[Vaše stroje - Moja motorka]
Keď som na motoride pred 18 mesiacmi otvoril tému: „Čo je trvácnejšie na 30.000 km moto, či skúter?“, dostalo sa mi výsmechu 30.000 km a Keeway. Tak som sa dozvedel, že to je asi práčka a odborné rady zaručených skromných motorkárov...
K tomu číslu som sa dostal jednoducho, po prejdení toľkých km sa skúter zaplatí sám. Rozdiel v spotrebe auta a skútra v meste (5 l), nejaké to násobenie, kto však mohol tušiť, že to bude inak prebiehať.
Nechutné ranné zápchy som míňal s úsmevom, v Starom meste parkovanie hračka. Navyše na 9-10 mesiacov v roku odovzdávam, ako nesmierny boháč kľúče od auta manželke so slovami: “Auto, to má dnes každý.“ Takže cestovanie zo sídliska do práce a nejaké tie potulky po Slovensku a pohraničí a je tu 14.000km. Spokojných, kľudných, áno aj nudných, niekedy som šiel aj 100km bez toho, aby som pribrzdil, ale stále som došiel do cieľa. Fyzicky zničený, psychicky odpočinutý.
To som už publikoval. Prvé zdesenie prišlo okolo 460km, spozoroval som pár kvapiek pod skútrom, to som si skôr nevšimol, lebo to kvapkalo len za tepla príčina pretlačený chladič, neviem, či pri montáži, alebo odrazený kameň. Mechanik v pondelok po 16h skútrik opatrne rozobral do 20.00h. V stredu prišiel chladič UPSkom z Budapešti. Ponúknutý odvoz domov. Niekde okolo 2500km ma vycvičila kontrolka prehriatia motora.
![]() |
Problémove čidlo |
Pokračoval som pomalou jazdou. Čidlo bolo OK. Zlý-slabý kontakt, neviem, či to bolo zlé zložené po výmene chladiča. 3000km nový tachometer. Podrobný opis skútra v článku KEEWAY Viva 125 - Bez predsudkov.
Vzhľad a prevedenie.
Trochu som presedel sedadlo, švy nepraskli, vodu nenasáva, odpadol ozdobný pliešok z výfuku. Orýpal som spodný plast na trati pre horské bicykle a výfuk pri priväzovaní skútra o predmety.
![]() |
Lícovanie plastov I |
![]() |
Lícovanie plastov II |
Žiadne odlupovanie farby, laku, hrdzavé šrúby, žiadne rozpadnuté plasty, špáry majú rovnaké medzery. „Chróm“ na plastoch ostal neporušený.
![]() |
Lícovanie plastov III |
![]() |
Lícovanie plastov IV |
Zrkadlá nevibrujú, tachometer, palivomer, obidva stojany, elektrické ovládače na riadidlách, brzdové páčky a brzdy žiaden problém, bez úniku brzdovej kvapaliny. Pôvodné brzdové obloženie aj kotúče (určite do 25.000km). Štartovanie do 1 sekundy určite na 90%, niekedy keď je na bočnom stojane sa mi zdá, že mu to trvá dlhšie a skôr pustím spínač štartéra. Na druhý pokus 100% štart za akýchkoľvek podmienok. Alarm úplná funkčnosť. Pruženie až po roku ma napadlo dať ho na najmäkšie, požadujem pre seba najvyšší trest. Všetky ložiská, rozvody, kolesá, pneu pôvodné. Vpredu dezén stred 4.5mm , na boku 5.0, zadná pneu stred 3.5mm, na boku 5.0mm
Spotreba dlhodobo 2.9l, pri teplotách okolo 0 stupňov 3.4l. Olej žiadne dolievanie. Výmena vzduchového filtra a sviečky každých 8000km, remeň variátora na 16.000km. Pri 12.000km napnutie rozvodovej retiazky a nastavené ventily.
![]() |
Nudista |
10.000km. Zaletovanie mikrotrhliny na spoji výstupu chladiča a hadice. 12.000km prachom zanesený elektromotor vrtule chladiča, nedokázal na impulz pretočiť vrtuľu. Prepálená poistka a teplotný spínač kaput. Keďže termostat fungoval a elektromotorček po vyčistení ožil jazdil som ďalej o týždeň prišiel snímač. Našťastie mám spínanie ventilátora aj ručne.
![]() |
Predpísaných 16.000km vydrží. |
Nuž neviem, či je poruchovosť malá, alebo veľká. Viem, že som mestský skúter poriadne zneužil na poľné cesty a preto som mu niektoré poruchy odpustil. V súčasnosti je na svete Keeway Viva 2. www.keewaymotor.com
![]() |
Keeway Viva 2 |
![]() |
Zub prevádzky vidieť |
Tento článok nekončí „tradične“. Motorka mi ostáva, nepredávam ju. Verím, že presvedčím jednu plechovkárku. A mám tu ešte jeden odkaz pre predavačov značkových motocyklov, nesmej sa z chlapíka na číňanovi, možno o rok zaklope na dvere predajne, ale nie tvojej.
Prajem všetkým motorkárom, aby ich miláčikovia boli na uvedené km nepojazdné len 9 dní (a menej) a pri kúpe iného sa na nich usmieval nasledovný údaj.
![]() |
0000000 Panenský |
Pridané dňa: 26.02.2006 Autor: MajoKE