http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Test mestského predátora Honda SH125i

[Testy a predstavenia - Test]

Je to takmer neuveriteľné, ale na motoride.sk sme SH125i v štandardnom teste ešte nemali. Pritom odkedy testujeme, prišli na svet už tri generácie tohto obľúbeného skútra. Model 2017 sme si preto nemohli nechať ujsť - popreháňali sme ho v meste, aj medzi okresmi.

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Karol Achberger

Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Zaujímavé je, že jednotlivé generácie SH125 sa od seba líšia len minimálne - bez bližšieho pohľadu je takmer nemožné zistiť, o aký ročník ide. Osminková verzia tohto modelu brázdi európske cesty už 16 rokov, a je natoľko obľúbená a ostrieľaná veľkými metropolami (na najväčšom európskom skútrovom trhu, teda v Taliansku, je SH už dlhé roky na vrchole rebríčka predajnosti), že inovácie sú zakaždým len také kozmetické a funkčné, ale určite nie nečakané či prekvapujúce. Svoje kľúčové prvky, teda veľké 16-palcové kolesá, rovnú podlahu a kompaktné rozmery, si SH drží po celú dobu svojej existencie. Do nadchádzajúcich sezón vyráža s plným LED osvetlením a najmä praktickým bezkľúčovým odomykaním (po vzore Forzy a väčšej SH300i), pribudla aj 12V zásuvka a nebadateľne aj výkonu.

Od tohto roku sa navyše SH125i u nás predáva iba vo verzii s ABS, čo môžeme iba pochváliť. Lakovaný 35-litrový zadný kufor zostal v štandarde, čo je tiež výborný pomocník. Práve kvôli nemu k novému SH125i dostane zákazník aj klasický kľúč, pretože kufor sa ako jediný odomyká kľúčom. Tankovací otvor je pod sedlom, a sedlo sa otvára kolískovým tlačidlom pri bezkľúčovom otočnom ovládači. Pod sedlom je priestor na jednu integrálku, a pod nohami je rovná podlaha s uzatvárateľným háčikom, takže čisto teoreticky bude zadný kufor väčšinu času prázdny, prípadne aj odložený doma. Príručný odkladací priestor (neuzamykateľný) je klasicky pred ľavým kolenom. Kompaktnosť skútra sa podpísala aj na kompaktnosti tohto priestoru - je v ňom síce zásuvka, ale vojde sa doň maximálne tak peňaženka a priemerný mobil.

SH125i má rovnaký motor ako megaobľúbené PCX, a to aj s veľmi podobným výkonom a krúťakom, plus vypínaním motora pri státí. Tieto skútre nemajú štartér, jeho úlohu nahrádza alternátor, ktorý roztočí motor úplne bezhlučne. Najlepšie sa to vykresľuje pri štarte zo zelenej - kým autám okolo teba točia štartéry, ty už si dávno a tichučko preč. Áno, aj SH má systém vypínania motora pri státí. Už sme o ňom neraz písali; určite to nie je vec, ktorej by sa mal jazdec báť. Dá sa aj pohodlne vypnúť, čo sa zíde napríklad pri hľadaní nejakého nenápadného cieľa, či pri blúdení.

Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Nikdy by som si nepomyslel, že dokážem povedať, že SH125i je výkonovo slabé. Lenže presadol som naň rovno z Forzy, a to doslova, z minúty na minútu, a poviem vám, že SH by si zaslúžilo nejaký ten koník navyše. Kto nevyskúšal plných hraničných 11 kW, ten si to možno ani nevšimne, navyše na SH je oveľa viac vystavený vetru než na Forze, ale... Esháčku by určite pristal jeden pár ventilov navyše, aby bol motor lepšie kŕmený vo vyšších otáčkach. Maximálka je inak okolo 110 km/h, pri dobrých podmienkach aj 120, ale pri horších zas ledva cez stovku. Skútriku občas trvá, kým sa na túto hranicu dostane, zvlášť pri vetre alebo kopcovitom teréne. Nám, samozrejme, ako pri takmer každej testovačke tento rok, slušne pršalo a najmä fúkalo, takže SH malo s čím bojovať.

Úplne najlepšie sa SH cíti v zápche. Každý milimeter tohto skútra je overený európskymi metropolami, kde majú desaťkrát také zápchy ako my okolo Prístavného mosta v našej malej Blavičke, čiže v takomto prostredí je skutočne ako doma - kto niekedy videl, ako v Taliansku vyzerá dopravná špička alebo motorkové a skútrové parkoviská, vie o čom hovorím. SH je úzke, takže sa vopcháš všade, má vysoké a jednoduché zrkadlá, takže aj keď nimi niečo trafíš, vrátiš ich naspäť a hotovo, má veľké kolesá, ktoré lepšie filtrujú nerovnosti a lepšie sa na nich naklápa, a má svoju typickú rovnú podlahu, na ktorú naložíš aj balík minerálok alebo tašku do posilky. K tomu si pripočítaj skvelú spotrebu okolo 2,3 litra (ak máš prácu vzdialenú 20 km od domu, cesta tam a späť ťa vyjde na niečo málo cez jedno euro), alebo napríklad aj to, že na vedenie SH125i stačí obyčajný vodičák na auto, takže ho môžeš požičať aj manželke.

Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Musím pochváliť nové a kompletné LED osvetlenie, ktoré Honda postupne dáva takmer do všetkých noviniek. Je to značný príspevok k celkovej bezpečnosti - LED svetlá sú pre plechovkárov oveľa viditeľnejšie, zároveň v noci oveľa jasnejšie osvetľujú cestu. SH má navyše po takmer celej výške prednej masky výrazné pásiky denného svietenia.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Konkurencia

Na trhu je nepreberné množstvo skútrov, mnohé z nich sú z rovnakej fabriky, s rovnakou konštrukciou, iba predávané pod rôznymi značkami. Našťastie, veľmi jednoduchých modelov nás zbavila norma Euro 4 (sú iba v dopredaji), takže postupne budú na predajniach iba vyspelejšie modely.

Ak by sme sa pri hľadaní konkurentov esháčka mali sústrediť na spoločné prvky ako veľké kolesá a rovná podlaha, našli by sme plus mínus iba dvoch: Piaggio Liberty 125 a Sym Symphony ST 125i. Oba sú slabšie než SH, presnejšie povedané takmer najslabšie v celej kategórii (7,6 a 7,5 kW) Piaggio má vzadu štrnástku koleso, ale má ABS, a to za cenu o šesť stoviek nižšiu. Sym nemá možnosť ABS, zato bojuje s cenou najnižšou zo všetkých tu spomínaných kúskov - o viac ako 1 000 eur menej než SH125i.

Ak by sme však prižmúrili oči a vzali do úvahy aj koncepčne iné skútre, avšak s výnimkou "maxiskútrových", našli by sme napríklad Piaggio Medley 125, Yamahu Nmax, či večného protivníka z vlastnej stajne (a vždy oveľa úspešnejšieho), Hondu PCX. Parametrovo sú medzi nimi mnohé rozdiely, takže ich opis by zabral zbytočne veľa miesta - stačí si jednotlivé položky porovnať dole v tabuľke. Isté však je, že každý z týchto skútrov je od SH lacnejší; napríklad Medley o 209 eur, Nmax o 309 eur, PCX až o 500 eur. Žiadny zo spomínaných skútrov však neponúka bezkľúčové ovládanie, ani zadný kufor v cene.

Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Záver

Honda SH125i už dlhé roky stavia na čisto funkčný a praktický dizajn. To myslím ako pochvalu, ibaže na Slovensku boli skútre so športovejším vzhľadom vždy predávanejšie - aj keď je SH omnoho praktickejší a využiteľnejší skúter než napríklad PCX, nikdy ho v predajoch nijako neohrozil. Dokonca keď prišla nová Forza, ktorá bola vždy od SH o zhruba 1 100 až 1 500 eur drahšia, hneď ho v predajnosti skokovo tromfla. Keď k tomu pridáme fakt, že v rebríčkoch úspešnosti popri Hondách, Yamahách a Vespách v prvej desiatke vždy figurovali aj lacnejšie značky s jednoduchšími modelmi, krásne sa vykreslí to, že slovenský zákazník ide buď po cene alebo dizajne.

A presne takýto dopyt stavia SH do nie až tak výhodnej pozície, pretože pri svojom čisto mestsko-ázijskom dizajne má aj vzhľadom na modernizáciu ešte vyššiu cenu než predchodca. Za túto cenu však zákazník dostane aktuálne najpraktickejší a najbezpečnejší skúter v tejto triede. SH125i je neunaviteľný a verný pracant; metaforicky niečo ako kvalitné a spoľahlivé náradie pre robotníka, ktoré mu bude dlho slúžiť.

Cena Hondy SH125i 2017 je 3 199 eur.

Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Plusy, mínusy

podvozok, praktickosť, plné LED osvetlenie, bezkľúčové ovládanie, kufor v cene cena

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda SH125i 2017

Servisný interval 6000 km
Spotreba 2,2 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 7,5 l (2 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 340 km
Cena motorky 3 199 EUR

Ceny vybraných doplnkov

Kufor topcase v základe
Príplatok za ABS v základe
Vyššie plexi 189 EUR

Ceny vybraných ND

Páčka brzdy 27,55 EUR
Spätné zrkadlo 31,90 EUR
Smerovka 151,40 EUR
Svetlomet 246,70 EUR
Honda SH125i 2017
Honda SH125i 2017

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Karol Achberger

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktor jazdil v bunde a nohaviciach KLMwear, rukaviciach 4SR a prilbe AGV od firmy U. M. S., s. r. o..

Foto:
 Honda SH 125i 2017 Piaggio Liberty 125 3V 2017 Sym SYMPHONY ST 125i 2017 Piaggio Medley 125 2017 Yamaha NMAX 2017 Honda PCX 125 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaPiaggioSymPiaggioYamahaHonda
Model:SH 125iLiberty 125 3VSYMPHONY ST 125iMedley 125NMAXPCX 125
Rok:201720172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.9 ccm124 ccm125 ccm124.7 ccm125 ccm124.9 ccm
Max. výkon:12.21 k (8.98 kW) / 8500 ot.10.34 k (7.60 kW) / 7500 ot.10.20 k (7.50 kW) / 8500 ot.12.24 k (9.00 kW) / 8250 ot.12.24 k (9.00 kW) / 7500 ot.11.70 k (8.60 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:11.5 Nm / 7000 ot.10.4 Nm / 6000 ot.11.5 Nm / 6500 ot.11.7 Nm / 7250 ot.12 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:11,0:111.2 : 111:1
Vŕtanie x Zdvih:52.4 mm x 57.9 mm52 X 58.7 mm52 x 58.7 mm52,4 x 57,9
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (3V)SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (2V)
Chladenie:kvapalinouvzduchomvzduchomkvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickávariátorautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorremeňvariátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:89 mm88 mm100 mm
Zdvih vzadu:83 mm76 mm75 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikkotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vpredu:240 mm240 mm260 mm260 mm230 mm220 mm
Pneu vpredu:100/80-1680/90 - 15110/70-16100/80-16110/70-1390/90 14M/C 46P
Brzdy vzadu:jednokotúčovábubnovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm140 mm240 mm240 mm230 mm130 mm
Pneu vzadu:120/80-16100/80 - 14110/70-16110/80-14130/70-13100/90 14M/C 57P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:136.9 kg122 kg132 kg127 kg130 kg
Výška sedla:785 mm790 mm799 mm765 mm760 mm
Rázvor:1335 mm1345 mm1350 mm1315 mm
Dĺžka:2025 mm1920 mm1955 mm1930 mm
Šírka:728 mm700 mm740 mm740 mm
Výška:1230 mm1115 mm1100 mm
Svetlá výška:144 mm135 mm135 mm
Objem nádrže:7.5 l6.5 l7.5 l7 l6.6 l8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h110 km/h
Spotreba paliva:2.1 l/100km2.1 l/100km2.3 l/100km2.19 l/100km2.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 267 kmcca 232 kmcca 228 kmcca 226 kmcca 285 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Štart-stop funkcia motora:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Iná výbava:start & stop systém, dvojkanálové ABS Bosch 10.0start & stop systém
Poznámka:
Poznámka:Cena 6/2017: 2 590 eurCena 6/2017: 2 130 eur6/2017: 2 990 eurCena 6/2017: 2 890 eurCena 6/2017: 2 699 eur

Pridané dňa: 07.06.2017 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk