Pridané: 30.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
[Novinky - Predstavujeme]
Rakúska značka KTM opäť rozšírila svoju radu vojvodov o model KTM 390 Duke. Nový model s nízkou váhou, iba 139 kíl bez paliva a výkonom 32 kW, určite prinesie jeho majiteľom kopec zábavy na cestách.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5994 [Bleskovky - Novinky]
Hlavným ťahákom prezentácie KTM, bola beštia, ktorá im vraj unikla z vývojového centra. Dostala meno SuperDuke 1290 R prototyp, najsilnejší naháč v histórii KTM. Nechýbali ani menšie Duky a oslava titulov v takmer všetkých moto disciplínach.
KTM 390 Duke prichádza na trh s úplne novým motorom, ktorý váži 36 kilogramov. Kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec o objeme 375 ccm bol navrhnutý tak aby poskytoval dostatočnú silu pri všetkých zaradených rýchlostiach, no dbalo sa aj na kultivovaný chod motora najmä pri jazde v mestskej premávke. Vďaka jeho malým rozmerom a kompaktnej prevodovke, s hriadeľmi uloženými nad sebou, mohol byť umiestnený v mierne modifikovanom ráme aký používa aj KTM 125 Duke. Nuž a to najdôležitejšie, motor poskytuje maximálny výkon 32 kW pri 9.500 ot./min. a max. krútiaci moment 35 Nm pri 7.250 ot./min. Výfuk je umiestnený pod motorom rovnako ako je tomu u modelov 125 a 200 Duke.
![]() |
Odpruženie je typicky pre KTM značky WP. Vpredu nájdeme upside-down 43 mm vidlicu a vzadu centrálny tlmič. Brzdy sú vyvinuté v spolupráci so značkou Brembo a dodávané so systémom ABS. Vpredu teda nájdeme kotúč s priemerom 300 mm s radiálne montovaným 4 piestikovým strmeňom a vzadu 230 mm kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Pri tejto motorke sa myslelo aj na stváranie rôznych kúskov a preto je systém ABS vypínateľný.
![]() |
Hodnotiť vzhľad, opisovať ergonómiu či palubnú dosku zmysel zrejme nemá, nakoľko rovnaké tvary aj funkcie poskytujú menší Duke-ovia predstavený v minulých rokoch.
Info & foto: www.ktm.com
Pridané: 30.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať