Korzika a Sardínia 2005 5/6

Pridané: 18.01.2006 Autor: Lucky

Po prekonaní toho najhoršieho klesáme nižšie a pomaly osycháme. Konečne sme sa dostali do mestečka Dorgali, kde tankujeme a dohadujeme sa, čo ďalej. Cesta vedie z opačnej strany mora a k moru vedie tunel a serpentíny. Nakoniec naše rozhodnutie znie ísť ďalej v smere na Olbiu, kde je prístav trajektu. Nakoniec zakotvujeme v S.Lucii, v stanovom tábore asi 50 km pred Olbiou.

Tam kde u nás lozia kamzíky na Sardínii stavajú mestá.

13. deň S. Lucia (I) – Olbia (I) – S. Lucia (I) 144 km

Po raňajkách spočívajúcich v instantnej polievke, arabskom chlebe a káve sa vyberáme na cestu do Olbie. Cesta z časti vedie po pobreží a z časti medzi horami. Prístav nachádzame bez problémov, je hneď vedľa letiska. Zisťujeme, že cesta trajektom do Livorna stojí na jedneho človeka a motorku 78 € a na dvoch a moto 93 €. Hneď si kupujeme lístky na zajtrajšiu noc, šetríme tak náklady za prenocovanie a nočná preprava je lacnejšia.

Tak aké menu bude dnes na obed pán šéfkuchár?

Boli sme si obzrieť aj mesto, klasické ako aj ostatné na ostrove, úzke uličky a malé obchodíky. Konečne sa nám darí nájsť obchod s nášivkami Sardínie a tak spokojní odchádzame späť do stanového tábora.

Nikto z nás netušil, že existuje úplne biely piesok v S.Lucia.

Poobedie využívame na slnenie a kúpanie. Je tu čarovne krásny biely piesok, ktorý nasáva vodu a preto sa v mori nevíri. Teplota je okolo 27°C, hĺbka vody je ešte 90 metrov od brehu iba jeden a pol metra, ideálne aj pre rodiny s malými deťmi. Nad nami v horách počuť búrky ale tu na pobreží vládne ozajstný raj. Posledná noc na Sardínii bola čarovne romantická, mesačná a hviezdnatá.

14. deň S. Lucia (I) – Olbia (I) 62 km

Posedný deň pred odchodom na pevninu využívame na kúpanie, slnenie a zbieranie mušlí. Na rozdiel od severného pobrežia kde boli mušle tmavo hnedé, melírované tu sú úplne biele. More ako by vedelo, že už odchádzame začína sa búriť a my šantíme vo vlnách.

Strážne veže nájdete na celom pobreží Sardínie – S.Lucia.

Z tábora odchádzame skôr , ako sme si naplánovali, už okolo devätnástej, čo sa nám neskôr potvrdzuje ako správne. Nalodzujeme sa o 20:00 a to je loď už vcelku plná, napriek jej odchodu až o dve hodiny. Chytáme si strategické miesto vedľa baru, lebo hore na vrchnej palube je fest chladno. Trajekt vyráža načas a hodinu po jeho odchode zatvárajú bar. Ukladáme sa na spánok na pohodlných sedadlách potiahnutých kožou. Čaká nás celá noc plavby a v Livorne by sme mali byť o 6:00 ráno.

Všetky tieto autá a ešte viac sa vojdú do trajektu v Olbii.