 litra hravo cez 300 km a s veľmi „ľahkou nohou“ (rukou :)) sa to blíži k 400 km. Ja som mal spotrebu 2,4 litra, ale nepoužíval som start-stop, a samozrejme všade som jazdil svižne. Maximálku som vytiahol až na 113 km/h.

Ráno beriem PCX do už kompletne zapchatej Bratislavy. Cestou z Jura hneď chytám zápchu na „výpadovke“. Ja ale nemať probléma, za pár sekúnd som vpredu a neverím vlastným očiam, nákladiak veľký ako tanker sa išiel točiť cez štyri prúdy pomedzi zvodidlá, sundal motorku a dve autá, hrúza. Pokračujem do práce a zisťujem, kde sa viem až vyškriabať na maximálke, je to už spomínaných 113 km/h, a to som zaľahol :) V meste si kľučkujem medzi autami a všade sa dostávam dopredu, verte mi, že sa všade zmestím, veď to je ako bicykel, úžasne jednoducho ovládateľné. Na semaforoch hravo vystrelím vpred a hneď mám 50 km/h na tacháči. Kolesá sú už dospelácke a konečne sa netreba báť našich ementálových ciest. Podvozok samozrejme tiež zohráva svoju rolu a nové zadné pruženie dodáva parádny komfort na cestách. Predná brzda je kotúčová a zadná zostala bubnová (na zadnej preto nie je ABS), ale to stačí na tento výkon motora.

Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX

Prichádzam do práce a ani neviem, že bola zápcha. Počas dňa musím behať po Bratislave a na to sa mi PCX hodí. Hádžem veci pod sedlo a hor sa do centra. Parkovanie nie je problém, len treba dať pozor na nižší podvozok, keď leziete na obrubník. Po sto rokoch jazdím v krátkom tričku a krátkych gatiach, je to paráda, ale aby som vás ukľudnil, tak do práce a z práce mám kevlarové rifle a textilnú motorkársku bundu. No po centre mi stačí aj tričko, najmä v tom teple čo je vonku. Za celý deň si užívam jazdu na PCX a vyslovene sa s ním hrám na cestách. Ľudia sa po ňom obzerajú, veď dizajn je jeho najväčším ťahákom.

Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX
Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX
Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX
Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX

Video: Test: Honda PCX 2018 - Bestseller vylepšený - motoride.sk

Domov chytám opäť najväčšiu zápchu, lebo v BA si povedali, že treba rozkopať každú ulicu, ale aspoň bude nový povrch na cestách. Prezradím vám, že už keď vidím z diaľky, že nemám šancu pomedzi autá prejsť, tak s PCX také niečo neexistuje. Vpravo, vľavo, stred, je to úplne jedno, všade som a deriem sa vpred. Keď som išiel do práce, mal som plnú nádrž a cestou domov mám stále plnú nádrž. Po príchode domov idem trošku krpca umyť, a hľa, o 10 minút hotovo, on sa ešte aj ľahko umýva, neskutočné.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX
Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX

Konkurencia

Stodvadsaťpäťkových skútrov je nepreberne veľa, ale žiaden z nich nemal u nás také rekordné predaje ako PCX125. Veru, PCX je predajný fenomén - bestsellerom bol aj vtedy, keď ho Honda nestíhala dodávať, a aj vtedy, keď mali konkurenti lepšiu cenu či výbavu.

Keď sa na to pozrieme čisto empiricky, najväčším konkurentom PCX125 je Yamaha NMax 125. Tá však nikdy nedosiahla ani polovicu predajov PCX. Aktuálne jej na krk dýcha ďalšia Honda, Forza 125, aj keď je o 1 800 eur drahšia a o dve čísla väčšia. Je historicky dokázané, že PCX je úspešné najmä vďaka dizajnu a neublížila mu ani neustále rastúca cena.

Dopočutia nabudúce :)

Záver

Nová Honda PCX125 je v meste výborným pomocníkom a šetričom času. Nový dizajn mu len prospel a získa si ešte viac fanúšikov. Vôbec sa nebudem čudovať, keď ich budem na ceste stretávať stále viac a viac. Aj plechovkári si už radšej kúpia skútra do zapchatých miest a PCX bude najčastejšou voľbou. Cena je stanovená na 2 890 eur, a za to dostanete naozaj všetko čo potrebujete.

Plusy, mínusy

komfort, spotreba, odkladacie priestory vyššia cena, mohol byť bezkľúčový

Video: Test: Honda PCX 2018 - Bestseller vylepšený - motoride.sk

Video: Nová Honda PCX 125 2018

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda PCX125 2019

Servisný interval 6000 km
Spotreba 2,1 l/100 km
Objem nádrže 8 l
Približný dojazd 320 km
Počet dealerstiev na Slovensku 8 (BA, TT, NR, TN, ZA, KE, PO)
Cena 2 890 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Kufor topcase (35-litrový + nosič) 199 eur
Vyhrievané rukoväte 340 eur
Vyššie plexi 199 eur

Text: Matej Mularčík
Foto: Michal Meško - cuba
Video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori jazdili v prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Honda PCX 125 2018 Yamaha NMAX 2018 Honda Forza 125 2018 Honda SH 125i 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamahaHondaHonda
Model:PCX 125NMAXForza 125SH 125i
Rok:2018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.9 ccm125 ccm124.9 ccm124.9 ccm
Max. výkon:12.24 k (9.00 kW) / 8500 ot.12.24 k (9.00 kW) / 7500 ot.14.96 k (11.00 kW) / 8750 ot.12.21 k (8.98 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:11.8 Nm / 5000 ot.11.7 Nm / 7250 ot.12.5 Nm / 8250 ot.11.5 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11:111.2 : 111:5 : 111,0:1
Vŕtanie x Zdvih:52,4 x 57,952 x 58.7 mm52.4 x 57.9 mm52.4 mm x 57.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:89 mm89 mm
Zdvih vzadu:84 mm83 mm
Brzdy vpredu:kotúčovákotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm230 mm256 mm240 mm
Pneu vpredu:100/80-14M/C (48P)110/70-13120/70-15100/80-16
Brzdy vzadu:bubnovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm230 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:120/70-14M/C (61P)130/70-13140/70-14120/80-16
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:130 kg127 kg161 kg136.9 kg
Výška sedla:764 mm765 mm780 mm785 mm
Rázvor:1313 mm1350 mm1490 mm1335 mm
Dĺžka:1923 mm1955 mm2134 mm2025 mm
Šírka:745 mm740 mm748 mm728 mm
Výška:1107 mm1115 mm1452 mm1230 mm
Svetlá výška:137 mm135 mm148 mm144 mm
Objem nádrže:8 l6.6 l11.5 l7.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h
Spotreba paliva:2.1 l/100km2.19 l/100km2.3 l/100km2.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 285 kmcca 226 kmcca 375 kmcca 267 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:nienie
Palivové mapy:nienie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Štart-stop funkcia motora:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:zadný kufor
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2018: 2 890 eurCena 9/2018: 2 890 eurCena 9/2018: 4 690 eurCena 9/2018: 3 199 eur

Pridané dňa: 16.09.2018 Autor: Muli

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk