Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6474 [Novinky - Predstavujeme]
Motor z CBR1000RR Fireblade, nový rám, krátke sprevodovanie, odpruženie Showa a agresívny streetfighter vzhľad. Verzia SP pridáva naviac odpruženie Öhlins a brzdy Brembo Stylema, ktoré dynamiku stroja posúvajú na novú úroveň
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Model CB750 modelový rok 2023 vrátil do Európy tradičné meno Hornet a ihneď si získal značnú popularitu: jeho kombinácia útlej streetfighter siluety, vzrušujúceho výkonu a ostrej agility mu vyniesla titul najpredávanejšieho nahého stroja v Európe pre rok 2023.
Pre modelový rok 2025 sa rodina Hornet opäť rozrastá nie o jednu, ale hneď o dve atraktívne vlajkové lode. Po predstavení CB500 Hornet ako novinky pre modelový rok 2024 prichádza na scénu nový CB1000 Hornet, a to takisto vo verzii SP, aby sa postavil do čela rodiny a ručičku ukazovateľa vzrušenia posunul na maximum.
Nová nahá vlajková loď značky Honda prináša silný kokteil intenzívnej akcelerácie a mimoriadne ostrej ovládateľnosti, ktoré ponúknu maximálnu radosť z jazdy tak v rušných mestských uliciach, ako aj na horských cestách plných serpentín. O dynamiku stroja sa stará impozantný motor vychádzajúci z modelu CBR1000RR Fireblade (disponujúci špičkovým výkonom 112 kW pri 11 000 ot./min. a krútiacim momentom 104 Nm pri 9 000 ot./min.) s krátkymi prevodovými pomermi, ktorý spolupracuje s novým dvojitým chrbticovým rámom s vysokou torznou tuhosťou, inverznou vidlicou Showa ‘big piston’ SFF-BP a s brzdovými strmeňmi Nissin.
Dizajn stroja je čistý a agresívny. Za prenikavým pohľadom superkompaktných dvojitých projektorových LED svetlometov sa nachádza palivová nádrž s charakteristickým Hornet tvarom. Široký predok stroja sa smerom k zadnej časti radikálne zužuje, čo sa odráža v minimalistickom sedle, ktoré podčiarkuje tradičný Hornet vzhľad s úzkym pasom. Dizajnové línie doplňuje decentne začiernený rám a mrežový podsedadlový rám.
Pod minimalistickým vzhľadom sa ukrývajú prémiové technológie vo forme niekoľkých jazdných režimov s rôznymi kombináciami výkonu motora, brzdenia motorom a systému nastaviteľnej kontroly trakcie HSTC, päťpalcový plnofarebný TFT displej s technológiou pevného spojenia medzi displejom a ochrannou vrstvou, konektivita Honda RoadSync, či výstražné svetlá na núdzové brzdenie (ESS) – všetko v štandardnej výbave.
V jadre ide o pohonnú jednotku z modelu Fireblade. Štvorvalcový agregát s rozvodom DOHC pochádzajúci z CBR1000RR z modelového roku 2017 disponuje zdvihovým objemom 1 000 cm3 a poskytuje vzrušujúcu dávku výkonu a krútiaceho momentu, ktorých maximálne hodnoty dosahujú 111,6 kW pri 11 000 ot./min. a 104 Nm pri 9 000 ot./min.
Tento motor je vyladený tak, aby v nízkych a stredných otáčkach poskytoval krútiaci moment s veľkou razanciou a aby jeho výkon a odozva na plyn boli plynulé aj v meste. Na otvorenej ceste najviac vzrušenia ponúknu vyššie otáčky, kde má jazdec k dispozícii vzrušujúci príval výkonu, a to až k červenej hranici otáčkomera.
K dispozícii sú 3 úrovne výkonu motora (Engine Power – P) a brzdenia motorom (Engine Brake – EB) a 4 úrovne nastaviteľnej kontroly trakcie (Honda Selectable Torque Control – HSTC); systém HSTC je tiež možné vypnúť.
Pre jazdcov, ktorí chcú zážitok z jazdy posunúť na ešte vyššiu úroveň, je model CB1000 Hornet dostupný vo variante SP. Ten disponuje výkonom navýšeným na 115,6 kW a krútiacim momentom 107 Nm, špičkovými komponentmi podvozka a hnacieho ústrojenstva, ako sú nastaviteľný zadný tlmič Öhlins TTX36, štandardne montované rýchloradenie, či brzdy Brembo Stylema, ktoré CB1000 Hornet SP spolu posúvajú na novú úroveň.
Inverzná 41 mm vidlica Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) umožňuje nastavenie predpätia pružiny aj tlmenia tak v odskoku, ako aj v kompresii. Zadný tlmič Öhlins TTX36 je spojený s prepákovaním Pro-Link a umožňuje nastavenie predpätia hydraulickým ovládačom; tlmenia v kompresii a odskoku sú tiež plne nastaviteľné.
Model CB1000 Hornet pre modelový rok 2025 bude dostupný v nasledujúcich farebných vyhotoveniach:
• červenej Grand Prix Red
• matnej sivej metalíze Matte Iridium Gray Metallic
• bielej perleťovej Pearl Glare White
Variant SP modelu CB1000 Hornet bude dostupný výhradne v špeciálnej matnej čiernej metalíze Mat Ballistic Black Metallic, ktorá je doplnená zlatou vidlicou a unikátnymi kolesami v metalíze „desert gold“.
Cena základného modelu bude 9 990 EUR a verzia SP 11 690 EUR.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CB1000 Hornet | CB1000 Hornet SP |
Rok: | 2025 | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1000 ccm | 1000 ccm |
Max. výkon: | 151.8 k (111.6 kW) / 11000 ot. | 157.2 k (115.6 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 9000 ot. | 107 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,7 : 1 | 11,7 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 55,1 mm | 76 x 55,1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková Nissin | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková Brembo Stylema |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17M/C | 120/70-ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17M/C | 180/55-ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 211 kg | 212 kg |
Výška sedla: | 809 mm | 809 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2140 mm | 2140 mm |
Šírka: | 790 mm | 790 mm |
Výška: | 1085 mm | 1085 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.9 l/100km | 5.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 216 km | cca 216 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | Showa SFF-BP, Showa BRFC | vidlica Showa SFF-BP a tlmič Öhlins TTX36 |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Honda RoadSync 41 mm USD vidlica Showa SFF-BP Cena 11/2024: 9 990 EUR | Honda RoadSync 41 mm USD vidlica Showa SFF-BP a Tlmič Öhlins TTX36 Cena 11/2024: 11 690 EUR |
Pridané: 15.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 109054 | Včera: 119547