Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.05.2018 Autor: Laki53
Čitatelia: 4325 [Šport - Cestné Motocykle]
Laki sa tento rok znovu pripravuje na preteky na ostrove Man, a aj preto sa pustil do seriálu IRRC - International Road Racing Championship. Ten mal svoje prvé kolo v Holandsku a Miro sa s vami podelí o svoje dojmy a videá.
Text: Miro Laki Sloboda - Laki53 a Redakcia Motoride.sk
Foto: Archív autora, Thomas Neidhardt
Vyrazili sme vo štvrtok v zložení Ďuri mechanik, Emma dcéra ako prekladateľka a kuchárka, ktorá rada chodí s nami na preteky. Vždy sa tam niečo nové naučí, rôzne dialekty a reči, keďže ide študovať v angličtine a baví ju to, tak to má výbornú školu. A ja ako jazdec. A cez víkend dorazil Buell ako podpora a pomoc pri celom tom cirkuse. Dorazili sme v noci okolo jednej, problém s miestom ako sme zvyknutí na road racingu nebol, tak to bolo fajn.
Ráno klasicky administratívna a technická v priebehu dňa. Keďže štartovky do BeNeCup boli plné a nemohol som štartovať v ďalšej kategórii, musel som si počkať, či sa uvoľní miesto. Ako permanentný jazdec IRRC som mal v IRRC-čku štart istý. Ale keďže som bol v Hengelu prvýkrát, chcel som si najazdiť čo najviac kôl, aby som sa dobre zoznámil z okruhom. Prešiel som si okruh na bicykli a trošku som pozeral, že je nejaký úzky. Bolo mi jasné, že má čaká nová skúsenosť, tak som sa celkom tešil, aj keď som ešte netušil, ako budem tento okruh zvládať.
Po klasickom piatkovom večere, keď sa postretávame a pokecáme s ostatnými z tímov. A ráno po parádnych raňajkách od Emky sme sa zbalili a pristavili motorku do park fermé, odkiaľ sa štartuje do tréningov.
Všetko sme stihli na pohodu a už sme len čakali na štart do tréningu, čo je zároveň aj kvalifikácia. Konečne to začalo. Prvé kolá boli zoznamovacie, ale bolo mi jasné, že treba sa čo najrýchlejšie adaptovať a začať ťahať čo sa len dá. Konkurencia bola silná. Nakoniec som odjazdil všetky kvalifikačné tréningy čo som mohol. Teda štyri. Dva IRRC a dva Benecup. Boli z toho do IRRC 16. miesto na štarte a 12. v Benecupe. Dala mi tá sobota pekne zabrať. Aj som išiel už skôr späť po takom náročnom dni. V nedeľu nás čakali štyri preteky. Ráno sme sa do toho pustili a mohlo sa začať pretekať.
Prvý pretek som mal trochu obavy z prvej zákruty ako sa pomestia, keďže to tam bolo také úzke. Ale našťastie všetko v poriadku. Prvý pretek IRRC som skončil na 17. mieste. Celkom spokojný na prvýkrát a pri tej konkurencii.
Ďalší sme išli pretek Benecup, kde sú väčšinou miestni matadóri a jazdci IRRC, čo si potrebujú najazdiť okruh. Pred štartom do zahrievacieho kola čo sa nestalo. Prestal ísť štartér na motorke. Museli sme ju roztlačiť, čo znamenalo štart z boxov. Takže z 28. miesta. No to bola potom stíhacia jazda. Výborne som si zapretekal. Pozri si video:
Nakoniec sa mi podarilo zvyknúť si predbiehať na tej úzkej trati a v cieli 12. miesto. Veľká spokojnosť.
Poobede nasledoval ďalší pretek IRRC. Keďže motorka stále od tej chvíle štartovala a nebol čas na podrobnú analýzu, sme to už neriešili. Ale rovnaký scenár. Do zahrievacieho kola zas nešiel štartér, aj keď predtým išiel zakaždým čo sme ho skúšali. Ale už poučený som to čakal, tak sme stihli roztlačiť ešte pred vlajkou do warm lapu. Po štarte v prvej zákrute sme sa všetci nezmestili a bol z toho pád niekoľkých jazdcov. Mne sa štart podaril a keď som videl vedľa seba jazdca ako ide po tráve, bolo mi jasné, že to bude ťažké v tej zákrute a treba sa tomu vyhnúť. Podarilo sa - veď pozri si video:
Nakoniec krásne 11. miesto po náročnom preteku. Treba tam ťahať až do konca. Konkurencia je silná, čo ma dokáže posúvať dopredu a je sa čo učiť.
Nasledoval 2. pretek Benecupu, kde už mi dochádzali sily. Klasicky sme roztlačili motorku do warm lapu. Lebo samozrejme aj po predošlom závode a aj hocikedy štartovala. No trosku nás pozlobila. Tento pretek, v poradí štvrtý v ten deň, som už pociťoval únavu, ale odhodlanie bolo spraviť ešte lepší výsledok ako v predošlom preteku a podarilo sa. Bolo z toho deviate miesto.
Takže s víkendom veľká spokojnosť. Či už s vylepšovaním časov a umiestnením a prácou tímu. Veľká vďaka celému tímu. Ďuri, Emka, Buell a všetkým čo nás podporujú a sponzorom. Je tých ľudí veľa.
S cieľom požiadať o podporu práve svojich fanúšikov Laki pred sezónou vytvoril projekt na stránke startovac.cz, ktorý už ale skončil. Ak chceš ale Lakiho podporiť môžeš tak spraviť priamo, cez partnerskú športovú organizáciu DART racing.
Ak máš otázky ako na to kontaktuj priamo Lakiho: Laki53.
DART-Darovacia-zmluva.doc
DART-Zmluva-o-sponzorstve.doc
DART racing, s.r.o. – /DART racing team – športová organizácia
pridružený člen SMF Reg. číslo SMF : 01P/01 – 2017/2019
Studená 17187/10B, 821 04 Bratislava
telefón: +421910665750
email: dartracing@dartracing.sk
web: www.dartracing.sk
IČO: 36 685 321
DIČ: 202022254278
Podnikateľský účet – určení na príjem prostriedkov z reklamy a bežných podnikateľských aktivít
Fio Banka, a.s. – pobočka zahraničnej banky Nám. SNP 21, 811 01 Bratislava
2100938222/8330 EUR 2100938222/2010 CZK
IBAN: SK8183300000002100938222
BIC /SWIFT/ CODE : FIOZSKBAXXX
Transparentný účet – určení na príjem verejných prostriedkov a sponzorského zverejnený na stránke Fio banky a to www.fio.sk
Fio Banka, a.s. – pobočka zahraničnej banky Nám. SNP 21, 811 01 Bratislava
2101164548/8330 EUR 2101164548/2010 CZK
IBAN: SK8583300000002101164548
BIC /SWIFT/ CODE : FIOZSKBAXXX
Pridané: 24.05.2018 Autor: Laki53 Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 82836 | Včera: 120500