Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda DN-01 - plnoautomatická "zbraň"

 Zdieľať

Pridané: 24.10.2005 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 18638 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ako je všeobecne známe, "japončíci" holdujú filmom žánru sci-fi, ktoré do istej miery ovplyvňujú aj ich myslenie a nápady. Na 39. Tokyo Motor Show to dali patrične najavo. Honda tu predstavila jednu zo svojich štúdií športovo-relaxačného vozítka s označením DN-01.

Pri pohľade na prednú časť si určite väčšina z vás pomyslela, že ide o ďalšie nadupané eSeS-ko s maximálkou tesne pod rýchlosťou zvuku. Opak je však pravdou.

To, čo spredu vyzerá ako strmhlav letiaci orol, pokračuje pohodlným "golďáckym kreslom" doplneným krujzrovskými stúpačkami (pre veci neznalých: vyzerá to ako podrážka z topánky, ktorú tam na klasickej stúpačke nechal bývalý majiteľ, zväčša podbitá nejakým tým pochrómovaným plechom) a vzadu je zakončené jednoramennou kyvkou.

Prístrojovka bez náznaku hocičoho analógového, xenóny a ledky, to je už tuším bežná vec u motocyklov 21. storočia.
Celý tento mix je poháňaný véčkovým motorom.

Neviem, či je to spôsobené lenivosťou japončíkov, alebo dobrou povesťou šesťstovkových a šesťstopätdesiatkových véčok od Hondy (VT, NTV, TransAlp, Deauville), ale rozhodli sa použiť pre pohon DN-01 véčko s objemom 680 ccm. To samozrejme nijako neprekáža, veď správny krujzer by mal mať správne véčko. Pri detailnom pohľade na stúpačky však zistíte, že tam čosi chýba. Áno, chýba nie len radiaca páka, ale aj páka zadnej brzdy. Žeby nejaká hyper moderná mysľou ovládaná prevodovka v kombinácii s dokolaným systémom Dual CBS, na ktorý stačí už len jedna páčka? No, ak zmýšľate podobne ako ja, nebudete ďaleko od pravdy. Veď označenie prevodovky "HFT" (Human Fitting Transmission) mi pripomína C3PO (See-Threepio) robota zo Stár Wors, ktorý bol tiež dosť veľa "human".

Ale k veci. Hodna sa rozhodla urobiť "dieru do sveta" a tak ako prevodovku zvolila akúsi inováciu skútrovských variátorov. Ide o prevodovku s plynule premenlivým prevodom, s dvoma plne automatickými módmi (Drive Mode - "kúúla čoppa"; Sport Mode - "...zapal ju!!!" a jedným "čisto mechanickým" 6-stupňovým radením a to všetko ovládané malou krabičkou na riadidlách.

Takže si to skompletizujme. Honda predstavila nový, futuristický superšportokrujzrovýskúter s agresívnym dizajnom, pohodlným posedom a spoľahlivým motorom, doplneným o inovatívne riešenú prevodovku.

A aby to nebolo všetko, okrídlení japončíci sa nechali počuť, že by radi svoj nový projekt uviedli v blízkej budúcnosti do sériovej výroby.

Neviem ako vám, ale mne ako platonickému čoprákovi so športovým srdcom a pohodlným zadkom sa tento nápad veľmi pozdáva.

Pridané: 24.10.2005 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 193116 | Včera: 173418