Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

ČZ 180 Roland

 Zdieľať

Pridané: 18.12.2005 Autor: Slash
Čitatelia: 29303 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak tu je moje prvé "veľké" moto, po simsoňáckom crossovaní po lese prišlo na rad veľké enduro. No skúsenosti boli malé a tak na začiatok (už to bude rok a pol) musí postačiť 180-ka. Či postačila alebo nie, posúďte sami...

Takže začnem kúpou. Pôvodne je to ročník 1993, vyzerala celkom OK, motor po vyjazdenom výbruse s rozladeným zapaľovaním... Stála 20 000 Sk aj s novou prednou pneu a batériou.

 tak tu je s novými červenými plastami...
tak tu je s novými červenými plastami...

Po kúpe a prvých jazdách som zistil že je strašne lenivá v 4. prev. stupni nie a nie do otáčok. Inak 1, 2 aj 3-ka ťahala pekne. 1 na zadné a 3-ka dala takmer 90 km/h, no 4-ka len udržala alebo klesla na 80 km/h... Keď som však šiel z kopca, neveril som tachometru, keď mi ukázal 140 km/h (a to mala vpredu 17 zubovú sériovú rozetu!!!) spotreba podľa TP je 4,7 l/100km no mne to nezožralo viac ako 4 litre.

 motor - klasika s malými zmenami...
motor - klasika s malými zmenami...

 pôvodne bola biela, mám aj originálne nálepky no nestoja za to...
pôvodne bola biela, mám aj originálne nálepky no nestoja za to...

Investoval som do nej nový valec, piest, krúžky, reťaz, plasty - tie sú na ročník 96 - malé zmeny. Teraz je v zábehu asi 600 km, dávam do nej 91 oktánový benzín a polosyntetický olej Shell. Zatiaľ ide 110 km/hod a malo by sa to ešte zlepšiť. Ak sa zohreje, celkom dobre ťahá, 3-ka nemá problém. Nad 110 to začína vibrovať. Plánujem kúpiť aj nový kotúč, tento mi seká pri brzdení. Po zábehu uvidím aký bude mať výkon a podľa toho vymením rozetu 17 zubovú za 18 – 21. Možno ju budem chovať aj 98 oktánovým benzín a plnosyntetikou. Na tejto moto je veľká výhoda s údržbou = naliať benzín a olej a ak je dobre nastavené zapaľovanie, zima či teplo - chytne na prvé až druhé nakopnutie! Raz za čas (max. polrok) treba dobiť baterku, dotiahnuť matice a dofúkať gumy a hor sa jazdiť a jazdiť...

Najprv som s ňou jazdil aj po lesných a nelesných cestách - je tu trochu ťažšia (130kg) a chýba aj výkon (13k / 5700 ot.) predsa nie je do lesa, ale kto veľmi chce... Teraz ju v zábehu šetrím a jazdím len na ceste. Zatiaľ najdlhšia trasa bola 200 km - celkom OK. Pohodlný posed a nie najhoršie sedadlo mi nenarobili žiadne problémy.

 v pohode posed pre vyšších, sedadlo ma takmer 80 cm...
v pohode posed pre vyšších, sedadlo ma takmer 80 cm...

Pridané: 18.12.2005 Autor: Slash Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

CZ 180 Roland 1995:

Foto:
CZ 180 Roland 1995
Všeobecné informácie:
Výrobca:CZ
Model:180 Roland
Rok:1995
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)
Objem:176 ccm
Max. výkon:13.19 k (9.70 kW) / 5500 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:bubnová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:130 kg
Výška sedla:780 mm

Súvisiace články:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 318122 | Včera: 244945