Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3483 [Novinky - Predstavujeme]
200 koní v preplňovanom štvorvalci, vyššie zdvihy, typické Bimota zavesenie predného kolesa aj s menšou inováciou, možnosť nastavenia svetlej výšky alebo aj hlinikáče s luxusným čalúnením. Znie to veľmi netypicky, že? A presne taká novinka Tera je.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Bimota patrí pod Kawasaki, preto spomínaných 200 preplňovaných koní pochádza z agregátu, ktorý poznáme z Kawasaki H2 SX. Z tohto modelu pochádza aj niekoľko ďalších komponentov, ale podvozok, ktorým sa Bimoty odlišujú od zvyšku motocyklového sveta, je tentoraz v istom smere unikátny aj pre samotnú Bimotu. Má totiž pozmenený systém natáčania kolesa a možnosť meniť svetlú výšku celého stroja.
K dispozícii sú rovno dve verzie, jedna s čisto mechanickým odpružením Öhlins TTX36 a nižšími zdvihmi na oboch koncoch, druhá so semiaktívom Marzocchi so zdvihmi 145 a 165 mm. Teda musíme uznať, že pohľad na 200-koňovú motorku so špeciálnym zavesením a terénnejšími gumami je dosť netypický!
Netypický je aj rám modelu Tera, ktorý vlastne pozostáva z niekoľkých frézovaných hliníkových platní. Prekvapí aj to, že Bimota v špecifikáciách uvádza napríklad aká ma byť medzera na sviečkach (0,8 > 0,9 mm, NGK SILMAR9E9), pálenie (10°BTDC @ 1.100 r/min > 41° BTDC @ 6.000 r/min) alebo koľko chladiacej zmesi ide do motora (3,1 l), ale pohotovostnú hmotnosť tam hľadáme márne. H2 SX má 267 kg, tu by sme tipli o zopár kíl viac. Elektronickú výbavu Bimota uvádza rovno v Kawasaki názvosloví: Kawasaki Cornering Management Function (KCMF), Kawasaki Traction Control KTRC (3-MODE), Kawasaki Launch Control Mode (KLCM), Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System (KIBS) a Kawasaki Quick Shifter (KQS). Vpredu sú nekompromisné strmene Brembo Stylema, samozrejmosťou je potom plné LED osvetlenie, tempomat, farebná TFT prístrojovka a antihopingová spojka.
Svetlá výška, a tým pádom aj výška sedla, sa dá meniť v rozsahu celkovo 60 mm, skopírované priamo z údajov: 174 mm (+/-30 mm) a 820 mm (+/-30 mm).
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Bimota |
Model: | Tera |
Rok: | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec s kompresorom (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 209.6 k (154.1 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 137.3 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 55.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 114 mm |
Zdvih vzadu: | 135 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55ZR17M/C (75W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Výška sedla: | 820 mm |
Svetlá výška: | 174 mm |
Objem nádrže: | 22 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | za príplatok semiatívny podvozok Marzocchi |
Pridané: 08.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 169607 | Včera: 179564