Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.12.2005 Autor: Slash
Čitatelia: 29303 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak tu je moje prvé "veľké" moto, po simsoňáckom crossovaní po lese prišlo na rad veľké enduro. No skúsenosti boli malé a tak na začiatok (už to bude rok a pol) musí postačiť 180-ka. Či postačila alebo nie, posúďte sami...
Takže začnem kúpou. Pôvodne je to ročník 1993, vyzerala celkom OK, motor po vyjazdenom výbruse s rozladeným zapaľovaním... Stála 20 000 Sk aj s novou prednou pneu a batériou.
tak tu je s novými červenými plastami... |
Po kúpe a prvých jazdách som zistil že je strašne lenivá v 4. prev. stupni nie a nie do otáčok. Inak 1, 2 aj 3-ka ťahala pekne. 1 na zadné a 3-ka dala takmer 90 km/h, no 4-ka len udržala alebo klesla na 80 km/h... Keď som však šiel z kopca, neveril som tachometru, keď mi ukázal 140 km/h (a to mala vpredu 17 zubovú sériovú rozetu!!!) spotreba podľa TP je 4,7 l/100km no mne to nezožralo viac ako 4 litre.
motor - klasika s malými zmenami... |
pôvodne bola biela, mám aj originálne nálepky no nestoja za to... |
Investoval som do nej nový valec, piest, krúžky, reťaz, plasty - tie sú na ročník 96 - malé zmeny. Teraz je v zábehu asi 600 km, dávam do nej 91 oktánový benzín a polosyntetický olej Shell. Zatiaľ ide 110 km/hod a malo by sa to ešte zlepšiť. Ak sa zohreje, celkom dobre ťahá, 3-ka nemá problém. Nad 110 to začína vibrovať. Plánujem kúpiť aj nový kotúč, tento mi seká pri brzdení. Po zábehu uvidím aký bude mať výkon a podľa toho vymením rozetu 17 zubovú za 18 – 21. Možno ju budem chovať aj 98 oktánovým benzín a plnosyntetikou. Na tejto moto je veľká výhoda s údržbou = naliať benzín a olej a ak je dobre nastavené zapaľovanie, zima či teplo - chytne na prvé až druhé nakopnutie! Raz za čas (max. polrok) treba dobiť baterku, dotiahnuť matice a dofúkať gumy a hor sa jazdiť a jazdiť...
Najprv som s ňou jazdil aj po lesných a nelesných cestách - je tu trochu ťažšia (130kg) a chýba aj výkon (13k / 5700 ot.) predsa nie je do lesa, ale kto veľmi chce... Teraz ju v zábehu šetrím a jazdím len na ceste. Zatiaľ najdlhšia trasa bola 200 km - celkom OK. Pohodlný posed a nie najhoršie sedadlo mi nenarobili žiadne problémy.
v pohode posed pre vyšších, sedadlo ma takmer 80 cm... |
Pridané: 18.12.2005 Autor: Slash Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | CZ |
Model: | 180 Roland |
Rok: | 1995 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 176 ccm |
Max. výkon: | 13.19 k (9.70 kW) / 5500 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 130 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 318122 | Včera: 244945