http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Čierny severský scrambler - Husqvarna Svartpilen 401

[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Svartpilen 401 je čierna verzia švédského šípu (Svratpilen = Čierny šíp). Na rozdiel od toho bieleho (Vitpilen) je to scrambler s miernymi offroad ambíciami. A tak sme k nemu aj pristúpili.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Začnem pekne od podlahy aj keď sa tu bavíme a "severanovi" tak nie je žiadnym tajomstvom, že Husqvarna patrí značke z Mattighofenu a všetky šípy majú svoj pôvod v jej modeloch. To čo je tu iné je však jedinečný dizajn, štýl, niektoré komponenty a zameranie. Pozrite sa aj na súrodenca 401 biely cafáč, alebo na väčšieho brata, ktoré sme tiež testovali.

12.06.2018 - Matej Mularčík Čitatelia: 13545 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018

Na "pileny" sme museli čakať príšerne dlho. Dosť sme boli nadržaní z toho, ako nás Husqvarna namotávala rôznymi videami a prototypmi, z ktorých človek najprv ani nevedel, či sú to malé štyristovky alebo veľké sedemstovky. Nakoniec dostávame oba malé "pileny" naraz. Toto je testík jedného z nich, kafáčovského bieleho Vitpilena 401.

 

26.11.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 11271 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Na köttbullar na Husqvarne Vitpilen 701 - motorke pre ortodoxných

Áno, asociáciu s Ikea sme použili už pri teste menšieho Vitpilena, ale čo iné nám zostáva, keď táto motorka je dizajnovo tak veľmi švédska ako kreslo Poäng a polica Billy? Pri dizajne to však končí. Jazda je určená pre tých, čo majú gule a len tak sa nepo*erú. Vitpilen 701 nám v redakcii riadne zamotal hlavy!

 

Stavaný do mesta ale aj na výlety do zákrut - Husqvarna Svartpilen 401 2018
Stavaný do mesta ale aj na výlety do zákrut - Husqvarna Svartpilen 401 2018

Svartpilen 401 to je kompaktný jednovalcový motor so zdvihovým objemom 373.2 ccm obalený parádnym trubkovým rámom s kvalitnou vidlicou vpredu a hliníkovou kyvkou vzadu. Základom tohto celého je pomerne výkonný zábavný motor a sparťanskom minimalistickom balení s plnou hmotnosťou 150 kg. Motor poskytuje 43.5 k pri 9500 ot. a 37 Nm pri 7250 ot čo sú hodnoty vskutku dostatočné pre zábavu na bicyklovo ľahkom stroji. O brzdenie sa stará systémom ABS strážený veľký 320 mm jednokotúč vpredu s ďalším kotúčom 230 mm vzadu a brzdičami ByBre (By Brembo)

Husqvarna Svartpilen 401 2018
Husqvarna Svartpilen 401 2018
Husqvarna Svartpilen 401 2018
Rozmerný predný kotúč hravo motorku spomalí -  Husqvarna Svartpilen 401 2018

Dizajn:

Dizajn je asi to hlavné čím sa Husqvarna pomerne výrazne odlišuje. Je iný, neokukaný a rovnako to ale znamená že sa nemusí každému páčiť. Rozhodne ide svojou cestou a podľa mňa je radosť pozerať si motorku zblízka a objavovať množstvo detailov.

Šotoliny ani poľňačky sa nezľakne - Husqvarna Svartpilen 401 2018
Šotoliny ani poľňačky sa nezľakne - Husqvarna Svartpilen 401 2018

Svartpilen je ladený do štýlu scrambler a má teda viacero tomu zodpovedajúcich úprav. Kolesá zostali vypletané 17-tky ale sú obuté do pneumatíkPirelli Scorpion Rally STR, na nádrži je plastový nosič a vzadu držiak pre spolujazdca. Dôležité su riaditka, ktoré sú endurácke s hrazdou a sú samozrejme vyššie. Zostáva plnohodnotné LED osvetlenie vpredu aj vzadu, denné svietenie po obvode okrúhleho retro svetlometu a rovnako aj LED smerovky. Nádrž a podsledlovka je z jedného kusu a podsedlovka je hodne krátka. Je to stavané primárne pre jedného jazdca, dozadu sa najlepšie vojde štíhla ľadvinka :-)

Nádrž plynule prechádza do podsedlovy - Husqvarna Svartpilen 401 2018
Nádrž plynule prechádza do podsedlovy - Husqvarna Svartpilen 401 2018

Husqvarna Svartpilen 401 2018
Husqvarna Svartpilen 401 2018
Husqvarna Svartpilen 401 2018
Husqvarna Svartpilen 401 2018

Prístrojovka je strohá, jednoduchá LCD, pomerne výrazný otáčkomer dopĺňa aj kontrolka preradenia. Ovládacie tlačítka sú priamo na prístrojovke. ABS je vypínateľné a trakčnú kontrolu tu nenájdeme (načo aj :-) )

Jednoduchá LCD prístrojovka - Husqvarna Svartpilen 401 2018
Jednoduchá LCD prístrojovka - Husqvarna Svartpilen 401 2018

Poďme jazdiť:

Už po vysadnutí do sedla je to výrazný rozdiel oproti cafáčskemu Vitpilenu - riaditka sú vyššie posed je vzpriamenejší a nepomerne pohodlnejší na nejaké to presúvanie sa mestom za prácou či zábavou. Nakoniec pozri si to priamo v našom videu:

Video: V sedle: Husqvarna Svartpilen 401 2018

Ďalšou zmenou je podvozok. Aj keď má rovnaké zdvihy ako Vitpilen, je naladený mäkšie čo je výhodou pri každodennej jazde alebo keď zablúdiš do ľahšieho terénu.

Na ceste:

Svartpilen je malá, ľahká, svižná motorka. Tento motor si so 150 kg váhy naozaj dobre poradí, dá sa jazdiť 160 km/h +- niečo navyše. Napriek tomu že má tesne pod 35 kW teda vodičák A2 dá sa s ním povoziť aj s veľkými motorkami. Čím viac zákrut bude, tým lepšie bude šíp s nimi stíhať a držať krok. Veľmi ľahko sa totiž ovláda, preklápa zo strany na stranu, super sa na nej vysadá, je to stroj ktorý nielen začínajúceho jazdca skvele naučí na motorke jazdiť. A práve nižší výkon naučí jazdca to všetko ostatné čo pre jazdu potrebuje viac ako ťahať za plyn po rovinke.

Scrambler alebo Cafáč je to na tebe - Husqvarna Vitpilen 401 2018
Scrambler alebo Cafáč je to na tebe - Husqvarna Vitpilen 401 2018

Brzdy sú na túto motorku dimenzované dostatočne a hravo si so spomaľovaním Svartpilena poradia. Práve nízka hmotnosť vám dáva možnosť brzdiť neskôr ako by sa vám zdalo. A ani začínajúci jazdec sa vďaka modernému ABS nemusí obávať v prípade krízovky potiahnuť za páčky "na doraz".

Z praktickej stránky to čierny šíp nemá až také ružové. Miesto pre spolujazdca je vďaka štýlovej krátkej podsedlovke viacmenej núdzové, alebo pre štíhlu ľadvinku a na kratšie vzdialenosti. Nejaký kufor by tu asi nezapasoval, takže sa budeš musieť spokojiť s tankvakom alebo malou kapsičkou na zadný nosič. Keď na ňom chceš dochádzať do práce tak sa nevyhneš pravdepodobne ruksaku na drobnosti a prilbu buď zamkneš na ňom alebo ju budeš nosiť zo sebou. V meste to ale bude drak - nikdy nekončiaca zábavná jazda, ktorej sa nikdy žiadny skúter nepriblíži...

Rozmerný predný kotúč hravo motorku spomalí -  Husqvarna Svartpilen 401 2018
Rozmerný predný kotúč hravo motorku spomalí - Husqvarna Svartpilen 401 2018

V teréne:

A ako jazdí v teréne? Nie nie je to enduro a ani nikdy nebude (nechápem prečo nepostavia okolo tohto motora hobby endurko???) Ale ako so scramblerom sa s tým do ľahšieho terénu vybehnúť dá - aj vďaka tomu že Pirelli robí pneumatiky Scorpion Rally STR aj v 17 palcovom rozmere. Postaviť sa do stupačiek sa dá ale jazdec je hodne predklonený a nedorovná to ani pokrčením kolien. V stupačkách sa teda dlhodobo stáť nedá ale sem tam šípu pomôcť prekonať nejakú prekážku nie je problém. Trakčná kontrola tu nie je takže na peknej šotolinke si Svratpilen veselo driftuje - najviac mu to sedí po sediačky na spôsob flat-track. ABS tam je moderné, zabrzdí aj v teréne ale dá sa aj vypnúť.

Husqvarna Svartpilen 401 2018
Husqvarna Svartpilen 401 2018
Husqvarna Svartpilen 401 2018
Husqvarna Svartpilen 401 2018

Na blbnutie po poľnačkách je Svartpilen postavený priam ideálne, je ľahučký, sily má dostatok a je radosť na ňom jazdiť. Skvele si poradí aj s rozbitými asfaltkami o ktoré u nás nie je veru núdza.

Šotoliny ani poľňačky sa nezľakne - Husqvarna Svartpilen 401 2018
Šotoliny ani poľňačky sa nezľakne - Husqvarna Svartpilen 401 2018

Pokračovanie článku na ďalšej strane:, Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.

Konkurencia

Konkurentov tak vyslovene scramblerových v tejto kubatúre zas tak veľa nenájdeme. Ako prvú spomeniem Ducati Sixty2 - podobne stiuhnutá mašinka má ale L-kový dvojvalec 399 ccm podobného výkonu avšak je viac ako o 30 kg ťažšia a pochopiteľne aj o tisícku drahšia. Takpovediac z vlastných radov konkuruje KTM 390 Duke ako moderne strihnutý naháč, ale aj bielz súrodenec Vitpilen 401. Nová Honda CB300R má podobný retro moderný café vzhľad, je slabšia, má nižšie zdvihy, je ľahšia a zaujme aj priaznivejšou cenou.

Záver

Svartpilen 401 je pohodlnejšia verzia Vitpilenu s dizajnom scrambleru. Oproti nemu je trochu praktickejší a pohodlnejší na dennodenné využitie a lepšie zvládne aj výlet mimo asfaltu. V tomto prípade je cenovka rovnaká, takže len na tebe záleží či dáš prednosť bielemu cafáču alebo čiernemu scrambleru.

Plusy, mínusy

mäkší podvozok, vzpriamenejší posed, lepšie pohodlie pre spolujazdca (držiak), „enduro“ gumy, nízka hmotnosť, všestrannejšia motorka cena trochu vytŕča nad konkurenciou (okrem Ducati :-) )

Video

Video: V sedle: Husqvarna Svartpilen 401 2018

Video: Husqvarna 401 - čo stálo za vznikom konceptov 401 Svartpilen a 401 Vitpilen

Pozadie / Wallpaper:

Stavaný do mesta ale aj na výlety do zákrut - Husqvarna Svartpilen 401 2018
Šotoliny ani poľňačky sa nezľakne - Husqvarna Svartpilen 401 2018

Motocykel na test poskytla spoločnosť Husqvarna Motorcycles

Foto:
 Husqvarna Svartpilen 401 2018 Ducati Sixty2 2018 KTM 390 Duke 2018 Husqvarna Vitpilen 401 2018 Honda CB300R 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaDucatiKTMHusqvarnaHonda
Model:Svartpilen 401Sixty2390 DukeVitpilen 401CB300R
Rok:20182018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:NaháčKlasikaNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)dvojvalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:373.2 ccm399 ccm373.2 ccm373.2 ccm286 ccm
Max. výkon:43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot.40.1 k (29.5 kW) / 8750 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot.31.4 k (23.1 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:37 Nm / 7250 ot.34.6 Nm / 8000 ot.37 Nm / 7000 ot.37 Nm / 7250 ot.27.5 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:12.6:110.7:112.6:112.6:110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:89 x 6072 x 49 mm89 x 6089 x 6076 x 63 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (2V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchomkvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:142 mm150 mm142 mm142 mm130 mm
Zdvih vzadu:150 mm150 mm150 mm150 mm107 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová, 2 piestikyjednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová, radiálny 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm320 mm296 mm
Pneu vpredu:110/70-17110/80 R18110/70-17110/70-17110/70R17M/C 54H
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:230 mm245 mm230 mm230 mm220 mm
Pneu vzadu:150/60-17160/60 R17150/60-17150/60-17150/60R17M/C 65H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:167 kg149 kg
Hmotnosť s náplňami:150 kg183 kg148 kg143 kg
Výška sedla:835 mm790 mm830 mm835 mm799 mm
Rázvor:1357 mm1460 mm1357 mm1357 mm1352 mm
Dĺžka:2100 mm2012 mm
Šírka:845 mm802 mm
Výška:1150 mm1052 mm
Svetlá výška:170 mm185 mm170 mm151 mm
Objem nádrže:9.5 l14 l13.4 l9.5 l10 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.6 l/100km3.4 l/100km3.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 228 kmcca 295 kmcca 227 km
Servisný interval:12000 km12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidica
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2018: 6 350 eurCena 7/2017: 7 790 eurCena 10/2018: 5 459 eurCena 6/2018: 6 350 eurCena 10/2018: 4 690 eur

Pridané dňa: 25.01.2019 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk