Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.03.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5932 [Novinky - Predstavujeme]
Nový Scram 411 je pekný, prístupný a schopný pouličný scrambler so srdcom Adventure motocykla. Model Scram 411 je postavený na osvedčenej platforme motora LS-410 od spoločnosti Royal Enfield a podvozku Harris Performance.
Model Scram 411 je evolúdou modelu Himalayan čo je prvý účelovo skonštruovaný dobrodružný cestovný motocykel značky Royal Enfield. Himalayan, inšpirovaný terénom a desaťročiami jazdeckých skúseností v Himalájach, je sparťanský, ale nesmierne schopný motocykel, ktorý je ideálny pre väčšinu jazdcov a vybudoval prosperujúcu subkultúru dobrodružnej turistiky na celom svete. Model Himalayan, uvedený na trh v roku 2016, získal celosvetové uznanie za svoj čistý a jedinečný dizajn a dobre využité schopnosti, vďaka čomu patrí medzi najpredávanejšie motocykle Royal Enfield na celom svete. Tieto vysoko cenené a terénom preverené vlastnosti modelu Himalayan boli inšpiráciou pre evolúciu modelu Scram 411 v mestskom, scrambler štýle
Scram 411 je nový poddruh, ktorý má autentické vibrácie scramblera a prichádza tak zabudovanou silnou dobrodružnou DNA. Je to motocykel, ktorý sa na mestských cestách cíti hravo agilný, no zároveň je to veľmi schopný multifunkčný stroj, ktorý je vždy pripravený na všetko, čo mu príde do cesty.
Siddhartha Lal, výkonný riaditeľ spoločnosti Eicher Motors Ltd., jednoducho miluje plynulosť a viacúčelovosť modelu Scram 411. Keď o tom hovoril v kontexte modernej existencie, povedal: "Či už je to Londýn, Dillí alebo Tokio, kontúry modernej mestskej existencie sa neustále menia. Náš svet sa čoraz viac zrýchľuje. V mestskom kontexte sa zmenil na všedný deň, víkendový útek a všetko medzi tým. Chceli sme vytvoriť motocykel, ktorý by sa bez námahy pohyboval v celej tejto škále a bol dokonalým spojencom mladého moderného jazdca. Scram 411 je skutočne motocykel stvorený pre súčasnosť a je vždy pripravený zvládnuť akékoľvek prekvapenie, ktoré sa naňho chystá."
Výkonný riaditeľ spoločnosti Royal Enfield, B Govindarajan, v rozhovore o inšpirácii, ktorá stála za modelom Scram 411, a o novom motocykli povedal: "Celosvetovo chválená všestrannosť a spôsobilosť modelu Himalayan nás inšpirovala k tomu, aby sme tento motocykel pretvorili na mladého, moderného, mestského jazdca. Scram 411 je dokonalým crossoverom pre mladých mestských obyvateľov, ktorí uprednostňujú motocykel, na ktorom je jazda po meste zábavná a pútavá, no zároveň pôsobí robustne. Posunutím jazdnej geometrie tak, aby bol motocykel viac doma v rušných mestských uliciach, a zachovaním jeho silnej schopnosti zvládnuť nerovnosti ciest a vydať sa na víkendovú poľnú cestu, sme priniesli zákazníkom jedinečnú podkategóriu. Rovnako ako všetky naše motocykle, aj Scram 411 je skonštruovaný pre jazdcov z celého sveta a vyrobený s použitím prvotriednych technických riešení. Máme tiež celý rad originálneho príslušenstva k motocyklom a pestrú ponuku oblečenia inšpirovanú životným štýlom značky Scram. Je to veľmi vzrušujúci a energický nový motocykel a sme presvedčení, že mladí jazdci z celého sveta si nový Scram 411 zamilujú."
Základom modelu Scram 411 je motorová platforma LS-410 a podvozok Harris Performance, vďaka čomu je jazdná ergonómia tohto motocykla bezproblémová a pútavá v každodenných situáciách mestskej jazdy.
Mark Wells, šéf dizajnu v spoločnosti Royal Enfield, si jazdu a to, ako ľahko dokáže prekonávať široké spektrum terénov a výziev, na modeli Scram 411 užíva. Keď hovoril o vytvorení nového poddruhu motocyklov, povedal: "Väčšina Scrambler motocyklov sa zameriava len na estetiku a vzhľad. Keď sme začali pracovať na modeli Scram 411, boli sme rozhodnutí vytvoriť motocykel, ktorý bude odlišný svojím dizajnom a účelom a prinesie to najlepšie z drsných ciest do mestskej jazdy. Vďaka svojmu jednoduchému vzhľadu a dizajnu, hravým farebným prevedeniam a prístupným jazdným podmienkam je Scram 411 dokonalým ADV crossoverom pre mestské prostredie."
Model Scram 411 poháňa celosvetovo oceňovaný 411 cm3, 4-taktný, vzduchom chladený jednovalcový motor SOHC so vstrekovaním paliva. Motor má maximálny výkon 24,3 k pri 6500 ot/min a maximálny krútiaci moment 32 Nm pri 4000 - 4500 ot/min, čo zaručuje plynulý priebeh výkonu a silný spodný krútiaci moment, ktorý zvyšuje celkový výkon. Motocykel je ľahko ovládateľný počas dlhých mestských jázd s minimálnym počtom prevodových stupňov a výkon motora vzbudzujúci dôveru mu umožňuje ľahko zvládnuť zlé cesty, ako aj terénne úseky.
Teleskopické predné odpruženie so 41 mm vidlicami a 190 mm zdvihom spolu so 180 mm zdvihom na zadnej časti so závesmi monoshock zabezpečujú stabilnú a sebaistú jazdu v rôznorodých a drsných cestných podmienkach. Predné a zadné kotúče v kombinácii s dvojkanálovým ABS ponúkajú isté brzdenie.
Zmenu jazdnej geometrie prinášajú 19-palcové, dvojúčelové predné pneumatiky. V kombinácii so 17-palcovými zadnými pneumatikami ide o kľúčové prvky, ktoré prinášajú motocyklu svižné ovládanie. Dvojúčelové pneumatiky zabezpečujú istý záber na asfalte a na sypkom štrku, pričom prinášajú dokonalú kombináciu priľnavosti na ceste a ovládateľnosti na nerovnom povrchu.
Sedlo nového modelu Scram 411 bolo prepracované pre väčšie pohodlie počas dlhého jazdenia. Nové jednoduché sedadlo, ktoré odráža mestský štýl motocykla, ponúka jazdcovi aj spolujazdcovi veľké pohodlie pri dlhom dochádzaní do práce v meste, ako aj pri zdolávaní menej frekventovaných ciest. Prístupná výška sedadla uľahčuje manévrovanie s motocyklom v premávke pri zastavení a jazde. Ergonómia jazdy na modeli Scram 411 pôsobí veľmi suverénne a sebaisto. Vďaka polohe riadidiel a výške sedadla je jazda dynamická a pútavá. Zachováva si dominantnú a pohodlnú jazdnú polohu a zároveň uľahčuje jazdu v sede alebo v stoji.
Nový motocykel má digitálno-analógový prístrojový panel, ktorý poskytuje jednoduchý prístup k dôležitým informáciám na digitálnej obrazovke. Odsadený analógový rýchlomer zo starej školy dodáva modelu Scram štýl a umožňuje ľahké sledovanie periférnym videním. Prístrojový panel má aj automatický merač, merač cesty, čas, ukazovateľ paliva s upozornením na nízku hladinu a pripomienku servisu. Navigačný modul Royal Enfield Tripper je k dispozícii v štandardnej výbave všetkých variantov modelu Scram 411.
Nové živé farebné vyhotovenia sú navrhnuté tak, aby vynikli a odrážali výraznú mestskú atmosféru, pričom tmavé odtiene v kombinácii so zvýraznenými farbami vyniknú a dávajú tušiť kultúru pouličného umenia. Základné varianty modelu Scram 411 sa dodávajú v grafitovo žltej, grafitovo červenej a grafitovo modrej farbe - všetky s nádržou "Gun Grey" doplnenou výraznými farebnými štítkami na nádrži a zodpovedajúcimi páskami na ráfikoch pneumatík. Najvyšší variant v dvoch farebných prevedeniach - White Flame a Silver Spirit - sa môže pochváliť dvojitým sfarbením nádrže s jedinečnou a originálnou grafikou.
A čo cena? Na SK trhu je už stanovená: Base (Graphite Gold, Graphite Red, Graphite Blue) 5 790€, Premium (White Frame, Silver Spirit) 5 890€.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Royal Enfield | Royal Enfield |
Model: | Scram 411 | Himalayan |
Rok: | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | |
Kategória: | Klasika | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 411 ccm | 411 ccm |
Max. výkon: | 24.32 k (17.88 kW) / 6500 ot. | 24.51 k (18.02 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 32 Nm / 4250 ot. | 32 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 mm x 86 mm | 78 mm x 86 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) | SOHC |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 180 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 100/90 -19 | 90/90 - 21 |
Brzdy vzadu: | kotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 120/90 - 17 | 120/90 - 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 185 kg | 182 kg |
Výška sedla: | 795 mm | 800 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1465 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | 2190 mm |
Šírka: | 840 mm | 840 mm |
Výška: | 1165 mm | 1360 mm |
Svetlá výška: | 200 mm | 220 mm |
Objem nádrže: | 15 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 130 km/h | |
Spotreba paliva: | 3.18 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 353 km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | Tripper TFT displej s navi | kompas, Tripper TFT displej s navi |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 03/2022: 5 790€ (Premium 5 890€) | Cena 6/2022: 5 990 EUR |
Pridané: 20.03.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 1000 | Včera: 331609