Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.04.2017 Autor: Danijelo
Čitatelia: 8277 [Vaše stroje - Moja motorka]
Rozhodol som sa s Vami podeliť o môj príspevok hlavne kvôli tomu ako sa z nechcenej (dočasnej) motorky stala moja srdcovka.
Je august 2015 a ja s mojim kamošom začínam vyberať môj nový stroj na nadchádzajúcu sezónu. Najprv sú to siahodlhé debaty o tom, čo by som chcel – či superšport (začínal som na GSXR 600 K8 – moja prvá láska, potom som z rodinných dôvodov presedlal na Hondu Shadow...) alebo naháča. Darmo, roky človek neoklame – na superšporte sme si to odlietali a momentálny fyzický stav sa prikláňal k naháčovi, chopper – na to ešte roky nemáme :)
Takže padla voľba na naháče, a teraz otázka za „milión“ - čo to bude? Priznám sa, že som bol dlho očarený Ducati Diavel, tak sme sa jedno sobotné popoludnie pekne krásne vybrali do Komárna, aby som si obzrel túto mašinku zblízka, sadol si na to a omakal si ju. Tento stroj sa mi natoľko zapáčil, že som reálne prestal uvažovať o inej možnosti a skôr som sa začal zaoberať otázkou akým spôsobom poskladať dokopy nemalú sumu peňazí, aby som to mohol odviezť domov. Nemusím hovoriť o čase strávenom pri rôznych prepočtoch a simulovaní scenárov kúpy...
Už som sa videl ako sa na nej vyvážam a užívam si jazdu a lichôtky okoloidúcich ľudí, jednoducho dizajnová talianka. Vzhľadom k tomu, že mi to v danej situácii za žiadnych okolností nevychádzalo, pretože som mal v rovnaký čas aj iné výdavky (byt), reálne hrozila možnosť, že sa v roku 2016 nebudem mať na čom voziť. A tu sa to všetko udialo.
Sedíme si na káve a kamarát mi začal ukazovať inzeráty s Kawasaki Z 1000 ST ročník 2010. Ale vzhľadom k tomu, že ja som bol stále „zaľúbený“ do Diavela, tak to ako keby hrach na stenu hádzal, a ja som si pozeral obrázky a inzeráty svojej talianky – no keď už začalo „prihárať“, tak som začal pomaličky čítať a sledovať aj Zeda. Bol to naháč, liter, výkon pre mňa absolútne postačujúci – možno aj prevyšujúci na môj štýl jazdy, len som sa akosi nevedel stotožniť s dizajnom stroja, nesedel som na tom, atď.
Vybrali sme sa teda na obhliadku jedného Zeda do Nitry. Tu som mal možnosť sa na to posadiť, naštartovať to a zblízka popozerať. V túto chvíľu mal kamoš Hondu CBR 954 RR – jeho to ťahalo k naháčom (dôvody pomenované vyššie). Prišiel s návrhom, aby som si kúpil Zeda a po roku ho odo mňa kúpi a ja keď budem mať došetrené peniaze, tak si kúpim Diavela. Súhlasil som – budem sa mať na čom voziť a nestratím peniaze predajom na rýchlo a pod cenu. Veľa sme toho v Nitre neporiešili, pretože motorka, ktorá tam bola, nám jednoducho „nepasovala“ – farba, cena, doplnky, km... tak sme to nechali tak.
Koncom roka mi Martin ukázal inzerát jedného Zeda ročník 2010, slušné km, cena aj popis stavu – išli sme na výlet do Žiliny. Bol január, cca 4 stupne – Zed bol v stave ako bolo prezentované na inzeráte, skúšobná jazda prebehla v poriadku, išli sme na políciu odhlásiť techničák a nasledovala cesta po diaľnici domov do TT a na policajnú stanicu prihlásiť na nové značky. Aknáhle sme sa vymotali zo Žiliny a dostali sa na výjazd na diaľnicu – opatrne a s rešpektom som potočil plynom na 6-tke a tu sa začali diať pre mňa dovtedy veci nepoznané. Litrový motor si pekne odfukoval a krásne a hladko začal zrýchľovať a mne sa priamo úmerne na tvári začal objavovať úsmev.
Rešpekt tam samozrejme stále bol – bol to môj prvý liter, ale pocity blaženosti ma začali absolútne ovládať a ja som bol zrazu v siedmom nebi. A toto bol ten moment, keď ma Zed absolútne dostal. Nemusím pripomínať veľa muziky za polovicu ceny Diavela... Počasie nám prialo viac ako po minulé roky, a my sme nejaké km najazdili aj počas februára a marca. Martin sa previezol Na Zedovi ktorého vybral, a po skúšobnej jazde jednoducho skonštatoval, že som mu znechutil jeho Hondu.
Počas jednej z našich debát pri káve som mu povedal, nech teda dá Hondu na inzerát a aspoň uvidí, či sa to bude dať predať, za koľko a ako rýchlo... Ja som v hlave už dávno zabudol na Diavela, ale jemu som to nahlas nepovedal, pravda je tá, že on v tom mal jasno a vedel na čom je. Dal inzerát a čo čert nechcel, zhruba do týždňa svoju CBR predal za peniaze ako chcel a nastal problém – čo teraz? Začal sa hon na druhého Zeda, ale v jeho cenovej kategórii nebolo aktuálne nič k dispozícii...
Začiatok mája. Sedím v práci – bol tuším utorok a Martin mi poslal link na Zeda v okolí Nového Mesta, ročník 2012 v čierno-oranžovej kombinácii – klasický popis, málo km, super stav atď. Tak som tam zo zvedavosti zavolal a dohodol sa, že sa tam prídem pozrieť. Sadol som do auta a za cca hodinku a štvrť som bol na mieste činu. Prídem na firmu, kde bol Zed odstavený – vnútri na stojanoch v teple... Keď som to zbadal, hneď mi padli klapky na oči, a ako som si obzeral a predávajúci (inak veľmi milý človek) mi začal ukazovať faktúry, históriu motorky, kľúče... Ja som mal vypnutý zvuk, nevidel som nič len Zeda...:) Spýtal som sa, či sa môžem previezť po dvore a vyskúšať ho, jasné... Zobral som to na dvor, 1, 2, 3 a naspäť, a bolo vymaľované...
Nechal som tam zálohu a dohodol sa, že v piatok po ňu prídem. Tak aj bolo. Od utorka som každý deň sledoval predpoveď počasia, aby nepršalo, Martin si nahlásil dovolenku, ja takisto. Vo štvrtok večer som samozrejme nemohol poriadne spať a už som sa modlil nech je ráno a ideme. Nejako som tú noc prežil – vyrážame do Nového Mesta, Zed je už nachystaný, ja oblečený, ešte posledná cigareta predtým ako pôjdeme na odhlas na políciu...
Cesta domov bola veľmi rýchla, avšak už nie taká výnimočná ako pri kúpe prvého Zeda, teraz som sa kochal ako krásne hladko všetko ide a užíval som si to. Zeda mám teraz druhú sezónu, porobil som minimalistické úpravy ako výmena páčok, slipon koncovky a LED blinkre vpredu aj vzadu, nalepil som nálepky na disky kolies a nahodil ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Posledná úprava je jemne dymová fólia na predné svetlo a to je všetko. Po motorickej stránke som absolútne spokojný – motor to má ako z lokomotívy. Je tam výkon, a krútiaci moment vám zabezpečí jazdu na 6tke v meste aj mimo. Asi dvakrát sa mi ho podarilo nechtiac rozbehnúť sa na trojke... To hovorí samo za seba. Hladký chod motora – veľa vecí vám odpustí a vyžehlí za vás. Power wheelie na jednotke... U mňa absolútny TOP, zatiaľ sa nemám kam posúvať – uvidíme čo prinesie čas.
Kažodpádne u mňa big Zed – láska na celý život!!!
Pridané: 26.04.2017 Autor: Danijelo Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Z 1000 |
Rok: | 2012 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm |
Max. výkon: | 137.4 k (101.0 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 110 Nm / ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77.2 x 50.9 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 190/50-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 198.2 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Dĺžka: | 2095 mm |
Šírka: | 805 mm |
Výška: | 1069 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 175391 | Včera: 224986